_Cowgirl schreef:Zoals in mijn post hierboven vind ik dat je aardig terugkrabbelt, maar goed, dat het in jou omgeving zo is, is hartstikke vervelend, maar dat betekend niet dat het overal zo is. Hier hebben we bijrijders die het paard wel degelijk beter kunnen rijden dan de eigenaar, maar ook bijrijders die dat niet doen, maar wel lol hebben met het paard en de eigenaar helpen.
Ik vind er niets vervelends aan hoor, ik ben er namelijk, nógmaals, niet naar op zoek...
_Cowgirl schreef:Want een eigenaar zal geen bijrijder "nemen" als de eigenaar het zelf red het paard voldoende beweging te geven. (Uitzonderingen daar gelaten).
Heb je het hele topic gelezen? Hier zijn al meer dan genoeg voorbeelden van voorbij gekomen. Moi included.
_Cowgirl schreef:Sowieso kun je dat niet beoordelen vanaf een computer scherm, jij niet en ik niet, je hebt die personen vaak nooit zien rijden.
Ik kan het niet per individu beoordelen nee. Maar als ik de de trein van Amsterdam naar Utrecht een jaar lang dagelijks pak en deze heeft in 70% van de gevallen vertraging gehad, kan ik dus met een gerust hart zeggen: deze trein rijdt amper op tijd en zo is het ook met mijn ervaring met bijrijders (hier).
_Cowgirl schreef:Uit jou posts maakte ik op dat jij iemand zocht die je paard verbeterde, anders had je er immers niets aan, daar waren we over aan het discussiëren naar mijn idee (tikkeltje off-topic dus). Een bijdrage vind ik helemaal niet raar om te vragen, maar als je een verbeteraar wilt kun je beter iemand betalen, dan weet je zeker dat je paard verbeterd wordt.
Nope, nooit gezegd!! Lees maar terug...
_Cowgirl schreef:Dus je kunt niet zeggen dat de gemiddelde bijrijder beter/slechter rijd. Dat kunnen wij beide niet.
Dat kan ik best zeggen/vinden/beweren, het staat je vrij om het daar niet mee eens te zijn
. Ik baseer mijn mening op mijn ervaring, DIT is mijn ervaring. Ik geloof best dat er bijrijders zijn die mijn paarden beter kunnen rijden, ze hebben zich alleen nog niet aangeboden (en dan nog ben ik té blij met mijn bijrijders om die dan op tegeven)
_Cowgirl schreef:Nee inderdaad, als je altijd alleen rijd zal dat lastig zijn. Maar zodra je iemand mee neemt om te filmen/even 10 minuten te kijken (momentopname in dat geval, maar goed) dan kun je wel degelijk verbeteren zonder daadwerkelijk les te hebben.
Maar je moet het toch met me eens zijn dat je jezelf geen nieuwe dingen correct aan kunt leren zonder les?