Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:24

ik zogt niet eens en mensen belde mij gewoon, heb nu een stal gevonden die ik helemaal zelf kan runnen, heb nu 2 paarden staan die ik kan rijden, na de winter moet ik er eentje beleren en rijden, het jaar er op weer eentje, en het jaar daar op 3... ! word naar de les en wedstrijden gerden, alleen af en toe even stallen doen en verder niks.

ual_95

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:31

Tja, ik snap dat het moeilijk is om een goede bijrijder/verzorger te vinden voor je paard. Maar andersom is het ook niet niks. Ik dacht eindelijk een kans te kunnen maken nu ik 16 jaar ben, maar nee. Sommigen vinden het al te veel moeite om een berichtje terug te sturen dat ik niet ben wat ze zoeken. Helaas..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:42

Jammer dat de meeste serieuze mensen hier zo ver weg wonen.....
Er zitten er genoeg bij waarvan ik denk die zou prima bij mijn paardje en mij passen maar wonen dan minstens een uur van ons af...

sammy_rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:47

ik ben dan 14 maar ik heb het geluk gehad dat ik heel dicht bij een hengstenhouderij woon(hengstenhouderij Reilink & zn) ik was ook zon manege meisje maar na een jaar daar rijden merk ik het verschil zeker!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:21

Mocht iemand nog beschikbaar zijn, als SERIEUZE bijrijdster, western, met ervaring, omg. Eindhoven?
Serieuze schrijf ik met hoofdletters omdat ik geen behoefte heb aan mensen die het 'wel eens willen proberen' en het dan na een paar weken voor gezien houden zoals ik nu heb meegemaakt (tenzij het niet klikt met het paard natuurlijk, maar dat heb ik zelf al snel gezien). Dat verdient mijn paard niet en ik stop er ook een boel tijd in.
Ze krijgt een eigen paard onder haar kont en dan vervolgens blijft men weg zonder iets te laten weten en moet ik er zelf naar vragen waarom ze niet meer komt. Sorry als ik bot over kom, maar er wordt zó makkelijk over gedaan. Ik begrijp dat gewoon niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:25

sammy_rockey schreef:
ik ben dan 14 maar ik heb het geluk gehad dat ik heel dicht bij een hengstenhouderij woon(hengstenhouderij Reilink & zn) ik was ook zon manege meisje maar na een jaar daar rijden merk ik het verschil zeker!

Grappig, daar heb ik ook gestaan met mijn paard, heel lang geleden :)

Vroeger was ik ook heeeeel hard op zoek naar een bijrijdpaard/verzorgpaard en er kwam maar niets. Maar toen ik eenmaal in de 'scene' kwam en ik serieus beter leerde rijden, kwamen ze gewoon aanwaaien :). Ik heb nu geen enkele moeite meer met het vinden van een bijrijdpaard, ik heb er vorige week nog 7 aangeboden gekregen :)

Zelf heb ik ook een paard en ik zou heel kritisch zijn voor een bijrijder. Ik heb er een tijdje één gezocht maar kon niets vinden... het hangt van je eigen hoge eisen af, denk ik.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:55

Bijrijders hier reageren soms of dat ze het echt helemaal zijn en alles kunnen en mogen....maar ik heb er nooit zo een kunnen vinden, tja wel met de praatjes dat ze alles kunnen maar daadwerkelijk ook echt doen....
Voor mij niet weer, ben te kritisch zoals hier boven al beschreven word, al die jonge meiden die alles denken te weten, nee dank je!!
Wat ik allemaal moest doen om een verzorgpaard te hebben dat is ver weg dan wat de meeste nu willen doen, maar ik was trots dat ik een paard mocht verzorgen en pas later mocht ik rijden maar oo wat was ik trots, maar nu?? het is het eerste wat meiden vragen.."wanneer mag ik rijden" euh eerst eens even kennis maken??? of ben ik nu echt zo moelijk?
Ik kan het makkelijk alleen en het is echt niet dat ik iemand nodig heb, wilde er iemand gewoon echt een plezier mee doen maar heb je geen wedstrijd paard dan kan je echt niemand plezieren lijkt wel....laat voor mij maar!!

