Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:12

*zucht*
Bij mij schiet het niet op. Ik had 2 reageerders, maar ze schrijven niet meer terug. Dat begint niet goed.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:23

Mjah, ik had dat eerst ook... Iemand die op meerdere stallen reed... Op zich geen ramp, maar vooral als er iets heerst... (En ook met het oog dat Uden nog geen 20km er vandaan is) vind ik dat nu ook minder fijn.)

Sta nu particulier.. Maar de stal waar we heel binnenkort naar toe verhuizen (heel heel binnenkort) daar rijdt dat meisje en we komen er ook een paar keer per week... (particulier heeft zelf geen bak).

Dus mjah, dan is het ook wel weer anders... En van die stal weet ik ook dat ze alles goed in de gaten houden. (Kan het nog misgaan, maar beter dan een manege waar jan en alleman aan de paarden komt en mjah.... mijn ervaring met maneges en DA erbij halen of zelf aankloten... ze meestal voor het laatste kiezen met alle gevolgen van dien :S)

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:49

Ik ook opzoek naar een bijrijder.
Het gaat om 2 x per week.

Ik heb alleen een nadeel..... ( ik vind het een voordeel)
Een tinker die western gereden wordt.
Veel mensen met western ervaring willen alleen een "westernpaard" :?
Alsof een tinker geen western kan.....

Dus nu ook opzoek naar mensen die graag western willen leren..

(Voor foto's zie westernshoot in onderschrift)
Laatst bijgewerkt door renate85 op 27-11-13 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:50

renate85 schreef:
Ik ook opzoek naar een bijrijder.
Het gaat om 2 x per week.

Ik heb alleen een nadeel..... ( ik vind het een voordeel)
Een tinker die western gereden wordt.
Veel mensen met western ervaring willen alleen een "westernpaard" :?
Alsof een tinker geen western kan.....

Dus nu ook opzoek naar mensen die graag western willen leren..

Ja, is beetje hetzelfde als; "een haflinger kan niks!"

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:59

Als je westernruiters zoekt, heb je denk ik al een "nadeel" --> westernruiters zijn er volgens mij echt een stuk minder (tenminste als ik hier in de omgeving kijk)

En mensen met vooroordelen blijf je altijd houden :') (weet nog dat we precies dezelfde advertentie hadden gezet, stalgenootje had die namelijk voor mij op MP gezet omdat hij het zou regelen... 1 voor zijn 3-jarige merrie met een leuk papier en 1 voor mijn "ouders onbekend" pony....) We zochten zelfstandige mensen, die iets konden... Proefrijden kon niet op de 3jarige, dus was op mijn pony.... 3x raden voor wie iedereen kwam... (en het erge, de helft had alleen manege-ervaring maar wilde wel een paard (onder begeleiding, dat wel) inrijden en doorrijden, terwijl ze mijn pony niet eens netjes konden rijden :S) (Ik had toen gelukkig een vriendin die mijn pony wilde gaan doen... want echt... op mijn advertentie geen reacties en pas interesse als ze hoorden dat ze voor het "paard met papieren" niet genoeg ervaring hadden :')

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:02

Ja ik ben opzoek naar een western ruiter.
Maar ben ondertussen al zover dat ik best een dressuur ruiter wil die zo nu en dan westernles wil volgen..

Als het maar klikt tussen haar, mij en mijn paard

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:08

Geef niet op dames!
Ik heb een kruising tinker x haflinger en mij is het ook gelukt *\o/*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:11

Dan heb je denk ik wel weer veel kans, lijkt me best gaaf om zoiets te doen (maarja, zit dan weer met mijn eigen paard, en die laten omscholen :p) Maar dat scheelt... Staat dat ook duidelijk in je advertentie?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:15

Okee, wat zouden jullie voor 3/4 dagen in de week als bijlage vragen zonder 2x lessen (15 euro per uur, dus dan zit je voor 2x op 30 euro)

