Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:05

Nee zo was het niet .. maar ik heb 2 mails daar van gehad. 1 sprak me wel erg aan dus die heeft nu net gemaild dat het haar ook leuk lijkt om kennis te maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:07

Nee maar goed.. Kijk als je over een rijstijl begint.. Ja leuk.. Maar zie eerst maar eens of het uberhaupt bij het paard past? En lang niet iedere eigenaar is even blij met een bijrijdster met een "eigen rijstijl".. Dus ik persoonlijk vind het dan vrij brutaal om te zeggen ' ik neem die rijstijl graag mee'.. Want dan denk ik.. Ja dan koop je je eigen paard.. :=
Kijk rijd je er zelf nou helemaal niet op.. Dan is het in overleg ook nog een ander verhaal.. Maar paardlief wordt ook niet gelukkig van twee rijstijlen lijkt me :']

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:09

Ik zou inderdaad ook niet blij worden van iemand die persé zijn eigen rijstijl mee wil nemen. Voor mij is het daarom ook belangrijk dat de bijrijder af en toe een les mee pakt van mijn instructrice, hecht wat dat betreft ook wel veel waarde aan haar mening of iemand een match is bij mijn paard :)

Heb ineens een aantal reacties binnen gekregen, die zo maar eens goed doornemen om de juiste vragen terug te stellen. Wel leuk dat er mensen zijn die het wat lijk! :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:09

Fijn dat je reacties hebt gehad! Afgelopen week is er een bokker komen kennismaken, volgende week komen nog 2 meiden langs. Een ander meisje mocht niet van haar ouders langskomen en een meisje dat wilde komen kennismaken heeft nooit meer gereageerd. Mijn klasgenoot was eerst enthousiast en nadat ze mijn advertentie had gezien, heb ik niks meer gehoord.. Het blijft wisselend en spannend zo :D

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:16

Nou erg wisselend en spannend inderdaad!
Bij mij komt als het doorgaat morgen iemand en maandagavond, ben erg beniewd! :)

Hoe doe je dat nu met de persoon die al langs is geweest? Geef je aan dat je eerst afwacht op de andere 2 of maak je direct een besluit?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:51

Ik denk dat je eerlijk kan zijn, en dat er nog 2 andere komen kijken. Tenslotte wil jij het beste voor je paard, en die er ook bij past. Keuze is geheel aan de eigenaar van het paard zelf vind ik. Maar dan weet de betreffende persoon wel dat er meerdere komen kijken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:09

De stal waar we eerst stonden (geen schone stal meer, geen hooi meer en de bak die maar "bijna af" bleef...) wordt volgende week zaterdag gesloten... Nog 2 stalgenoten zijn met spoed op zoek naar een stal... De andere is al weg gelukkig!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 14:23

Ladyson schreef:
Fijn dat je reacties hebt gehad! Afgelopen week is er een bokker komen kennismaken, volgende week komen nog 2 meiden langs. Een ander meisje mocht niet van haar ouders langskomen en een meisje dat wilde komen kennismaken heeft nooit meer gereageerd. Mijn klasgenoot was eerst enthousiast en nadat ze mijn advertentie had gezien, heb ik niks meer gehoord.. Het blijft wisselend en spannend zo :D

Ik ben wel eens langs jou stal gereden. :D

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:09

Het meisje vroeg zelf aan mij of er nog anderen waren dus die vraag heb ik eerlijk beantwoord. In haar geval had ik niet meteen zoiets van nee dit is geen succes, anders zeg ik dat gewoon en laat ik de rest achterwege.

Lianne86, jij hebt dus duidelijk een goede beslissing gemaakt!

@nvds ik langs jouw oude stal, stalgenoot komt op jouw plekje te staan geloof ik

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:14

Ladyson, grappig dan word dat paard de buurman/vrouw van mijn paard :D Klein wereldje.. Enne dat ene meisje is dus niks geworden? Kreeg gister weer een mail van der haha.

Gister is er bij mij iemand langs geweest. Via de mail had ik echt een goed gevoel bij dit meisje maar in het echt klikte het gewoon niet tussen mij en haar. Ze had ook weinig interesse in mijn paard... De andere paarden waren interessanter. Beetje jammer dus. Het meisje dat dinsdag is geweest komt binnenkort proef rijden, leuke meid is dat!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:15

Lianne86 schreef:
De stal waar we eerst stonden (geen schone stal meer, geen hooi meer en de bak die maar "bijna af" bleef...) wordt volgende week zaterdag gesloten... Nog 2 stalgenoten zijn met spoed op zoek naar een stal... De andere is al weg gelukkig!

Geen hooi meer :7 Jeetje.. Gelukkig gaat de stal sluiten want dit is niks natuurlijk. Fijn dat jij al weg bent ook. Hopen dat de 2 stalgenoten snel wat vinden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:23

We zijn nu aan het kijken voor ze en aan het informeren... Willen ze toch helpen :)

Dus deelacties op FB en hopen dat.... Maarja...

2 willen er (die er nu nog staan) allebei naar ons "hoofddoel", maar daar zijn de stallen nog niet klaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:26

Ik deed het wel altijd erbij zeggen, dat ik nog niks wilde beslissen i.v.m. nog andere "potentiele bijrijdsters" en dan eerst nog een keer langs wilde laten komen. Gelukkig had ik fijne 'kijkers' die dat ook wel snapten! :)

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:31

Zou het ook zeker eerlijk zeggen, voor de potiëntele bijrijder ook fijn om te weten waar hij/zij aan toe is. Het ging mij er meer om: stel met die eerste klikt het super, rijden ging fijn en het gevoel is goed. Laat je dan de tweede nog komen?

