Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:40

MorganeR schreef:
Nou met al het goede nieuws hier nog een beetje slecht nieuws van mijn kant: Ik zou vorige zaterdag gaan kijken bij een haffie maar ik werd helaas vrijdag ziek.(Zie mijn andere topic "Keelpijn!") Ik heb het dus moeten afzeggen en heb daarna weer contact gezocht met de eigenaresse. Kreeg toen te horen dat het niks zou worden omdat de eerste afspraak al afgezegd werd. Ja hallo zeg ik kan er toch niks aan doen dat ik ziek werd? Vind het niet echt redelijk.

Hmm...
Raar verhaal, ik zou daar als verzorgster al niet eens meer willen komen.
Ik als eigenaar zou het wel kunnen begrijpen dat je niet komt, hier kan je niks aan doen natuurlijk. Ik zou in ieder geval een 2e afspraak maken :)

Nala

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:41

Dat probeer ik ook maar krijg nu geen reactie meer. Ben het langzamerhand echt helemaal zat dat ik niks met paarden kan doen. Heb nogal veel stress met school omdat het vijfde jaar tweetalig vwo vrij pittig is en ik veel ziek ben geweest dus als iets me dan nog rustig houd zijn het de paarden wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 18:45

Aan de andere kant, als je veel ziek bent geweest en wellicht nog veel ziek bent, en je 5vwo al pittig is, is een verzorgpaard erbij dan wel een slim idee? :) Niet om de boeman te spelen maar ik zou zeggen, probeer eerst je school en je gezondheid stabiel te houden. Als je lichamelijk niet lekker in je vel zit, is een paard erbij soms echt een hele opgave, ik kan (helaas) spreken uit ervaring.

Het is natuurlijk een erg jammere reactie van de kant van de eigenaar, maar misschien dat de eigenaar in combinatie met het pittige school verhaal (ik weet niet of de eigenaar dit weet natuurlijk!) zoiets dacht van, nuja misschien beter wanneer het wat rustig is. Wellicht wat ongelukkig verwoord natuurlijk, maar als iemand 5 minuten van tevoren bij mij afzegt ben ik ook even niet zo gezellig :+ En bedenk ook, veel eigenaren hebben last minute afzeggingen, van 'ik kon mijn schoenen niet vinden' tot 'de goudvis van mijn oma haar zus haar broertje zijn zoontje was overleden'.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 19:05

Ik ben helaas een paar keer ziek geweest maar normaal ben ik niet zo snel ziek. De weekenden zijn meestal niet zo druk en daarom zoek ik juist voor het weekend een verzorgpaard.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:10

Pff.... 147 pagina's ik ben na de eerste gestopt :o

maar ja ik wil ofcourse een verzorgpony maar ben er niet naar opzoek want tjaa dan heb je er eindelijk een na lang zoeken en dan gebeurt er weer iets (is namelijk altijd bij mij -O- ) ik ga (jaja) nu sparen voor een paarden(fokkerij) ik ben nu 14 en hoop op mijn 40e een paarden(fokkerij)te krijgen. Ik weet dat jullie denken leuke kinder dromen :)) Het is alleen lang wachten maar daar heb je Zwitserland voor met de rentes :D geen boos commentaar aub

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:15

Ik heb net een mail gehad op mijn advertentie. *\o/*
Klinkt allemaal heel erg leuk, dus ben benieuwd.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:16

Welke omgeving woon je? :)
En ik vind het een leuk streven, je weet maar nooit of je het haalt!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:19

Ik ga morgen kijken en kennis maken met Aragon ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:22

ARIE <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:41

Eigenlijk wordt ik hier gewoon een beetje genegeerd. :')
Maar super leuk voor iedereeen! *\o/*

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:42

Hebben jullie geen kennissen die paardern hebben? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:43

Deetjeeuh schreef:
Eigenlijk wordt ik hier gewoon een beetje genegeerd. :')
Maar super leuk voor iedereeen! *\o/*

Wat wil je dan dat we reageren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:44

flappiex1 schreef:

Waar woon je ongeveer?

@NesxNas,
Leuk of iets dat jullie meedenken is ook wel prettig. :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:45

Je ging toch ergens kijken of heb ik dat niet goed gezien? Kan niet alles helemaal bij houden. Gaat af en toe iets te snel allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:46

Deetjeeuh schreef:
flappiex1 schreef:

Waar woon je ongeveer?

@NesxNas,
Leuk of iets dat jullie meedenken is ook wel prettig. :+

Oke, sorry ik heb niet alles terug gelezen dus heb je post niet gelezen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:47

Tigra_ schreef:
Je ging toch ergens kijken of heb ik dat niet goed gezien? Kan niet alles helemaal bij houden. Gaat af en toe iets te snel allemaal.

Ja klopt! Maar ben dus een beetje zenuwachtig over het voorrijden.. Ben bang dat ik dan niet goed genoeg gevonden wordt. :')
Tips?

@NesxNas, maakt niet uit! Niemand hoeft overal op te reageren, maar er was ook niemand die op mij reageerde. Dus was gewoon algemeen. :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:48

Deetjeeuh schreef:
Tigra_ schreef:

Ja klopt! Maar ben dus een beetje zenuwachtig over het voorrijden.. Ben bang dat ik dan niet goed genoeg gevonden wordt. :')
Tips?

