Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:42

Ik zie inderdaad dat er overal 'verwijderd' staat bij de reacties! :) Dat scheelt :)

Ja leuk is anders :') Moet zeggen dat ik nog nooit wat heb laten trekken en dus nog nooit in m'n mond verdoofd ben. Dus kreeg een flinke paniekaanval gisteren, want na een paar spuitjes kan je dus je mond niet meer goed open doen en ik vind het vreselijk om geen controle over m'n eigen lichaam te hebben.
Gelukkig hebben ze de tijd genomen, ik riep al met een half verdoofde mond dat ze me maar onder narcose moesten brengen, ik ging het níét doen. Uiteindelijk maar doorgezet en viel reuze mee. Ze lagen er goed voor dus ze waren er zo uit :')
Vannacht alleen de hele nacht niet geslapen want ik slaap zo graag op m'n rechterwang en dat durf ik nu niet :+ Dus was een lange nacht :')

Lianne: gewoon geld. :') Was er serieus eentje die vond dat ik haar 80 euro per maand moest gaan betalen, d'r lessen en d'r wedstrijdkosten (want ze wilde natuurlijk wel starten want daar werd mijn pony beter van).
Denk op zich niet dat mijn pony beter hoeft worden, ze is goed zoals ze nu is :')

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:48

Ik had er ook een voor 25 euro per maand.. Maar die dacht ook dat ze Anky was, maar wel alleen wilde buitenrijden... Als ze echt kunnen rijden, ander verhaal... (Alhoewel.. wat wil je met je paard... die van mij moet grasmaaien en leuk in het bos een rondje kunnen huppelen en daarvoor een beetje conditie houden en natuurlijk is het fijn als ze wat dressuurmatig rijden zodat ie soepel blijft etc.)

80 euro tjah... en nog lessen en wedstrijdkosten... Je bent Sinterklaas? :p

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:49

2 maanden geleden de rechterkant eruit getrokken, en 2 weken geleden de linkerkant..
Vond het totaaal geen probleem, wel ff die dag niet op stal geweest...
Was wel grappig want bij de eerste keer zeiden ze hier over 2 maanden terug op controle.. maar ik dacht controle waarvoor, dus goed, ik gewoon gegaan... Kom ik daar; "ehhh ja we gaan nu de linkerkant doen " .... Ehh nou primaa als t ging als de vorige keer vind ik het goed, binnen 2 minuten waren ze er al uit! :D Zou het zo weer doen... 2 dagen wel ff rustig gegeten maar daarna kan je weer alles eten! Wil niet zeggen dat dit bij iedereen zo het geval is natuurlijk heh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:52

Heb toen ook gevraagd of dat er 'gek' op m'n voorhoofd stond of dat het wel goed was zo.. Was op zoek naar een leuk jong ruitertje om een beetje leuk ermee te hobbelen. Als ik d'r doorgetrained had willen hebben had ik d'r wel op een trainingsstal gezet.. :')

Haha ja Lyzet de kaakchirurg zei op een gegeven moment 'en hij is los' en toen dacht ik dat ie er nog uit moest, maar toen lag die er dus blijkbaar al uit.. :')
Zo ik hoop wel dat ik snel weer kan eten dan, oliebollenkraam staat om de hoek dus ik heb standaard trek in berlinerbollen en bananenbollen.. :') Erg frustrerend. Maarja. Durf nog niks, ben als de dood dat het stolseltje los komt en dan gaat het weer bloeden... :')

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:52

Ik zou sowieso nooit voor een bijrijder betalen, niet voor de doelen waarvoor mijn paard gebruikt wordt.
Is te gek voor woorden, gebruik maken van andermans paard, de bijbehorende spullen en faciliteiten en dan ook nog betaald worden..
Dan moet zo iemand op zoek gaan naar een baan op een stal oid, maar die hoeft bij mij niet aan te kloppen.

Er is ook geen man overboord als ik niemand vindt, dus het is geen kwestie van moeten..