Maar voor de juiste persoon sta ik open! en voor diegene die wel een klik heeft met zijn verzorgster/bijrijder of bijrijdpaard super geniet ervan!! (ik ben jaloers!!)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:08

Ik heb in mijn advertentie staan dat een verzorger maar 1x per week mag rijden en 1x longeren, tutten of grondwerk mag doen.

Dit omdat het paard niet houd van bakwerk. Buiten rijden wel. ( mag dus ook bij gebleken geschiktheid )

Maar krijg geen reacties. ook al kost het niks.. :n Ik weet wel waar de goede verzorgsters zijn; dat zijn eigenaars, net als ik.. ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:10

buiten rijden is juist leuk vind ik :+ veel afwisselender enzo haha :P
jammer zeg, dat je niemand nog hebt gevonden

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:15

Ja, ik vind het heerlijk, paard ook!! :D

Punt is dat ze nu nog niet op conditie is, ze kwam erg mager van de wei en moet nog aansterken.

Wat is er nou leuker als een paard vertroetelen, kennis maken en dan lekker rijden? :) Mensen willen gewoon een duur dressuurpaard onder de kont zonder ervoor te betalen lijkt het wel..

kimdegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:44

het is ook erg lastig om een leuk verzorgpaard te vinden omgeving warmenhuizen!

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 06:48

Het is voor zo wel paarden eigenaar als de meiden die een verzorg paard zoeken
soms erg lastig

Bij mij heeft het gelukkig niet zo heel lang geduurd
Voor we een bijrijdster gevonden hadden een maandje

Ik ben zelf ook bijrijdster van dit paardje en deed hem alleen
Dit was opzich goed te doen maar ja als je dan zwanger bent
wordt het wat lastiger

En dan is het ook niet makkelijk om er iemand bij te vinden
Die dus veel kan komen omdat ik nu niet meer MAG rijden
Anders had het makkelijker geweest

Gelukkig hebben we nu een meid er bij waar we super blij mee zijn
En (me) paardje extra beweging kan geven

floor191196

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:41

Ik vind het juist lastig een verzorgpaard/pony te vinden. Zeker in de omgeving waarin ik zoek (Houten, Nieuwegein enz.). Ik ben totaal niet kieskeurig, hoef geen zz paard, hoef op het begin niet te rijden om kennis te maken, hoef niet meteen buiten ritjes te maken. Alleen de eigenaars van de pony's en paarden vragen vaak iemand van 16+. Dan zetten ze erbij dat het als je onder de 16 bent geen zin heeft om te reageren. Ik ben 15, maar wel 1.70, heb ook veel ervaring. Ik begrijp het wel (als ik een eigen paard zou hebben zou ik nog kieskeuriger zijn ;) ). Maar het wordt er zo niet makkelijker op!

Quinty1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:14

Ik vind dat je wat hebt aan elkaar, dus klusjes horen erbij, maar een bijdrage.
Ligt eraan hoe vaak je rijdt en wat de verdere bedoeling is.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 07:42

Ben op het moment aan het zoeken. Was ergens aan het kijken. Prachtig paard, prachtige acoomodatie, voor 2-3 keer rijden €135,- + € 25,- voor de privélessen per week. Kom ik dus bijna op €250,- euro uit. Dat vind ik toch te veel.
Ander voorbeeld: aanbod voor een Z1 gereden paard. Daar heb ik echt de ervaring niet voor, en dat heb ik dan ook afgewezen. Voelde me aan de ene kant gevleid, aan de andere kant had ik toch het idee dat de eigenaar niet goed gelezen had wat ik in de advertentie had staan.
Ga nu dus verder kijken, er zitten gelukkig nog wat opties bij die mogelijk wel iets kunnen worden en waar hopelijk een klik mee is.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:50

Ik vind het ontzettend moeilijk, na een half jaar toch besloten een advertentie te zetten voor een verzorger (dus niet rijden) logischerwijs reageren daar dus alleen maar 12 t/, 15 jarige meisjes op, niet dat ik dat nou zo erg vind. Maar die kunnen mijn paard gewoon echt niet aan jammergenoeg.

