Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:27

Dat eerste is wel raar aangezien ik vaak genoeg brieven heb gekregen met een 2-de aanmaning waarin stond dat bij niet op tijd betalen er een deurwaarder word ingeschakeld.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:30

Lous schreef:
Dat eerste is wel raar aangezien ik vaak genoeg brieven heb gekregen met een 2-de aanmaning waarin stond dat bij niet op tijd betalen er een deurwaarder word ingeschakeld.

Tja dat is leuk dreigen (Interim Justitia staat er om bekend) maar dat kan dus nooit.
Er zal altijd eerst een rechtszaak moeten zijn voordat een deurwaarder beslag mag leggen op je inboedel/loon.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:31

Dat komt er ook nog eens bij... Of je zou bij een notaris het moeten laten vastleggen of iets dergelijks... En sorry, maar voor 30 euro per maand, zou ik me er niet zo druk over maken. (Nu je zonder bijrijder zit, moet je het ook zelf ophoesten...)

Vind eerst maar eens iemand met wie het klikt en die netjes met je paard en spullen omgaat en kijk dan verder :) Dan kun je altijd nog de situatie uitleggen waarom je graag een contract wil tekenen. Maar houd er rekening mee, dat het eigenlijk niets meer is dan een simpel papiertje....

Deurwaarder kan sowieso worden ingeschakeld bij niet betalen (maar dat is meer een "stok achter de deur" dan echt beslag leggen op), maar deurwaarders kosten ook geld... die kosten worden eventueel wel verhaald op de schuldenaar, maar tjah... Voor zo'n klein bedrag.... En dan ook nog eens, je gaat het niet 3 maanden laten oplopen lijkt me dan?

Nouja, zeg al niets meer ;) maar mij lijkt het niet praktisch om zo'n contract op te stellen.. Misschien voor je gevoel.. maar uiteindelijk....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:33

Dan moet ik maar een compromis sluiten en vastleggen dat na herhaaldelijk niet op tijd betalen het einde bijrijdpaard is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:42

Dat lijkt me gewoon het beste.... Maar ook begrijpelijk?

Als je van te voren al netjes laat weten dat je een bijdrage wilt hebben, lijkt het me niet meer dan logisch?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:49

Ja dat was betreft de bijdrage.

Waar ik verder mee zit is dat ik steeds heb dat ze niks meer laten horen als ze ermee stoppen.
Ik ben mijn sleutels kwijt en zit met hun spullen die nog in mijn kastje zitten. Word ik ook niet vrolijk van.
Voor mij dus ook een reden voor dat contract.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:52

Gewoon een paar keer mailtje/appje/sms'je sturen... en klaar... met de sleutel.. weet niet of je een los slotje hebt of? In mijn zadelkast zit zeg maar een vast slot... Dus ook een paar keer langs gegaan om een sleutel op te halen :')

en wat betreft de spullen.. Heb nu al een jaar een dekje en een cap van een bijrijdster "ja, ik stop toch helemaal, dus hou maar"... Heb daar wel een keer aan de deur gestaan.. niemand thuis... Dekje kan ik zelf eventueel gebruiken. Cap tjah... ik vind dat ik het na een jaar wel mag wegdoen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:58

Verzorgster 1 heb ik nog contact mee opgenomen, die komt binnenkort het zaakje afhandelen.
Verzorgster 2 heb ik al genoeg bericht, geen reacties.

Weet ook niet het exacte adres, dus voor de volgende keer, ook in het contract.

Nummer 2 is al 3 maanden geleden gestopt. Dus die hang ik morgen op de poetsplaats. De spullen die daar hangen worden nooit opgeruimd door het stalpersoneel, alleen door de eigenaren zelf. Het hangt niet in de weg en veilig, dus verder geen probleem. Kan ze het zelf uitzoeken.