Vriendin van mij zoekt ook een verzorgster voor haar paard, 7 dagen in de week, je mag m opzich helemaal beschouwen als je eigen paard, wel vraagt ze een bijdrage van 100 euro.. Zelfs mensen vinden dit al teveel, wat vinden jullie? Zelf vind ik dat echt niet veel, maar goed :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:20

Ik zeg even niets... Ik heb zo veel bijrijders drama gehad dat ik iemand "sponsor" om te rijden :')

(Moet wel zeggen, hij wordt nu ontzettend goed gereden, meisje helpt met de stallen en doet alles super)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:29

Heel fijn, ik lees stomtoevallig hier op bokt dat mijn verzorgster nu een ander paard bijrijdt. Ik weet dus van niets, behalve dat ze al een aantal weken niet is geweest.....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:31

Das ook raar? Je weet niet waarom diegene niet meer kwam dan?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:42

Sylvia dat is balen!

(Hier ook 1 gehad, daar kwamen we door dit topic achter dat ze bij iedereen kwam rijden onder het motto "zo lang niet meer gereden." Was allemaal leuk en aardig, ze zou bellen voor de volgende afspraak, nooit meer iets van gehoord.... (weet trouwens niet hoe het bij die andere bokker is afgelopen, weet wel dat ze bij meerdere bokkers langs geweest is en bij meer niets meer heeft laten horen)

En het meest kromme is: je voelt je gewoon genaaid... Ik had echt zoiets van "mijn pony zal wel niet goed genoeg zijn"... Daarna later nog wel iets van der gehoord... (had der via MP uitgenodigd.. reageerde ze nog op mijn bokt-advertentie ook een paar weken later die ik er toen op had gezet :') (Nou, hoeveel Liannes zullen er zijn met een bruine e-pony in die buurt die Bas heet :'))

Je wilt er gewoon niet via bokt achter komen, ook al gaat iemand nog bij 10 paarden kijken, rijden ze er elke dag 20, geen probleem... Maar ben eerlijk.. (ik viel toen vooral over het verhaal van "ga jij er eerst maar op, want ik heb al zo lang niet meer gereden, mijn laarzen uit het stof gehaald" terwijl ze dus bij die ander bokker reed... Bij mij had haar zoontje op zaterdag voetbal en kon ze niet op zaterdag, bij die andere bokker op zondag, dus kon ze niet op zondag (nee, want dan wilde ze graag mijn paard rijden :'))

Als ze niet gelogen had, was ze gewoon welkom geweest...

Maar echt rot om er zo achter te komen! En vooral als iemand dan al weken niet meer geweest is... Kijk, als die nu jouw paard(en) ook nog netjes verzorgd en alles, geen probleem... Maar met smoezen afbellen en dan lekker een ander paard rijden... tjah... zou voor mij Exit zijn...

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:57

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:06

Als eigenaar gaan mijn haren een beetje rechtovereind staan bij het "eigen spullen meenemen"... Ik wil absoluut niet hebben dat spullen voor mijn pony worden gebruikt die ook op andere stallen komen. Stel er heerst daar iets....

Verder weet ik dat lessen natuurlijk goed is, maar dat veel mensen ook zoiets hebben: liever lessen op mijn paard dan op een manege... Sta je daar ook voor open?

En als laatste puntje, ik weet niet of het daar gebruikelijk is (waar mijn paardje staat dus niet) om een bijdrage te vragen voor het verzorgen/rijden... Dus of je bereid bent een bijdrage te leveren voor het verzorgen van...

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:06

Renate, Denk inderdaad dat de westernruiters wat dunner gezaaid zijn dan de engels geschoolde ruiters. Maar inderdaad je kan altijd iemand zoeken die wel bereid is zich om te scholen! Succes met je zoektocht!

Sheran, vervelend dat geen reactie meer krijgen. Dat heb ik ook al meegemaakt. Heel intensief contact en van het een op het andere moment niets meer gehoord :?

xx_Lyzet, het lijkt dan meer op een soort leasen. Tenminste daar denk ik aan bij zo'n bedrag. Is het nu voor 3/4 dagen of 7 dagen per week? En denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de mogelijkheden van en met het paard (wedstrijden/buitenritten/paard meenemen naar andere locaties/springen/dressuur enz). Het is natuurlijk altijd te proberen.
De verzorgpaarden die ik gehad heb, voor ik mijn eigen kocht, daar betaalde ik niets voor. Bij eentje wel altijd de hoefsmid, wilde hem zelf op ijzers dus vond ook dat ik dat dan zelf kon betalen, had daar ook als enigste plezier van.

