5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 14:05

Ik mag best vaak op de pony van een vriendin van me rijden, maar ik zoek eigenlijk nog een echte verzorgpony. Ik woon dicht bij leeuwarden. Als je wat weet, stuur maar een berichtje :)
Ik kan niet zosnel wat vinden aangezien ik pas 12 ben, en ik heb bijna 5 jaar ervaring, dus ik kan ook nog niet perfect rijden enzo.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:24

Handige tips!

paljaslaura

Re: [CENTRAAL] 5 Manieren om een verzorgpaard/bijrijder te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:25

Oja als iemand een bijrijder of 1 of 2 dagen zoekt bij wennekers :D Pb maar (:

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:07

Ik zoek een bijrijder omgeving heerhugowaard! (klein beetje met spoed :))

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:19

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:27

Hallo allemaal,
In een eerdere reactie van mij stond dat je me kunt pben, aangezien ik heel veel pbs krijg, en heel weinig tijd heb om die allemaal te beantwoorden, zal ik hier even een uitleg geven van wat ik eigenlijk doe:

Je gaat naar www.marktplaats.nl en kijkt bij het kopje Dieren en Toebehoren. Je ziet allemaal verschillende dieren, en je zult een paar kopjes bij Paarden en Pony's zien, waaronder Oppas en Les. Als je daarop klikt en bovenin je postcode en afstand (de afstand van je postcode naar de advertentieplaats) en dan zul je een paar advertenties vinden die in Heel Nederland beschikbaar zijn, maar daar moet je even voorbij scrollen. Je zult daarna advertenties zien bij jouw in de buurt, en dan is het de kwestie ze bekijken en kijken of je aan de wensen van de advertentieplaatser/eigenaar voldoet, en dan kun je hem/haar een e-mail sturen met informatie over jezelf of hem/haar bellen met het nummer dat bij de advertentie staat (is niet altijd het geval).

Succes allemaal met zoeken!
Ik zal voor de googlezoekers wat steekwoorden opschrijven dat ze ook op dit topic kunnen komen:
Verzorgpony, bijrijdpaard, in, omgeving, gezocht, aangeboden, ik zoek etc.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:29

DreamAngel schreef:
Hallo allemaal,
In een eerdere reactie van mij stond dat je me kunt pben, aangezien ik heel veel pbs krijg, en heel weinig tijd heb om die allemaal te beantwoorden, zal ik hier even een uitleg geven van wat ik eigenlijk doe:

Je gaat naar http://www.marktplaats.nl en kijkt bij het kopje Dieren en Toebehoren. Je ziet allemaal verschillende dieren, en je zult een paar kopjes bij Paarden en Pony's zien, waaronder Oppas en Les. Als je daarop klikt en bovenin je postcode en afstand (de afstand van je postcode naar de advertentieplaats) en dan zul je een paar advertenties vinden die in Heel Nederland beschikbaar zijn, maar daar moet je even voorbij scrollen. Je zult daarna advertenties zien bij jouw in de buurt, en dan is het de kwestie ze bekijken en kijken of je aan de wensen van de advertentieplaatser/eigenaar voldoet, en dan kun je hem/haar een e-mail sturen met informatie over jezelf of hem/haar bellen met het nummer dat bij de advertentie staat (is niet altijd het geval).

Ik zal voor de googlezoekers wat steekwoorden opschrijven dat ze ook op dit topic kunnen komen:

Ik heb door u wel een leuke bijrijd pony gezien, alleen moet je daar de helft van het stallingsgeld betalen, das wel jammer, maar ik zal het even aan mn ouders vragen :)

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:57

KirstenVosje schreef:
DreamAngel schreef:
Hallo allemaal,

Je gaat naar http://www.marktplaats.nl en kijkt bij het kopje Dieren en Toebehoren. Je ziet allemaal verschillende dieren, en je zult een paar kopjes bij Paarden en Pony's zien, waaronder Oppas en Les. Als je daarop klikt en bovenin je postcode en afstand (de afstand van je postcode naar de advertentieplaats) en dan zul je een paar advertenties vinden die in Heel Nederland beschikbaar zijn, maar daar moet je even voorbij scrollen. Je zult daarna advertenties zien bij jouw in de buurt, en dan is het de kwestie ze bekijken en kijken of je aan de wensen van de advertentieplaatser/eigenaar voldoet, en dan kun je hem/haar een e-mail sturen met informatie over jezelf of hem/haar bellen met het nummer dat bij de advertentie staat (is niet altijd het geval).

