Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:16

MorganeR schreef:
Ik denk dat ik ook iets gevonden heb voor vrijdag, ik mag het paard van een vriendin op die dag verzorgen en ermee wandelen. Ik ben helemaal blij!

Gefeliciteerd! Hartstikke leuk voor je ! Hoop dat het doorgaat.

Ik ben ook nog steeds op zoek omg den bosch/den dungen. Als iemand iets weet :D

cherell0

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:01

gefelisiteerd voor de successen *\o/* en veel plezier en succes
en houd vol voor de overblijvers :(:) komt goed echt waar

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:45

Gefeliciteerd meiden :)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:33

Nou mij hoef je niet te feliciteren haha. :+

Al een paar keer hartstikke leuke adresjes gehad. Maar helaas steeds door omstandigheden ermee moeten stoppen. Echt wel rot aangezien en rond den bosch/den dungen bijna niks te vinden is.. :(

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:36

je zit waarschijnlijk voor mij ook net te ver -O-

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:42

Helaas wel.. zucht.. soms word ik er helemaal moedeloos van.. :(
Zit al niet lekker in mn vel. En als ik dan lekker bezig kan met mn paardje kikker ik er zo van op..
Maar het is me niet gegund lijkt af en toe.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:44

elainelouise schreef:
Zit al niet lekker in mn vel. En als ik dan lekker bezig kan met mn paardje kikker ik er zo van op..

Maar je advertentie staat op gereserveerd! ;)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:46

kop op , er licht vast iets heel speciaals voor jou in het verschiet .
soms moeten we "onbewust" heel veel moeite doen voor dingen , maar als we het dan krijgen/berijken zijn ze zoveel mooier als dingen die ons zijn toekomen waaien :(:) houd vol en houd moed

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:48

love_horse1 schreef:
elainelouise schreef:

Maar je advertentie staat op gereserveerd! ;)

Klopt.. ik had een tijdje geleden eigenlijk iets gevonden.. maar helaas na korte tijd moeten stoppen. Moet dat nog even veranderen. :)

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:51

cherell0 schreef:
kop op , er licht vast iets heel speciaals voor jou in het verschiet .
soms moeten we "onbewust" heel veel moeite doen voor dingen , maar als we het dan krijgen/berijken zijn ze zoveel mooier als dingen die ons zijn toekomen waaien :(:) houd vol en houd moed

Ik denk dat ik vanzelf wel iets zal vinden. Maar soms leg ik t er bijna bij neer. Ben vóor mijn verhuizing al 1.5 jaar op zoek geweest. Had ik eindelijk een leuk adresje gevonden, en toen moest ik verhuizen. Had ik hier in Den Dungen een leuk adresje gevonden, waren in een keer de paarden verkocht.
En als ik af en toe zo eens nadenk dat ik eigenlijk al 2 jaar op zoek ben zakt de moed me in mn schoenen. Blegh.. :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:52

Je hoeft niet perse antwoord de geven maar vanwaar dat je zelf al een aantal keer hebt moeten stoppen?
Niet vervelend bedoelt verder maar kan eigenaren ook wat minder vertrouwen geven.

Ow ik lees net dat het door verhuizingen komt. Misschien moet je wat meer persoonlijk gaan rond vragen.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:53

kan ik me voorstellen , maar er lijk waar het komt goed .

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 23:56

Tigra_ schreef:
Je hoeft niet perse antwoord de geven maar vanwaar dat je zelf al een aantal keer hebt moeten stoppen?
Niet vervelend bedoelt verder maar kan eigenaren ook wat minder vertrouwen geven.

Ow ik lees net dat het door verhuizingen komt. Misschien moet je wat meer persoonlijk gaan rond vragen.

Ja inderdaad verhuizingen, maar ook door ziekte van eigenaresse, en 1 keer dat ik de klik niet voelde met het paard. Ik snap dat dat wel wat minder vertrouwen geeft, maar ik wil graag een adresje waar ik bij wijze van 10 jaar kan blijven. En dan moet de klik er natuurlijk wel zijn.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:05

elainelouise schreef:
Tigra_ schreef:

Ja inderdaad verhuizingen, maar ook door ziekte van eigenaresse, en 1 keer dat ik de klik niet voelde met het paard. Ik snap dat dat wel wat minder vertrouwen geeft, maar ik wil graag een adresje waar ik bij wijze van 10 jaar kan blijven. En dan moet de klik er natuurlijk wel zijn.

