Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:53

Is denk ik het beste ja :) Dan heb je gewoon aan 2 kanten duidelijkheid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:58

Precies :) En kwam voor beide toevallig beter uit.. Dus dat scheelt een hoop :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:00

Haha wel fijn dat het ook niet als een "preek" of wat dan ook overkwam :)

En nu weer lekker rustig verder dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:02

Precies :) Ze ging even met d'r mams overleggen welke dagen het beste uitkwamen maar zal waarschijnlijk op de donderdag en zondag uitkomen :) Is voor mij ook gewoon een stuk handiger, dan weet ik wanneer ik knol kan longeren en wanneer ze een vrije dag nodig heeft :+

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:15

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:23

Ik vind vaste dagen ook fijner hoor.

Ik kan ook est afknappen op sommige foto's die je dan bv tegenkomt of facebook.

Cap ben ik zelf ook een voorstander van! Maar moet zeggen dat ik hem zelf bijna altijd ook op heb.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:38

Hihihi detectives! Ik had laatst een reactie (mijn vriend zat op mijn telefoon en ik stond in de badkamer) dus ik vroeg of hij wilde googlen.. Zat ie vervolgens op haar LinkedIn (vanaf mijn account), ik was helemaal pissig. Hij begreep niet dat ik het vreemd vond dat het de bedoeling was dat mijn detective gedrag zichtbaar is voor de ander.. :+ Gelukkig bleek het vervolgens een heel ander meisje te zijn :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:33

Even jullie mening.... Is dit raar??

Van de week komt iemand kijken voor mijn paard te verzorger.
Zelf wilt ze iemand meebrengen, omdat anders voor haar de keuze makekerlijker is om nee te zeggen.
Nu vroeg ze mij ook of ze als het door zou gaan, ook welleens iemand mee mocht nemen.
Ik heb wel gelijk duidelijk gemaakt dat ik het zelf geen probleem vind, maar niet jan en alleman op mijn paard moet laten, want dan werkt het gewoon niet. En dit begreep ze gelukkig ook.

Maar wat vinden jullie nou hiervan, als ik heel eerlijk mag vragen? :o

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:51

Het iemand meenemen als je gaat kijken, kan me voorstellen dat het prettig is om een bekend gezicht te hebben die mee kan oordelen (ging overigens zelf altijd alleen).

Is er toezicht op je paard, dus dat wanneer het zover is dat je diegene alleen met je paard durft/wilt laten, dat er gecontroleerd kan worden of niet jan en alleman meegenomen wordt en op je paard gaat rijden?

Ik moet er niet aan denken dat vriendjes/vriendinnetjes worden meegesleept en vervolgens ook gaan rijden. Kijken mag, maar verder niet. Bij ons is er eigenlijk 24/7 toezicht, pensionhouder ziet de bak ed. vanuit de huiskamer, dat vind ik wel prettig.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:53

SusaSuus schreef:
Het iemand meenemen als je gaat kijken, kan me voorstellen dat het prettig is om een bekend gezicht te hebben die mee kan oordelen (ging overigens zelf altijd alleen).

Is er toezicht op je paard, dus dat wanneer het zover is dat je diegene alleen met je paard durft/wilt laten, dat er gecontroleerd kan worden of niet jan en alleman meegenomen wordt en op je paard gaat rijden?

Ik moet er niet aan denken dat vriendjes/vriendinnetjes worden meegesleept en vervolgens ook gaan rijden. Kijken mag, maar verder niet. Bij ons is er eigenlijk 24/7 toezicht, pensionhouder ziet de bak ed. vanuit de huiskamer, dat vind ik wel prettig.

Dit is bij ons opzich ook wel. Staleigenaar is altijd buiten bezig.. En kan altijd een stalgenootje vragen als wanneer zij er is, beetje toezicht te houden... Maar moet haar natuurlijk ook uiteindelijk wel blindelings vertrouwen toch?

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:59

Dat is wel de bedoeling, maar vertrouwen moet groeien! Al weet je vaak wel bij een eerste ontmoeting of dat vertrouwen gaat komen of niet. Ik durf na één ontmoeting echt niet iemand de volgende keer al alleen te laten, eerst bewijzen dat je kunt wat je gezegd hebt te kunnen ;)

Maar duidelijke afspraken maken en als daar niet aan gehouden wordt dan zou het voor mij einde verhaal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:01

Hmm tja je hebt 'iemand meenemen' en 'iemand meenemen' natuurlijk. De eerste paar keren kwam met m'n bijrijdster ook de moeder mee :) Vind ik toch wel wat anders dan een vriendinnetje of buurmeisje o.i.d..
Zou er zelf ook niet echt happy van worden als er continu iemand meekomt.. Is het bij een boer afgelegen en je moet 's avonds is het wat anders.. Maar er zijn genoeg mensen en ik snap dan zelf persoonlijk de meerwaarde niet van iedere keer of regelmatig iemand meenemen.. :+

Als jij je daar niet fijn bij voelt, mag je dat gewoon aangeven hoor :) Het is immers jouw paard.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:02

Ik zou daar idd wel gelijk duidelijk in zijn: zij wordt de potentiële bijrijder, dus zij is degene die er op gaat. Dat is bij het kijken, maar ook daarna. Er komen geen andere mensen op. (dan kun je eventueel later altijd de teugels laten vieren, maar dat is dan omdat jíj het zegt)

Maar ik snap het stukje alleen niet, dat ze anders te makkelijk "nee' kan zeggen? Dus eigelijk wil ze het niet, maar heeft ze iemand nodig die haar kan overhalen? Of begrijp ik het echt zo verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:03

Marocje schreef:
Ik zou daar idd wel gelijk duidelijk in zijn: zij wordt de potentiële bijrijder, dus zij is degene die er op gaat. Dat is bij het kijken, maar ook daarna. Er komen geen andere mensen op. (dan kun je eventueel later altijd de teugels laten vieren, maar dat is dan omdat jíj het zegt)

Maar ik snap het stukje alleen niet, dat ze anders te makkelijk "nee' kan zeggen? Dus eigelijk wil ze het niet, maar heeft ze iemand nodig die haar kan overhalen? Of begrijp ik het echt zo verkeerd?

