chelle_dora schreef:sallandval: Tja nogmaals, wat is ' in de nek hijgen ' ?
Ernaast staan, telkens vragen hoe en wat, controle willen uitoefenen, alles willen bepalen voor een ander. Misschien doe jij dat helemaal niet hoor, wie de schoen past trekke hem aan.
Citaat:
Maar goed ik ben van mening dat bijrijdsters die het alleenrecht op een paard denken te krijgen met die paar tientjes die ze per maand betalen, lekker een eigen paard moeten kopen en op hun plaat moeten gaan. Leuk dat je bij jullie voor 100 euro per maand een stal kan huren, maar hier is dat dus niet zo, ben je iets meer kwijt dan 100 euro per maand. Nog buiten je paard en je spullen om voor je paard.
Ik ben het met je eens dat ze een eigen paard moeten kopen, maar niet dat ze dan op hun plaat zouden gaan. Waarom zouden ze? Ben jij op je plaat gegaan toen je een paard aanschafte? Ik niet hoor. Ik zie mezelf niet als meer compabel dan een ander dus waarom zou ik denken dat een ander niet aankan wat ik wel aankan? Volgens mij beseffen veel bijrijders zich niet dat paarden houden zo duur is als je het zelf maakt. Een vriendin van me heeft op fietsafstand van Utrecht een paard staan bij particulieren; huur is
125 euro all in. Dus het kan ook in stedelijk gebied best goedkoper hoor.
OKé dan heb je geen binnenbak of solarium of bling... So what? Het paard maakt dat niets uit hoor.