Dat jammer dat ze uit zichzelf niets aanpakken of zien liggen of vragen of ze je ergens bij kunnen helpen.
Ik "hoef" nu ook niets te doen maar toen we samen het tuig opzichten en ik zag hoe droog het was heb ik gevraagd of ze olie en een doekje/sponsje/kwastje had en het in de olie gezet. Ze was er blij mee hoe het opknapte.
Toen ze ging longeren (ik zou er na er op) en er nog mest En afgemaaid onkruid in de bak lag heb ik dat er ondertussen uitgeschept en geharkt.
Uitmesten van de stal wil ze echt zelf doen volgens mij.
Heb ook aangeboden te helpen de kapotte omheining van de bak te repareren.
Ik denk dat sommigen best wel willen als ze een beetje begeleiding krijgen bij dingen leren. Ik heb al jaren paarden aan huis dus zie het werk wel liggen en neem ook wel verschil tussen de ene pensionklant en de andere. De een ziet zelfs het meest zichtbare werk amper liggen, de ander pakt uit zichzelf klusjes waarvan ik denk dat dat nog wel even kan wachten.
Verzorgmeiden en bijrijders die alleen maneges en pensionstallen hebben meegemaakt hebben waarschijnlijk nooit geleerd wat er allemaal komt kijken bij paarden houden.
Ik help graag, maar het niet qua tijd en zwaarte van het werk wel te behappen blijven voor me.
De meiden die hier verzorgen geef ik vaak opdrachten. Anders gebeurd ook de helft niet 0:)
bruintje123 schreef:Joyce
Er hoeven hier geen klusjes gedaan te worden, geen. nul.
Er hoeven geen paarden buiten gezet te worden, binnen gehaald, niet gevoerd te worden, geen stal gemest. Geen tuig gepoetst, niets.
Dat mag wel, maar die ben ik nog geen tegen gekomen die dat aanbieden.
Ik heb er hier 4 staan, waarvan 1 te rijden is, maar ook de andere worden niet geborsteld.
Ze willen rijden en dan weer weg. Want de jeugd heeft het erg druk tegenwoordig of zo.
Dus leg eens uit, welke hulp heb ik dan?
Ja dat die ene een keer vaker loopt?
Waarvan er ook nog niet 1 ruiter geweest is boven manege niveau dus een paard echt letterlijk alleen beweging geven. En als ik zelf daarna rij merk dat hij vaster in zijn lijf is als nu dat ik geen bijrijder heb.
Waarom wil ik wel een bijrijder, ja die vraag stel ik me al steeds vaker af.
Eigenlijk omdat ik iemand ook een paardje gun, zoals ik vroeger ook kreeg.
maar ik deed wel alles mee.
Tuig poetsen, mesten, hooi binnen halen van het land. Ik was er uren en uren.
En zo kreeg ik ook kansen om wedstrijden te rijden enz.
En dat mag bij mij ook, auto met trailer staat klaar, maar laten ze dan eerst al eens komen op het afgesproken tijdstip, dat zou al een mooi begin zijn.
En niet denken dat ze een hulp zijn met een rondje rond hobbelen waar ik bij sta, dus me net zoveel tijd kost.
Afhaken hebben ze overigens nooit zelf gedaan, ze vonden het best prima denk ik. Gratis rijden.
Maar als er geen enthousiasme en wat fanatiek zijn uit hunzelf komt houd het voor mij op.
Kost mij teveel tijd.