Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:20

Citaat:
klinkt logisch dat als je iets afspreekt dat je dat ook nakomt, of is dat eigenlijk niet zo standaard?

hoop stiekem ook een bijrijdpaard te vinden dat bij een wat grotere stal staat, inderdaad zodat er altijd wel kans is dat er iemand is die ik eventueel raad kan vragen, zodat ik niet zelf aan hoef te modderen

Schijnbaar niet.

Hulp vragen is trouwens nooit een schande en alleen maar goed. Daar leer je van. Blijven volhouden +:)+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:58

Ik heb na enige tijd een lieve bijrijdster voor mijn paard gevonden.
Wat mij opvalt, is dat er tegenwoordig weinig mensen zijn, die iets van paarden weten. Ze willen wel rijden, maar zich wat in het wezen van het paard verdiepen....ho maar! Ik vind het belangrijk als je in ieder geval wat basale dingen weet over gezondheid, blessures, het wezen van het paard, omgang en verzorging. Daar ligt de basis van een verzorg(st)er/bijrijd(st)er.
Je moet beseffen dat het "bezitten" van een paard niet alleen veel kosten met zich meebrengt, maar ook grote verantwoordelijkheid.
Voor mij geldt ook: Je manier van omgang en rijden moet bij mijn manier aansluiten.

Yv_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:46

Ik denk zelf dat de kennis over bepaalde dingen wel met de tijd te leren valt voor de verzorgers. Zelf kreeg ik ook ineens mijn paard hier en wist ook mijn god niet wat ik moest doen wanneer hij niet lekker liep oid. Bij een hoefzweer belde ik gelijk de dierenarts, om maar een voorbeeld te noemen. Dit groeit echt wel. En dan ging ik van manegeruiter gelijk naar eigen paard, het was nieteens mijn verzorgpaard oid.

Ik vind ook dat manegeruiters de kans moeten krijgen om een verzorgpaard oid te krijgen, ik denk dat wel bijna iedereen wel zo is begonnen. Alleen moet ik ook de eigenaren gelijk geven dat er ook wel heeeeeeel veel pennyruitertjes zijn. En idd, die wil ik écht niet op mijn paard hebben.

Jetta, jouw laatste zin, ik denk dat dat voor alle eigenaren wel geldt?

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:06

gezondheid en blessures... moet toegeven dat ik daar geen verstand van heb...
moet daar wel bij zeggen dat ik wel bereid ben om dingen te leren (maar t zou denk k niet nuttig zijn als ik 2 jaar terug vanalles was gaan leren qua ziektes en blessures en over 3 jaar een keer een bijrijdpaard vind, ik noem maar wat, tegen die tijd ben je alles alweer vergeten denk ik)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 17:51

Jetta schreef:
Ik heb na enige tijd een lieve bijrijdster voor mijn paard gevonden.
Wat mij opvalt, is dat er tegenwoordig weinig mensen zijn, die iets van paarden weten. Ze willen wel rijden, maar zich wat in het wezen van het paard verdiepen....ho maar! Ik vind het belangrijk als je in ieder geval wat basale dingen weet over gezondheid, blessures, het wezen van het paard, omgang en verzorging. Daar ligt de basis van een verzorg(st)er/bijrijd(st)er.
Je moet beseffen dat het "bezitten" van een paard niet alleen veel kosten met zich meebrengt, maar ook grote verantwoordelijkheid.
Voor mij geldt ook: Je manier van omgang en rijden moet bij mijn manier aansluiten.

helemaal mee eens!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:06

Kimmikky schreef:
(maar t zou denk k niet nuttig zijn als ik 2 jaar terug vanalles was gaan leren qua ziektes en blessures en over 3 jaar een keer een bijrijdpaard vind, ik noem maar wat, tegen die tijd ben je alles alweer vergeten denk ik)

Mwoah, dat weet ik zo net nog niet. Ik ben manegeruiter, maar als er een paard ziek op de manege staat, wil ik er altijd zoveel mogelijk van weten. Maar ik ben dan ook wel enorm nieuwsgierig aangelegd moet ik zeggen en heb sowieso al veel interesse in het medische. Denk ook dat het niet zozeer gaat om alle kennis over diverse ziekten en aandoeningen paraat te hebben, maar meer het kunnen onderscheiden van iets onschuldigs (paard heeft steentje in de hoef en liep daardoor onregelmatig) en iets ernstigers :)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 12:01

omgeving randstad /westland sterft het van de verzorgpaarden aangeboden!!
ik heb zelf nu ook een advertentie gezet.
ik heb 3 reakties gehad,1 te jong,1 die meer belooft te kunnen dan echt te kunnen en 1 iemand bijna mijn leeftijd..

ik heb nummer 2 nu een proeftijd incl begeleiding van 2 weken gegeven,omdat ze eigenlijk alleen maar hoeft te uitmesten,poetsen,longeren en 1 x in de week mag meerijden.
ik ziet haar nog niet echt zitten maar kijken hoe ze zich ontwikkeld.

