Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manonneke

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:41

Ik vind het wel redelijk om een bepaald bedrag te betalen, je rijd hier tenslotte wel op iemand anders zijn/haar pony/paard, en gebruikt ook de spullen enz. Er mag dus best wel iets tegenover staan vind ik Lachen .

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:52

spoekie schreef:

Want sorry hoor, maar er doen een hoop mensen alsof paardrijden zo zwaar en vervelend is. JIJ wil graag rijden, daar mag dan wel een tegenprestatie tegenover staan vind ik. Als je rijden echt zo een opoffering vind, dan zou jij op mijn pony niet mogen rijden. Het is je hobby en jij wil graag erbij leren. En sorry, maar ik heb geen baat bij iemand die rechtstreeks van een manege komt en vindt dat ze mij een grote diens verleend. Mijn pony is zonder dan volgens mij 10x gelukkiger op de wei en ik ook, want mijn pony wordt niet irritant, omdat iemand op een andere manier met hem omgaat, dan ik.
Maar zo zijn niet alle verzorgsters. Lachen Er zijn er genoeg die wel gewoon goed kunnen rijden, maar er niet bovenuit steken.

Ik bekijk het steeds van twee kanten, de eigenaar doet mij ene plezier ik doe de eigenaar een plezier (In tijdsgebrekperspectief dan.)

Verder zegt iedereen dan ook dat er iets tegenover moet staan. Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat hoeft toch niet altijd een bepaald geldbedrag te zijn? Tenminste, imo niet. Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:55

ik niet Lachen ik denk dat hun mij eerder zouden gaan betalen dan ik hun, want ik rij die pony voor een meisje dat een beetje bang is voor [***] & dan kan ik laten zien dat [***] niet eng is Lachen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:56

Ik ook niet, ik mag er alles mee, maar ik hoef niet te betalen, gelukkig..

@moontje13 : het zijn toch niet echt vz pony's?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:57

staat erin linnie Knipoog dat ik ze rij voor dat meisje Ja

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:57

Sylleke schreef:
spoekie schreef:

Want sorry hoor, maar er doen een hoop mensen alsof paardrijden zo zwaar en vervelend is. JIJ wil graag rijden, daar mag dan wel een tegenprestatie tegenover staan vind ik. Als je rijden echt zo een opoffering vind, dan zou jij op mijn pony niet mogen rijden. Het is je hobby en jij wil graag erbij leren. En sorry, maar ik heb geen baat bij iemand die rechtstreeks van een manege komt en vindt dat ze mij een grote diens verleend. Mijn pony is zonder dan volgens mij 10x gelukkiger op de wei en ik ook, want mijn pony wordt niet irritant, omdat iemand op een andere manier met hem omgaat, dan ik.
Maar zo zijn niet alle verzorgsters. Lachen Er zijn er genoeg die wel gewoon goed kunnen rijden, maar er niet bovenuit steken.

Ik bekijk het steeds van twee kanten, de eigenaar doet mij ene plezier ik doe de eigenaar een plezier (In tijdsgebrekperspectief dan.)

Verder zegt iedereen dan ook dat er iets tegenover moet staan. Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat hoeft toch niet altijd een bepaald geldbedrag te zijn? Tenminste, imo niet. Lachen

Nee zo zijn niet alle verzorgsters (die van mij dus niet), maar veel mensen hier op bokt doen alsof ze een enorme dienst verlenen door de moeite te doen om op iemand anders zijn paard te rijden. Alsof dat enorm zwaar is en de eigenaar maar écht blij moet zijn dat iemand de moeite ervoor doet.
Dat is absurd, ik was zo blij als ik een pony alleen maar mocht verzorgen. En rijden was al helemaal iets wat je alleen van de aardigste mensen mocht en waar je echt héél blij mee moest zijn. Zo zag ik het altijd, maar veel mensen nu zijn blijkbaar erg verwend.
Dus ik persoonlijk vind dat het plezier dat de eigenaar jou doet vele malen groter is, dan het plezier dat jij de eigenaar doet.