We moeten dus zelf zorgen voor een slotje voor onze kast. Ik doe er dus een cijferslot op vanaf nu, heb ik ook geen gezeur meer met sleutels.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:08

Lous ik denk dat je je niet zo druk moet maken over alles... Ik zou nooit bij iemand gaan bijrijden met contracten etc. Jaagt mensen echt weg.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 10:57

Haha JastieHOrse fanatieke meid is het.. ze mag inderdaad niet van haar ouders naar mijn stal toe. Ik had er ook al weinig zin meer in.. zeker een klein wereldje!

@Lous, ik zou als bijrijder geen zin hebben in een wantrouwende eigenaresse. Ik zou in jouw geval bij een van de eerste keren gewoon aangeven dat herhaaldelijk niet op tijd betalen betekent dat ze ermee kan stoppen.

Ik ga wel een lijstje met regels maken zodat het miscommunicatie voorkomt. Indien je je niet daaraan houdt is het exit. Zo lastig en veeleisend ben ik ook niet.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:34

Oh.. om het wisselend en spannend te houden.. Donderdag zou iemand komen kennismaken maar die heeft ontdekt dat ze het toch te ver weg vindt. Ben benieuwd naar morgen..

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 11:36

Jeetje Lous, ik denk dat je veel bijrijders wegjaagt op deze manier. Beetje vertrouwen in de mensheid is niet verkeerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:43

Hai! Ik heb een vraagje. Als het goed is mag ik woensdagavond bij iemand komen kennismaken en rijden. Waar letten jullie goed op? Wat is handig om terug te mailen? Ik wil namelijk wel graag even vertellen dat ik zenuwachtig ben voor de eerste keer zeg maar. Maar ik wil niet onzeker overkomen eigenlijk. :Y)

Ik ben namelijk nogal zenuwachtig over of het wel goed gaat..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:51

Ik ben gigantisch flexibel. Maar nu na deze ervaringen dus een heel stuk minder. Een contract is dus kennelijk nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:53

Lous schreef:
Ik ben gigantisch flexibel. Maar nu na deze ervaringen dus een heel stuk minder. Een contract is dus kennelijk nodig.

Mijn ouders willen ook graag een contract beginnen. Ik hoop dat ze het daar niet meteen de eerste keer over gaan hebben (of is dat juist wel een goede indruk?) maar hoe zie je dat voor je? Wanneer is het rechtsgeldig? Willen ik en mijn ouders ook graag weten!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:01

Lous: ik snap dat je er weinig vertrouwen in hebt na deze voorvallen, maar probeer een nieuwe bijrijder toch het voordeel van de twijfel te geven..

Als wantrouwen opgemerkt wordt, kan dot ook averechts werken..

Zo ben ik ooit bij een adres terecht gekomen waar al wat negatieve verhalen over rond gingen.. Ik wilde er toch zelf achter komen.. Eigenaar alleen maar negatieve verhalen over zij ex-ruiters.. En tja, zo stapelt het mooi op..
Ook ik en de meiden die er tegelijk met mij reden zijn er op een vervelende manier weggegaan.. Puur door het wantrouwen van de eigenaar..

Deetjeuh, als de afspraak al staat en bevestigd is weet ik niet of je nog iets moet mailen, als je toch een mailtje stuurt.. Zou ik eerder iets zeggen van: ik heb er erg veel zin in, vind het de eerste x vast heel spannen, hopelijk kun je hierdoor heen prikken..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:04

Een onderhand contract is nooit volledig geldig Zonder ondertekening van notaris.

Maargoed, voor beide partijen is het wel een zekerheidje en dan vooral verzekeringstechnisch voor als er iets gebeurd.

Ik vind dat je best de eerste x al kan vragen hoe de ander erover denkt wat op papier vast te leggen..
Zou daarin niet in dagen enzo gaan denken maar vooral qua verzekering, betaling, bij ziekte etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:17

Het is nog niet helemaal vast. Ik zou haar vanavond nog een keer mailen. Het is wel gepland, maar de doorslag nog niet gegeven. Ik moet nog even wachten op de reactie van mijn vader, en dan mail ik even terug!

