Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luanova

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:54

ben ook bezig met nieuwe verzorgster / bijrijdster. Deze wilde eventueel ook meebetalen, maar dat voelt voor mij niet correct.
Vorige verzorgster kreeg het steeds drukker, en belde op den duur alleen maar als het mooi weer was en ze zin had om te rijden, dan denk ik ook ga maar naar een manege.
heb nu 2 paarden in pension, en verwacht van een verzorgster dat als ik een keertje weg ben, of ziek ze ook inspringt en voor mijn paardjes zorgt.
Dit maakt voor mij het leven makkelijker, dus hoeft ze er echt niet voor te betalen, en natuurlijk mag ze dan ook rijden. Dat is wat ze terug krijgt voor het werk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:31

Bij mijn vorige verzorgpaard mocht ik gratis rijden. Stalklussen hoefde in eerste instantie niet, maar omdat ik wel zo iemand ben heb ik de stal regelmatig uitgemest, net als het weiland. Daarnaast ook het tuig en de rest onderhouden. Ik zag het als een wederdienst, ik mag gratis rijden en in ruil daarvoor doe ik stalwerkzaamheden.
Ik moet er wel bij vertellen dat het paard aan huis heeft gestaan en ik er kind aan huis was inmiddels. Helaas is deze merrie overleden waardoor ik op zoek ben naar een ander paard.

Ik had een advertentie geplaatst en ben soms geschrokken wat ik zou moeten betalen. Zelf was er iemand die €85 in de maand vroeg terwijl ik maar 2x in de week mocht rijden (en nog stalwerk moest doen ook). En ja dat vind ik hufterig, zacht gezegd nog.

Want ik snap wel dat wij als verzorgers gebruik maken van jullie paarden en faciliteiten, maar jullie zoeken iemand vanwege tijdgebrek (oid) waardoor het een win-win situatie wordt. In mijn ogen vragen de meeste mensen alleen maar geld om er zelf beter van te worden.

Ik als 18 jarig iemand die 'leeft' (woont nog thuis) op een onregelmatig inkomen van een supermarkt kan dit vaak gewoonweg niet betalen. Ik doe naast de paardensport nog aan Kung Fu (zelf betalen) en moet zelf ook dingen als kleren en beltegoed betalen (koop ik niet vaak, maar is toch voor mijn rekening). En dat schijnen veel mensen ook te vergeten, helaas.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:58

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:18

Bij ons thuis was paardrijden totaal niet aan de orde, daar was geen geld voor en in Amsterdam ook een beetje lastig. UIteindelijk heb ik drie jaar geleden een paard kunnen kopen. Een heel bezit dus voor mij en helaas laat mijn Acacia ook alleen maar blaadjes vallen, dus er moet hard voor gewerkt worden. Zoals bij zoveel paardeneigenaren, want de meesten moeten toch echt keuzes maken, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven.

Ruim een jaar heb ik het zonder bijrijder gedaan en nu heb ik al bijna twee jaar een bijrijder. Niet vanwege het geld, want die 600 euro per jaar vallen in het niet bij de 5000 euro die ik jaarlijks kwijt ben aan vaste kosten. Ik gun iemand ook het plezier van het rijden op een soepel, goed lopend paard en de mogelijkhneid een band op te bouwen. Daarbij is het handig om iemand achter de hand te hebben die vertrouwd is met je paard voor het geval dat je ziek bent. Aan de andere kant heb ik ook haar dagen overgenomen toen zij examens had.

Het paard en harnachement vertegenwoordigen een waarde van 10.000 euro, dus om dat nou zomaar gratis uit te lenen......
Ik vind een bijdrage van 50 euro per maand voor drie dagen per week zeker niet teveel gevraagd. En mesten moet ik zelf ook, dus dat hoort er gewoon bij. Daarbij zorg ik voor schone dekjes en schone dekens dus ook daar geen omkijken naar.
Uiteraard regel ik ook de hoefsmid en DA indien nodig.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:59

ik heb een tijdje een verzorg paard tegen half pension geld en nu achteraf denk ik wat een trut ben ik geweest
had dat nooit moeten doen vooral niet met die stomme regels van haar

ik heb nu een verzorgpaardje die ik zo af en toe mag rijden als de eigenaresse zelf niet kan maar voor de rest mag ik er altijd naar toe om te tutten en dat doe ik dan ook
vind paarden helemaal geweldig zou het liefst een eigen paard willen maar ja heb er helaas geen geld voor
voor dit paard hoef ik dus niet te betalen maar dat vind ik zelf niet fijn dus heb afgelopen zaterdag een chabrak voor onder het zadel gekocht dan geef ik toch wat als is het dan geen geld

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:36

Ik heb idd ook weleens gehoord van mensen die half stalgeld willen. Dat kan dan oplopen tot 150 euro per maand. Je moet maar durven...