@NesxNas, maakt niet uit! Niemand hoeft overal op te reageren, maar er was ook niemand die op mij reageerde. Dus was gewoon algemeen. :)

Ik ga morgen ook kennis maken met Aragon en ben ook best wel zenuwachtig ! :o

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:49

Deetjeeuh schreef:
flappiex1 schreef:

Waar woon je ongeveer?

Zuid-Holland hoezo? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:51

@Flappie
Anders had ik misschien iets geweten. Nu niet, sorry!
Gewoon tegen veel mensen zeggen dat je iets zoekt. Zo heb ik (hoop ik!) uiteindelijk ook wat gevonden. :D

love_horse1 schreef:

Ja echt he! Mag je ook rijden? Want bij mij is het uiteindelijke doel volgens mij wedstrijden rijden. Dus wil graag een goede indruk maken!

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:52

Deetjeeuh schreef:
@Flappie

love_horse1 schreef:

Ja echt he! Mag je ook rijden? Want bij mij is het uiteindelijke doel volgens mij wedstrijden rijden. Dus wil graag een goede indruk maken!

Ja :) , ben echt bang dat ik alles fout doe :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:56

Ik dus ook! :')
Dat ik opeens niet meer kan rijden.. Of nog erger! Dat ik eraf val. Dat zou ik echt een ramp vinden!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:00

Deetjeeuh schreef:
Tigra_ schreef:

Tips?

Ja dat je zenuwachtig bent begrijp ik het is toch spannend. Wanneer mag je gaan rijden?
Ik weet niet hoe de situatie is. Maar als het de bedoeling is dat je binnen korte tijd zelfstandig het paard zou gaan doen. Dan vind ik het belangrijk om te zien dat er goede omgang is met het paard. Ik zou dat zelf dan ook zoveel mogelijk overlaten aan degene die komt rijden. Om te zien hoe ze dingen aanpakken.
En wat het rijden zelf betreft zie ik het liever gewoon simpel. Ga geen moeilijke dingen doen of vragen. Maar leer eerst rustig het paard kennen. Zorg dat je wel de controle hebt en niet dat het paard doet wat die zelf wil. Zoals uit zichzelf afwenden en dat soort zaken. Laat zien dat je echt aan het rijden bent. Mocht dat niet helemaal zo gaan wees dan ook niet bang om wat te vragen de eigenaar kan je daar vast wel bij helpen.

Ik zie nu net je laatste post. Al zou je er afvallen dat is niet zo erg. Belangrijker is hoe je dat oplost. Ga je er weer terug op en ga je eventueel met de hulp van de eigenaar verder.

flappiex1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:03

Deetjeeuh schreef:
@Flappie
Anders had ik misschien iets geweten. Nu niet, sorry!
Gewoon tegen veel mensen zeggen dat je iets zoekt. Zo heb ik (hoop ik!) uiteindelijk ook wat gevonden. :D!

Ik bedoelde het eigenlijk als tip voor degene die zoeken :P ik heb er al eentje! :D Succes jij verder! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:23

Tigra_ schreef:
Deetjeeuh schreef:
Tips?

Ja dat je zenuwachtig bent begrijp ik het is toch spannend. Wanneer mag je gaan rijden?
Ik weet niet hoe de situatie is. Maar als het de bedoeling is dat je binnen korte tijd zelfstandig het paard zou gaan doen. Dan vind ik het belangrijk om te zien dat er goede omgang is met het paard. Ik zou dat zelf dan ook zoveel mogelijk overlaten aan degene die komt rijden. Om te zien hoe ze dingen aanpakken.
En wat het rijden zelf betreft zie ik het liever gewoon simpel. Ga geen moeilijke dingen doen of vragen. Maar leer eerst rustig het paard kennen. Zorg dat je wel de controle hebt en niet dat het paard doet wat die zelf wil. Zoals uit zichzelf afwenden en dat soort zaken. Laat zien dat je echt aan het rijden bent. Mocht dat niet helemaal zo gaan wees dan ook niet bang om wat te vragen de eigenaar kan je daar vast wel bij helpen.

Ik zie nu net je laatste post. Al zou je er afvallen dat is niet zo erg. Belangrijker is hoe je dat oplost. Ga je er weer terug op en ga je eventueel met de hulp van de eigenaar verder.

Als het goed is woensdag. Moet nog even op het antwoord van mijn vader wachten en dan kan ik haar even terug mailen!
Zelfstandig rijden is als het goed is wel het doel. Samen met het rijden van wedstrijden (al wil ik zelf daar wel rustig de tijd voor nemen, en behalve dat het rijden ook goed gaat ook het vertrouwen er is. Dan wordt het voor mezelf en de pony makkelijker op onbekend terrein. Maar dat zal nog wel ver weg zijn!)
Ik denk inderdaad ook dat ik gewoon zelfstandig dingen doe, maar ik ben dan ook weer iemand die het graag allemaal zo goed mogelijk wil doen, en daardoor soms wat veel vraag. Al ga ik dat proberen te beperken tot de belangrijkste vragen. :+

Zo klinkt het wel makkelijk! Ik hoop dat ze niet verwacht dat ik er meteen mee wegrijd, dat kan immers ook niet! :Y)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:54