Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:15

Ik kan die 100 euro prima missen, maar ik zie het als een soort 'bindmiddel', zodat ik in ieder geval weet dat iemand z'n afspraken nakomt en op komt dagen. Hoe makkelijk is het om als het regent of sneeuwt of als je geen zin hebt, te zeggen "ik kom een dagje niet" als je er niet voor betaald?
Als je wel betaalt denk je wel 2x na en overleef je dat beetje regen ook wel. Ik ben dan zo flexibel dat ik (mits tijdig aangegeven natuurlijk :+ ) dan nog zeg is goed, dan ruilen we een dagje om, maar zijn er ook genoeg die zeggen, dit zijn de dagen dat je kan, kan je niet, en kom je dus niet, dan hebbie pech..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:19

s0173957 schreef:
Moet hier toch eens ff zeggen... voor wie hou jij een paard, voor jezelf of voor een ander?
Als je een verzorger/bijrijder nodig hebt om financieel rond te komen of om tijd genoeg te hebben ben je in mijn ogen niet geschikt als paardeneigenaar,hoe geweldig je je paard ook verzorgt, mss 1000x beter dan iemand die het financieel wel aankan...

Wat een bekrompenheid. Ik wil graag een bijrijder omdat ik vorig jaar een hartinfarct gehad heb en zelf niet de conditie heb om 5 of 6x per week te rijden wat mijn paard wel nodig heeft. Lessen vind ik alleen nodig als diegene niet goed genoeg rijdt. Ik laat nu mijn lesgeefster hem 2x per week rijden en heb zelf ook les van haar. Dus ja als iemand niet goed genoeg rijdt en eraf rijdt wat mijn lesgeefster erop rijd vind ik het niet meer dan normaal dat je dan eens in de 2 weken les neemt. De vergoeding die ik vraag is laag en dat doe ik omdat ik vind dat dat ook een verantwoordelijkheid met zich meebrengt dan dat je alles zomaar even gratis mag gebruiken. Als er iets stuk gaat zal ik ook nieuw moeten kopen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:21

Lees wat ik schrijf... jij hebt de extra financiële hulp niet nodig...

Paarden kosten nu eenmaal enorm veel tijd, geld, moeite en inzet. Als het aan een van de 4 je ontbreekt, dan moet je toch eens goed nadenken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:22

En mag dat dan ook voor de bijrijdsters gelden? Of maakt het kopje 'geld' dan niks uit? :')

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:27

s0173957 schreef:

Paarden kosten nu eenmaal enorm veel tijd, geld, moeite en inzet. Als het aan een van de 4 je ontbreekt, dan moet je toch eens goed nadenken...

dus als jij ziek wordt verkoop je je paard maar gelijk, ik weet niet hoor maar een paard is een levend wezen waar je een band mee hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:29

Sjemira schreef:
s0173957 schreef:

dus als jij ziek wordt verkoop je je paard maar gelijk, ik weet niet hoor maar een paard is een levend wezen waar je een band mee hebt.

Inderdaad.. Ik kan jou helemaal begrijpen hoor Sjemira. Zelf mag ik volgend jaar onder het mes voor een openhart operatie. Ja, het is fijn als mijn pony gereden wordt, al is het geen vereiste. Maar dat betekent wel dat er verantwoord mee om gegaan dient te worden en goede communicatie is echt een must.
Nu ben ik er zelf iedere dag, maar ik ben straks tijdelijk afhankelijk van anderen en dus ook van wat mijn bijrijdster me dan verteld. Ik zou het dan niet kunnen waarderen als afspraken niet nagekomen worden o.i.d...

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:29

Wij hebben er 7, waar ik nooit alleen voor zal in staan... dus neen.

Veel mensen moeten dringend eens beseffen dat paarden nu eenmaal een luxeproduct zijn.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:33

chelle_dora schreef:
En mag dat dan ook voor de bijrijdsters gelden? Of maakt het kopje 'geld' dan niks uit? :')

Ach tuurlijk wel. Als er bijrijders zijn die het prima vinden om 100 euro neer te tellen om dan te mogen rijden met de controlerende eigenaar in hun nek dan moeten ze dat doen. Maar een eigenaar moet dan niet doen alsof het gek is dat die mensen niet zo makkelijk te vinden zijn. Of dat ze zo veel eisen stellen.

Die bijrijder zou dan beter een jaartje die 100 euro per maand kunnen sparen en wat verder reizen. Voor 1200 euro heb je tegenwoordig al wel een paardje en met 100 euro per maand kun je hier een stal huren.

Persoonlijk zou ik liever 100 euro per maand aan een goed doel geven dan om de kas van iemand te spekken die het geld makkelijk kan missen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:35

goh wat fijn dat jullie er 7 hebben zeg hahahhaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:36

sallandval: Tja nogmaals, wat is ' in de nek hijgen ' ?

Ik hoor graag van mijn bijrijdster hoe het rijden met mijn pony ging en ik vraag daar dan ook naar. Is dat raar dat ik dan weet waar ik rekening mee moet houden, met een wondje op d'r been of bijvoorbeeld frisheid met rijden, of als ze iets eng vond met rijden dat ik daar wat meer aandacht aan besteed? Nou dan ben je geen hijgende eigenaar geloof ik hoor.. Maar goed ik ben van mening dat bijrijdsters die het alleenrecht op een paard denken te krijgen met die paar tientjes die ze per maand betalen, lekker een eigen paard moeten kopen en op hun plaat moeten gaan. Leuk dat je bij jullie voor 100 euro per maand een stal kan huren, maar hier is dat dus niet zo, ben je iets meer kwijt dan 100 euro per maand. Nog buiten je paard en je spullen om voor je paard.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:36

s0173957 schreef:
Wij hebben er 7, waar ik nooit alleen voor zal in staan... dus neen.

Veel mensen moeten dringend eens beseffen dat paarden nu eenmaal een luxeproduct zijn.

Inderdaad. Ik heb er nu nog maar twee maar als ik ze niet meer kon verzorgen of betalen gingen ze mooi de deur uit hoor. Mij zul je echt niet op een houtje zien gaan bijten omdat ik per sé de luxe van paarden moet hebben.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:38

@Chelle_dora: jeetje, ja je moet er toch niet aan denken om dan maar je paard te moeten verkopen, ik heb mijn paard voor mijn plezier en niet voor de sport ofzo, maar er zijn natuurlijk ook dressuurmutsen die alleen aan zichzelf denken en niet aan t paard zijn welzijn.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:38

chelle_dora schreef:

Ik hoor graag van mijn bijrijdster hoe het rijden met mijn pony ging en ik vraag daar dan ook naar. Is dat raar dat ik dan weet waar ik rekening mee moet houden, met een wondje op d'r been of bijvoorbeeld frisheid met rijden, of als ze iets eng vond met rijden dat ik daar wat meer aandacht aan besteed? Nou dan ben je geen hijgende eigenaar geloof ik hoor.. Maar goed ik ben van mening dat bijrijdsters die het alleenrecht op een paard denken te krijgen met die paar tientjes die ze per maand betalen, lekker een eigen paard moeten kopen en op hun plaat moeten gaan. Leuk dat je bij jullie voor 100 euro per maand een stal kan huren, maar hier is dat dus niet zo, ben je iets meer kwijt dan 100 euro per maand. Nog buiten je paard en je spullen om voor je paard.

helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:39

Sjemira schreef:
@Chelle_dora: jeetje, ja je moet er toch niet aan denken om dan maar je paard te moeten verkopen, ik heb mijn paard voor mijn plezier en niet voor de sport ofzo, maar er zijn natuurlijk ook dressuurmutsen die alleen aan zichzelf denken en niet aan t paard zijn welzijn.

Precies. Ik heb mijn pony ook niet voor de sport maar wel voor mijn ontspanning en plezier en vind het niet erg om mijn plezier te "delen", zeker omdat ik er dalijk toch een paar maanden niks mee kan. Maar omdat ik er dan 3 maanden niks mee kan (mag blij zijn als ik kan longeren na m'n operatie ivm borstbeen doorzagen tijdens operatie) betekent niet dat ik gelijk m'n pony maar moet verkopen.. Maar betekent ook niet dat ik iemand er geheel vrijblijvend mee de hort op stuur en dan wel zie hoe ik mijn pony terug krijg..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:44

chelle_dora schreef:

Ernaast staan, telkens vragen hoe en wat, controle willen uitoefenen, alles willen bepalen voor een ander. Misschien doe jij dat helemaal niet hoor, wie de schoen past trekke hem aan.

