Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

xx_Lyzet schreef:
chelle_dora schreef:
Sylvia_B: Pff jeetje.. Dat is lekker dan! Had ze zelf niks meer laten horen?

xx_Lyzet: Mwah ik denk dat 70/80 euro voor 3 a 4x per week best mooi is hoor! Afhankelijk van je faciliteiten natuurlijk ook en eventuele klusjes.
Voor de lease van de hele week, voor je vriendin, zou ik toch een beetja afgaan op de stalprijs en daar een beetje vanaf halen. :) Maar als mensen 100 euro teveel vinden al, dan zijn die mensen ook niet je doelgroep moet je maar bedenken :+

DeEenhoorn: Hier zouden ook m'n nekharen overeind van staan, eigen spullen meenemen e.d. komt er bij mij ook niet in, niet als het al op andere dieren gebruikt is of tussentijds gebruikt wordt...

De meeste vinden dit al teveel, haha!
Maar denk dan ook, opde manege moet je betalen als je wilt rijden, ja toch!

Klopt, maar dan moet je het geld wel hebben.. Manege kost toch wel wat minder per maand! Misschien zoeken mensen juist wel een bijrijdpaard/pony omdat ze niet altijd genoeg geld hebben. Dan is het fijner om iets te hebben dat gratis is. ;)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:46

Maar een bijrijdpaard/pony mag je vaak vaker rijden dan 1x in de week.

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:50

Ahh nu snap ik het en even teruggelezen blijkt het ook wel duidelijk in je bericht te staan hoor!
Denk dat je inderdaad met een bepaalde doelgroep te maken hebt, wil je een verzorger/bijrijder vinden die 100 in de maand wil betalen. Vind het zoals ik eerder aangaf ook heel afhankelijk van de mogelijkheden die je ervoor terug krijgt.
Voor mij lijkt het dan een beetje alsof je moet betalen zodat de eigenaar zijn paard niet weg hoeft te doen oid. Is het paard dan over oid dat het om 7 dagen in de week gaat?

DeEenhoorn, ben het met de eerdere reacties eens. Ik zou allereerst de foto veranderen, daardoor zou ik meteen de adverntentie weer wegklikken (sorry). De tekst zou ik ook wat beknopter/duidelijk maken. Voor mij is het niet zo interessant dat jij 6 zondagen per jaar niet kunt, ik lees dan liever over de ervaring en eigen verwachtingen.
Wat betreft de spullen, ik dacht inderdaad ook dat je die al had en mee wilde nemen. Over het algemeen heeft een eigenaar alle spulletjes wel en is het leuker wanneer je een tijdje verzorgt dat je dan eens wat koopt speciaal voor die pony dan dat je spulletjes onnodig heen en weer gaat slapen. Bij mij is het ook zo dat er geen andere borstels oid in zouden komen. Succes met je zoektocht!

Maar nogmaals mijn vraag O:) : hoe laat je iemand weten dat diegene het toch niet is geworden? Ik zal toch moeten gaan kiezen volgende week..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:50

Inderdaad chelle_Dora..

Deetje, kost hier echt niet minder per maand hoor, dan zit je al redelijk tegen de 150 aan per maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:58

Tuurlijk, ik ben het met jullie eens! Maar, voor veel mensen is 100 euro per maand al gauw te veel. Helemaal in verband met die 7 dagen. Leuk dat je zo vaak kan, maar hoe wil je dat redden? Voor 100 euro moet je werken, voor de dagen dat je werkt kan je niet, helemaal aangezien de meeste bezig zijn met een studie/school/etc. Dan wordt het lastig te combineren, en dan wordt het wel te veel. :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:03

100 euro per maand is natuurlijk niet zo'n gek bedrag om 7 dagen per week over een paard te beschikken. Echter zal je een bijrijdster vinden die al die 7 dagen kan? Ik betaal zelf 55 euro voor 2x per week. Het liefste betaal ik helemaal niets natuurlijk aangezien ik op de dagen dat ik aanwezig ben ook wat kleine klusjes doe. Maar ik kan het prima betalen en het onderhoud van een eigen paard zou me veel meer kosten dus vind ik dit een prima deal :j .

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:04

DeEenhoorn, wat me bij jou en bij veel andere 'gezocht' advertenties erg opvalt, is dat ze vaag zijn. Ik heb na het lezen van jouw advertentie geen flauw idee wat voor ruiter jij bent en al helemaal niet wat voor ruiter jij wilt worden. En dat vind ik nou juist veel belangrijker dan wanneer je precies beschikbaar bent en of je wel of niet een stal kunt uitmesten bijvoorbeeld.

Ik denk dat dit komt omdat veel meisjes zo graag een verzorgpony willen, dat ze denken dat ze overal blij mee zullen zijn. Daardoor laten ze heel veel aan de eigenaar over en gaan ze overal in mee. Wat uiteindelijk imo alleen maar leidt tot alle topics vol miscommunicaties tussen eigenaar/verzorgen of het eindeloos wisselen van verzorgpaarden. Ben duidelijk. Ja, dan kan het langer duren voor je iets vindt. Maar, als je dan iets vindt, is het tenminste passend voor beide partijen.

