_Cowgirl schreef:Op dit moment rijd ik zelf niet, maar verzorg ik alleen doordat ik een jaar geleden mijn rug na een val heb verpest. Dus nee, ik voel me niet per definitie aangevallen. Wel vind ik dat zowel jij als calippe alles erg over één kam scheert (in deze post kom je daar goed op terug).
Nee, nogmaals lees maar terug, ik heb het over de bijrijders hier in de buurt. En, als ik dan even zo eerlijk mag zijn
, als ik sommige leeftijden hier in de profielen zie, denk ik, kom jij nog maar eens terug als je meer dan 20 jaar in het zadel zit
.
_Cowgirl schreef:Ik heb dit topic ook een tijd gevolgd en vind het persoonlijk wel meevallen hoeveel mensen het argument gebruiken "ik verbeter het paard dus ik betaal niet". Maar goed, dan gaan we het er weer over hebben wat "vaak" is.
Nou ja mij viel het wel op maar dat is misschien ook omdat ik me er aan stoor
.
_Cowgirl schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waar de bijdrage nu opeens uit het niets vandaan komt, maar goed. Als jij iemand zoekt die én je paard moet verbeteren én moet betalen én dit én dat wordt het natuurlijk altijd lastiger om iemand te vinden. Zoals mijn beeld van jou is na een aantal posts kan ik ook opmaken dat je qua rijden een GP-ruiter wilt die betaald.

Maar goed, het is jou paard en dat mag je helemaal zelf weten, vind het alleen niet netjes om alle bijrijders over één kam te scheren.
Het gaat toch over een bijdrage in dit topic of ben ik nu gek
? Als je iets beter zou lezen, zou je dus zien dat ik juist NIET iemand zoekt die mijn paarden verbetert en dus ook geen GP ruiter. Als je wel precies wil weten waar ik naar zocht, dat heb ik een paar blz eerder opgeschreven, ik had maar weinig eisen hoor. De enige 'harde' eisen waren 18+ en een bijdrage.
_Cowgirl schreef:Mijn ervaring spreekt dat bijrijders, ook zonder een eigen paard gehad te hebben, het paard wel degelijk beter kunnen rijden dan de eigenaar. Dat betrek ik dan helemaal niet tot mezelf, want ik vind niet dat ik daarin over mezelf kan oordelen, maar puur op wat ik gezien heb én van eigenaren gehoord heb. En ja, natuurlijk zijn er ook genoeg die het paard niet verbeteren.
Dat kan, nogmaals ik baseer mijn mening op mijn ervaring en die is dus echt anders.
_Cowgirl schreef:In mijn ogen kun je ook zonder les verbeteren, als er iemand toevallig even aan het kijken is en zegt: "Misschien helpt het als je dit doet" en het werkt, noem ik dat nog geen les, maar kun je jezelf wel verbeteren. Ook kun je juist verslechteren door de verkeerde instructeur uit te zoeken.
Oké dan hadden we hier een misunderstandig. Je hebt dan wel geen les maar iemand anders 'leert' je alsnog iets, zij het dan zonder betaling. Ik bedoel eigenlijk dat als je in je eentje aan het rijden bent, je niet zult verbeteren.
_Cowgirl schreef:Wat ik me voor jou en calippe eigenlijk afvraag is: Waarom hebben jullie eigenlijk een bijrijder? Zo negatief dat jullie ingesteld zijn vraag ik me af waarom je ze nodig hebt? Je kunt het dan, neem ik aan, zelf allemaal heel erg goed.
Heb je ook gelezen hoe vaak ik mijn bijrijders al opgehemeld heb in dit topic?