Dat dacht ik dus ook al.. Tis toch geen verplichting om te rijden.. Als ze op voorhand al weet dat ze het niet wil of nee gaat zeggen oid waarom dan kijken? :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:05

Marocje schreef:

Dit dacht ik zelf ook een beetje, heb het er zelf nog niet overgehad hoor, wil eerste ven kijken of het wat is... Maar aan de telefoon klonk ze wel weer heel enthousiast. Dus ik denk dat ik even kijk hoe het loop, en misschien ook met de staleigenaar overleg of hij dat wilt, voordat er straks scheven gezichten vallen. Dan kennen we net zo goed vanaf het begin eerlijk naar elkaar toe zijn!

Persoonlijk zou ik ook zelf naar een paardje kijken, uiteindelijk ben jij de gene die de verzorging op zich gaat nemen, of zie ik dat verkeerd? :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:50

De eerste keer iemand meenemen, snap ik nog... Daarna hangt het eraf... Snap dat het gezelliger is met iemand erbij en eventueel ook veiliger (stel je bent alleen op stal, hangt er ook af hoe je staat natuurlijk)...

Maar let wel op met vriendinnetjes laten rijden... (zelf te veel problemen daarmee gehad... als ze het van te voren vragen, dan mag veel hoor... Vriendjes die op mijn paardje kwamen rijden (als in een paar rondjes uitstappen), vond ie helemaal leuk en alles... geeft mijn beest echt niets om. maar die hobbelen rond. Vriendinnetjes die denken dat ze Anky zijn als ze hem "aan de teugel" rijden door te zagen en weet ik veel wat.. tjah :') Toen ging pony in protest en kon ze lopend naar huis en heb ik dat ook nog even lekker gemerkt (en daarna pas gehoord wat er aan de hand was)...

Duidelijke afspraken maken!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:55

Lianne86 schreef:
Klinkt zo banketstaaf :D maar soms kom je dingen tegen en dan denk je 'Nee" (zoals longeren aan 1 bitring... tjah... als je dat ziet dan ga je toch snel denken "te weinig ervaring"... Of van die mensen die van die acties hebben... Knap zelf stiekem ook af op mensen zonder cap (niet dat mijn paard zo wild is of wat dan ook.k.. maar stel dat... Cap is bij mij redelijk verplicht... en vooral als het dan jonge meisjes zijn...)

Eigenlijk best wel erg... zit me nu af te vragen of bijrijders het ook terug doen bij ons :')

Ik ben een bijrijder die het niet doet. :Y) Heb er ook nooit aan gedacht trouwens. :') Heb de eigenaresse op whatsapp om afspraken te maken en om het te melden als er iets is, ga niet haar hele leven controleren. :+ En soms zie ik haar vriend ook of drinken we samen wat na het rijden dus weet zonder internet al best veel. :j

Over die post hierboven ergens; ik zou het zelf niet fijn vinden als er allemaal verschillende mensen mee kwamen en rondjes gingen rijden etc. Voor een keertje iemand mee, en een paar rondjes uitstappen vind ik prima voor een keer maar dan moet het ook echt daarbij blijven. Daar moet je tegen dat meisje ook gewoon eerlijk in zijn, het is tenslotte jou paard dus jij moet jou grenzen aangeven.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:03

Sorry even 'associaal' er doorheen..
Wat vinden jullie ervan als mensen reageren en dan erbij ik rijd op deze manier en die wil ik zo houden..
Want ik wil eigenlijk gewoon dat mijn bijrijder 'normaal' rijd. Rondje stappen/draven/galop , figuren .. rechte lijnen , stelling etc. gewoon de normale dressuur kant !

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:10

.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:44

Hmm ja.. maar ik heb echt geen tijd om elke dag met me bijrijder te gaan werken aan me paard. Nou is mijn pony ook nog best jong en druk/pittig ben dan bang dat er wat gebeurd..

Maar ik vind het wel heel moeilijk :(

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:03

.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:25

Ja dat is inderdaad waar. Ik nodig ook iedereen uit.. iedereen een kans geven !

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:33

Meestal vallen de mensen van wie je het meest verwacht, het viest tegen... (bij stalgenootje standaard "jeej die rijdt in deurne" en dan vielen ze tegen, bij mij was het een "die ken ik van vroeger, die reed toen ze 10 was zo met mijn beest weg, leuk zeg" staat er een verwend pubermeisje die niet eens wil poetsen toen ze kwam kijken... Terwijl ze vroeger altijd meteen bij ons stond met een borstel in der hand...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:37

Hmm ja.. naja zie het wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:02

_nvds, mensen die al meteen met zo'n houding bedoelen (dus de: ik rijd op deze manier en op een andere manier doe ik het niet) raad ik zelf persoonlijk aan om dan lekker een eigen paard te kopen :+ Ik sta zelf best open voor andere methodes maar je gaat ze niet op eigen houtje toepassen.. Dan moet je een eigen knol kopen denk ik maar zo.. :=