Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:49

MorganeR schreef:
Hoe kan ik er filmpjes inzetten dan?
En deze filmpjes zijn van de vorige verzorgpony, weet niet zeker of ik ze mag plaatsen.

Als je het niet zeker weet, niet doen.
Maar je zou ze kunnen uploaden via youtube, en dan met linkje in de advertentie zetten.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:14

Diertjec schreef:
MorganeR schreef:
Ik heb mijn advertentie aangepast, vooral nieuwe foto's. Ik heb nog meer foto's en zou er ook een paar weg kunnen halen. Hebben jullie nog tips qua foto's?

Misschien een filmpje van als je rijdt, als je die hebt natuurlijk. Voor de rest vind ik het er erg netjes uit zien.

poedeltjes schreef:
hoe is mijne nu

zie onderschrift

Je spreekt jezelf tegen:
eerst zeg je dit: -ik kan eigenlijk alles kwa vrijheidsdresseur en rij soorten(behalve western)
En dan: - ik rijd beetje western, spring tot 1,50, ik rijd dressuur,cross, en recreatie vind ik zelf ook super

Dit klopt ook niet:
-ik rij 7 jaar(op drukken pony's)
-ik rij al 12 jaar wedstrijden
Je rijdt 7 jaar, maar al 12 jaar wedstrijden.

Ook vind ik het minder geloofwaardig over komen dat je al 1.50 heb gesprongen (dat spring je niet zomaar), je goed om kan gaan met mishandelde pony's (heb je ooit een echt mishandeld paard gedaan?)
Misschien kan je je advertentie beter in een verhaal vorm zetten ipv alles opsommen. En misschien handig om hem samen met je ouders de advertentie te maken, zodat er minder spelfouten in staan en het verhaaltje ook klopt.
Ik zou als eigenaar niet zo snel reageren.

ja ik heb mishandelde pony's gedaan

Nala

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:22

Bedoel je dan ECHT mishandelde paarden? Of paarden die ooit mishandeld zijn geweest. Een ECHT mishandeld paard is echt heel erg heftig hoor, en kan levensgevaarlijk zijn als je niet weet wat je doet. Als mensen jou gaan aanzien voor iemand die hun mishandelde paard aankan kan dat heel gevaarlijk worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:23

En wat is er met die mishandelde ponies gebeurd dan dat ze echt mishandeld zijn geweest?

Mijn pony schrikt ook van een klap. Maar die is echt niet mishandeld :+
Ik vind je advertentie inderdaad ook erg "penny" overkomen.. Als je 1.50 hebt gesprongen, zou iedereen om je staan te springen en zou je er bijna voor betaald worden, zeker op jouw leeftijd. Maar ik heb er m'n twijfels over. Het is beter om simpel en basic te blijven. Je hoeft niet te pronken dat je 1.50 springt of mishandelde ponies hebt begeleid, vaak is jezelf zijn, en de basis hebben al genoeg en dan kan je ook niemand teleurstellen met verwachtingen die geschept worden!

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:24

ja echt mishandelde
met de bloedende wonden nog op zich

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:26

chelle_dora schreef:
En wat is er met die mishandelde ponies gebeurd dan dat ze echt mishandeld zijn geweest?

Mijn pony schrikt ook van een klap. Maar die is echt niet mishandeld :+
Ik vind je advertentie inderdaad ook erg "penny" overkomen.. Als je 1.50 hebt gesprongen, zou iedereen om je staan te springen en zou je er bijna voor betaald worden, zeker op jouw leeftijd. Maar ik heb er m'n twijfels over. Het is beter om simpel en basic te blijven. Je hoeft niet te pronken dat je 1.50 springt of mishandelde ponies hebt begeleid, vaak is jezelf zijn, en de basis hebben al genoeg en dan kan je ook niemand teleurstellen met verwachtingen die geschept worden!

echt geslagen met zwepen op het hoofd en een gescheurde mond hoe dat kwam weet ik niet echt precies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:27

En dat was een prive paard die dan zo neer is gezet?
Manegeponies tellen niet he, hoe sneu ook, die worden niet mishandeld. En een gescheurde mond kan nog zoveel redenen hebben..

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:33

chelle_dora schreef:
En dat was een prive paard die dan zo neer is gezet?
Manegeponies tellen niet he, hoe sneu ook, die worden niet mishandeld. En een gescheurde mond kan nog zoveel redenen hebben..

inderdaad. kan ook komen door de kou of droogte. vaak een beetje vaseline erop en het gaat genezen. dus echt mishandelen kan je dat niet noemen

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:36

zullen we niet weer met z'n alle een jong meisje gaan lopen afkraken a.u.b. :(
het punt is duidelijk , probeer in plaats van afkraken eens opbouwende kritiek te geven ;)

zeg bijv. dat je al wat sprongentjes hebt gemaakt .
en ook wat moelijkere/schrikkerige paarden hebt verzorgd .