Daarnaast hoeft er inderdaad ook niet altijd geld tegenover te staan. Als jij bijv. moet uitmesten en moet voeren op jouw dagen, dan vind ik dat een hele eerlijke tegenprestatie en dan zou geld niet in mijn gedachten komen.
Maar als het zo is dat je alleen maar hoeft te komen en te rijden en je mag weer weg, dan mag daar wel iets tegenover staan. En dan is toch geld het eerste wat in je op komt (Alle beetjes helpen je en iedere euro die je krijgt, kun je weer in iets anders steken), en dat hoeft ook niet per se in letterlijk geld, dat kan ook in af en toe iets voor het paard kopen (Maar ik heb dat liever niet, vanwege gedoe mocht je bijrijder weggaan en al zijn spullen mee willen nemen...).
Ik heb zelfs met mijn bijrijdster afgesproken, dat ze in principe een klein bedrag per maand meebetaalt. Maar dat ze voorlopig dat geld in lessen steekt en dat we het later altijd nog kunnen omzetten in echt mij een bedrag per maand geven.
Dat heb ik puur gedaan, omdat ik er op dit moment meer baat bij heb dat zij beter leert rijden (Ze rijdt al netter dan ik had verwacht, maar ze kan toch nog een hoop leren) en als ik straks het zelf financieel wat moeilijker dat het geld dan stalgeld wordt.
Oftewel je zou kunnen zeggen dat ze mij geld betaald en dat ik nu tot een bepaalde tijd haar lessen ervan betaal.

Maar ik moet ook zeggen dat ik te veel mensen zie, die alleen met goed weer komen en als hij ziek is, niet zouden komen etc. Gewoon alleen de leuke dingen willen doen. Dat is ook een reden waarom ik een betalend iemand wilde, omdat je zo toch aangeeft er wat voorover te hebben (En dat is ook een reden waarom ik nu al iemand heb, omdat ik anders midden in de zomer moest gaan zoeken en vind er dan maar één die ook met regen komt, want ik kan dat volgend jaar niet controleren) Het probleem is ook gewoon een beetje dat er té veel onbetrouwbare 'ruiters' tussenzitten, en door geld te vragen onderscheidt je ze toch een beetje van de goede en betrouwbare bijrijders.
Laatst bijgewerkt door spoekie op 08-12-06 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

kingping

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 21:57

ik hoef niks te betalen,, hoef de stal ook niet te doen,, en als ik spullen voor die poinny nodig heb kopen hun het,, (net een nieuwe zadel+hoofdstel) en ik mag alles met ze doen buitenritte springen gewoon dresuur,, wedstrijdje tegen scooter en ga zo maar door het is me eigen paardje alleen dan gratis,, wat ben ik eigenlijks verwent.

maar zodra er iets is sta ik er klaar ik vind het niet erg om iets te doen.. maar ook als hun een weekend weg gaan met de familie dan pas ik ook op de boerderij zonder moeite,, dat vind ik echt helemaal niet erg.
en als ze nar de dieren arts moeten sta ik er altijd,, ik ken heel goed met haar op schieten,, misschien omdat het ook me tante is. maar goed. ik ben echt heelblij dat ik het zo makkelijk heb,
en als ik geld genoeg op me bankrekening he koop ik ook een cadeautje voor haar.. het is dan misschien een klein dingetje maar ze is er heel blij mee..

sorry voor sommige typ fouten maar ik heb nep nagels en dat typt niet echt lekker.

mlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:29

ik betaal €80,- per maand voor me bijrijpaardje voor 3x in de week

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:47

spoekie schreef:
Maar als het zo is dat je alleen maar hoeft te komen en te rijden en je mag weer weg, dan mag daar wel iets tegenover staan. En dan is toch geld het eerste wat in je op komt.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ja
Dat is bij mij nu nl. het geval. Ik heb geen tijd meer om veel en lang met paarden bezig te zijn, maar wil toch graag één keer per week proberen te blijven rijden. Ik heb nu een paardje gevonden waar ik gewoon per keer voor betaal en enkel kom om te rijden. Lachen

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:39

Ik betaal niks opzich voor te rijden enz, maar als ik les wil moet ik die zelf betalen, en ook al het gerief heb ik zelf gekocht (ik weiger met die ouwe brol te rijden die daar ligt bah bah)

zeisternaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:59

ik hoef niets voor mijn verzorgpony's te betalen.
ik heb het heel erg naar mijn zin bij de pony's

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:03

Ik betaal ook niks.

Ik vind dat meebetalen pas terecht als je verder niets hoeft te doen dan alleen rijden, verzorgen en lekker met het paard bezig zijn.

Ik vind meebetalen echt belachelijk als je ook nog moet uitmesten, vegen e.d. klusjes (vind dat overigens geen vervelend werk, maar om daarvoor te betalen, nou nee)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 23:11

LiNdA1986 schreef:
Ik betaal ook niks.

Ik vind dat meebetalen pas terecht als je verder niets hoeft te doen dan alleen rijden, verzorgen en lekker met het paard bezig zijn.