Citaat:
Maar goed ik ben van mening dat bijrijdsters die het alleenrecht op een paard denken te krijgen met die paar tientjes die ze per maand betalen, lekker een eigen paard moeten kopen en op hun plaat moeten gaan. Leuk dat je bij jullie voor 100 euro per maand een stal kan huren, maar hier is dat dus niet zo, ben je iets meer kwijt dan 100 euro per maand. Nog buiten je paard en je spullen om voor je paard.

Ik ben het met je eens dat ze een eigen paard moeten kopen, maar niet dat ze dan op hun plaat zouden gaan. Waarom zouden ze? Ben jij op je plaat gegaan toen je een paard aanschafte? Ik niet hoor. Ik zie mezelf niet als meer compabel dan een ander dus waarom zou ik denken dat een ander niet aankan wat ik wel aankan? Volgens mij beseffen veel bijrijders zich niet dat paarden houden zo duur is als je het zelf maakt. Een vriendin van me heeft op fietsafstand van Utrecht een paard staan bij particulieren; huur is
125 euro all in. Dus het kan ook in stedelijk gebied best goedkoper hoor.

OKé dan heb je geen binnenbak of solarium of bling... So what? Het paard maakt dat niets uit hoor.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:45

s0173957 schreef:
Moet hier toch eens ff zeggen... voor wie hou jij een paard, voor jezelf of voor een ander?
Als je een verzorger/bijrijder nodig hebt om financieel rond te komen of om tijd genoeg te hebben ben je in mijn ogen niet geschikt als paardeneigenaar,hoe geweldig je je paard ook verzorgt, mss 1000x beter dan iemand die het financieel wel aankan...

En dáár sla je dus precies de spijker op z'n kop ik heb mijn paard voor mijzelf en niet voor iemand anders die zelf te beroerd is om een paard aan te schaffen en dan gaat zeuren om de bijdrage.

Renee, mensen die bij voorbaat niet willen betalen, schrik ik ook graag af, dat zijn imo mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten namelijk ;).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:46

chelle_dora schreef:
Precies. Ik heb mijn pony ook niet voor de sport maar wel voor mijn ontspanning en plezier en vind het niet erg om mijn plezier te "delen", zeker omdat ik er dalijk toch een paar maanden niks mee kan. Maar omdat ik er dan 3 maanden niks mee kan (mag blij zijn als ik kan longeren na m'n operatie ivm borstbeen doorzagen tijdens operatie) betekent niet dat ik gelijk m'n pony maar moet verkopen.. Maar betekent ook niet dat ik iemand er geheel vrijblijvend mee de hort op stuur en dan wel zie hoe ik mijn pony terug krijg..

Daarin verschillen we dan van mening, als ik denk aan delen denk ik niet aan 100 euro per maand incasseren.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:47

Sees schreef:
...mensen die bij voorbaat niet willen betalen, schrik ik ook graag af, dat zijn imo mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten namelijk ;).

Dat is misschien zo, maar andersom klopt het natuurlijk net zo perfect. Mensen die een bijdrage vragen willen immers ook de luxe van een eigen paard zonder alle kosten die daar bij komen kijken :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:48

Sallanval, vreemd, ik heb geen moeite met betalende goede bijrijders hoor ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:50

sallandval: Nuja, zijn ook veel bijrijdsters die 2x vragen hoe het rijden ging al vervelend vinden, dus vandaar dat ik meerdere keren had gevraagd: wat is in de nek hijgen.

Kijk in het begin ben ik er ook een paar keer bij hoor :+ En nu het rijden met mijn bijrijdster even niet zo goed gaat, spring ik ook weer in en ga ik weer begeleiden. Heb ook duidelijk uitgelegd dat ik dat niet doe om vervelend te zijn, maar omdat ik wil dat iedereen zo lang mogelijk plezier kan beleven met m'n pony, en dat gaat niet als de een er vanaf flikkert en ik dan niet weet hoe ik wel of niet kan rijden.
En alles bepalen voor een ander.. Tja ik bepaal wat er met m'n pony mag.. := Lijkt me vooralsnog niet raar, maar kunnen de meningen over verschillen.