Ik krijg morgenochtend iemand en maandagavond, ben benieuwd of het wat is/wordt!
Laat overigens iemand wel direct proefrijden, belangrijkste voor mij is de klik met het paard en of de manier van rijden aansluit op mijn eigen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:32

Ladyson schreef:
Het meisje vroeg zelf aan mij of er nog anderen waren dus die vraag heb ik eerlijk beantwoord. In haar geval had ik niet meteen zoiets van nee dit is geen succes, anders zeg ik dat gewoon en laat ik de rest achterwege.

Lianne86, jij hebt dus duidelijk een goede beslissing gemaakt!

@nvds ik langs jouw oude stal, stalgenoot komt op jouw plekje te staan geloof ik

Oh haha ij ben blijjjjj dat ik daar weg ben :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:33

Ik laat de eerste keer nooit rijden. Eerst maar eens zien met wie ik te maken heb. Vind de klik onderling net zo belangrijk als met mijn paard. Bij de 2de afspraak laat ik ze meestal wel rijden :j Dan zie ik ook gelijk wie er mee weg kan rijden en wie niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:34

Ik laat de 2e dan ook komen :) en 3e, 4e, 5e.. In ieder geval iedereen waar al een afspraak mee stond. Vind ik zelf wel zo netjes en wie weet sluit iemand nóg beter aan op je paard :) Ik ben blij dat ik het hebgedaan, eerste meisje wat langs kwam vorige keer was hartstikke lief, maar ben erg blij dat ik het 2e meisje langs heb laten komen want daar heb ik een gouden bijrijdster aan! Meisje wat als eerste was langsgekomen heb ik toen nog aan een ander verzorgpaard geholpen maar daar kwam ze achteraf dus amper naartoe.. Dus ben blij dat ik dus meerdere mensen heb laten komen.. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:22

Ik laat wel de eerste keer rijden, want stel dat het mens dat komt, super leuk is, klikt super, maar met rijden is het een totale ramp :p Wat dan? Ga je dan na een paar keer afspreken zeggen "Sorry, maar je kan niet rijden"?

Verder had ik eerst zoiets altijd van "er heeft al iemand gereageerd, we wachten dit af" (dit nog steeds een beetje hoor ;) heb ook wel ooit gehad dat ik meerdere mensen liet komen... Maar dan blijf ik het lastig vinden om dan mensen af te zeggen :$ Of het moet zo waardeloos gaan.... Dus denk wel dat het stiekem handig is om het wel te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:39

Ik laat ze inderdaad ook de eerste keer rijden :) Maar dat is meer omdat het bij mij meer om het rijden dan om het knuffelen/uitmesten gaat.. :+ Ben er toch iedere dag zelf.. :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:45

Tsja bij mij gaat het om het hele plaatje. Ik laat niet zomaar iedereen op mijn paard rijden. Zeker niet als ik geen klik heb met de persoon. Dan kan ze nog zo goed rijden, maar ik moet wel met iemand op dezelfde lijn zitten qua omgang. Dus vandaar de eerste afspraak zonder rijden, 2de afspraak rijden en is dat niks horen ze het vanzelf :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:47

Ja tuurlijk is de omgang ook belangrijk! Beetje onhandig verwoord denk ik :+
Maar in principe gaat een verzorgster/bijrijdster/ruiter bij mij niet longeren, urenlang poetsen, tutten, wandelen of "grondwerken" omdat ik dát allemaal zelf gewoon doe.. Het is echt puur het rijden dus vind ik het met stip belangrijk dat we met rijden op 1 lijn zitten.. Ervaring heeft me tot nu toe geleerd dat als ze dezelfde visie hebben wat rijden betreft, ik me over de verstandhouding op de grond niet zo druk hoef te maken :)
Een persoon waar ik geen klik op heb komt er sowieso niet op, hoe leuk diegene ook kan rijden :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:05

Die laatste zin dus ;) Eigenlijk denken we hetzelfde..alleen laat ik de eerste keer niemand rijden :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:06

Ik denk dat ik bij mij de advertenties er maar af gooi! :(

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:10

Hoezo ? Maar waarom zoek je iemand vanaf 18 ? Er zijn een hoop leuke meiden van 15/16/17 die een leuke bijrijdpony zoeken. Niet iedereen is onverantwoordelijk onder 18 haha!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:30

Hou, ik ben een stille meelezer.
Misschien heel mutsig, maar ik heb zelf lieer dan mijn paardje een of 2dagen vrij heeft dan dat ik een bijrijdster neem... Ik vind dat zo eng. Ik ben en zelf eerst gaan verzorgen omdat eigenaar dat niet meer kon, en heb hem nu overgekocht. Maar de angst dat er wat gebeurd en ik er niet bij ben. Ik sta op stal aan huisbiij n vriendin van mij en haar paard (mijn bijrijdpaard) en er is niet altijd toezicht. Ik rijd zelf wel bij, ook omdat ik weet dat ik wel verantwoordelijk ben enzo. Ik heb 1,5 jr. Volledig voor n ander z'n paard gezorgd, da, voer, hoefsmid, alles. En daardoor heb ik nu m'n 2e bijrijdpaard ook. Maar ik kies er toch zelf voor om n paard te nemen.. Dan moet je die zelf doen, lijkt mij.

Niet om dit topic af te kraken, ik vind t juist heel leuk om jullie meningen en verhalen te lezen, maar dit is mijn idee. Zijn er meer mensen die t eng vinden maar uiteindelijk dan toch wel gedaan hebben ?