Voorbeeld vanuit mezelf, ter verduidelijking. Als ik al op zoek ben naar een ruiter (nu niet hoor) zoek ik iemand die zich in wil zetten om beter dressuur te leren rijden, die wedstrijden wil rijden, ambitieus is, fanatiek is en precies in de omgang en de verzorging. Ik ben heel veeleisend, dingen gaan hier zoals ik het wil en niet anders, maar in ruil daarvoor krijg je als je hier rijdt wel de kans om te leren van goede, geschoolde paarden, onder begeleiding en om wedstrijdervaring op te doen. Voor de meeste meiden is dit veel en veel te veel gevraagd hoor, die willen alleen maar af en toe een rondje rijden en zijn helemaal niet bereid te investeren in hun eigen opleiding en ontwikkeling of om er zoveel tijd in te steken. Dat geeft niets, maar het is maar heel zelden dat ik dit uit een advertentie kan halen. Waardoor als ik al ooit iemand benader voor meer informatie, ik die meestal toch weer teleur moet stellen omdat ik ze gewoon niet kan bieden wat zij zoeken.

Zo. Moraal van het verhaal: Meer duidelijkheid in advertenties aub! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:10

@0000,
Nu ben ik eigenlijk toch wel benieuwd naar wat je dan van mijn informatie vind? :P
Al heb ik waarschijnlijk al een topplek gevonden, tenminste gemaild etc, dus hoop dat ie binnenkort wegkan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-11-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:10

Deetjeeuh schreef:
Tuurlijk, ik ben het met jullie eens! Maar, voor veel mensen is 100 euro per maand al gauw te veel. Helemaal in verband met die 7 dagen. Leuk dat je zo vaak kan, maar hoe wil je dat redden? Voor 100 euro moet je werken, voor de dagen dat je werkt kan je niet, helemaal aangezien de meeste bezig zijn met een studie/school/etc. Dan wordt het lastig te combineren, en dan wordt het wel te veel. :)

Dat jij het niet kan betalen én niet kan opbrengen, wil natuurlijk niet zeggen dat niemand dat kan; hoe doen al die eigenaren het dan die werken én 7 dagen per week naar hun paard gaan? :D
Dat het niet jouw plaatje is van wat voor jou passend is, wil niet zeggen dat het voor niemand passend is. Ik heb ook zat mailtjes gehad van verzorgsters die 7 dagen in de week konden komen poetsen, buiten zetten e.d.
Nou is dat dus weer iets waar ik juist niet naar op zoek ben, maar ze zijn er dus wel. Net als dat ik voorheen buitenshuis werkte en dat ook prima kon combineren met pony, die ik toen al zelf betaalde en nu nog steeds. Mensen hebben ook nog een leven na hun werk, en gaan dan vaak naar stal :')
En als het goed loopt allemaal, dan ga ik volgend jaar ook naar school en dan ga ik gewoon ook nog iedere dag naar m'n pony hoor!
Tenzij het bedrijf ineens een spurt neemt, dan blijf ik full time op kantoor zitten hier, en ga ik ook gewoon daarna naar stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:13

chelle_dora schreef:
Deetjeeuh schreef:

Dat jij het niet kan betalen én niet kan opbrengen, wil natuurlijk niet zeggen dat niemand dat kan; hoe doen al die eigenaren het dan die werken én 7 dagen per week naar hun paard gaan? :D
Dat het niet jouw plaatje is van wat voor jou passend is, wil niet zeggen dat het voor niemand passend is. Ik heb ook zat mailtjes gehad van verzorgsters die 7 dagen in de week konden komen poetsen, buiten zetten e.d.
Nou is dat dus weer iets waar ik juist niet naar op zoek ben, maar ze zijn er dus wel. Net als dat ik voorheen buitenshuis werkte en dat ook prima kon combineren met pony, die ik toen al zelf betaalde en nu nog steeds. Mensen hebben ook nog een leven na hun werk, en gaan dan vaak naar stal :')
En als het goed loopt allemaal, dan ga ik volgend jaar ook naar school en dan ga ik gewoon ook nog iedere dag naar m'n pony hoor!
Tenzij het bedrijf ineens een spurt neemt, dan blijf ik full time op kantoor zitten hier, en ga ik ook gewoon daarna naar stal.

Tuurlijk bestaan er mensen die het wel allemaal kunnen redden. Maar ook een heleboel niet. Het ligt er echt aan wat je zoekt en wat voor pony je hebt. Zoek je een ruiter van onder de onder de 18, dan wordt het een stuk moeilijker om iemand te vinden. Daarboven wordt het al snel makkelijker om het te betalen. :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:14

100 euro voor een paard dat je 7 dagen in de week mag bijrijden vind ik een prikkie! Stalling kost al gauw 250 p/m.