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 20:45

Ik hoef gelukkig niks te betalen.

De eigenaar is al lang blij dat iemand de pony's verzorgd( Niet dat hij ze niet verzorgd maar de kids zijn de deur uit en als je zelf een vee bedrijf hebt)... Dus ik help hem door de pony's te verzorgen en beweging te geven

Ook zou ik snappen als je er soms geld voor zou moeten betalen.
Maar dan moeten het wel realistische bedragen zijn( geen 100 euro per maand voor 2x per week rijden, daar rijd je goedkoper voor op een manege)

x_Mella_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 11:24

ik heb zelf een verzorgpaard waarvoor ik niet hoef te betalen omdat zij het zelf vroeg. de andere bijrijdster ging met zwangerschapsverlof. zij moet nu well een klein deel betalen. ik gelukkig niet anders stop ik ermee.. ! vind het niet leuk als ik moet betalen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:30

ik hoef niet te betalen zelf koop ik wel eens wat maja betalen vind ik soms een beetje onzin :S jij hebt niet genoeg tijd voor je paard/pony dus ijgenlijk help je die gene alleen maar had hij/zij geen paard moeten nemen denk ik dan :S

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:34

x_Mella_x schreef:
ik heb zelf een verzorgpaard waarvoor ik niet hoef te betalen omdat zij het zelf vroeg. de andere bijrijdster ging met zwangerschapsverlof. zij moet nu well een klein deel betalen. ik gelukkig niet anders stop ik ermee.. ! vind het niet leuk als ik moet betalen.

Heb je wel eens nagedacht wat het je kost om een uur een paard bij een manege te betalen? Dat is niet voor niks zo duus hoor, een paard onderhouden kost gigantisch veel geld. En als jij als bijrijder daar dan van mag meegenieten vind ik het wel zo netjes om daar dan ook wat in de kosten in mee te dragen.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:35

zomige mensen maaken de kosten van een paard houden ook duur hoor :S

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:37

HindaFree schreef:
zomige mensen maaken de kosten van een paard houden ook duur hoor :S

Ach gut Och meisie jij hebt er werkelijk nog geen benul van..

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:41

Nogmaals, als het niks mag kosten, ga dan lekker op een stalen ros zitten, maar niet op de mijne Whoosh!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:42

ik wete het gerust wel hoor heb een eigen fjord gehad... maar zommige mensen maaken gewoon gebruik van een verzorgster in hun voordelen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:45

Natuuuuuurlijk zijn die er, maar zijn wel de uitzonderingen hoor!
Ik hoor hier veel te veel verwende praat zoals "Ik ga echt niet betalen als ik moet mesten of troep opruimen".
Hier op stal staan echt geen rijke mensen hoor, die moeten er hard voor werken, ook zelf mesten en troep opruimen en verwende meiden moeten heeel rap wegwezen.
Maar die komen hier dan ook niet. Vork

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:48

Borg schreef:
Natuuuuuurlijk zijn die er, maar zijn wel de uitzonderingen hoor!
Ik hoor hier veel te veel verwende praat zoals "Ik ga echt niet betalen als ik moet mesten of troep opruimen".
Hier op stal staan echt geen rijke mensen hoor, die moeten er hard voor werken, ook zelf mesten en troep opruimen en verwende meiden moeten heeel rap wegwezen.
Maar die komen hier dan ook niet. Vork

Nou dat verwende praat hoor je jammer genoeg veel te vaak als het aan mij ligt!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:50

HindaFree schreef:
ik wete het gerust wel hoor heb een eigen fjord gehad... maar zommige mensen maaken gewoon gebruik van een verzorgster in hun voordelen

daar doen wij eigenaren van paarden het ook voor Haha!

ze betalen bij mij om op mijn paard te rijden ,en dat doe ik niet om er slechter van te worden Knipoog
ik wil wel voordelen hebben aan een bijrijdster anders begin ik er echt niet aan.

en diegene die NIET willen betalen weten zeker niet wat een paard kost in de maand?
ga lekker een paard huren........onee dat kost geld Gestoord jullie willen niet voor een dubbeltje op de eerste rij ,maar gewoon helemaal gratis ROFL lachen met jullie zeg!
ik doe het puur voor de extra euro`s,niet om mij te helpen want ik ben toch op stal en help diegene die op haar rijd Knipoog
maar gelukkig zijn er mensen zat die wel de waarde van de euro kennen en weten hoeveel een paard kost in de maand [ en dan bedoel ik niet alleen de stalling Clown ]en die graag betalen om op mijn pony te rijden.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 19:57

gratis hoefd van mij niet en klusjes... gooi maar raak al moet ik de heledag doen intreseerd me echt niet maar ga geen 100 euro per maand betalnen en maar 2 keer mogen rijden en voor derest niks mogen en beetje alles opruimen :S dat heb ik een keer gehad naja dan bevalt me dit beter... en ik wil niet mensen persoonlijk aan vallen hoor maar dit is mijn mening Knipoog en het gaat niet om 35 euro dan vind ik het ook nie erg Tong uitsteken