Ik heb door u wel een leuke bijrijd pony gezien, alleen moet je daar de helft van het stallingsgeld betalen, das wel jammer, maar ik zal het even aan mn ouders vragen :)

Dat heb je inderdaad wel eens, aan de ene kant begrijp ik dat een eigenaar geld voor vraagt, want dan is het ook een soort van jouw paard/pony, maar aan de andere kant verleent de bijrijder/verzorger wel een dienst, en je kunt ook kijken dat de eigenaar jouw daar eigenlijk voor zou moeten betalen.
Dus daarom zijn bijrijders/verzorgers bij mij gratis, want ze verlenen mij wel een dienst :-)

mikkieboas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:30

Ik heb op marktplaats, bokt en spelletjes waar ik speel... Allemaal een advertentie Gezet.

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:51

Niet slecht, je hebt altijd mensen die daarop kunnen gaan zoeken, maar ik zou vooral ook zelf op zoek gaan, kijk op marktplaats, en ga gewoonweg een stukje fietsen en kijk of je ergens een leuk plekje ziet met paarden, en durf de stap te nemen te vragen of je mag helpen met het verzorgen/bijrijden, zo is het bij mij gelukt ;D

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:25

DreamAngel schreef:
Niet slecht, je hebt altijd mensen die daarop kunnen gaan zoeken, maar ik zou vooral ook zelf op zoek gaan, kijk op marktplaats, en ga gewoonweg een stukje fietsen en kijk of je ergens een leuk plekje ziet met paarden, en durf de stap te nemen te vragen of je mag helpen met het verzorgen/bijrijden, zo is het bij mij gelukt ;D

inderdaad, mensen gaan een veel betere indruk van iemand krijgen als je zelf gaat aanbellen ofzo, dan dat je via internet een zoekertje te plaatsen :))
Sinds ik met mijn hond of shet ga gaan wandelen, kom ik echt veel paardjes tegen, waarvan ik niet wist dat ze er zaten ;) Alleen heb ik nog niet genoeg moed verzamelt om aan te bellen _O-

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:31

Is niet echt een tip maar meer aanmoediging voor iedereen die zoekt.
voor de zoekers: ik weet dat het soms lang kan duren maar doorzetten werkt echt! Ben ook heel lang op zoek geweest op allerlei sites en verzorg nu 3 jarige lucky die ik door mag rijden (begin over twee weken met rijden) .
ook voor mensen van 12 of jonger: echt, het duurt misschien lang maar het lukt echt een keer! ben ook 12 en heb echt schatje nu :D

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:07

Wat ook wel een goed idee is :
Kijk even op de site's van manege's/pensionstallen in de buurt en stuur een mailtje .
Heb ik ook geprobeerd , maar jammer geneg zocht niemand iets , maar er zullen genoeg mensen zijn die wel iemand zoeken :)

DreamAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:09

marthatjez schreef:
Wat ook wel een goed idee is :
Kijk even op de site's van manege's/pensionstallen in de buurt en stuur een mailtje .
Heb ik ook geprobeerd , maar jammer geneg zocht niemand iets , maar er zullen genoeg mensen zijn die wel iemand zoeken :)

Dat is inderdaad een goed idee, zo ben ik ook begonnen ;D

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:19

B33z3r

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:03

Ik ben opzoek naar een jongere amazone..
voor mijn geweldige-lieve pony van 1.36 (net iets groter nu denk ik).
als je kan rijden mag je rijden,of het bos in(met iemand samen).
zijn naam is :breezer en het is een ijslander/welsh.
je mag hem 2 tot 3 x in de week doen.hij staat in aalsmeer(manege De Jong).
De bedragen per maand zijn 75,-
De dagen kunnen afgestemd worden qua school roosters of iets in die richting.

ben je sowieso jonger dan 16 jaar,wil ik wel zelf persoonlijk contact hebben gehad met de ouders.
ik hoop nu een lief iemand te vinden die ook veel liefde aan mijn super knuffel pony kunnen geven
Pb me even of stuur een mailtje naar : renatedoorman@hotmail.com

groetjes Renate en (_)(_) Breezer

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:40

Ik heb echt mazzel gehad. Zonder al te veel ervaring mocht ik samen met de eigenaar een shetje verzorgen.
(was een uur fietsen), paar jaar later (nu ong. jaar geleden) ben ik hier rond gaan vragen. Bij het eerste huis was het gelijk raak. Ik kan niet op haar rijden, maar verder kan ik best veel met haar doen.

Paar weken/maanden terug zat ik voor de lol eens wat op bokt- verzorgpaarden gezocht te kijken. en er was een advertentie van een arabiertje. 20 minuten fietsen. daar verzorg ik nu ook, en ik vind het super leuk :D dus het kan allemaal!

starangel0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:32

Ik heb mijn huidige verzorgpony via marktplaats gevonden, oftewel ik had een advertentie geplaatst voor een verzorgpony, en de eigenaar reageerde daarop. Ik heb ook een tijd wat shetjes verzorgd, en dat heb ik ook gedaan zoals de persoon boven me. Naast onze camping stond een weide met wat shetjes erop, en dan gewoon gaan rondvragen van wie ze zijn en of je ze mag verzorgen. Het voelt een beetje vreemd in het begin om aan te gaan bellen om te vragen of ze de eigenaar van de pony/ponies zijn, maar het is denk ik wel een van de snelste manieren.