Ineke282

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:19

Ik ben ook op zoek, maar ik kan nergens iets vinden. En als ik gevonden heb ben ik of te jong of heb ik te weinig ervaring.. ;(

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:11

Het is zeker zo, dat je vanalles mag leren. Ook mijn verzorger/ster leg ik met liefde van alles uit. Natuurlijk.
Ervaring doe je op, doordat iemand je een kans geeft om een paard te verzorgen en dingen te leren.

Als verzorger/ster in spé kan je zelf al dingen doen. Lees eens een goed boek over paardenverzorging, leer "Ruiters en Rechters " uit je hoofd, keer de bieb om, er staan veel paardenboeken die echt de moeite waard zijn. Zo is je praktijk (het verzorgen en misschien berijden van een paard) goed onderbouwd met theorie.
Als paarden je passie zijn, wil je er toch alles over weten?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:23

Dat viel mij ook al op.
Zijn er geen kinderen meer die willen verzorgen??
Toen ik een jaar of veertien was ben ik ongeveer een jaar bezig geweest om een leuk verzorgpaard te zoeken.

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:45

Lieszje schreef:
Dat viel mij ook al op.
Zijn er geen kinderen meer die willen verzorgen??
Toen ik een jaar of veertien was ben ik ongeveer een jaar bezig geweest om een leuk verzorgpaard te zoeken.

Nou, ik ben 13 en zoek nu al een jaar naar een verzorgpony of paard:}

xXlouiseXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:51

hoi iedereen...

ik kan juist geen paard vinden in de buurt...xD
maarja... in noorholland zou je het niet verwachten

ik ben nou al 2 jaar opzoek naar een paard...
maar ik ga niet iedere maand 60 euro betalen om een paard te verzorgen
;(

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 05:02

Ik vind toch wel dat een verzorger/ bijrijder enig verstand moet hebben van het wezen paard. Dat die een wondje niet over het hoofd ziet en indien nodig behandelt, afstapt als paardlief onregelmatig loopt en onderzoekt waar het door kan komen. En als ze het niet kan vinden ook ernaast blijft lopen. Dat ze het herkent als paardje ziek is (en dan ook contact opneemt met mij) en als ze iets acuuts ziet zelf ook de dierenarts of hoefsmid belt als ik onbereikbaar ben. Liever te vaak dan te weinig.

Ik verlang dus wel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Als ze dat heeft mag je van mij ook alles doen, en Miep behandelen alsof ze van haar is. En een dergelijk nivo van zelfstandigheid vind je over het algemeen alleen bij volwassenen.

Ik ben zelf trouwens ook geen fan van meiden van rond de 18. Heb daar hele slechte ervaringen mee. Heb liever van rond de 25 of ouder.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:18

Jetta schreef:
Het is zeker zo, dat je vanalles mag leren. Ook mijn verzorger/ster leg ik met liefde van alles uit. Natuurlijk.
Ervaring doe je op, doordat iemand je een kans geeft om een paard te verzorgen en dingen te leren.

Als verzorger/ster in spé kan je zelf al dingen doen. Lees eens een goed boek over paardenverzorging, leer "Ruiters en Rechters " uit je hoofd, keer de bieb om, er staan veel paardenboeken die echt de moeite waard zijn. Zo is je praktijk (het verzorgen en misschien berijden van een paard) goed onderbouwd met theorie.
Als paarden je passie zijn, wil je er toch alles over weten?

Inderdaad, als 14 jarige had ik alle paardenboeken in de bib, en dan niet alleen de leesboeken ;), maar juist de informatieve boeken, allemaal al gelezen, en leende ze regelmatig nog een keertje...
Kocht ook paardenboeken van mijn zakgeld, verzorgde pony's bij een oude vrouw vanaf dat ik 12 was en een jaar later zorgende we regelmatig dagen en weekenden voor alle pony's daar (voeren 's ochtends om 7 uur, water geven, buiten zetten, stallen uitmesten, pony' s poetsen en rijden, pony's weer binnen zetten en weer water geven en voeren eind van de middag voor we naar huis gingen...

Een hele verantwoordelijkheid, maar die namen we ook als tieners... Heb het idee dat zulke tieners tegenwoordig veel schaarser zijn...
Ze moeten zowel voldoende kennis van en oog hebben voor het paard of het gezond is, als de verantwoordelijkheid om er naar afspraak voor te zorgen en het eigen initiatief kunnen nemen als er wel iets mis gaat.

