Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:36

ja, maar voor de meeste scholieren is dat gewoon echt niet mogelijk...
ook ivm met huiswerk, ouders die zeuren, vroeg op enzovoort..

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:39

AliceTwingo: Ze reageren allemaal op je advententie je kan ongeveer na kijken hoelang het fietsen is en dan komen ze hooguit 2x gezellig langs om te rijden en dan is het ach het is met toch te ver fietsen.
Laatst bijgewerkt door mayOOo op 30-12-09 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Ik wil toch even melden dat ik helemaal blij ben met mijn bijrijdsters! :D
ik ben ze gaan zoeken toen ik hoorde dat ik zwanger was van een tweeling en 3 kinderen en 3 paarden is wat veel...
wegdoen [de paarden he..] is geen optie dus hulp zoeken!
ik heb via marktplaats een aantal meiden gevonden en afgelopen zomer hebben we ons jubileum gevierd 5 jaar!
het klikt goed,weer of geen weer . wel of niet kunnen rijden no problem.
ze betalen een bijdrage ja dat wel,maar ze hebben goede paarden zz-z ,z-2 en m-2 onder hun kont met goede spullen en mogen er alles mee.
buiten rijden op wedstrijd,clinic endurance zie maar.
ik weet niet hoe het komt dat het hier zo soepel verloopt,misschien omdat we goede regels hebben en we allemaal respectvol met elkaar omgaan? of heb ik gewoon de bijrijdsterloterij gewonnen *D

Konstantine

mick75 schreef:
Ach, ik liep desnoods 10 kilometer enkele reis na mijn fysiek zware werk nog naar mijn verzorgpaardjes toe, in regen weer en wind. Heb nooit afgezegd omdat het slecht weer was, zelfs toen de scooter het begaf en het ijzelde en ik beter m'n schaatsen aan had kunnen doen om naar stal te komen kwam ik opdraven. (eigenaren verklaarden me wel voor gek toen).

Waar een wil is is een weg, alleen is die niet altijd even makkelijk begaanbaar. Selecteert meteen de goeien van de slechten.

Dat klinkt alsof je meteen slecht bent als je één keertje niet kunt. Er is een reden dat veel verzorgsters geen eigen paard hebben: niet genoeg tijd. Het beetje tijd dat ze wel hebben, steken ze met alle liefde in het paard van iemand anders. Maar dat lukt niet altijd even goed... Hoe hard je het ook probeert, soms gaat het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:40

AliceTwingo: Dus lijkt het mij logisch dat de desbetreffende scholieren niet reageren op advertenties waarin een vz-paard wordt aangeboden die te ver weg staat. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:40

knollentuin schreef:
Ik wil toch even melden dat ik helemaal blij ben met mijn bijrijdsters! :D
ik ben ze gaan zoeken toen ik hoorde dat ik zwanger was van een tweeling en 3 kinderen en 3 paarden is wat veel...
wegdoen [de paarden he..] is geen optie dus hulp zoeken!
ik heb via marktplaats een aantal meiden gevonden en afgelopen zomer hebben we ons jubileum gevierd 5 jaar!
het klikt goed,weer of geen weer . wel of niet kunnen rijden no problem.
ze betalen een bijdrage ja dat wel,maar ze hebben goede paarden zz-z ,z-2 en m-2 onder hun kont met goede spullen en mogen er alles mee.
buiten rijden op wedstrijd,clinic endurance zie maar.
ik weet niet hoe het komt dat het hier zo soepel verloopt,misschien omdat we goede regels hebben en we allemaal respectvol met elkaar omgaan? of heb ik gewoon de bijrijdsterloterij gewonnen *D

Dat is wel heel veel geluk, ja! Leuk om te horen dat het toch positief kan :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:41

KoudbloedKim schreef:
AliceTwingo: Dus lijkt het mij logisch dat de desbetreffende scholieren niet reageren op advertenties waarin een vz-paard wordt aangeboden die te ver weg staat. :)

Ik reageer vaak ook niet, maar als het baasje van een paard dat bij wijze van spreken in een andere provincie staat op mijn advertentie reageert terwijl ik er duidelijk "omgeving blablabla" bijzet, kan ik daar niets aan doen. En dat bedoelde zij volgens mij ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:44

Knollentuin: Wauw gaaf!! :wow: 5 jaar, da's echt een hele hoop. :j
Ik denk dat bij jou een combinatie van goede paarden en veel geluk speelt.
Ik kan me eerlijk gezegd ook voorstellen dat je liever op een Z-paard zit dan op een [ras]. :o
Maar echt heel fijn dat het zo mooi geregeld is. :j