Wat raar Sylvia_B! Maar ook geen contact gehad in die weken? Dan zou het voor mij al einde bijrijdpaard zijn hoor voor diegene!

Rare mensen op de wereld zeg, gaan liegen dat je al zo'n tijd niet gereden hebt en dan ook liegen dat je ook nog naar een ander paard gaat.. Beetje jammer!

Ik rijd overigens wel zelf eerst even, zodat ze kunnen zien waar ze aan beginnen en de spanning voor zo'n eerste keer misschien iets minder is.

Bij mij zijn inmiddels twee meiden geweest om kennis te maken en te rijden. Beide direct helpen met zadelen, goed doorrijden en aanpakken wanneer nodig, dat was heel fijn om te zien. Aangezien ik nog geen duidelijke voorkeur heb, heb ik ze uitgenodigd om nog een keer langs te komen en dan moet ik denk ik maar op mijn gevoel afgaan. Lastig hoor als je ineens het idee hebt dat je kunt kiezen! Vind het al lastig genoeg om iemand te moeten zeggen dat het niets wordt.. Hoe zeggen jullie dat?
Vind het wel fijn dat ze weten dat er nog iemand is :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:09

SusaSuus schreef:
Renate, Denk inderdaad dat de westernruiters wat dunner gezaaid zijn dan de engels geschoolde ruiters. Maar inderdaad je kan altijd iemand zoeken die wel bereid is zich om te scholen! Succes met je zoektocht!

Sheran, vervelend dat geen reactie meer krijgen. Dat heb ik ook al meegemaakt. Heel intensief contact en van het een op het andere moment niets meer gehoord :?

xx_Lyzet, het lijkt dan meer op een soort leasen. Tenminste daar denk ik aan bij zo'n bedrag. Is het nu voor 3/4 dagen of 7 dagen per week? En denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de mogelijkheden van en met het paard (wedstrijden/buitenritten/paard meenemen naar andere locaties/springen/dressuur enz). Het is natuurlijk altijd te proberen.
De verzorgpaarden die ik gehad heb, voor ik mijn eigen kocht, daar betaalde ik niets voor. Bij eentje wel altijd de hoefsmid, wilde hem zelf op ijzers dus vond ook dat ik dat dan zelf kon betalen, had daar ook als enigste plezier van.

Wat raar Sylvia_B! Maar ook geen contact gehad in die weken? Dan zou het voor mij al einde bijrijdpaard zijn hoor voor diegene!

Rare mensen op de wereld zeg, gaan liegen dat je al zo'n tijd niet gereden hebt en dan ook liegen dat je ook nog naar een ander paard gaat.. Beetje jammer!

Ik rijd overigens wel zelf eerst even, zodat ze kunnen zien waar ze aan beginnen en de spanning voor zo'n eerste keer misschien iets minder is.

Bij mij zijn inmiddels twee meiden geweest om kennis te maken en te rijden. Beide direct helpen met zadelen, goed doorrijden en aanpakken wanneer nodig, dat was heel fijn om te zien. Aangezien ik nog geen duidelijke voorkeur heb, heb ik ze uitgenodigd om nog een keer langs te komen en dan moet ik denk ik maar op mijn gevoel afgaan. Lastig hoor als je ineens het idee hebt dat je kunt kiezen! Vind het al lastig genoeg om iemand te moeten zeggen dat het niets wordt.. Hoe zeggen jullie dat?
Vind het wel fijn dat ze weten dat er nog iemand is :)

de 3/4 dagen zijn voor mijn advertentie
en de 7 dagen per week voor die van een vriendin, snap je em nog :D?