Mijn bijrijder betaalt 60 p/m voor 2 dagen in de week. Momenteel staan we op een stal waar ze geen klusjes hoeft te doen maar we verhuizen eind december naar een stal waar wel uitgemest moet worden, nu vind zij dit gelukkig geen probleem..maar er zijn er zat die vinden dat ze dan niks meer hoeven te betalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:15

Deetjeeuh schreef:
chelle_dora schreef:

Tuurlijk bestaan er mensen die het wel allemaal kunnen redden. Maar ook een heleboel niet. Het ligt er echt aan wat je zoekt en wat voor pony je hebt. Zoek je een ruiter van onder de onder de 18, dan wordt het een stuk moeilijker om iemand te vinden. Daarboven wordt het al snel makkelijker om het te betalen. :)

Ja, een heleboel niet. Die zijn dan ook niet de doelgroep. Dat is net als bijdrages e.d.
Zijn er een hoop die het niet kunnen of willen betalen; die zijn dan ook niet je doelgroep.
Apple maakt ook dure telefoons. Die maken ze ook niet voor de doelgroep die net krapaan een nokia uit het jaar 0 kunnen betalen en die dat ook goed genoeg vinden, die maken iphones voor degene die graag het nieuwste van het nieuwste hebben, hiermee overweg kunnen én het het geld waard vinden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:17

Is echt afhankelijk waar je woont! Bij mijn paard hoef ik geen geld te vragen, dan heb ik helemaal niemand meer.... Waar ik woon, dan kijken ze me raar aan dat ik niets vraag :')

Beetje vraag en aanbod kijken... (Stel ik heb morgen iemand met wie het klikt en die wil 1 miljoen per maand betalen, dan zeg ik geen nee... maar ik heb al lang genoeg gezocht "gratis" en dat was al een hel ;))

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:20

JastieHorse schreef:
100 euro voor een paard dat je 7 dagen in de week mag bijrijden vind ik een prikkie! Stalling kost al gauw 250 p/m.

Mijn bijrijder betaalt 60 p/m voor 2 dagen in de week. Momenteel staan we op een stal waar ze geen klusjes hoeft te doen maar we verhuizen eind december naar een stal waar wel uitgemest moet worden, nu vind zij dit gelukkig geen probleem..maar er zijn er zat die vinden dat ze dan niks meer hoeven te betalen :+

Dat is wel heel afhankelijk van waar je zit. Ben blij dat ik dat bij lange na niet hoef te betalen en daarom ook geen geld aan een bijrijder hoef te vragen.
Maar volgens mij is het hier in de regio sowieso 'raar' wanneer je moet betalen om andermans paard te rijden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:23

Het is idd regio afhankelijk..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:31

Daarom hadden mijn vriend en ik er ook zo'n geweldige discussie over.... "Vraag jij niet te veel als je niemand kan vinden?!" "ehm.. Lieverd... ik kan niet minder vragen?"

Hij kon niet begrijpen dat dat daar zo normaal was, want hier is 50 euro volgens mij echt minimaal (zie er zelfs voorbij komen voor 40 euro voor 1 dag per week...) En zelfs dan zou je (aldus hem) nog een hele rij mensen moeten hebben die dat graag willen doen :') (stalgeld scheelt wel wat.... wil ik hier even luxe komen te staan, scheelt me dat 125 eruo ;))

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:46

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:47

Ik meld mij ook weer eens een keer. Ik moet helaas stoppen met mijn verzorgpaard en nu zoek ik samen met de eigenaresse iemand die mij kan overnemen. Regio Hoogvliet/Rotterdam, geen kosten aan verbonden behalve als je in de bak wilt gaan rijden dan moet je je aanmelden bij een ruitervereniging in de buurt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:54

Vervelend zeg! Annwfyn... Hopelijk is het gewoon een stomme verstapping geweest... Ze hebben soms wel eens iets dat je niets ziet, maar toch lopen ze niet zuiver... Maar fijn is anders!

Hoogvliet is nog wel redelijk in de buurt voor me ;) maar rij liever even naar Brabant... Weet hier zo ook niemand die eventueel interesse heeft... Buurmeisje rijdt wel paard, maar kan dat denk ik nog niet zelfstandig genoeg en voor de rest ken ik hier 0,0 mensen die paardrijden :')

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:05

Haha als je nog iemand weet geef maar een gil. Moet goed zelfstandig kunnen werken en het liefst 18+ ivm drukke weg/groot paard/alleen op stal enz

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:49

Wat heb je nou aan je paard als je hem 7 dagen laat bijrijden door een ander?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:57

Misschien kan diegene zelf niet rijden, is het een gezelschapspaard die ook aandacht wil, heeft diegene geen behoefte om te rijden.. Genoeg redenen om te bedenken :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:11

Wou je zeggen dat het enige nut van paarden is om gereden te worden? :o

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:29

Aleeneh schreef:
Wou je zeggen dat het enige nut van paarden is om gereden te worden? :o

Nee. Dat zeg ik niet. Want in het begrip van bijrijden hoort ook verzorging ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:37

Ook afhankelijk ;)

Je hebt mensen die laten voeren, stal laten doen en alles door hun bijrijder... Maar mijn pony staat volpension, mijn zusje, moeder en/of ik zijn er elke dag (vaak meerdere keren per dag zelfs) toch hebben we een bijrijder.. Zusje en mams rijden niet dus dan is het fijner :)