Ik vind meebetalen echt belachelijk als je ook nog moet uitmesten, vegen e.d. klusjes (vind dat overigens geen vervelend werk, maar om daarvoor te betalen, nou nee)

mijn bijrijdster betaald de helft van stalgeld en smid en doet hetzelfde als ik Sigaar
we delen mijn pony en daarbij ook de bijbehorende werkzaamheden Clown
nu moet ik zeggen dat zij in de middag gaat en ik s`ochtends om los te gooien en dat ik dan meestal al gemest voor zij komt Schijnheilig
maar op de dagen dat zij er in de ochtend is kom ik niet! en dan hoort het mesten gewoon bij het paard.
je mag ermee doen alsof het je eigen paard is en dan horen deze dingen er ook bij. Haha!

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:53

ik hoef niet te betalen, maar me les en me wedstrijd moet gewoon zelf betalen Lachen

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 18:56

Ik help op een stal.. Ik kan zo vaak komen als ik wil.. Rijden doe ik altijd zkr 2 uur als ik daar ben. Verder mest ik ook uit ect. Ik hoef niks te betalen en ik mag alle spullen gebruiken Pling Pling Ik heb ook lessen van de eigenaar.. Allemaal gratis

Kamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:12

Haha! Ik verzorg 3 paarden van Scoobydoo hier op bokt. Haha!
Betaal er niets voor maar moet wel 3 stallen uitmesten. Les kosten zijn natuurlijk voor mijn rekening. Zij doet mij een super plezier daar mee.! Pling

Het belangrijkste is nog dat het klickt tussen mij en de eigenaren, mag er daarom ook alles mee doen wat ik zou willen. Vingers aflikken

Marlo_es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 13:02

Ik vind dat je er niet voor hoeft te betalen,ik hoef het zlef ook niet,want mensen die geen tijd hebben moeten toch blij zijn dat je hun paarden aandacht wil geven ,en wilt berijden,en het is voor jezelf ook leuk.Een Ex-vriendin moet in de maand €40 euro betalen en ze moet alles doen,Stallen uitmesten,2 x per week rijden Enz.

Ik vind dat echt dom..Ik moet het zelfde doen,Naja ik maar 1 stal..Gewoon Gratis?!

_Merel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:27

Ik hoef gelukkig niet te betalen, ik doe gewoon een heleboel dingen, en als belonging/dankje mag ik daarvoor rijden, dus daar ben ik erg blij mee!!

Truu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:17

Ik hoef er helemaal niks voor te doen..
Er is wel zo`n ander meisje die les krijgt en daar moet ze wel voor betalen..
Maar ik krijg geen les en ik hoef er alsnog niks voor te betalen ookal doe ik er alles mee =P

cells

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:50

ik heb verpony's bij een vriendin ik hoefde niks te betalen maar doe het wel ik vind het banketstaaf zij heeft ook spullen nodig voor ze en kan dan best wel wat gebruiken, en kan altijd naar die pony's toe gaan wanneer ik wil dan geef ik er wel wat voor terug;)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:01

ik heb sinds vorige week een verzorgpaardje en moet ik 30 euro in de maand betalen + in keer in de 3 maanden ong. de hoefsmid. En ben ook nog eens gematst!!! Want je moest eigelijk 50 euro per maand betalen. Vind 30 euro een redelijke prijs. Mag alles doen, erheen gaan wanneer ik wil. Alleen als ik iets wil veranderen, hoofdstel of ijzers eronder dan is het ook mijn kosten..ook wel logisch Vork

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:38

Ik krijg er noujuist wat voor, ik mag mijn ponytje daar gratis stallen en die wordt gewoon gevoerd enzo, mits ik Infante blijf rijden.

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:03

ik betaal de helft van de stalling
ik vind het niet erg
en ook wel logisch.
(ook omdat ze nog een paard heeft)

en ik heb dan ook het gevoel dat ze tog ook van my is.
ookal mag ik zoiezo doen wat i kwil.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:16

Ik heb 1 verzorgster en de 2de is op proef, en komt woensdag voor het eerst.

De meiden hoeven hier nets te betalen, ook niet meebetalen in de kosten voor de hoefsmit,
ze moeten wel wanneer ze komen de stal van hun verzorgpaard uitmesten, voeren, water bijvullen waar nodig, rommel opruimen waar nodig enz.

Ik heb verzorgsters omdat ik zelf niet genoeg tijd heb om ze allemaal even veel aandacht te geven, en dat is op deze manier mooi opgelost,
en ik vind het ook wel gezellig,

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:36

Ik heb vroeger ook altijd moeten betalen.
Maar nu ik mijn eigen knollie heb heb ik ook besloten dat mocht ik een bijrijdster nemen dat ze niet hoeft te betalen maar wel goed voor hem moet zorgen... al koopt ze af en toe maar iets leuks voor hem of wat lekkers.... ik zou nooitmijn bijrijdster gaan betalen.... het kost al genoeg zo'n paard....