Dat is zeker waar. Maar doe je buiten je advertentie op bokt nog op andere manier zoeken?
Het beste is om iedereen die iets met paarden te maken heeft te laten weten dat je op zoek bent. Via via wil je nog weleens leuke plekken vinden.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:11

Nou dat is dus best moeilijk omdat ik hier bijna geen mensen ken. Ik doe altijd wel mn best, maar ik ga natuurlijk geen wildvreemden aanspreken :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:16

elainelouise schreef:
Nou dat is dus best moeilijk omdat ik hier bijna geen mensen ken. Ik doe altijd wel mn best, maar ik ga natuurlijk geen wildvreemden aanspreken :+

Ja dat is zeker lastig maar ik weet niet of je weleens naar evenementen gaat in je buurt waar iets met paarden te doen is. Dan kun je best een gesprek beginnen met mensen en dan laten vallen dat je een verzorgpaard zoekt. Dan kun je ook op plaatsen terecht komen die niet direct opzoek zijn naar iemand maar best leuk vinden dat iemand komt helpen. Niet iedereen is namelijk actief op zoek naar een verzorger en dat kunnen nu juist de mensen zijn waar je een leuke tijd kan krijgen.
Ik deed toen ik een stuk jonger was altijd rond fietsen in de buurt en dan bij huizen waar paarden stonden ging ik gewoon vragen of ik paarden mocht verzorgen. Heb zelden een nee gehad. Het is eng maar een nee heb je en een ja kan je krijgen. En als ze het niet waarderen of nee zeggen wat is probleem je ziet ze toch niet meer.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:20

Ik vind het ook wel leuk om hier met jullie mee te kletsen in de zoektocht naar een verzorgpony/paard. Ik ga zelf binnenkort bij mijn vorige bijrijdpaard langs om te kijken of ik daar weer aan de slag kan gaan. Uiteraard in goed overleg en via een voorstel van haar eigenaresse! Ik ben dus aan het duimen dat het goed gaat komen en ik weer lekker terug kan naar mijn vertrouwde plekje.

Ik zal even de laatste pagina's doorlezen en even kijken of ik ergens nog wat tips / ideeën met jullie kan delen.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:22

elainelouise schreef:

Ik heb even jou advertentie bekeken en vind hem er netjes uitzien. Helaas woon ik niet in jou omgeving en zou ik ook echt niemand voor je weten. Hopelijk komt er snel iets op je pad.

Ben je binnen je huidige woonplaats verhuisd? Of een heel stuk verder weg? Als het in je huidige woonplaats is kennen de paardenmensen elkaar toch wel, als je dan al een aantal keer snel hebt moeten stoppen zou dat lastig zijn een nieuw adres te vinden.

In een nieuwe woonplaats zou ik gewoon even op internet gaan kijken of er (grote) pensionstallen in de buurt zijn en die eventueel mailen/bellen. Niet elke paardengek zal zich op een forum aanmelden zoals dit en jou advertentie dus tegenkomen, wie weet is er wel iemand op zoek.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:39

Tigra_ schreef:
elainelouise schreef:

Ja dat is zeker lastig maar ik weet niet of je weleens naar evenementen gaat in je buurt waar iets met paarden te doen is. Dan kun je best een gesprek beginnen met mensen en dan laten vallen dat je een verzorgpaard zoekt. Dan kun je ook op plaatsen terecht komen die niet direct opzoek zijn naar iemand maar best leuk vinden dat iemand komt helpen. Niet iedereen is namelijk actief op zoek naar een verzorger en dat kunnen nu juist de mensen zijn waar je een leuke tijd kan krijgen.
Ik deed toen ik een stuk jonger was altijd rond fietsen in de buurt en dan bij huizen waar paarden stonden ging ik gewoon vragen of ik paarden mocht verzorgen. Heb zelden een nee gehad. Het is eng maar een nee heb je en een ja kan je krijgen. En als ze het niet waarderen of nee zeggen wat is probleem je ziet ze toch niet meer.

Dat is inderdaad wel een goed idee. Ik ga nooit echt naar dat soort evenementen maar het is wel een optie. Ook het aanbellen is een optie. Vind dat wel doodeng, maar het is wel het proberen waard. Ik zal morgen eens kijken.
Er is wel een paardenhouderij in de buurt waar ze paarden "verleasen", maar sinds ik afgelopen maand mijn ontslag heb gekregen zal ik dat al helemaal niet kunnen permitteren.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:44

Loveies schreef:
elainelouise schreef:

Ik heb even jou advertentie bekeken en vind hem er netjes uitzien. Helaas woon ik niet in jou omgeving en zou ik ook echt niemand voor je weten. Hopelijk komt er snel iets op je pad.