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:01

Voel je dan niet aangesproken, maar er zijn genoeg reacties in dit topic die wel zo zijn. ik zou me als eigenaar bijna gaan schamen en mijn bijrijder geld toegeven.....
Slechte ikke, niet genoeg tijd voor mn peerdie (niet dus) en toch geld vragen aan zo'n arm meiske......

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:05

na weet je wat het is ik wil meer weten wat andere denken snap.. dat ik gratis rijd.. daar heb ik geluk mee.. maja dan heb je ook geen sport paard onder je kont en zal je alles zelf moeten uit zoeken en zo als zadel en hoofdstel enz enz allemaal zelf aan moeten schaffen

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:08

ik heb zelf geen eigen paard
heb ik helaas geen geld voor anders was hij er al lang geweest
dat je als bijrijdster een klein bedrag geeft is toch niet meer dan logisch
op een manege moet je toch ook betalen
100 euro is best veel maar 30 of 40 euro moet toch kunnen op een manege ben je meer kwijt per maand

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:09

ìnderdaad

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:15

Op de manege waar ik vroeger reed voor ik mijn eigen paard had betaalde je al 70 euro per maand om 50% een manegepaard te verzorgen. Met 2 verzorgers op een paard dus 140 euro per maand. Goeie handel nietwaar? Als het meezit kun je 2x per week rijden, want die dieren lopen onwijs veel uren.
Dan kun je idd beter 50-70 euro per maand betalen voor een fijn sportpaard met een goed zadel.

IkbenLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:09

En toch blijf ik het raar vinden als je als bijrijdster moet betalen. Ik heb toch de wens voor een bijrijdster zodat mijn paard niet stilstaat? Waarom zou zij er dan voor moeten betalen? Ik zie het meer als vriendendienst. Ik vraag, zij biedt aan.
Sterker nog: 2 x per maand krijgt ze gratis en voor niets les van een Z-amazone op mijn kosten omdat ik tenslotte wil dat zowel zij en het paard er beter van worden. Voor beide een win - win situatie! En ik gun het haar want het maakt mij blij Haha! !

En ik vind dat je als eigenaar zelf verantwoordelijk bent voor het financieel onderhouden van je paard en als je afhankelijk bent van een bijdrage ve bijrijdster, dan is het misschien verstandig om nog eerst even door te sparen. Maar ja, ik ben vd oude stempel en dat is ook heel persoonlijk!
En daar is niets mis mee alleen niet mijn ding!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 22:26

IkbenLeen schreef:
En toch blijf ik het raar vinden als je als bijrijdster moet betalen. Ik heb toch de wens voor een bijrijdster zodat mijn paard niet stilstaat? Waarom zou zij er dan voor moeten betalen? Ik zie het meer als vriendendienst. Ik vraag, zij biedt aan.
Sterker nog: 2 x per maand krijgt ze gratis en voor niets les van een Z-amazone op mijn kosten omdat ik tenslotte wil dat zowel zij en het paard er beter van worden. Voor beide een win - win situatie! En ik gun het haar want het maakt mij blij Haha! !

En ik vind dat je als eigenaar zelf verantwoordelijk bent voor het financieel onderhouden van je paard en als je afhankelijk bent van een bijdrage ve bijrijdster, dan is het misschien verstandig om nog eerst even door te sparen. Maar ja, ik ben vd oude stempel en dat is ook heel persoonlijk!
En daar is niets mis mee alleen niet mijn ding!

waarom denkt men gelijk dat wanneer je een betalende bijrijdster hebt je de kosten van je paard zelf niet kan betalen en je afhankelijk bent van die bijdrage?

ik kan mijn paardje best betalen ,maar die extra centjes zijn wel erg welkom voor extra dingen .zoals een massage Haha!
ik zie het niet als vrienden dienst, ze is mijn vriendin nl niet maar iemand die mijn pony huurt Knipoog
ik heb zelf elke dag tijd voor haar dus daarvoor doe ik het niet, ik doe het puur voor de centjes Haha!
en op een manege moet je ook betalen als je met een paard een buitenrit wilt maken en dan gaat er ook nog een begeleider mee Clown
het is maar waar je voor kiest Haha!