Niet iedereen zal op z'n plaat gaan, maar bijrijdsters die menen dat ze het wiel hebben uitgevonden en het zelf 100x beter kunnen voor (bijvoorbeeld) 70 euro per maand wens ik veel succes.
Ik hoef ook niet perse een binnenbak of solarium hoor, dat ik m'n binnenbak nu heb is meer geluk dan wijsheid en omdat ik toevallig nu goedkoper uit ben met deze stalling dan met de stalling die verder weg was :+ Beetje gemiddelde stalprijs is hier in de omgeving ook 250 euro en dan heb je die luxe die jij noemt ook nog lang niet, dustja een bijrijdster die denkt dat ze met 70 euro een paard kunnen onderhouden wens ik dan ook veel succes.. :+

Edit: Delen is delen.. Ik maak daarom dus een onderscheid tussen delen en m'n pony klakkeloos afgeven. Wat k al zei, ervaring hier in de omgeving leert dat ruitertjes die niet willen betalen, het allemaal geen hol uitmaakt.. Want wat ik al zei, istie stuk, gaan ze naar de volgende. Delen betekent ook verantwoording delen.. Kan je dat niet, kan je ophoepelen.. En tja helaas is het hier inmiddels zo dat die verantwoordelijkheid 'afgedwongen' moet worden middels een financiele bijdrage ja.

Staat bij mij overigens wel tegeover dat ik zelf uitmest e.d.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:53

sallandval schreef:
Sees schreef:
...mensen die bij voorbaat niet willen betalen, schrik ik ook graag af, dat zijn imo mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten namelijk ;).

Dat is misschien zo, maar andersom klopt het natuurlijk net zo perfect. Mensen die een bijdrage vragen willen immers ook de luxe van een eigen paard zonder alle kosten die daar bij komen kijken :+

Eh nee, deze vat ik geloof ik even niet zo. Ik heb 9 jaar mijn paard helemaal zelf bekostigd. Ik word niet rijk van die € 55 die ik krijg per maand van de bijrijder voor 10 - 12x per maand hoor :+. Het is niet zo dat ik nu zoveel meer te besteden heb sinds ik mijn bijrijdster heb :'). Het is wèl een extra potje voor ziektekosten, ziektekosten die ik moet betalen, óók als er een blessure is die (onbedoeld) is veroorzaakt door de bijrijder ;).
Laatst bijgewerkt door Sees op 17-12-13 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:54

Sees schreef:

ik ook niet hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:54

Sees schreef:
sallandval schreef:

Eh nee, deze vat ik geloof ik even niet zo. Ik heb 9 jaar mijn paard helemaal zelf bekostigd. Ik wordt niet rijk van die € 55 die ik krijg per maand van de bijrijder voor 10 - 12x per maand hoor :+. Het is niet zo dat ik nu zoveel meer te besteden heb sinds ik mijn bijrijdster heb :'). Het is wèl een extra potje voor ziektekosten, ziektekosten die ik moet betalen, óók als er een blessure is die (onbedoeld) is veroorzaakt door de bijrijder ;).

Dit dus.. Bijrijdster betekent ook (meer) risico op blessure. Hoeft niet expres te gebeuren maar het is er nou eenmaal wel.
Ik word er ook niet rijk van hoor en gaat gewoon in een potje.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:55

en ja eur 100 per maand is wel heel erg veel hahaha om dat te vragen, maar willen ze op een manegepaard gaan rijden moeten ze ook geld neertellen. Ik vraag eur 40 voor een goede ruiter en eur 50 voor een gemiddelde ruiter, een beginnende ruiter begin in niet aan. hiervoor mogen ze 2 a 3x per week komen rijden. ze mogen alles met mijn paard doen, behalve op buitenrit. Heb een binnenbak dus niet kunnen rijden ivm het weer is dus geen probleem, ze mogen hem meenemen op wedstrijd etc.
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 17-12-13 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:57

Sees schreef:

Tsja, ik krijg korting voor verzorgen en hou mijn eigen paarden nu voor een appel en een ei dus mij hoor je ook niet klagen; ik zit ook voor een dup op de eerste rij :o .