Ben je binnen je huidige woonplaats verhuisd? Of een heel stuk verder weg? Als het in je huidige woonplaats is kennen de paardenmensen elkaar toch wel, als je dan al een aantal keer snel hebt moeten stoppen zou dat lastig zijn een nieuw adres te vinden.

In een nieuwe woonplaats zou ik gewoon even op internet gaan kijken of er (grote) pensionstallen in de buurt zijn en die eventueel mailen/bellen. Niet elke paardengek zal zich op een forum aanmelden zoals dit en jou advertentie dus tegenkomen, wie weet is er wel iemand op zoek.

Dankjewel, op die advertentie heb ik ook wel een tijdje zitten broeden.. Ik ben meerdere malen verhuisd, en telkens een stuk verder weg. Dus het is niet zo dat in één plaats 3 adressen heb gehad. Nou misschien ga ik wel aanbellen zoals Tigra zei. Heb namelijk al een pensionstal gebeld, ook al een kleinschalige fokkerij en een manege. Helaas zocht er bij geen van allen iemand.

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:46

Dat scheelt dan weer, dan sta je niet bekend als degene die snel haar adressen zal verlaten.
Je zou denken dat je je leeftijd erg mee hebt zitten bij het zoeken van een verzorgpaard, maar dat zal bij jou in de buurt misschien erg tegenvallen.
Het aanbellen zoals Tigra zei is ook een goede, dan hebben mensen ook meteen een beeld van je.

Jammer van je ontslag, dat is wel even heel zuur.
Zou je anders bereid zijn om een maandelijks bedrag te betalen?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:53

Loveies schreef:
Dat scheelt dan weer, dan sta je niet bekend als degene die snel haar adressen zal verlaten.
Je zou denken dat je je leeftijd erg mee hebt zitten bij het zoeken van een verzorgpaard, maar dat zal bij jou in de buurt misschien erg tegenvallen.
Het aanbellen zoals Tigra zei is ook een goede, dan hebben mensen ook meteen een beeld van je.

Jammer van je ontslag, dat is wel even heel zuur.
Zou je anders bereid zijn om een maandelijks bedrag te betalen?

Ja m'n leeftijd zou een meevallertje moeten zijn, maar merk er op het moment niks van haha! :+
Ja ik ga inderdaad het aanbellen gewoon proberen. Wie niet waagt wie niet wint..
Ja inderdaad zuur. Ze hadden al een aantal keer m'n uren teruggeschroefd en nu hoorde ik 2 weken geleden dat ik niet meer nodig was en dus ontslagen was.. reden: bezuinigingen..Dan weet je dus ook weer waar je staat. Als ik nog werk had zou ik gerust een bijdrage willen leveren. Paarden houden is al duur zat!

Loveies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:00

Helaas, ik zie namelijk zoveel advertenties met 16+ of 18+ voorbijkomen, maar dat zal dan net niet in jou omgeving zijn of aan jou eisen voldoen.
Paarden houden is inderdaad duur en als je dan een bijrijder vind die ook nog wat bij kan leggen lijkt me dat helemaal ideaal. (Nu heb ik geen eigen paard dus dat weet ik niet zeker.) Merk tegenwoordig wel dat die bedragen echt enorm omhoog gaan en voor bijna elk paard wel een bedrag staat.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:05

Tip: print je advertentie uit en hang hem bij de supermarkt, plaatselijke rijvereniging enz.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 01:07

Als ik mijn postcode invoer en een straal van 10KM, dan krijg ik welgeteld 1 bijrijder gezocht advertentie. En die is voor een shetje. Er word hier geen drol aangeboden en gewoon ontzettend veel mensen zoeken een paard. Qua eisen ben ik echt soepel.. Ik rijd net zo lief buiten als dat ik dressuur, springen vind ik ook leuk.. Ook de rassen maken me niks uit. Heb een ijslander gereden maar ook een ZZL dressuur gekwalificeerde reus van 1.96.. Ik geef daar helemaal niks om. Lol met je knol en de klik is het belangrijkste. En ik pas me dan ook aan naar de wensen van de eigenaar. Liever meer dressuurmatig werk? Geen probleem voor mij. *\o/*