Melsh: Oké, miscommunicatie dan. :j
Ja, sommige plaatsen zijn ook erg groot.
Je kunt zelf wel in ...-oost wonen terwijl paardje in ...-west staat.
Daarom heb ik ook duidelijk in mijn advertentie staan waar Kim staat. :)

Kan iemand mij buiten Marktplaats en Speurders (en bokt) nog een andere site aanraden om een advertentie te plaatsen?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:44

idd, je moet natuurlijk niet gaan reageren op een advertentie die toch veels te ver weg is..
maar sommige reacties klinken alsof het slecht is als je niet zo ver wilt fietsen.. en daar ben ik het niet mee eens ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:46

KoudbloedKim schreef:
Kan iemand mij buiten Marktplaats en Speurders (en bokt) nog een andere site aanraden om een advertentie te plaatsen?

Wij hebben een soort van "lokaal marktplaats", zeelandnet. Hebben jullie dat niet ook, zoiets? Omroep Oud-Sappemeer of zoiets? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:46

ik ben ook een bijrijdster(inmiddels verzorgster), en ik herken mezelf in een van de meiden die jij hebt gehad, alleen het enige verschil is dat ik niet van plan ben weg te gaan haha :=

Jij hebt wel heel veel pech gehad zeg, maar er zal vast wel een geschikte bijrijdster zijn!

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:49

Bij mijn advententie staat ook duidelijk bij dat ervaring met jonge paarden vereist is, en dan reageren en nog meisjes van een jaar of 12 die net 2 jaar rijden maar volgens hun toch echt ervaren zijn en er reageren trouwns ook wat oudere mensen die net begonnen zijn met paardrijden.
En er reageerde toen een 32 jarige vrouw reedt 3 jaar en zocht een verzorgpaard nou ik dacht wie niet waagt wie niet wint.
Dus ik haar laten komen en met opstappen heeft ze mijn jonge haflinger in de flanken getrapt met als gevolg zij valt voor het paard zijn benen paard loopt met hoefijzers over haar heen en zei ligt daar een paar minuten stil op de grond en ze staat op en loopt kwaad weg stapt in de auto en rijdt weg nooit meer wat van zich laten horen!
en wat is er nu met mijn haflinger je kan er niet eens meer opstappen niks meer dat paard is nu zo ongelovelijk bang dat is niet meer normaal.
Een dag later ben ik erop gestapt dat paard is te keer gegaan en heeft me er zo hard afgegooit dat ik een zwaar gekneusde rug heb gehad,
voore tijd kon je er iedereen opzetten nu niemand meer.
Dus ik heb echt slechte ervaring daar mee en er komt bij mij absoluut geen beginner meer op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:50

Ik kan me heel goed voorstellen dat het een drama is.

Hier ook wel wat ervaringen opgedaan en ik wil er ook echt niet meer aan beginnen.
Hoeft ook niet, paardjes hebben veel "vrij", maar komen, naar mijn mening, niets te kort.
Is niet dat ze zonder bijrijdster of verzorgster hun stal niet uitkomen.

Tja, ver fietsen en niet halen met school; idd prima, maar reageer dan niet en kom niet lekker eens een paar keer rijden.
Waar een wil is, is een weg. Later als je de hele dag gewerkt hebt, je huishouden moet doen en je paarden moet verzorgen zou je willen dat je nog op school zat.
Is ook prima, maar zoek dan geen verzorgpony, maar rijd op een manege en als je tijd over hebt, help je daar fijn nog wat extra mee.

Tja, ik zie toch wel veel meisjes die zeuren dat ze geen eigen pony hebben, is misschien maar goed ook, want die dien je ook elke dag te verzorgen en niet overal zijn binnenbakken, solaria, kantines en volpension.
Ik was best bereid tijd en geld te investeren in een leuke meid, die zelf ook heel veel kon leren en alle mogelijkheden krijgt om een pony met potentie uit te brengen, maar ik verwacht wel ook inzet en dat schijnt niet altijd heel normaal te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:26

