Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:12

Poekkie schreef:
Tsja, niet geschoten is altijd mis. Zolang je beleefd blijft is er nu ook niets fout met zo'n berichtje.

Maar verder ben ik het wel eens met je hoor _Penotti

Ja zo kun je het ook zien. Maar nadeel is dat jonge meiden vandaag de dag je hele hand nemen als je ze een vinger geeft. Tenminste mijn ervaring met bijrijders. Hoewel ik er wel een paar leuke heb gehad.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:44

Even ter verduidelijking... ik heb mijn eigen paard en ponies en ben echt niet op zoek als bijrijder hoor :)

Maar ja idd als je 20 van die berichtjes krijgt begrijp ik het wel. Dat van die manege ervaring vind ik dan weer anders en zou ik zelf nooit proberen. Maar misschien is mijn logica niet helemaal 'straight' op dat vlak ;)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:45

Knert schreef:
Poekkie schreef:
Tsja, niet geschoten is altijd mis. Zolang je beleefd blijft is er nu ook niets fout met zo'n berichtje.

Maar verder ben ik het wel eens met je hoor _Penotti

Ja zo kun je het ook zien. Maar nadeel is dat jonge meiden vandaag de dag je hele hand nemen als je ze een vinger geeft. Tenminste mijn ervaring met bijrijders. Hoewel ik er wel een paar leuke heb gehad.

Ja dat herken ik helaas... Mijn bijrijdster wilde graag een touwhalster knopen voor mijn merrie nou ik had haar mijn touwhalster voor de maten gegeven maar het ging helemaal mis. Alsnog ging ze ermee rijden en vervolgens ook met eigen niet passend hoofdstel en zadel. Want dt mocht dan toch ook wel? -O-

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:00

hoikimmmy schreef:
Ja dat herken ik helaas... Mijn bijrijdster wilde graag een touwhalster knopen voor mijn merrie nou ik had haar mijn touwhalster voor de maten gegeven maar het ging helemaal mis. Alsnog ging ze ermee rijden en vervolgens ook met eigen niet passend hoofdstel en zadel. Want dt mocht dan toch ook wel? -O-

Dat is er idd ver over. Die vloog bij mij op staande voet buiten zonder discussie.

Sosha

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:13

Wow, zomaar een ander zadel/hoofdstel op andermans paard gooien.........
Veel bonter kan je het niet maken denk ik dan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:19

Sosha schreef:
Wow, zomaar een ander zadel/hoofdstel op andermans paard gooien.........
Veel bonter kan je het niet maken denk ik dan.

Andere personen op andermans paard laten zonder toestemming.
Op buitenrit gaan zonder toestemming.

Ik kan nog genoeg bedenken. :7

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:22

Of met heel veel fantasie de stalgenoten op hol brengen,
Ik heb op N mogen rijden en Penotti vond dat goed.
(N was geen paard van mij)

Whut, Penotti was er niet eens. En achteraf heeft ze er niet eens op gereden maar was het haar fantasie.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:24

_Penotti schreef:
Of met heel veel fantasie de stalgenoten op hol brengen,
Ik heb op N mogen rijden en Penotti vond dat goed.
(N was geen paard van mij)

Whut, Penotti was er niet eens. En achteraf heeft ze er niet eens op gereden maar was het haar fantasie.

Wees blij dat het fantasie was, ken ook verhalen dat ze idd op paard A mogen rijden maar stiekem paard B pakken met alle mogelijke gevolgen. -O-

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:27

Jeetje, dat is wel heftig allemaal.
Je zou bijna geen bijrijder meer durven nemen, na dat soort ervaringen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:30

Ja dat heb ik eens geziengehoord bij een handelaar waar ik heb gereden.

Ik reed inmiddels niet meer voor hem omdat ik toen mijn paarden aan huis had.
Maar hij kwam in die tijd regelmatig langs of ik niet een paard voor hem wilde blijven rijden voor verkoop en dan de volgende.
Maar steeds was mijn antwoord nee, plus dat ik het nu alleen moest doen zonder hulp en dat ik dus niet meer op die jonge paarden zadelmak maken zat te wachten.

Kwam hij weer aan, je kent die schimmel van die afstamming nog wel he. Ja die is echt braaf.
Ik zeg hoezo dan is hij dan al gereden. Begint hij te lachen.
Ja dat meisje dat ik heb dat mag longeren en 1 van de oudere fokmerries rijden die had vorige week bedacht toen ik er niet bij was om maar op de schimmel te gaan zitten.
En ik betrapte haar toen ik thuis kwam en ze er dus op zat. :n

Was ook de laatste keer dat ze mocht komen :)

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:02

Die zitten er ook bij met rijke fantasie inderdaad. Ik was ook niet te spreken over het niet passende tuig trouwens.

Ik verzorgde een tinker en daar kwam toen een meid bij. Ik was 22 en zij 13, maar ze vertelde er op stal dat zij ook gewoon zelf alleen mocht rijden en naar buiten mocht te wandelen. En ik had dat gezegd .. nou dan sta je voor paal hoor. Durfde bijna niet meer heen zo werd ik er aangekeken. En ik wist van niks tot de eigenaresse me aansprak dat ze helemaal niks alleen mag omdat ze nog geen jaar ervaring had. En ik maar denken dat ze er alleen kwam als ik er was. %)

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:36

Ik kom ook even binnenvallen in dit topic.
Bij mij in de regio is het wel lastig om een verzorgpaard te vinden..
Ik heb meermaals een advertentie uitgezet maar ik krijg geen reactie's. Wellicht komt dat ook door mijn advertentie tekst die vrij kort en bondig is, maar ik wil liever ook niet teveel over mezelf online zetten. :o

