Sees schreef:_Cowgirl schreef:Nee, gelukkig kwam het niet op zware mishandelingen.

Maar dan nog, ik vind het niet terecht dat je je paard de schuld geeft als het op wedstrijd even niet goed genoeg ging. Helaas, want ik heb echt niets tegen wedstrijden, is dat mijn ervaring "achter de schermen" op wedstrijd waardoor ik van mening ben dat je ook naar de thuissituatie moet kijken.
Nee oké terecht is het niet, menselijk wel. We mogen van geluk spreken dat paarden zo meegaand en vergevingsgezind zijn anders zou niemand meer paardrijden denk ik

.
Hmm, dan ben ik een alien. Nee, zelfs als ik val is het MIJN schuld... Ik ben niet blijven zitten..
_Cowgirl schreef:Dit is wat ik duidelijk wil maken, ik vind niet dat je alleen naar het wedstrijdniveau moet kijken om te bepalen of deze persoon "ervaren" genoeg is en goed rijd. De omstandigheden zijn op wedstrijden gewoon anders en personen zoals hierboven beschreven zijn er echt op wedstrijd waardoor je ook niet helemaal eerlijk beoordeeld wordt in mijn ogen.
Sees schreef:Je moet inderdaad naar het totáálplaatje kijken. Iemand die thuis M rijdt en nooit een wedstrijd heeft gereden kan net zo goed of beter rijden dan iemand die wel start in de M. Ik heb alleen niet zoveel met mensen die bewéren vanalles te kunnen maar nog nooit één wedstrijd hebben gereden om dit te 'bewijzen' en dáár kwamen al mijn posts uit voort waar we het niet over eens konden worden:o.
Okee, dan zijn we het daarover eens.
_Cowgirl schreef:Klopt, dit zie ik helaas ook vaak. Paarden worden in mijn ogen op wedstrijden nogal geforceerd en er worden "hulpmiddelen" tegen het dier gebruikt zoals bijvoorbeeld sporen. Die worden naar mijn idee op wedstrijden niet altijd gebruikt om de hulp te verfijnen .... Denk ook dat jij dit wilde zeggen, weet niet helemaal hoe ik dit goed kan verwoorden.
Ik heb gewoon niet zoveel met al die hulpmiddelen alhoewel ik niet per definitie iets heb tegen juist gebruik ervan, het nu zie ik er alleen niet altijd van in
.[/quote]
Ik ben er niet tegen, ik rijd nu niet dus gebruik ze ook niet en zou er niet snel naar grijpen. Maar als ze correct gebruikt worden heb ik er helemaal niets op tegen.
Wel tegen mensen die het voor de "leuk" doen. Oh, een martingaal staat zo cool, hangen we d'r even om ed.
_Cowgirl schreef:Dat hebben we dan zeker gemeen! Ik ben vanochtend ruim een half uur bezig geweest om een jonge pony door het hekje naar de wei te krijgen. Waar andere zouden gaan slaan, trekken en schreeuwen bleef ik rustig en probeerde ik het telkens opnieuw en bij elke stap in de goede richting werd hij beloond. En dan lukt het uiteindelijk ook gewoon en is het goed, maar daar moet je wel dat geduld voor hebben. Natuurlijk gaat dat heel anders als er 100 man staat te kijken, dan sta je zelf onder druk en moet het lukken, dat is op wedstrijden ook.
Ja alleen het lastige daarvan is dat op het moment dat je ergens naartoe MOET, je dan niet altijd zo geduldig kúnt zijn
. Of als de situatie onveilig wordt oid. Daarom zorg ik dat ik voor trailerladen altijd de tijd heb. Nu zijn die van mij gelukkig doodbraaf op de trailer.[/quote]
Ik ben heeeeeel geduldig, maar ik moet toegeven dat de maat soms wel even vol is en ik dan ook even wat feller kan doen. Ik ben sowieso niet echt van het slaan/schreeuwen, in mijn ogen werkt dat averechts. (Ik kan heeeeeeeeeeel goed tot 100 tellen).