Waar letten jullie vooral op bij het rijden? Ben namelijk bang dat ik doordat ik zenuwachtig ben het niet zo doe als normaal. (Beter dus :'))

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:08

Waar let ik op: dat je netjes/lief rijdt, maar ook consequent bent. Ik heb liever dat mijn paard tik met de zweep krijgt als zij niet aanspringt met galopperen dan dat je het toe laat. Ook vind ik het belangrijk dat je veel overgangen en figuren rijdt. Zorg dat je contact hebt en dat je teugels niet slap hangen. Stap niet overdreven lang in, maar neem initiatief. Laat weten hoe je het vindt gaan en waar je tegenaan loopt, vraag evt. tips. Ik, als eigenaresse, vind het namelijk vervelend als ik bemoeierig overkom dus ik hou mijn mond, terwijl ik best wat nuttige tips kan geven die het voor "jou" makkelijker maken.

Maar goed, niet iedereen is hetzelfde uiteraard.. Dit is mijn gedachte!

EDIT: hoe denken jullie daar eigenlijk over? Zeggen jullie veel tijdens het "proef"rijden of houden jullie vooral je mond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:11

Dankjewel! Daar heb ik wel wat aan ja! Ik ben vooral bang dat ie van de hoefslag af gaat, en het mij niet lukt hem netjes door de hoeken te rijden. :+

Maar ja, via via nog wat extra gehoord over de paardjes. Eentje blijkt zelfs de dochter te zijn van het paardje dat ik vroeger nog verzorgd heb! En ik ken nog wat mensen van vroeger :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:16

Maak je niet al te druk, de meeste mensen begrijpen dat de eerste keer rijden best spannend is terwijl eigenaresse zit toe te kijken.. ik loop ook altijd even weg zodat ik niet de hele tijd zit te staren.. voor in de hoeken: rijd een volte in de hoek als hij niet goed door de hoek gaat, dan kan het bijna niet fout gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:18

Dankjewel! Al die tips helpen me een heleboel! :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:25

Ik meld me maar weer even voorzichtig hier. Ben toch bang dat ik langzaam op zoek moet naar iemand weer. Maar vindt maar eens iemand voor een of twee dagen per week vooral verzorgen/tutten/longeren. Hooguit hooi geven en medicijnen. Maar ja nagenoeg niet rijden en moet toch stevig in de schoenen staan. Onmogelijk te vinden lijkt.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:32

karuna schreef:
Ik meld me maar weer even voorzichtig hier. Ben toch bang dat ik langzaam op zoek moet naar iemand weer. Maar vindt maar eens iemand voor een of twee dagen per week vooral verzorgen/tutten/longeren. Hooguit hooi geven en medicijnen. Maar ja nagenoeg niet rijden en moet toch stevig in de schoenen staan. Onmogelijk te vinden lijkt.

in wat voor regio zoek je? misschien idee om een advertentie te maken, voor pennymeisjes misschien? er zijn genoeg ouders die hun kinderen wel bij verzorgpaarden willen zien, maar rijden te gevaarlijk vinden, of denken/vinden dat hun dochters nog te weinig rij-ervaring hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:36

Heb ik al eens gehad en pennymeisjes komen hier niet meer in, iets teveel ervaring mee en geen goede. Daarnaast is meneer te lomp en zwaar en te slim voor een onervaren lichtgewichtje. Daar neemt hij letterlijk een loopje mee.

Ik heb al eens een advertentie gehad maar zonder succes. Ik hoop dat het niet nodig is alsnog. Kijk altijd wel rond trouwens en ben erg verbaasd over wat kinderen zoeken, percee les willen of crossen als hobby hebben. Of het moet binnen 3 km van huis liggen omdat ze niet willen fietsen. En volwassenen zijn erg dun gezaaid of willen een leasepaard waarmee ze fanatiek gaan rijden.