Ik heb geen grote wensenlijst. Ik mis het contact met paarden erg, dus ik zou graag eenmaal per week bij een vast persoon paard(en) poetsen en wat stallen mesten. Zelfs dat lijkt onvindbaar.
Ik heb marktplaats en bokt al geprobeerd.. Iemand nog andere tips? -O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:43

uggy schreef:
Ik kom ook even binnenvallen in dit topic.
Bij mij in de regio is het wel lastig om een verzorgpaard te vinden..
Ik heb meermaals een advertentie uitgezet maar ik krijg geen reactie's. Wellicht komt dat ook door mijn advertentie tekst die vrij kort en bondig is, maar ik wil liever ook niet teveel over mezelf online zetten. :o

Ik heb geen grote wensenlijst. Ik mis het contact met paarden erg, dus ik zou graag eenmaal per week bij een vast persoon paard(en) poetsen en wat stallen mesten. Zelfs dat lijkt onvindbaar.
Ik heb marktplaats en bokt al geprobeerd.. Iemand nog andere tips? -O-

Facebook al eens geprobeerd?

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:06

Wat laten jullie een potentiële verzorger/bijrijder doen tijdens de kennismaking? Hier kan rijden wel maar grondwerk staat op de eerste plaats.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:30

Dan kennismaken en grondwerk (longeren?). Als dit allemaal klikt ben je al een stap verder, genoeg waarbij het daar al afvalt toch?

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 10:41

Marocje schreef:
Dan kennismaken en grondwerk (longeren?). Als dit allemaal klikt ben je al een stap verder, genoeg waarbij het daar al afvalt toch?

Die kans zit er wel dik in denk ik ja haha, ik had een hele duidelijke advertentie geschreven dus in principe zou het echt wel duidelijk mogen zijn dat altijd rijden er niet in zit. Maar je weet inderdaad nooit. Dan zal ik het rijden voor een andere keer houden :)

Het grondwerk is voornamelijk academisch dus ik verwacht natuurlijk niet dat ze daar op 123 mee weg is.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:29

Reageren er bij jullie ook moeders die het woord doen voor hun dochters van 13-16 jaar? Hoe gaan jullie daar mee om? Ik vind het niet positief, maar het lijkt haast de norm.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:30

LiselotZorro schreef:
Reageren er bij jullie ook moeders die het woord doen voor hun dochters van 13-16 jaar? Is dat niet wat onzelfstandig op die leeftijd?

Moeders willen misschien eerst weten wie de eigenaar is?
Er zijn nl ook rare snuiters die zich voordoen als meiden/vrouwen die een verzorgpaardje aanbieden.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:47

LiselotZorro schreef:
Reageren er bij jullie ook moeders die het woord doen voor hun dochters van 13-16 jaar? Hoe gaan jullie daar mee om? Ik vind het niet positief, maar het lijkt haast de norm.

Ik vind het juist top. Veel veiliger voor die meiden. Hoe vaak ik wel niet verhalen gehoord heb van vieze boertjes die een pony hadden staan en dan onpasselijke acties begonnen uit te halen na verloop van tijd.

Of zich voordeden als iemand met een pony. Brr :=

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:21

Maar echt volledig het woord doen? Het gesprek meelezen en mee komen met de eerste ontmoeting begrijp ik helemaal, maar "Hoi, dit is echt wat voor mijn dochter" vind ik toch een ander verhaal. Wellicht ga ik niet goed met de tijd mee als jullie het normaal vinden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:34

Ik zou toch echt willen dat het kind zelf belt. Dat de ouders dan meekomen vind ik ook vanzelfsprekend, ze zijn per slot minderjarig en idd enge mannetjes of onveilige plek e.d.
Ik zou er ook niet aan beginnen met minderjarigen zonder de ouders tenminste te hebben gesproken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:12

LiselotZorro schreef:
Maar echt volledig het woord doen? Het gesprek meelezen en mee komen met de eerste ontmoeting begrijp ik helemaal, maar "Hoi, dit is echt wat voor mijn dochter" vind ik toch een ander verhaal. Wellicht ga ik niet goed met de tijd mee als jullie het normaal vinden.

Ik zou leuker vinden dat de dame in kwestie het woord zelf deed en haar ouders er wel bij betrekt. En dat de ouders dit zelf ook graag willen. Ivm toestemming etc.

Toch zou ik in het begin wel Acceptabel vinden dat mams het woord voert. Uiteindelijk moet het kind het wel zelf doen. Ik moet die potentie wel zien.

Zo had ik ooit een ruitertje wat na goed doorvragen toch best bang was. Daar kwam ik gelukkig achter, maar zit er niet op te wachten dat ze een soort van trauma oplopen omdat ze hun mond niet open durven trekken en op automatische piloot verkrampen.

Daarnaast is het gezellig dat meiden zelf ook wat zeggen.

Maar tegenwoordig snap ik die ouders dan ook wel weer...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:15

Och wij hebben hier zelfs iemand gehad waarbij pa meekwam en het woord voerde op zijn zoon's sollicitatiegesprek (fulltime job, 20+). Sommige ouders gaan nogal ver :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:56

Poekkie schreef:
Och wij hebben hier zelfs iemand gehad waarbij pa meekwam en het woord voerde op zijn zoon's sollicitatiegesprek (fulltime job, 20+). Sommige ouders gaan nogal ver :D

Ja, das waar. Mijn zusje wou ook alleen ziekmeldingen serieus aannemen als ze zich zelf ziekmelde.. en niet via papa en mama.

Dat was haar regel. Omdat ze vond dat sommige dingen echt van uit hun zelf moest komen. Tenzij je niet in staat was om te bellen, maar ze was wel streng.
(Bijbaan winkelfunctie).

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:14

Poekkie schreef:

Heb je daar iets over gezegd?