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:00

Je kan best vaak ik erin zetten, het gaat namelijk over jou. Op zich is dit een prima mail, als je nog iets er bij wil zetten om hem anders te maken dan de 20 andere advertenties van meisjes uit deventer die nu op marktplaats staan kan je er misschien bijzetten waarom je een bijrijdpaard wil en wat je er van verwacht. Succes!

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:14

Vandaag zijn er weer 2 nieuwe advertenties op marktplaats, helaas alleen maar 18+ en 17+. Daar baal ik echt van, ik heb ook best veel ervaring, maar in die advertentie staat: 'Niet mailen als je onder de 18 bent, ik ben namelijk geen kinderoppas'. Dus dan maar weer afwachten he.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:06

Irmy schreef:
Vandaag zijn er weer 2 nieuwe advertenties op marktplaats, helaas alleen maar 18+ en 17+. Daar baal ik echt van, ik heb ook best veel ervaring, maar in die advertentie staat: 'Niet mailen als je onder de 18 bent, ik ben namelijk geen kinderoppas'. Dus dan maar weer afwachten he.

ja erg vervelend hé :(

meestal als je 14/15 jaar bent, beschouwen mensen je nog als een penny/onervaren/niet zelfstandig/...
maar dat is zeker niet waar ;)

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:16

lottex schreef:

meestal als je 14/15 jaar bent, beschouwen mensen je nog als een penny/onervaren/niet zelfstandig/...

Ja ik vind het ook vervelend..
Klopt, ze denken dat je slordig met spullen omgaat, na 2 keer al niet meer komt, en dat je het paard maar even borstelt en weer weggaat. Ik snap niet dat mensen na 2 keer niet meer op komen dagen zonder iets te melden, ik vind dat echt erg asociaal.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:57

Misschien is het ook gewoon hoop, blijven hopen.
Bij mij ging het echt per toeval in een winkel, ik had het over paarden.
En wat zegt de kassavrouw?
"Mijn zus heeft hele leuke paardjes! Misschien mag je wel komen rijden?"
En toen zei ik niks....
Ik verlegen als hell :p
Ben ik week later terug gekomen en adres enz. doorgegeven/gevraagd.
Toen zou ik gebeld worden en mocht ik komen!
Geluk had ik zeker, want bleek dat de eigenaresse in zo'n burnout zat.
Ze had het even gehad met de paardjes omdat ze altijd alleen moest en niemand haar hielp.
En toen kwam ik!
Hihi.
Maar toen had ik zelf nog geen verstand van paarden enzo, maar vond ik het wel heel leuk.
Mocht nooit op paardrijles enzo, en nu heb ik in ene klap gewoon een paar verzorgpaarden!
Beter kun je niet wensen toch?

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:24

lottex schreef:
Irmy schreef:

De ene puber is de andere niet. :D Het heeft ook te maken met de verzekering.
Als eigenaar wordt je altijd aansprakelijk gesteld, zeker als het om minderjarigen gaat. Voor mij is dat een belangrijke reden om geen meisjes (sorry dames) onder de 16 jaar bij mijn paarden te willen.
Daarnaast heeft de puberteit een grote impact op het leven van iemand. Vandaag zeggen ze dit, en volgende maand zijn pubers ervan overtuigd dat het dat is. Daar kunnen ze niets aan doen, maar het maakt wel dat er een onbetrouwbare factor is. En dat is nu net wat ik ook niet bij mijn paarden wil. De meeste mensen zoeken iemand voor de langere termijn, en dat is dan lastig.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:25

oké; interessant onderwerp : VERZEKERING

Ik heb net de reden te horen gekregen van mijn moeder waarom ik geen verzorgpaard mag van haar :

" het zijn mensen die we niet kennen, dus dat wil zeggen als er iets gebeurt en zei doen alsof er niets gebeurd is om geen kosten te hebben, moet ik hier alles gaan betalen! "

Nu las ik in een ander topic dat ik ook verzerkerd kan zijn bij andere mensen als ze gewoon laten weten dat er ook andere mensen op hun paarden rijden.
moeten die eigenaars dan ook extra kosten betalen daarvoor?

Nu lees ik jouw reactie : misschien is dat een goed motief om mama te overtuigen :j

Kan je hier nog wat meer info over geven of link geven waar dat allemaal staat uitgelegd?