Als je wel betaalt denk je wel 2x na en overleef je dat beetje regen ook wel. Ik ben dan zo flexibel dat ik (mits tijdig aangegeven natuurlijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Moet hier toch eens ff zeggen... voor wie hou jij een paard, voor jezelf of voor een ander?
Als je een verzorger/bijrijder nodig hebt om financieel rond te komen of om tijd genoeg te hebben ben je in mijn ogen niet geschikt als paardeneigenaar,hoe geweldig je je paard ook verzorgt, mss 1000x beter dan iemand die het financieel wel aankan...
s0173957 schreef:Lees wat ik schrijf... jij hebt de extra financiële hulp niet nodig...
Paarden kosten nu eenmaal enorm veel tijd, geld, moeite en inzet. Als het aan een van de 4 je ontbreekt, dan moet je toch eens goed nadenken...
Sjemira schreef:s0173957 schreef:Lees wat ik schrijf... jij hebt de extra financiële hulp niet nodig...
Paarden kosten nu eenmaal enorm veel tijd, geld, moeite en inzet. Als het aan een van de 4 je ontbreekt, dan moet je toch eens goed nadenken...
dus als jij ziek wordt verkoop je je paard maar gelijk, ik weet niet hoor maar een paard is een levend wezen waar je een band mee hebt.
chelle_dora schreef:En mag dat dan ook voor de bijrijdsters gelden? Of maakt het kopje 'geld' dan niks uit?
s0173957 schreef:Wij hebben er 7, waar ik nooit alleen voor zal in staan... dus neen.
Veel mensen moeten dringend eens beseffen dat paarden nu eenmaal een luxeproduct zijn.
chelle_dora schreef:sallandval: Tja nogmaals, wat is ' in de nek hijgen ' ?
Ik hoor graag van mijn bijrijdster hoe het rijden met mijn pony ging en ik vraag daar dan ook naar. Is dat raar dat ik dan weet waar ik rekening mee moet houden, met een wondje op d'r been of bijvoorbeeld frisheid met rijden, of als ze iets eng vond met rijden dat ik daar wat meer aandacht aan besteed? Nou dan ben je geen hijgende eigenaar geloof ik hoor.. Maar goed ik ben van mening dat bijrijdsters die het alleenrecht op een paard denken te krijgen met die paar tientjes die ze per maand betalen, lekker een eigen paard moeten kopen en op hun plaat moeten gaan. Leuk dat je bij jullie voor 100 euro per maand een stal kan huren, maar hier is dat dus niet zo, ben je iets meer kwijt dan 100 euro per maand. Nog buiten je paard en je spullen om voor je paard.
Sjemira schreef:@Chelle_dora: jeetje, ja je moet er toch niet aan denken om dan maar je paard te moeten verkopen, ik heb mijn paard voor mijn plezier en niet voor de sport ofzo, maar er zijn natuurlijk ook dressuurmutsen die alleen aan zichzelf denken en niet aan t paard zijn welzijn.
chelle_dora schreef:sallandval: Tja nogmaals, wat is ' in de nek hijgen ' ?
Citaat:Maar goed ik ben van mening dat bijrijdsters die het alleenrecht op een paard denken te krijgen met die paar tientjes die ze per maand betalen, lekker een eigen paard moeten kopen en op hun plaat moeten gaan. Leuk dat je bij jullie voor 100 euro per maand een stal kan huren, maar hier is dat dus niet zo, ben je iets meer kwijt dan 100 euro per maand. Nog buiten je paard en je spullen om voor je paard.
s0173957 schreef:Moet hier toch eens ff zeggen... voor wie hou jij een paard, voor jezelf of voor een ander?
Als je een verzorger/bijrijder nodig hebt om financieel rond te komen of om tijd genoeg te hebben ben je in mijn ogen niet geschikt als paardeneigenaar,hoe geweldig je je paard ook verzorgt, mss 1000x beter dan iemand die het financieel wel aankan...
chelle_dora schreef:Precies. Ik heb mijn pony ook niet voor de sport maar wel voor mijn ontspanning en plezier en vind het niet erg om mijn plezier te "delen", zeker omdat ik er dalijk toch een paar maanden niks mee kan. Maar omdat ik er dan 3 maanden niks mee kan (mag blij zijn als ik kan longeren na m'n operatie ivm borstbeen doorzagen tijdens operatie) betekent niet dat ik gelijk m'n pony maar moet verkopen.. Maar betekent ook niet dat ik iemand er geheel vrijblijvend mee de hort op stuur en dan wel zie hoe ik mijn pony terug krijg..
Sees schreef:...mensen die bij voorbaat niet willen betalen, schrik ik ook graag af, dat zijn imo mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten namelijk.
sallandval schreef:Sees schreef:...mensen die bij voorbaat niet willen betalen, schrik ik ook graag af, dat zijn imo mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten namelijk.
Dat is misschien zo, maar andersom klopt het natuurlijk net zo perfect. Mensen die een bijdrage vragen willen immers ook de luxe van een eigen paard zonder alle kosten die daar bij komen kijken
Sees schreef:sallandval schreef:
Dat is misschien zo, maar andersom klopt het natuurlijk net zo perfect. Mensen die een bijdrage vragen willen immers ook de luxe van een eigen paard zonder alle kosten die daar bij komen kijken
Eh nee, deze vat ik geloof ik even niet zo. Ik heb 9 jaar mijn paard helemaal zelf bekostigd. Ik wordt niet rijk van die € 55 die ik krijg per maand van de bijrijder voor 10 - 12x per maand hoor. Het is niet zo dat ik nu zoveel meer te besteden heb sinds ik mijn bijrijdster heb
. Het is wèl een extra potje voor ziektekosten, ziektekosten die ik moet betalen, óók als er een blessure is die (onbedoeld) is veroorzaakt door de bijrijder
.