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:45

Ik zoek juist een bijrijd/verzorgpaard ik heb al aardig wat reacties gehad en morgen ga ik bij een fries langs ben benieuwd! :D

Maar ik heb dan ook wel het geluk dat ik 18 ben, kan me voorstellen dat het niet leuk is als je te horen krijgt dat je "te jong" bent, terwijl sommige kinderen van 14/15 al aardig wat verantwoordelijksheid gevoel hebben!

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:27

Ik ben 14 en zoek al lang een verzorgpony.
Ik heb best veel reacties gehad maar
meestal té ver weg om elke dag tekomen & al mijn liefde in dat beestje testoppen.
Toen ik 12 was ging ik een tijdje iemand helpen
met shetjes verzorgen.
Op de eerste gezicht: vonden ze mij maar te jong. Maar ik mocht 't toch proberen!
Wat was ik blij, kwam élke dag, en niet alleen
voor het rijden, lopen troetelen borstelen vond ik super. Kwam alle afspraken naar. En al snel
mocht ik alleen (zonder de eigenaar) heen
en mocht ik veel meer. Daar heb ik een half jaartje verzorgt. Maar je kan niet altijd bij de shetjes blijven. Ben nu opzoek naar een verzorgPONY. :)
Succes met 't vinden! :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:29

Nou gister ben ik wezen kijken dus, echt een heel lief paard zeg!
We moeten wel nog wat wennen aan elkaar, maar ach dat komt goed..

Vanmiddag ga ik er weer heen! :D

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:31

Wat leuk! Veel succes! :D

Switchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 14:23

ik heb nu ook t probleem dat ik geen bijrijder kan vinden, voor mn bijrijdpaard. de andere verzorgster kan niet ivm gezondheidsproblemen... zo lastig... heb echt al zo veel meide van mn studentenrijclub benaderd, maja die hebben dan weer geen tijd ivm studie en feestjes..

iemand toevallig op zoek naar een bijrijdpaard in bunnik?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:52

Ik ben echt blij met mijn verzorg/bijrijd paard, ik ga hem dan elke maandag + dinsdag doen..
Heb nog niet op hem gereden want wil toch bij de 1e keer dat de eigenaar erbij is :) Maandag ga ik erop heb er wel goed gevoel over!

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:50

In de ene rijomgeving is het zo moeilijk in de andere staan er tien voor je neus.
Maar ik denk ook dat Eigenaar & verzorgster allebei hogere eisen zijn gaan stellen.
Je wilt natuurlijk dat het leuk is voor iedereen, zodat je een gezellige sfeer houd!
Ik ben ook zoekende, maar rijd nu voor een tijdje proef bij iemand hier in de buurt van Reeuwijk.
Vreselijk leuke vrouw! Heel eerlijk tegenover haar paarden en dat is wat ik het meest belangrijke vind.
De laatste tijd zie je zo vreselijk veel mensen die wel paarden nemen, maar wat gewoon verwaarloosd word.
Ik wil altijd helpen, maar soms moet je er gewoon bij neerleggen en kan het niet. (helaas..)
Ik hoop dat je snel een leuke verzorgster vindt!

Succes

xXlouiseXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:08

zoekt iemand misschien nog een bijrijdster/verzorgster:D:D

hoef niet perse te rijden, hou er gewoon van om met paarden om te gaan..
ik zoek in omgeving julianadorp
als je iemand weet of je zoekt zelf iemand
stuur dan even een berichtje:P

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 03:14

Wat staat er ong. in de advertentie, en waar licht het.

Ik zelf antwoord altijd op de meeste die me aantrekt, meestal met foto want dan sta ik
niet voor een grote verassing haha, vind het altijd leuk om te weten van te voren.
en een bedrag van 40,- p.m vind ik meer dan voldoende.

als je paard in haarlem en omstreken staat, heb ik geen probleem om te komen hoor x).
ik kijk ook eerst naar wat je kan doen, nou jou paardje ziet er fantastisch uit, kan je wss.
ook heerlijk mee rijden, mooie rij omgeving, maar ik denk dat het ook wat afgelegen is.

Misschien zijn er niet veel mensen opzoek naar een wat drukker paard, ik zoek altijd drukke
paardjes op :9 vind ik geweldig, maar nog veel succes verder met het vinden van een leuke
verzorgster voor je paard!

gr.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 18:57

Nou ik denk dat het vinden van beide moeilijk is.
Ik zoek al lang een verzorgpony en jij een bijrijder...

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:26

Ik zoek nu al meer dan een jaar nog een leuk verzorgpaardje of pony..
Ik weet niet wat er mis is met mij, misschien te jong, te weinig ervaring?
Ik ben bereid veel te leren, mijn stinkende best te doen, alle afspraken na te komen, mijn handen vies te maken etcetc!
Nouja, ik geef de moed nog lang niet op! :)