Enne idd alsof mensen met paarden rijk zijn :')

De verdoving is inmiddels wel uitgewerkt toch chelle_dora? Hopen dat het vannacht dan beter gaat!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:54

Ik vind niets mis met betalen :+ maar dat is vooral omdat ik al het gezeik eromheen gewoon beu ben.. (Heb het een half jaar geleden ook al geroepen...) Voor de pony is 1 vaste ruiter gewoon beter die er serieus goed mee aan de slag gaat.. En ja, ik heb geen ambities om hem hoger te krijgen... En ze kunnen alles krijgen wat ze voor de pony nodig hebben, geen probleem... Zolang ik maar van iemand op aankan...

(Afgelopen jaar zeker 10 mensen gehad... en mjah... Ik ben zelf 13 jaar op een adres gebleven, maar nu houden mensen het nog geen half jaar vol?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:55

SusaSuus.. Inderdaad :+ Ik zeg altijd.. Ben niet rijk, ik heb een paard maar daar houdt het ook wel mee op.. :')

Ja de verdoving is gelukkig uitgewerkt.. Schijnt heel rustig te zijn geweest gisteren.. Hele avond m'n mond dicht, behalve tegen ponylief dus :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:57

ben blij voor jullie dat het bij jullie wel goed ging met het verwijderen van de verstandskiezen.
Hier dus niet |(
de 1e en 2e gingen goed (beide apart en niet in 1x) dat was boven.
De 3e hadden ze er zich zo uit. Maar 'savonds een flinke nabloeding. Een hele dikke blauwe wang, en na een week weer terug in de stoel met een ontsteking erin (achteraf te strak gehecht).
Nummer 4, die hebben ze de 28ste eruit proberen te halen. Maar na 20/25 minuten wroeten en aanklooien brak deze af. Alleen de wortel zat er nog in. Dat werd door naar de kaak chirurg, helaas had die pas 2 dagen later tijd.
Gelukkig had deze de wortel er zo uit.
Helaas verkeerd geprikt met verdoven en nu nog een half slapende (tintelt) tong
Wel een giga dikke wang.
Na 2 dagen moeten beginnen met spoelen met Cordicil (of zoiets) helaas blijk ik daar dus niet te kunnen. M'n tong werd er helemaal bruin van en wel schuurpapier, is nu gelukkig al een stuk minder maar nog niet over.

Ik ga een bijrijder niet betalen.

Banyu

chelle_dora schreef:
Heb toen ook gevraagd of dat er 'gek' op m'n voorhoofd stond of dat het wel goed was zo.. Was op zoek naar een leuk jong ruitertje om een beetje leuk ermee te hobbelen. Als ik d'r doorgetrained had willen hebben had ik d'r wel op een trainingsstal gezet.. :')

Haha ja Lyzet de kaakchirurg zei op een gegeven moment 'en hij is los' en toen dacht ik dat ie er nog uit moest, maar toen lag die er dus blijkbaar al uit.. :')
Zo ik hoop wel dat ik snel weer kan eten dan, oliebollenkraam staat om de hoek dus ik heb standaard trek in berlinerbollen en bananenbollen.. :') Erg frustrerend. Maarja. Durf nog niks, ben als de dood dat het stolseltje los komt en dan gaat het weer bloeden... :')

Als je gewoon goed spoelt naar het eten is er niks aan de hand, wel uitkijken met tandenpoetsen he, heb wel 2 dagen toen die achterste kiezen ontweken.. Maar door de mondspoeling was het nog fris... :P
Zelf heb ik nooit de medicijnen die ik meekreeg niet ingenomen! :P
En even niet warm eten of drinken, zou dit 1,5/2 dagen doen...

SusaSuus

@Lisanne: Maar jij zou dan iemand betalen om jou pony te rijden zodat je er van op aan komt dat diegene blijft komen?

Ik wil ook graag één vaste ruiter zien te vinden, maar dan wel omdat diegene het gewoon leuk/heerlijk/genieten enz. vindt en niet omdat ik die persoon ervoor betaal om te komen. Maar daar is iedereen natuurlijk verschillend in :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:00

Ik heb er in de zomer volgens mij over nagedacht en vond dat misschien nog wel de beste oplossing :') Maar dan moet het wel iemand zijn die en goed rijdt, en ook nog eens meer doet dan alleen rijden. (Dus ook als ie iets heeft, elke dag langs gaat etc.) Maarja, ik wilde toen iemand vragen die zelf ook al een paard heeft en meerdere paarden reed... Gewoon omdat ik hem wel vertrouwde en mjah... Maar hij had toen geen tijd helaas... En tis heel dubbel.. Maar ik zat er toen echt doorheen... Zolang het een leuk bedrag is... Dat liever dan weer alle troep die ik al gehad heb (niet iedereen was troep.. maar dat zoeken... drama :$)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:00

kiki1976; jeeezus.. Bah wat een horror verhalen :( Dan kom ik er nog makkelijk mee weg, geen hechtingen ook gelukkig en al dat soort dingen..

Haha ja met tandenpoetsen kijk ik ook uit, waar ze zijn getrokken poets ik heel kunstig omheen.. :') En inderdaad ook van die mondspoeling mee waar je 4x per dag mee moet spoelen :')

Ja die Brufen vind ik echt heerlijk, t werkt namelijk ook voor m'n rugpijn :')

Ik ga een bijrijdster ook niet betalen om er zeker van te zijn dat ze komen hoor.. :+ Omgekeerde wereld.. := Volgens mij blijven ze dan ook een stuk gemakkelijker thuis, ze hebben toch al betaald gekregen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:10

Ik snap het ook heel goed hoor.... Ik vond het eerst ook altijd belachelijk, vooral omdat mijn pony voor mij zo goed is...

Maar mijn idee is een beetje bijgeschaafd door het feit wat ook iemand tegen mij zei... Als je echt iemand hebt die er tijd en alles in gaat stoppen, in die tijd kunnen ze niet werken of wat dan ook.. Dus er mag ook wel iets tegenover staan... (Ow jaah, ik ben nu begonnen met de mensen die al een paard hebben en die het leuk vinden om er nog een bij te rijden)...

Maar uiteindelijk is het voor mij een stuk "goedkoper" om gewoon iemand in te huren had ik dus bedacht... Geen gezeik meer, minder op en neer gerijd als er weer iets is, een pony die gewoon netjes gereden wordt en niet zoals ik bij 1 iemand zag, gewoon zo ontzettend verpest wordt.. Te veel in zijn mond zitten, gewoon niet de goede aanpak hebben bij problemen en alles...

En vooral meer rust :p

Aan de andere kant... iemand moet gewoon blij zijn dat ie een leuke pony kan rijden, alle toebehoren en alles kan gebruiken en dat voor niets...

Maar als je al een half jaar zoekt en het wordt steeds rampzaliger, dan ga je er wel voor openstaan :p

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:13

Tja, dat is in ieder geval verschillend. Zelf rijd ik ook een pony, waar ik voorheen voor betaald werd. Was aangeschaft voor mijn buurmeisje, maar die kwam niet verder. Dus ik een keer mee, en superleuk ding. Ook super scheef, dus kon ik dat gaan corrigeren. En haar hielp ik dan met rijden. Afspraak was dat ik 1 keer in de week betaald kreeg, die dag ging buurmeisje ook mee. Rest kon ik zelf weten of ik ging.. Maar buurmeisje stopte na een tijdje helemaal (puberen..) dus was ik de enige die de pony nog deed. Ik kreeg nog steeds betaald maar voor mij voelde dat niet goed meer. Hij heeft toen weer een half jaar stil gestaan, vooral omdat ik de enige was die wat met hem deed en ik te weinig tijd had om echt door te pakken (plus zadel lag niet goed vond ik, dus ook niet bevordelijk)

Na half jaar kwam ander buurmeisje mee, en zij wou graag vaker komen. Ik ging haar helpen, zodat ze nu zelf kan longeren en rijden als ik niet kan. Ook is de zadelpasser geweest en heeft ie het zadel geperst, wat een verschil: we gaan met sprongen vooruit! En ik wil dan niet (meer) betaald worden, maar in ruil daarvoor past zij soms op mijn kinderen...

Ander paard wat ik doe hoef ik ook niet te betalen, maar ivm afstand en steeds meer bijkomende klussen, weet ik niet of ik dat nog lang ga doen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:16

Marocje: toch vind ik dat eerste geval anders; het paard heeft duidelijk trainig nodig en jij biedt die training aan. Jij bent bezig met het corrigeren van het dier :) Dat vind ik dan toch wat anders dan iemand die er een rondje mee hobbelt en 'm daarna op stal zet :p

T zal mijn pony aan d'r kont oxideren of d'r nog op gereden wordt of niet.. Die doet het ook prima als longeerpony namelijk :') En ik weet dat als ik daar een half jaar niet op zit, ik er daarna gewoon zonder moeite op kan zitten :+ Dat scheelt ook wel een hoop

En van je laatste geval weet je wat ik daarvan vind.. :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:28

Die van mij kan ik ook een half jaar laten stilstaan bij wijze van, maar dan valt ie zo in... En de pony wil wel graag... Alleen longeren gaat hem heel snel vervelen. Dus mjah..

Heb er ook nog over na zitten denken om mijn buurmeisje erop te laten rijden inclusief les te nemen dan. Maar dan blijft de pony over zijn schouder vallen. En aangezien ik ook niet echt heel actief rij (en dan al helemaal niet in de bak) heb ik het liefst iemand die dressuurmatig hem kan verbeteren...

Maar het hangt ook echt heel erg van de situatie af.. Beetje "sponsoren" moet wel af en toe kunnen als het goed gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:30

Dat is ook wel zo :) En als het gewoon goed gaat ben ik ook niet de beroerdste om te zeggen joh wil je dit of dat voor die pony, maakt zus of zo het makkelijker, wil je een keer een lesje meepakken o.i.d.

Maar tis wat je zegt, moet het wel goed gaan.. :')
Maar jij bent dus op zoek naar iemand die je paard bewust verbeterd :) En ik heb dat een stuk minder.. Ik weet wat pony kan, ze zal ongetwijfeld nog meer kunnen met goede training.. Maar dat vind ik allemaal toch niet zo bijzonder.. :') Dus een bijrijdster die dan aan komt zetten met ja ik verbeter jouw pony wel ja dan denk ik.. ja en.. Ik kan ook op een manegeknol gaan zitten en zeggen dat ik 'm verbeter.. Maar moet er nog steeds voor betalen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:46

Voor mij is het nog niet zo'n belang eigenlijk :+ maar het is wel fijn als iemand het zou doen... Gewoon omdat de pony er wel beter van wordt. Iemand die alleen buitenritjes wil maken, tjah dat die nooit betaald gaat krijgen...

Maar door de wisseling van ruiters en alles, merk je gewoon dat er wel wat dingen zijn ingeslopen... (en ook omdat ik er zelf te weinig ben en dan niet genoeg op let en met rijden zelf maar wat rondhobbel :'))

Ben zelf al lang blij dat ie niet zo maar meer omdraait bij het buitenrijden.. Maar als ik kijk hoe die liep toen ik nog wel serieus reed en nu... En dan vergelijk met iemand die hem echt "reed-reed", tjah... Pony kent gewoon ontzettend veel... En wijken en alles was eerst appeltje eitje, deden we ook vaker en nu is het "lastig". Oude verzorgster heeft met wat lessen eigenlijk best wel wat bereikt al hoor, dat geef ik heel eerlijk toe. Maar als je als soort eis gaat stellen "graag ook wat dressuurmatig" ook al is het maar 1x per week... Tjah... dan heb je al wat meer nodig dan iemand die alleen rondhobbelt, iemand moet het maar net willen en mjah...