het is nog altijd aan de eigenaar van een paard om te kijken of iemand geschikt is .
bij mij zou iemand de 1e maand minimaal niet alleen mogen komen .
ik ken m'n paard en wil eerst zien of het klikt en wat ik het ervarings niveau vind .
zo heb ik het met daniekexx ook gedaan en die mag pas sinds kort dingen echt helemaal alleen doen ( uiteraard sta ik nog wel op scherp) en zij komt nu ruim 7 maand o.i.d. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:37

Let goed op je spelling! Geen 'u' paard, maar uw paard. Let op je interpunctie (hoofdletters, punten, etc). Maak er niet zo'n saaie opsomming van als wat je nu hebt, maar maak, wat idd ook al eerder is gezegd, een verhaaltje.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:40

cherell0 schreef:
zullen we niet weer met z'n alle een jong meisje gaan lopen afkraken a.u.b. :(
het punt is duidelijk , probeer in plaats van afkraken eens opbouwende kritiek te geven ;)

zeg bijv. dat je al wat sprongentjes hebt gemaakt .
en ook wat moelijkere/schrikkerige paarden hebt verzorgd .

het is nog altijd aan de eigenaar van een paard om te kijken of iemand geschikt is .
bij mij zou iemand de 1e maand minimaal niet alleen mogen komen .
ik ken m'n paard en wil eerst zien of het klikt en wat ik het ervarings niveau vind .
zo heb ik het met daniekexx ook gedaan en die mag pas sinds kort dingen echt helemaal alleen doen ( uiteraard sta ik nog wel op scherp) en zij komt nu ruim 7 maand o.i.d. .

ik kraak haar niet af. ik ben ook zo oud geweest en weet dat je op die leeftijd nogal kan overdrijven met 'mishandeling' enz.
ik zeg alleen dat het geen mishandeling hoeft te zijn als hij een gescheurde mond heeft ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:41

Ik probeerde haar ook niet af te kraken, maar ik ben zelf tegen de lamp gelopen door te zeggen "Ik kan met probleempaarden omgaan", ja een temperamentvolle pony op de manege ja... Maar toen ik toch echt in contact kwam met een probleempaard wou ik toch wel heel snel die wei weer uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:43

Ik ben het dus geheel eens met xZiva_ en MorganeR. En als je als verzorgster, hoe jong dan ook, serieus genomen wilt worden, blijf dan gewoon heel dicht bij jezelf en ga dingen niet mooier maken dan het is; ik zelf zit niet te wachten op de zoveelste penny die aaaaalle drukke ponies op de manege aankan en ze állemaal heeft ingereden en ze zijn nu állemaal alleen maar braaf bij haar.
Ik zeg niet dat het betreffende meisje zo is, maar dat is wel het algemene beeld wat je bij zulke verhalen krijgt.. En ik persoonlijk sla dan over, want ik weet dat je dan verongelukt met m'n merrie.
en zo zullen er nog wel meer zijn :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:50

ja maar dat weet je van te voren , dus zou je als eigenaar dom bezig zijn om daarmee in zee te gaan '.
je kan het danieke vragen die laat ik ( gecontroleerd) ook op haar b*k gaan af en toe als ze hoogmoed krijgt .

maar de manier waarop sommige het zeggen komt best agressief/confronterend over.
vergeet niet dat ze nog jong is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:56

cherell0 schreef:
ja maar dat weet je van te voren , dus zou je als eigenaar dom bezig zijn om daarmee in zee te gaan '.
je kan het danieke vragen die laat ik ( gecontroleerd) ook op haar b*k gaan af en toe als ze hoogmoed krijgt .

maar de manier waarop sommige het zeggen komt best agressief/confronterend over.

Ik zie eigenlijk nergens agressieve reacties staan.. Alleen reacties met een volwassen kijk op mishandelde pony's etc. Natuurlijk kan het confronterend overkomen, maar ik zou juist blij zijn als dit zo gezegd wordt tegen mij, want zo kan ik mijn advertentie verbeteren.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:59

Ik wou dat iemand mij het destijds had gezegd... Heb nog nooit zo snel met zo'n rood hoofd gemaakt dat ik wegkwam haha. :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:03

ik persoonlijk zou het liever op een andere manier horen .
maar dat zal wel aan mij liggen en het feit dat ze niet meer reageerd .
dat zegt voor mij genoeg .

maar het is ieder zijn mening .

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:46

cherell0 schreef:

:D haha en achteraf was dat alleen maar goed :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:48

ik ben gewoon goed :D ;)

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 21:57

cherell0 schreef:
ik ben gewoon goed :D ;)

haha jaaa nu niet te hogemoed krijgen he cherell ? :+

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:01

hey , ik heb de ervaring ik mag dat }> :+
nee hoor , ik en hoogmoed gaan niet samen :o

Danieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:03

cherell0 schreef:
hey , ik heb de ervaring ik mag dat }> :+
nee hoor , ik en hoogmoed gaan niet samen :o

haha o :(
ik weet :D
oke dit is wel een beetje heel erg offtopic :')

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:33

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:37

ik vind hem prima .
veel suc6

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:50

cherell0 schreef:
ik vind hem prima .
veel suc6