jorretje schreef:Ik zelf zou niet graag betalen voor een bijrijdpaardje, heb dit ook nooit gedaan, maar dat is ook omdat ik geen wedstrijdruiter ben en daar ook geen ambities in heb. Wel zou ik best (en heb ik ook wel eens) 'verplicht' les willen nemen, waar je uiteraard wel zelf voor moet betalen. Ik vind namelijk dat als je mee betaald je daar ook iets voor terug moet krijgen. In jouw geval is dat zo, dus vind ik het totaal geen onredelijk bedrag (zelfs aan de lage kant)! Je krijgt er immers een soort lease-paard voor op een stal met goede voorzieningen!
Ik vind het in jouw geval dus heel begrijpelijk, maar ik zie ook vaak mensen die een bijrijder vragen voor 1 of 2 dagen in de week en hiervoor al 150 euro per maand vragen. Je dan vaak voeren en de stal uit mesten en dan mag je alleen in de bak rijden. Dat vind ik een heel ander verhaal!
Maar dit is toch ieders eigen keuze?
Ookal vraagt iemand 200 euro, dan nog is het de keuze aan iemand om dat er voor over te hebben of niet. Als je zelf niet wilt betalen, zoek je toch gewoon een bijrijdpaard die gratis is. snap hier waarom er moeilijk over gedaan word.