Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:58

@ Deetjeeuh
Ik denk dat de meeste dat niet verwachten. Het is toch voor iedereen wennen. Voor jouw, het paard en voor de eigenaar ook zo. Ik zou liever iemand zien die gewoon rustig aan doet dan iemand die eigenlijk alles uit de kast wil halen en daardoor meer slechte momenten laat zien.
Het zal vast wel los lopen.
In ieder geval veel suc6 en we willen natuurlijk wel een update hier in het topic ;)

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:13

Zal ik zeker doen! Het staat nu vast dat we er morgen om half 7 gaan kijken. :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:54

Deetjeeuh schreef:

Ik ga vandaag om kwart voor 5 kijken/kennis maken :D

xdaniqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:58

valt hier opzich wel mee. waar mijn eigen paarden staan heb ik een bijrijdpaard. puur omdat die man er niks mee doet. omdat hij zichzelf te oud vind. kan zo op een paard stappen en wegrijdwn. maar dan moet ik er wel op afstappen op die man maar daar ben ik geen held in -O-

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:23

Deetjeeuh schreef:

Veel plezier en succes!
Een paar tips: Wees jezelf, toon interresse (maar vraag niet de oren van het hoofd :+ ) en wees eerlijk.
Met rijden: Lekker losstappen (als jij meteen als eerste gaat, anders zal ie al los zijn). Vraag ondertussen dingen over het paard: zijn er bijzonderheden, moet je ergens op letten mbt rijden?
Bij draven: let erop dat je op het goede been rijdt! Dat was bij mij echt een grote afknapper: meisje kwam proefrijden, en gaf ten eerste af op de pony: ze was het niet gewend, deze gangen... En daarna bleef ze maar op het verkeerde been lichtrijden. We hadden het al een paar keer aangegeven, maar ze begreep het niet.. Tja, dan geloof ik ook niet dat je L rijdt zoals beweerd werd..

En maak het jezelf niet te moeilijk. Ga geen moelijkere oefeningen doen om te laten zien wat je kan. (Tenzij je zeker weet dat je het kan, dan is het juist een voordeel: maar dan had je niet in dit topic gezeten vermoed ik :+ )

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:25

Marocje schreef:
Deetjeeuh schreef:

Veel plezier en succes!
Een paar tips: Wees jezelf, toon interresse (maar vraag niet de oren van het hoofd :+ ) en wees eerlijk.
Met rijden: Lekker losstappen (als jij meteen als eerste gaat, anders zal ie al los zijn). Vraag ondertussen dingen over het paard: zijn er bijzonderheden, moet je ergens op letten mbt rijden?
Bij draven: let erop dat je op het goede been rijdt! Dat was bij mij echt een grote afknapper: meisje kwam proefrijden, en gaf ten eerste af op de pony: ze was het niet gewend, deze gangen... En daarna bleef ze maar op het verkeerde been lichtrijden. We hadden het al een paar keer aangegeven, maar ze begreep het niet.. Tja, dan geloof ik ook niet dat je L rijdt zoals beweerd werd..

En maak het jezelf niet te moeilijk. Ga geen moelijkere oefeningen doen om te laten zien wat je kan. (Tenzij je zeker weet dat je het kan, dan is het juist een voordeel: maar dan had je niet in dit topic gezeten vermoed ik :+ )

Bedankt voor de tips , ookal was het niet voor mij bedoeld , ik ga vanmiddag ook kennis maken :P , nog een vraagje als je gaat proefrijden 'moet' je dan figuren al rijden? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:28

Ja Lies dat moet! Altijd als je rijdt! Anders houd je je paard niet bezig. Als wij gymmen, vinden wij het toch ook niet leuk als we alleen rondjes moeten rennen! Door figuren maak je je paard los, dat is heel belangrijk om te rijden.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:28

NesxNas schreef:
Ja Lies dat moet! Altijd als je rijdt! Anders houd je je paard niet bezig. Als wij gymmen, vinden wij het toch ook niet leuk als we alleen rondjes moeten rennen! Door figuren maak je je paard los, dat is heel belangrijk om te rijden.

Haha xD , ik ga ook figuren rijden hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:29

Waarom vraag je het dan? ;)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:31

NesxNas schreef:
Waarom vraag je het dan? ;)

Ik wou het ook van andere mensen horen , haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:32

Oh okee, als je dat maar goed onthoudt, want zonder figuren heb je een stijf paard, en dat is niet goed, kan ik je verzekeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:32

En al die paarden die alleen maar buitenritten maken dan, die doen ook niet op een bospaadje ineens een volte of een gebroken lijn hoor :+ Mijn pony loopt ook veel rechtoe rechtaan, en die is echt niet zo krom en stijf als een hoepel :')

Of je figuren MOET rijden, kan je beter aan de eigenaar vragen. Die kent het paard het beste en weet dus het beste hoe je het dier kan rijden en wat je van het die kan vragen.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:34

chelle_dora schreef:
En al die paarden die alleen maar buitenritten maken dan, die doen ook niet op een bospaadje ineens een volte of een gebroken lijn hoor :+ Mijn pony loopt ook veel rechtoe rechtaan, en die is echt niet zo krom en stijf als een hoepel :')

Of je figuren MOET rijden, kan je beter aan de eigenaar vragen. Die kent het paard het beste en weet dus het beste hoe je het dier kan rijden en wat je van het die kan vragen.