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:17

Lianne86 schreef:
Dan heb je denk ik wel weer veel kans, lijkt me best gaaf om zoiets te doen (maarja, zit dan weer met mijn eigen paard, en die laten omscholen :p) Maar dat scheelt... Staat dat ook duidelijk in je advertentie?

Ik ben tot nu toe aan het reageren geweest op advertenties.
Zal morgen er zelf 1 opzetten.
Had gisteren wel een mailtje van iemand die het heel gaaf lijkt om western te leren.
Dus mijn duimen draaien :)

Wat bedoel je eigenlijk... Wat staat er duidelijk in mijn advertentie? Of wat moet er duidelijk in mijn advertentie

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:22

Als ik een bijrijdpaard zoek en er staat duidelijk "westernruiter" gezocht, dan zou ik al niet reageren. Als er in staat "iemand die engels rijdt, maar western-lessen wil nemen" dan 'schrikt" dat Engelse ruiters minder af zeg maar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:25

Sylvia_B: Pff jeetje.. Dat is lekker dan! Had ze zelf niks meer laten horen?

xx_Lyzet: Mwah ik denk dat 70/80 euro voor 3 a 4x per week best mooi is hoor! Afhankelijk van je faciliteiten natuurlijk ook en eventuele klusjes.
Voor de lease van de hele week, voor je vriendin, zou ik toch een beetja afgaan op de stalprijs en daar een beetje vanaf halen. :) Maar als mensen 100 euro teveel vinden al, dan zijn die mensen ook niet je doelgroep moet je maar bedenken :+

DeEenhoorn: Hier zouden ook m'n nekharen overeind van staan, eigen spullen meenemen e.d. komt er bij mij ook niet in, niet als het al op andere dieren gebruikt is of tussentijds gebruikt wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:27

DeEenhoorn schreef:
oké. hierbij dan de link naar mijn advertentie :) verbeterpunten mogen altijd genoemd worden. alleen wel opbouwend graag..
http://www.bokt.nl/markt/ad/158353/verzorgpaard-gezocht

Je foto zou ik ook even veranderen. Zo kom je, op mij, niet heel serieus over. :)
Verder staat er redelijk veel 'onbelangrijke' informatie in, die eigenlijk helemaal niet nodig is. Verder noem je allemaal klusjes op die je op de manege doet, maar wil je dat ook wel doen bij je verzorgpaard? Ik denk dat ze je dan meer zullen zien als iemand die helpt, dan iemand die serieus wil gaan rijden/verzorgen. ;)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:29

Bedankt :) ik koop die spullen dan nieuw.. dus ja.. op andere beesten zijn ze dan nooi geweest :) moet ik dat even aanpassen?
en ja.. die foto ^ en die klusjes wil (en kan) ik best uitvoeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:34

Het kwam over alsof je de spullen al had :) Vandaar, dus veel schrikken daarop af (ik zelf ook.. evenals borstels.. ja hartstikke lief hoor.. Maar zo'n beetje iedere paardeneigenaar heeft al borstels, met reden :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:36

Daarvan kan je dan beter maken dat je bereid bent een bijdrage bij te leveren in voor van spullen (nieuw gekochte.) ;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:41

chelle_dora schreef:
Sylvia_B: Pff jeetje.. Dat is lekker dan! Had ze zelf niks meer laten horen?

xx_Lyzet: Mwah ik denk dat 70/80 euro voor 3 a 4x per week best mooi is hoor! Afhankelijk van je faciliteiten natuurlijk ook en eventuele klusjes.
Voor de lease van de hele week, voor je vriendin, zou ik toch een beetja afgaan op de stalprijs en daar een beetje vanaf halen. :) Maar als mensen 100 euro teveel vinden al, dan zijn die mensen ook niet je doelgroep moet je maar bedenken :+

DeEenhoorn: Hier zouden ook m'n nekharen overeind van staan, eigen spullen meenemen e.d. komt er bij mij ook niet in, niet als het al op andere dieren gebruikt is of tussentijds gebruikt wordt...

De meeste vinden dit al teveel, haha!
Maar denk dan ook, opde manege moet je betalen als je wilt rijden, ja toch!