Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spoekie schreef:Maar zo zijn niet alle verzorgsters.
Want sorry hoor, maar er doen een hoop mensen alsof paardrijden zo zwaar en vervelend is. JIJ wil graag rijden, daar mag dan wel een tegenprestatie tegenover staan vind ik. Als je rijden echt zo een opoffering vind, dan zou jij op mijn pony niet mogen rijden. Het is je hobby en jij wil graag erbij leren. En sorry, maar ik heb geen baat bij iemand die rechtstreeks van een manege komt en vindt dat ze mij een grote diens verleend. Mijn pony is zonder dan volgens mij 10x gelukkiger op de wei en ik ook, want mijn pony wordt niet irritant, omdat iemand op een andere manier met hem omgaat, dan ik.
Sylleke schreef:spoekie schreef:Maar zo zijn niet alle verzorgsters.
Want sorry hoor, maar er doen een hoop mensen alsof paardrijden zo zwaar en vervelend is. JIJ wil graag rijden, daar mag dan wel een tegenprestatie tegenover staan vind ik. Als je rijden echt zo een opoffering vind, dan zou jij op mijn pony niet mogen rijden. Het is je hobby en jij wil graag erbij leren. En sorry, maar ik heb geen baat bij iemand die rechtstreeks van een manege komt en vindt dat ze mij een grote diens verleend. Mijn pony is zonder dan volgens mij 10x gelukkiger op de wei en ik ook, want mijn pony wordt niet irritant, omdat iemand op een andere manier met hem omgaat, dan ik.Er zijn er genoeg die wel gewoon goed kunnen rijden, maar er niet bovenuit steken.
Ik bekijk het steeds van twee kanten, de eigenaar doet mij ene plezier ik doe de eigenaar een plezier (In tijdsgebrekperspectief dan.)
Verder zegt iedereen dan ook dat er iets tegenover moet staan. Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat hoeft toch niet altijd een bepaald geldbedrag te zijn? Tenminste, imo niet.
spoekie schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens.Maar als het zo is dat je alleen maar hoeft te komen en te rijden en je mag weer weg, dan mag daar wel iets tegenover staan. En dan is toch geld het eerste wat in je op komt.
LiNdA1986 schreef:Ik betaal ook niks.
Ik vind dat meebetalen pas terecht als je verder niets hoeft te doen dan alleen rijden, verzorgen en lekker met het paard bezig zijn.
Ik vind meebetalen echt belachelijk als je ook nog moet uitmesten, vegen e.d. klusjes (vind dat overigens geen vervelend werk, maar om daarvoor te betalen, nou nee)