Melsh: Hahaha, neee, dat hebben wij niet. _O-

Lifaya: Ik hoop het. :j

MayOOo: Ja, op mijn advertentie heeft 3/4 keer dezelfde vrouw gereageerd.
Ze melde dat ze liever een Fries had, maar geen kon vinden en daarom maar op mijn advertentie reageerde.
Ze had geen rijervaring en wilde les nemen met mijn paard, maar ze moest wel 100% betrouwbaar zijn en verkeersmak enzo.
Nou is Kim bij mij (en Rowan) 200% betrouwbaar en verkeersmak, maar bij een echte beginner zal ze haar trucjes gebruiken en dan is ze niet meer zo betrouwbaar.
Dat voorbeeld van jou moet ik toch stiekum wel een beetje om lachen, omdat ik het zo voor me zie. :o
Die vrouw, zo kwaad terwijl het haar eigen schuld was... ik zie dan echt iemand met rijbroek aan, cap op en zweepje in haar hand heel boos weglopen.
Wel heel raar dat je Haflinger daar zo van is veranderd. :(:)

Avaluna: Ja, zo is het eigenlijk ook wel...
Kim heeft ook veel vrij en komt niks te kort, en inderdaad niet afhankelijk van een bijrijdster/verzorgster.
Maar het lijkt me gewoon zo leuk als je voor beide partijen iets extra's kunt doen/betekenen.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:30

KoudbloedKim: Haha ja zo ging het ook ze had de cap scheef op zweep in de hand en liep met een heel rood hoofd weg alhoewel ze wel mank liep.
Maar als het goed is gaat de haflinger volgende week weg naar een trainings stal en dan hopen dat het goed komt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:43

Ik bedoel het trouwens niet verkeerd of zo, ik ben zo gek om 20 kilometer (retour) te gaan lopen in de ijzel, dat niet iedereen dat doet is niet zo gek en best te begrijpen. Ik kan prima begrijpen dat er redenen zijn dat je niet kan komen, ik heb echt ook wel eens afgezegd als het echt niet uit kwam.

Maar ik ben wel van mening dat waar een wil is een weg is, en als iemand dus echt heel graag een verzorgpaard wil zo iemand wel creatief genoeg is om voor problemen als afstand (mits in het redelijke, een verzorgpaard op 20 kilometer afstand is niet redelijk, en op 10 eigenlijk ook niet in veel gevallen) en tijd een oplossing te zoeken. En als ze daar bij nader inzien niet toe bereid zijn zijn ze zowiezo niet geschikt vind ik.

Ik denk trouwens dat er meer verzorgers en bijrijders zijn die niet genoeg geld hebben voor een eigen paard dan die enkel om tijdgebrek geen eigen paard hebben. En tijdgebrek is vaak relatief, een kwestie van waar je prioriteiten liggen.

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:23

KoudbloedKim schreef:
Amyc: Ja inderdaad.. een belachelijk idee.
Jij reed wel met stang toch? :o Bij Dorien of Simba...

Met dorien gewoon op een trens, en maaike reed simba met een stangetje maar dat wou de eigenaar. wel hebben we die soms geprobeert op trens te rijden en de ene keer liep hij er fijn op maar de andere keer was het gewoon een tank die erdoorheen liep :Y)

Ik weet zeker dat er binnenkort wel iemand reageert die goed is voor Kim, waarom hang je geen advertenties op in de buurt? supermarkt, manege e.d misschien dat er dan wel iemand reageert?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:33

@Koudbloedkim: dat had ik ook. Ik heb zelf vroeger ook geen eigen pony's gehad en heb altijd overal verzorgd (lees: vooral verzorgd en niet gereden ;) ) en gun dat andere jonge meiden ook, maar dus niet alleen ten koste van mijzelf.
Ik hoop echt dat je een leuk iemand vind, al ben ik zelf dus niet meer bereid hier tijd en energie aan te besteden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:52

AliceTwingo schreef:

Wat is ver fietsen? Ik zit op de universiteit, fiets altijd een uur naar de unief en een uur terug (15 km heen, 15 km terug) en ik heb een eigen paard, wat dus ook elke dag aandacht moet en waar ik ook naartoe moet fietsen (dit wel maar 15 min.). Ik heb vaak les van 8u tot 18u, en ja, dan moet ik om half 6 opstaan als ik dan eerst nog langs mijn paard wil.

Niet als aanval bedoeld he, maar ik wil maar zeggen dat een beetje moeilijker soms ook gaat :)

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:57

Solleke_Noah schreef:
AliceTwingo schreef:

Wat is ver fietsen? Ik zit op de universiteit, fiets altijd een uur naar de unief en een uur terug (15 km heen, 15 km terug) en ik heb een eigen paard, wat dus ook elke dag aandacht moet en waar ik ook naartoe moet fietsen (dit wel maar 15 min.). Ik heb vaak les van 8u tot 18u, en ja, dan moet ik om half 6 opstaan als ik dan eerst nog langs mijn paard wil.

