Miepie77 schreef:@TS: precies, ik verbaas me er ook enorm om, toen ik zelf nog paarden had reed ik ook vaak andere paarden ernaast en toen ik het druk had met mn studie had ik ook een bijrijder die niets hoefde te betalen, ik was gewoon blij dat iemand voor mij met ze bezig wilde zijn en ze op de dagen dat ik niet kon ze wilde verzorgen, nu heb ik zelf geen paarden meer en zelfs voor paarden die een blessure hebben of al heel oud zijn en hierdoor minder bereden kunnen worden vragen ze tegenwoordig geld, ala voor een Z-paard die je 3 dagen per week mag rijden en mag uitbengen, dat je daar 50/75 euro aan bijdraagt oke, maar dit gaat nergens meer over, lijkt wel of je mag bijdragen zodat zij hun paard kunnen blijven houden, want heb ook al een paar keer meegemaakt dat ik net lekker op t paard was ingesteld en een startkaart wilde gaan aanvragen en dat het paard dan ineens werd verkocht omdat ze het niet meer konden betalen allemaal, alle lessen ed die je er dan zelf in hebt gestoken ben je dan ook kwijt, tuurlijk heel rot als je je paarden moet verkopen heb het zelf ook meegemaakt, maar als je een bijrijder nodig hebt om je stalling op te kunnen brengen dan is het eigenlijk al te laat en kan je hem beter meteen verkopen.
Het zou best kunnen dat dit in sommige gevallen zo is. Bij mij niet. Ik show het paard, maar niet op hoog niveau. Ik heb er best veel voorover: showkleding, showblanket en hoofdstellen. Maar ook met oog op later een eigen paard. Betalen omdat anders de eigenaresse het niet meer kan opbrengen is eveneens niet het geval. Zou dat wel zo zijn, had ik in het begin meteen "nee" gezegd. Ik rijd 3 dagen per week, soms zelfs meer.
Gewoon om maar te laten zien dat het ook anders kan/is.