Volgens mij moet je het toch meestal maar hebben van via via iemand zien te vinden.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:53

Ik had mijn advertentie al een tijdje op marktplaats en op bokt staan.. toen ik dacht dat het toch geen zin had en ik ze eraf wilde halen had ik gewoon 3 reacties!! Ik kon kiezen.. dat was me nog nooit gebeurt.. bij 2 ben ik wezen kijken, de 3e had ik afgezegt omdat ik eigenlijk al verlieft was geworden op het 1e paardje..
Dit is ze..

Afbeelding

Ik denk dat je geduld moet hebben en ietsjes geluk!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:24

Héél véél geduld en geluk om überhaupt iemand te vinden en nóg meer geduld en geluk om een betrouwbaar iemand te vinden... :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:22

Ik kom ook weer even langs :). Na mijn vorige bijrijdster verteld te hebben dat het beter was voor ons alle 2 als ze niet meer voor Vjesta zou komen (ze is in de 5 maanden dat ze bij mij liep misschien 5x geweest) had ik een leuke meid gevonden, die erg enthousiast was. Helaas vorige week een smsje gehad dat ze gaat verhuizen en er over 2 weken mee stopt :( .

Dus nu weer opzoek. Mijn advertentie is duidelijk (denk ik)
[EA-VP] [AP] Wbd, bijrijdster gezocht voor leuke Fjordenmerrie

En ik krijg continu mailtjes van erg enthousiaste meiden
-Een meisje van 12 die al wel 3/4 jaar op paardrijden zit. En dit dan langs wil komen met haar vriendin die al 4 jaar op paardrijden zit en ook 12 is. Sorry, dat is te jong en te onervaren om zelfstandig met mijn paard aan de slag te gaan.

-Een meisje van 15 die 15km verderop woont, en die denken dat te komen fietsen. Been there, done that, dat doen ze 3 weken en daarna niet meer, zeker niet als het koud of nat is. En als ik dan terug schrijf dat ik dat niet zie zitten krijg ik boze berichtjes dat ik haar niet eens een eerlijke kans wil geven en dat ze toch wel af wil spreken.

-Een meisje wat niet de moeite neemt om een origineel berichtje te schrijven. Is niet erg, maar ze stuurde die haar berichtje naar een ander (incl. foute naam van de pony). Ook maar terug gemaild dat ze vast perongeluk de verkeerde gemaild heeft, en dat mijn paard Vjesta heet en geen Rozita. :+

-Een meisje van 14 die op het eerste oog heel enthousiast was, die ook graag wilde lessen. Eerst wilde ze wel 2x per maand een uur lessen. En toen 2x per maand een half uur. En nu kreeg ik een mailtje dat ik toch wel moest snappen dat €30 per maand heel veel geld is, en of ze 1x per maand een half uur zou kunnen lessen. Terug gemaild dat als ze het per week bekijkt, en bekijkt wat ze daar voor terug krijgt het helemaal niet zoveel geld is.

-Een meisje van 14 wat in hetzelfde dorp woont als ik, en ze wilde wel komen rijden, maar dan moest ik haar van haar ouders wel iedere keer brengen en halen. Ja, als ik die tijd had dan deed ik het zelf wel!

Gelukkig ook twee mailtjes waar ik wel wat mee kan, van enthousiaste, wat oudere meiden die in ieder geval wat betrouwbaarder overkomen.

Het valt me ook op dat ik vanalles moet. Ik MOET begrijpen dat het veel geld is. Ik MOET meisjes heen en weer rijden. Ik MOET dit, ik MOET dat. Ik moet helemaal niets, het is verdorie mijn paard.

Maar mán wat is het toch lastig. Ik heb al heel wat bijrijdsters versleten. Mensen die achter mijn rug om vanalles deden wat ik niet hebben wil, mensen die nooit op komen dagen (en daarover liegen), mensen die na 2x rijden er niet meer op durven, mensen die boos worden als ik een vriendin een keer laat rijden... tot iemand die haar 1,5 jaar probleemloos gereden heeft, waar ik het goed mee kon vinden en wat super leuk was...

Dus, als iemand nog n paard zoekt? :+
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-11-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:25

Vanmorgen SMSje gehad dat ze toch kiest voor de ander, omdat twee bijrijdsters voor het paard wss te veel wordt (ik kan 2x per week, de ander wel 3x). Ben haar dankbaar dat ze mij überhaupt heeft uitgenodigd en mij zelfs nog een keer heeft laten rijden, immers zocht ze iemand van 18+. Maar goed, ik blijf hier dus nog even hangen...