Niet als aanval bedoeld he, maar ik wil maar zeggen dat een beetje moeilijker soms ook gaat :)

ik denk niet dat veel ouders het goed zouden vinden als je om half 6 opstaat om eerst naar een vz/eigen paard te gaan :Y) , verder vind ik dat je wel gelijk hebt. Maar helaas liggen bij vele ruiters de prioriteiten ergens anders, terwijl ik zo helemaal niet ben eerst mn paard en dan lekker doen wat ik zelf wil.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:22

het is vast wel mogelijk maar idd heb je ook nog ouders die het er niet altijd mee eens zijn ;)
en als je nog wat jonger bent wil je toch ook nog wel wat sociale contacten aanhouden :P

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:01

Ook ik heb een bijrijder het laatste jaar., ivm zwangerschap. Na een keer een bijrijdster te hebben gehad die na een poosje fanatiek was en er toen van uit ging dat het paard opgezadeld en wel klaar stond, steeds vaker afbelde, en gelukkig uiteindelijk per telefoon even doorgaf dat ze niet weer kwam. Het meisje wat nu komt, is er 2x per week. Wilde in eerste instantie een eigen pony, maar de ouders waren het er niet mee eens. Ze rijd netjes en behandeld de dieren netjes. Toch denk ik dat veel verzorgers niet in de gaten hebben wat het houden van paarden is. Je hebt je verantwoording ook wanneer ik er voor mijn 3 kinderen moet zijn. Verzorgers bellen allemaal wel een keer af. Tja mijn paarden hebben geen telefoon, dus ik moet ze altijd verzorgen. Weer of geen weer, tijd of geen tijd. Hier heb ik zelf voor gekozen, daar niet van..maar ik ben me van deze verantwoording wel bewust.
Ik ben erg blij met mijn bijrijdster. Ze betaalt niets, rijd mee in de les van de rijvereniging en heeft mijn paarden netjes onderhouden tijdens mijn zwangerschap. Helaas moet ze de paarden nu wel weer delen, want maandag heb ik er zelf weer opgezeten. (ja ik doe de verzorging/stallen ook weer zelf). :D :D :D
Ik heb wel het voorrecht dat de paarden bij mij op het erf staan, en als ik mijn man lief aankijk wil hij ze af en toe ook wel voeren.
Tja het is niet makkelijk een goede bijrijder te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:24

MayOOo: Ik hoop met je mee. :j

Amyc: Op de manege kan ik inderdaad nog wel een briefje neerhangen. :j

Avaluna: Ben ik het mee eens.. het moet je niet meer werk kosten dan dat je er op het moment al insteekt.

Solleke_Noah: Dat vind ik echt knap. :j
Vroeger (bij mijn vorige paarden) verliep het bij mij ook zo, maar toen ik ziek werd ging het steeds verder achteruit.
Nu kan ik amper 2, soms 3 keer per week bij mijn paard zijn en daar baal ik echt van.
Maar ik weet dat ze het goed heeft en dat er op haar gelet wordt.
Die filmpjes van jou zijn trouwens geniaal.. :D

Shamyrah: Fijn dat jij het zo goed hebt kunnen regelen. :j
En paarden op het erf is natuurlijk helemaal ideaal.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:28

Ik heb het hyves bericht van mijn bijrijdster beantwoord.
Heb gezegd dat ik er op dit moment en op deze manier niet meer woorden aan vuil wil maken behalve dan dat ik ontzettend teleurgesteld ben dat ze zo weinig komt.

Ook dat ik haar zaterdag laat weten of ze zondag iets kan/mag/moet doen bij de paarden.
Ik kreeg een hele lap tekst terug waar ik niet op in ga.
Face to Face wil ik dat wel maar op dit moment voel ik me nog een soort van besodemieterd door haar ook.

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:08

KoudbloedKim schreef:
xNOUSS: Weet niet of je het tegen mij hebt met die eerste zin, maar ik kijk ver genoeg hoor. :\
Geef iedereen een eerlijke kans, tenzij ik een risico zie dat ik echt niet wil nemen of op mijn geweten wil hebben.
Verder natuurlijk een belachelijke reden om iemand af te keuren op rijkleding.. :j

Dat was niet tegen jou hoor, gewoon in het algemeen voor de mensen die zich aangesproken voelen :)
Fijn dat je iedereen een eerlijke kans geeft, en hopen dat de verzorgster/bijrijder die ook neemt.