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:34

chelle_dora schreef:

Ik snap je punt, maar ik ken de eigenaar en weet hoe zij haar paard rijdt ;) Sorry zie dat het verkeerd geformuleerd is :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:36

love_horse1 schreef:
Bedankt voor de tips , ookal was het niet voor mij bedoeld , ik ga vanmiddag ook kennis maken :P , nog een vraagje als je gaat proefrijden 'moet' je dan figuren al rijden? :P

Ook voor jou bedoeld hoor, jullie gaan toch beide kijken ergens?

Maar idd, natuurlijk figuren rijden. Ik vraag me af wat je bedoelde met deze vraag? Hoe zou je anders rijden, alleen hoefslag?

Chelle_dora: maar ik neem aan dat ze niet naar buiten gaat om proef te rijden? Als je buiten een ritje gaat maken, hoef je idd niet ineens een gebroken lijn in te zetten, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:38

Maar je opmerking kwam over alsof ie in het algemeen bedoeld was, en dat is niet echt handig. Een jong paard of een dier wat laat ingereden is, doe je geen plezier door continu gebroken lijnen, kleine voltes en slangenvoltes te laten lopen; die moeten juist rechtoe rechtaan gereden worden. Net als paarden die misschien herstellende zijn van een blessure, die zal je ook niet altijd top rijden door continu een volte in te zetten.

En de een vind rondjes rennen misschien saai, maar zeker niet ieder paard vind al die huppelfiguren leuk in de bak :')

marocje: nee dat weet ik.. maar ik reageerde op de opmerking 'als je geen figuren rijdt worden ze hartstikke stijf'.
Nou ken genoeg paarden die alleen maar buitenritten maken, en die zijn vele malen sterker en soepeler in het lijf dan het gros van de bakpaarden hier...

maar goed, ik vind het sowieso lastig om te roepen hoe iemand moet rijden en hoe iemand in de bak moet rijden, dat kan de eigenaar je veel beter vertellen en is van zo veel dingen afhankelijk: leeftijd paard, hoe lang ohz, hoeveel mensen in de bak, hoe vaak wordt hij gereden, is hij hiervoor al lang gereden, loopt ie al een x dagen achter elkaar en ga zo maar even verder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:40

chelle_dora schreef:
Maar je opmerking kwam over alsof ie in het algemeen bedoeld was, en dat is niet echt handig. Een jong paard of een dier wat laat ingereden is, doe je geen plezier door continu gebroken lijnen, kleine voltes en slangenvoltes te laten lopen; die moeten juist rechtoe rechtaan gereden worden. Net als paarden die misschien herstellende zijn van een blessure, die zal je ook niet altijd top rijden door continu een volte in te zetten.

En de een vind rondjes rennen misschien saai, maar zeker niet ieder paard vind al die huppelfiguren leuk in de bak :')

marocje: nee dat weet ik.. maar ik reageerde op de opmerking 'als je geen figuren rijdt worden ze hartstikke stijf'.
Nou ken genoeg paarden die alleen maar buitenritten maken, en die zijn vele malen sterker en soepeler in het lijf dan het gros van de bakpaarden hier...

Hij was dus niet in het algemeen bedoeld, maar voor die pony, en ik weet dat ik het verkeerd geformuleerd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:36

Helaas heeft ze het a.s woensdag te druk, dus dan gaan we waarschijnlijk volgende week pas kijken. Dit weekend kan ik ook niet ivm dat mijn ouders een paar dagen weg zijn. Precies nu. Argh, dan zit ik nog zo lang ik de zenuwen. :')

Ik heb inderdaad verteld dat ik L-niveau rij in de les. Want ik ken tot dat ongeveer alle figuren. Aan de teugel rijden reken ik er dan niet mee, dat vind ik gewoon dat uit ontspanning moet komen en het is verder ook nog een per paard anders. Maar ik ben het er inderdaad mee eens dat je de figuren moet rijden om een paard soepel te maken. Al zit ik dan wel weer een beetje te twijfelen voor het naar binnen/buiten laten kijken en wijken..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:24

Dusss... Ben net bij Aragon geweest eerst ging ik poetsen met Wendy en daarna ging ik rijden :D , hij is zo lief !!! <3 , Wendy belt me vanavond of ze me wilt als verzorgster :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:32

Leuk voor je! Hoop dat ze je belt met een positief bericht!

Welke sites zoeken jullie allemaal af naar verzorgpaarden?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:42

MorganeR schreef:
Leuk voor je! Hoop dat ze je belt met een positief bericht!

Welke sites zoeken jullie allemaal af naar verzorgpaarden?

Marktplaats,Bokt,Facebook :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:44

Hmm die hebben alle 3 niks in de buurt wat ik nog niet geprobeerd heb... Iemand nog een andere site?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:45

MorganeR schreef:
Hmm die hebben alle 3 niks in de buurt wat ik nog niet geprobeerd heb... Iemand nog een andere site?

Ik 'heb' hem door mijn vriendin :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:47

love_horse1 schreef:
MorganeR schreef:

Yea, I'm simply amazing! :P

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:47

NesxNas schreef:
MorganeR schreef:

Yea, I'm simply amazing! :P[/quote]

:j _/-\o_ :D , O:) !!!