gefeliciteerd! Echt super leuk

Ik kom weer eventjes binnenvallen na een hele tijd alleen meegelezen te hebben. Omdat ik geen eigen paard meer heb voel ik me niet meer altijd op de goede plek, haha. Ik sta nu aan de andere kant.
Ik heb altijd snel bijrijdpaarden gevonden in mijn leven, maar op het moment zoek ik al sinds februari en er dient zich eigenlijk niets aan. Alleen twee die het om dezelfde reden niet zijn geworden: de bijdrage. En ik vroeg me dus af of ik echt onredelijke dingen vraag. Natuurlijk staat het de eigenaar vrij om een bijdrage te vragen (daar niet van) maar ik ga nu ook aan mezelf twijfelen!
Ik ben begin 30, heb 24 jaar rij-ervaring, lange tijd eigen paarden gehad en meerdere paarden voor anderen gereden. Meestal hele jonge dieren of opknappertjes

. M-dressuur gestart met zelf opgeleid paard. Verder vriendelijke ruiter, ik kom mijn afspraken na en ben zuinig op de spullen.
Ik woon vanwege werk alleen in de Randstad, dus heb het niet heel breed. Daarom moet ik wel echt goed op mijn geld letten. Wat betreft paarden heb ik voor mezelf een soort regel opgesteld: als ik echt verder kan komen met het paard/er toekomst in zit wil ik best een bijdrage betalen, als ik vooral de problemen uit het paard aan het rijden ben of het paard in de verkoop staat doe ik het niet. Dit staat overigens los van lessen, die ik graag neem en die ik ook met liefde betaal. Want daar gaan we beiden van vooruit.
Ik kreeg nu twee paarden aangeboden die erg jong waren. Echt leuke dieren hoor, daar niet van. Maar er zit nog veel werk in. Eentje had ook nog problemen. Er werd bij beide een bijdrage gevraagd, die ik in combinatie met de lessen die noodzakelijk waren ook eigenlijk niet kon missen. Beide paarden om die reden niet doorgegaan.
Ik snap nogmaals heel goed dat mensen een bijdrage willen vragen, zeker hier, waar de stalling erg duur is. Maar is dat iets onredelijks van mij? Hoe denken jullie erover?