Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:44

karuna schreef:
Heb ik al eens gehad en pennymeisjes komen hier niet meer in, iets teveel ervaring mee en geen goede. Daarnaast is meneer te lomp en zwaar en te slim voor een onervaren lichtgewichtje. Daar neemt hij letterlijk een loopje mee.

Ik heb al eens een advertentie gehad maar zonder succes. Ik hoop dat het niet nodig is alsnog. Kijk altijd wel rond trouwens en ben erg verbaasd over wat kinderen zoeken, percee les willen of crossen als hobby hebben. Of het moet binnen 3 km van huis liggen omdat ze niet willen fietsen. En volwassenen zijn erg dun gezaaid of willen een leasepaard waarmee ze fanatiek gaan rijden.

tja, toch jammer dat ervaringen z'on negatief resultaat soms kan geven ..
Alsnog, in welke regio zoek je (mag ook wel via pb), misschien weet ik iets! genoeg paardloze liefhebbers hier in de buurt, en elders in het land :+

xLHHx

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:53

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:25

Deetjeeuh schreef:
Lous schreef:
Ik ben gigantisch flexibel. Maar nu na deze ervaringen dus een heel stuk minder. Een contract is dus kennelijk nodig.

Mijn ouders willen ook graag een contract beginnen. Ik hoop dat ze het daar niet meteen de eerste keer over gaan hebben (of is dat juist wel een goede indruk?) maar hoe zie je dat voor je? Wanneer is het rechtsgeldig? Willen ik en mijn ouders ook graag weten!

Rechtsgeldig is het altijd, als jullie er beiden je handtekening onder hebben gezet. Ik zou zelf echter niet werken met contracten, maar gewoon met een lijstje afspraken. Dat komt veel fijner over. De ervaring leert dat je door een contract toch niet van je wettelijke aansprakelijkheid af komt als er iets gebeurt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:01

Sheran schreef:
Rechtsgeldig is het altijd, als jullie er beiden je handtekening onder hebben gezet. Ik zou zelf echter niet werken met contracten, maar gewoon met een lijstje afspraken. Dat komt veel fijner over. De ervaring leert dat je door een contract toch niet van je wettelijke aansprakelijkheid af komt als er iets gebeurt.

"Gelukkig" niet.
Het moet sowieso wettelijk correct zijn.
Zo kun je bv nooit volledig de verantwoordelijkheid bij de bijrijdster leggen en blijf je (grotendeels) als eigenaar verantwoordelijk over wat je paard doet/aanricht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:08

Heus wel, ik bedoelde dat het volstaat om gewoon zelf een contract te schrijven en hem beiden te ondertekenen. Daar heb je geen tussenkomst van een notaris of wat dan ook voor nodig. :) En zoals ik ook al zei: onder de echte verantwoordelijkheden als eigenaar kom je toch niet uit, wat je ook vastlegt in je eigen contract.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 10:49

In principe is een mondelinge overeenkomst even geldig als een contract, je staat alleen uiteraard sterker met een ondertekend contract dan dat je geen bewijs hebt. De inhoud van een contract moet niet tegenstrijdig zijn met de wet. Bedragen enz lijken mij daardoor wel rechtsgeldig. De procedure bij niet betalen moet je aanhouden zoals in het wetboek staat, weet even niet meer hoe dat precies is. Afspraken via de e-mail zonder handtekening maar met bevestiging van de andere persoon zijn dus even effectief als een contract of een mondelinge overeenkomst in dit geval (met een huis oid ligt dat een stuk lastiger uiteraard). Een contract is dus eigenlijk overbodig en komt negatiever over dan wat schriftelijke afspraken via de e-mail.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 12:03

Dan kun je het altijd nog een overeenkomst noemen.
Een eigenaar van een dier is altijd verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar dier. Een dergelijk iets opstellen waardoor je '''makkelijk'' de schuld daarvan bij een bijrijder/verzorger kan dus wettelijk gezien niet.
Ik heb zelf liever zo'n getekende overeenkomst op papier dan via mail of mondeling.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:05

ik ben nogsteeds op zoek naar een leuk paardje :) zal ik zo even een linkje van mijn advertentie plaatsen, en dan jullie die de verbeterpunten op kunnen noemen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:33

Hier komt er vanavond eentje proefrijden. Is de stiefdochter van een stalgenootje.
Ik heb haar al vaker zien rijden op stal, en dat ging prima. Nu kijken hoe het gaat met paarlief, die is nogal kieskeurig haha

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:31

@DeEenhoorn, show it!
@kikki1976, hoe is het gegaan?

Ik denk dat ik kan zeggen dat ik een verzorgster heb :D Degene van vorige week is afgehaakt door de afstand (mijn stal ligt geloof ik in Verweggistan, is de 3de die afhaakt ivm afstand.. ze denken allemaal dat het toch dichterbij is, want ik vraag er altijd naar)

Gister is een meisje geweest. Ze kwam spontaan en enthousiast over. Ze is 18 jaar en rijdt al lang paard. De afgelopen 4 jaar heeft ze dressuurmatig niks meer gedaan, alleen nog buitengereden. Ze zit er netjes op en reed keurig rond. Ik wil wel dat ze in het begin regelmatig les neemt omdat ze dit al lang niet heeft gehad. Ze kan in principe op alle dagen en is flexibel dus dat is erg prettig. Wat ook fijn is, is dat ze qua lengte/gewicht erop past :D Het enige wat ik jammer vind, is dat tot nu toe haar niet heb kunnen googlen of gehoord heb dat iemand haar kent. Ze is dus echt helemaal een onbekende, beetje spannend..