Met rijden zijn we zeg maar weer bij 2 jaar terug.. (ligt ook aan mij hoor...), zijn achterhand moet weer wat sterker en alles... Dus als iemand daaraan wil werken, alleen maar super natuurlijk :) Maar dan verlang je weer net wat meer dan van een standaard manege-ruitertje zeg maar :S Dus vandaar... sponsoren mag als het goed gaat... en hoeveel dat is, dat is gewoon afhankelijk van :p

Maar het betalen snap ik tegenwoordig echt :') Vooral als iemand er tijd in steekt en les gaat nemen en alles... Dan mag het betalen/sponsoren zeker wel. Ook in de hoop op wat meer binding...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:36

Ik zie geen inhoud meer van de berichtjes staan SusaSuus

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:51

Ik begrijp inderdaad dat als je mensen gaat vragen om je paard te rijden ter verbetering van, dat je daar wel voor wilt betalen. Maar dan kies je ook iemand uit die zelf niet op zoek is en daar dan inderdaad tijd voor moet opofferen. Plus je gaat iemand specifiek op zijn rijden uitzoeken.

Op basis waarvan ik nu een bijrijder zoek, vind ik dat nog niet aan de orde. Natuurlijk is het leuk als het paard verbeterd, maar het belangrijkste is het plezier. Ik verwacht wel iets meer dan een beetje rondhobbelen, want anders kan ik haar net zo goed stil laten staan als ik zelf niet kan. Maar zie het momenteel als een gunst die ik iemand kan verlenen die heel graag wil rijden, maar niet op een manegepaard en geen eigen paard kan betalen.

Bedankt voor het kijken naar mijn advertentie! :) Nu maar hopen dat er een serieus iemand op gaat reageren!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 20:27

Hahah heb een reactie terug van die man van 47.........
Maar dat gaat het echt niet worden, hij is te groot en te zwaar voor m'n pony (5jr).
Pony is 1.50 en hij 1.86 en 80 kilo

Maar toevallig had ik er met de stalhoudster over dat er dus een man gereageerd dus die vroeg gelijk hoe heet hij. Blijkt dat hij jaren terug ook al eens is geweest omdat hij graag een paard wilde bijrijden.
Grote verhalen over zijn ervaring, maar dat viel bar tegen toen hij erop zet. Wisselt heel veel in bijrijpaarden.
Dus mijn gevoel was daar best goed over.......

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:43

Mannen denken dat paarden veel meer kunnen dragen volgens mij :')

Maar gelukkig dat je het van te voren weet! (Nu vraag ik me echt af of ik de enige ben die als een detective rondgoogled, kijkt of diegene mensen kent die ik ook ken en navraag doet en alles :'))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:44

Lianne86 schreef:
Mannen denken dat paarden veel meer kunnen dragen volgens mij :')

Maar gelukkig dat je het van te voren weet! (Nu vraag ik me echt af of ik de enige ben die als een detective rondgoogled, kijkt of diegene mensen kent die ik ook ken en navraag doet en alles :'))

Uuuhhhh nee :+
Doe ik ook :=

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:47

Klinkt zo banketstaaf :D maar soms kom je dingen tegen en dan denk je 'Nee" (zoals longeren aan 1 bitring... tjah... als je dat ziet dan ga je toch snel denken "te weinig ervaring"... Of van die mensen die van die acties hebben... Knap zelf stiekem ook af op mensen zonder cap (niet dat mijn paard zo wild is of wat dan ook.k.. maar stel dat... Cap is bij mij redelijk verplicht... en vooral als het dan jonge meisjes zijn...)

Eigenlijk best wel erg... zit me nu af te vragen of bijrijders het ook terug doen bij ons :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:50

Haha nee hoor ik probeer ook altijd eerst iedereen te vinden op google, facebook en hyves :') voelde me als enige al zo bad ass :'D

Maar idd wel fijn dat je het van tevoren weet, en dat je voorgevoel juist was :)

Ik ga met m'n bijrijdster vaste dagen afspreken, zijn tot de conclusie gekomen dat dat toch iets handiger is :+