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:28

wat jammer te horen zeg.. als betrouwbare (al zeg ik het zelf) en ervaren ruiter vind ik het jammer dat het voor jullie zo moeilijk is een leuk iemand te vinden.. soms is het voor ons ook moeilijk als bijrijder.. en dan is het jammer te lezen dat er wel leuke paarden en eigenaren zijn.. maar die zelf niets kunnen vinden..
er komt vast wel iemand! :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:37

Mijn paard is inmiddels weer langzaam aan op conditie aan het komen en ik ben weer langzaam aan het oppakken. Rij nu 1 of 2 x per week, vanaf volgende week word dat 2 of 3 x

Nou zijn er 2 meisjes van een jaar of 14 die morgen mijn merrie komen poetsen, deden ze al toen merrie nog mijn verzorgpeerd was, maar heb ze nooit gezien omdat ze er altijd waren als ik er niet was.. :P maar heb gehoord dat het niet altijd soepel ging als ze haar reden, dus hou het even in de gaten hoe het gaat.

Zie wel hoe het gaat.. Wie weet vind ik het een goed idee, wie weet toch niet, haha! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:11

Ik lees hier dat mensen vinden dat je als eigenaar iedereen een eerlijke kans moet geven. En dat doe ik ook, ik geef iedereen dezelfde eerlijke kans om te reageren en mij een leuke mail te sturen. Maar ik ga niet iedereen laten komen om te kijken en te proberen. Ik heb het idee: ik doe mijn best om een leuke advertentie te schrijven, waarin alle informatie staat die je zou willen weten als bijrijdster, ik doe mijn best om leuk en vriendelijk op mailtjes te reageren, en als ik zie hoe sommige mensen mailtjes sturen… Vol met spel en typ fouten, met eisen aan mij (“halen en brengen”) en mijn paard (“ze loopt toch wel L dressuur?”), met vragen waarop het antwoord in de advertentie staan (“mag ik ook in het weekeind komen?”) dan heb ik geen zin om zo iemand nog te laten komen. Ik ben opzoek naar iemand die zelfstandig aan de slag kan (uiteraard met ‘opstartbegeleiding’). Ik zie mijn bijrijdsters ook bijna nooit, zij zijn er van maandag t/m donderdag en ik vrijdag t/m zondag en dan heb ik niets aan mensen die niet begrijpend lezen, die rare dingen eisen of aan hele jonge meisjes (jonger dan 14)…

Een bijdrage betalen ze bij mij nooit. Alles wordt voor ze gedaan, mesten, voeren, binnen en buiten zetten. Het enige wat ik vraag is dat ze minimaal 1x en het liefste 2x per maand een uur les nemen bij mijn instructrice (à €30 per uur). Ik ben geen heks van een eigenaresse, ze mogen alles met het dier, als het rijden goed gaat mogen ze wat mij betreft ook samen met mijn stalgenoten buiten gaan rijden etc.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 02:08

Ik had ook iemand die reageerde via mp. Had al een duur dressuurpaard onder de kont waar ze voor moest betalen. maar misschien was mijn paard wel wat?

Dus ik geef aan dat paard niet houd van bakwerk, waarop ze maar meteen de conclusie trok dat het met 12 jaar en geen basis geen donder meer werd..

Paard heeft M gelopen.. :')

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:36

@Vjestagirl: Ga hier helemaal met je in mee.
Ik heb 2 paarden, waarvan ik voor de ene een ruiter/verzorger zoek (wel western). Dat paard hebben ze dan helemaal aan zichzelf. Ik vraag wel een bijdrage per maand, maar dan hebben ze ook een paard voor zichzelf waar ze, na idd opstart-begeleiding, mee mogen doen wat ze willen. Ik hou wel graag contact en wil graag weten hoe e.e.a. gaat, maar that's it. Ik vraag alleen maar dat ze van hem houden, lief en goed voor hem zijn en beweging geven en dat is toch geen strenge eis lijkt me. De meesten struikelen over die bijdrage en soms snap ik dat ook best, het is tegenwoordig nu eenmaal allemaal duur. Maar toch, voor wat ik vraag heb je dan wel een 'eigen' paard waar je verder geen kosten aan hebt.