Zijn er nog kritische vragen die ik moet stellen? Ik wil duidelijk afspraken maken over hoe vaak zij gaat lessen en hoe we het doen met de bijdrage. Ik wil nog even doorvragen over haar verleden. Ik had een vriendin mee en die had het over haar vorige verzorgpaarden gehad en toen zei ze iets dat ze was weggestuurd, dus daar wil ik graag nog wel wat meer over weten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:58

Het is gisteren goed gegaan!
Het was al heel wat dat Bo zich zonder problemen liet borstelen (is nogal terug houdend als vreemde dat willen doen), opzadelen ook geen probleem.
Ze pakte haar netjes aan als ze niet luisterde (tja ze probeert nu eenmaal uit) en zette haar zonder pardon terug op haar plaats. Gewoon op een nette correcte manier.

Met rijden ging het ook goed, op wat kleine uit probeer dingetjes van Bo na, maar dat loste ze netjes op.
Vrijdag komt ze weer rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:03

Ladyson: Fijn dat het goed ging zeg! Ik denk dat je gerust brutaal mag zijn en de volgende keer aan haar kan vragen van joh, ik hoorde van je vriendin de vorige keer dat je ergens was weggestuurd, mag ik jouw kant van het verhaal horen? Dan geef je heel veel ruimte en blijf je toch vriendelijk! :)
Het niet kunnen googlen vond ik ook wel lastig hoor, en met de social media enzo nu is dat eigenlijk zo gewoon, dat het best 'raar' is als je iemand helemaal niet kan vinden!

kiki1976: Bij jou ook al positief dus, leuk! :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:13

Jeeeeej ik verzorg Arie jeeeeejjj <3 , zo zie je maar dat mensen met 2 verzorgpony's toch nog 1tje erbij kunnen krijgen :D , Aragon is een Haflinger en ik heb gister gepoetst en proefgereden :D *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:16

Gelukkig heeft er ook niemand gezegd dat je niet meerdere verzorgponies kán hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:17

Mee eens, al zou het mijn keuze niet zijn om voor een verzorgster te gaan die er meerdere heeft :)*
Zeker niet als ze daardoor dagelijks op verschillende stallen staat en van de een naar de andere gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:19

En van mij ook niet, vind het soms al moeilijk dat mijn pony nu dus mij en m'n bijrijdster heeft als verzorgmens :+ Al zal ponylief er niks van hebben, die komt er alleen maar nog vaker uit nu :+

En precies, meerdere ponies, meerdere stallen, meerdere ziektes en infecties die meegenomen kunnen worden.. Ik ga zelf ook niet van de ene stal naar de andere.. En anders kleed ik me tussentijds om. Heel mieperig maar zo is het wel..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:23

chelle_dora schreef:
Gelukkig heeft er ook niemand gezegd dat je niet meerdere verzorgponies kán hebben.

Haha , maar het was niet gemeen bedoeld! , maar het was bedoeld om te laten zien dat. Je dan zelfs nog kans hebt ! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:24

Maar misschien is dat beter om in het verzorgerstopic te doen in plaats van het eigenaren

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:25

kiki1976 schreef:
Mee eens, al zou het mijn keuze niet zijn om voor een verzorgster te gaan die er meerdere heeft :)*
Zeker niet als ze daardoor dagelijks op verschillende stallen staat en van de een naar de andere gaat

Ik ben alleen in het weekend weg naar mijn verzorgpony's en een is er van de manege en de ander is een shet en de eigenaar's daarvan hebben niet een sverstand van paarden , dus op maandag wou ik nog een verzorgpaardje die ik nu heb :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:36

Ik mag hopen dat je wel iedere keer andere kleding aan hebt incl laarzen etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:37

kiki1976 schreef:

Inderdaad, zeker als je bedenkt dat een van de eigenaren er blijkbaar geen verstand van hebben en dus ook niet altijd even bedacht zijn op ziektes e.d....

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:54

kiki1976 schreef:

Ik heb heel wat paardrijbroeken + laarzen ik was mijn handen ook altijd! ;)

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:58

En helemaal nu met de Rhino die heerst. :j

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:06

Ik heb trouwens geen laarzen aan naar men verzorgshet ik heb gewoon oude gympies aan , en naar de verzorgpony op de manege draag ik laarzen en naar Arango ook :) , op de manege hebben ze goed onderhoud ! ;) , verder was ik ook altijd mijn handen en douche ik als ik thuis kom gelijk ;)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:07

Maargoed, eigenlijk kwam ik hier zeggen dat ik een verzorgpony heb! En niet om op commentaar te reageren wat over ziektes gaat, in iedergeval bedankt voor de 'tip' , en ik ga off topic :+ :P
Laatst bijgewerkt door xLHHx op 27-11-13 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt