Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Lezen is voor sommige idd moeilijk, een aantal jaren geleden had een advertentie geplaatst. Reageerde een meisje van twaalf, terwijl ik duidelijk in de advertentie had staan 16+ .
Daarnaast woonde ze vijftig kilometer verder op, stelde ze ook nog de vraag of ze het op de fiets zou kunnen doen.
Toen dacht ik bij mezelf van ja dat kan als je vanavond vertrekt, dan ben je er morgen wel.
Maar vriendelijk laten weten dat het hem niet ging worden.
Tigra_ schreef:Dat vind ik ook dubbel. Als ik iemand zoek van 18+ zit ik ook niet te wachten op iemand van 17. Je stelt natuurlijk niet voor niets een grens. Ik praat alleen voor mezelf ik weet niet hoe andere daar tegen aan kijken maar als een 17 jarige kan reageren dan kan een 16 jarige ook wel reageren dat scheelt immers maar een paar maanden met een 17 jarige. Zo blijf je natuurlijk aan de gang.
Wat het in mijn geval was dat was ergens best lachwekkend. Ik was echt zo verbaasd over de reactie heb toen nog wel gereageerd. Maar ik vroeg een ervaren ruiter voor een paard van 4,5 die net een half jaar onder het zadel was. Sterk paard die gewoon een ruiter nodig heeft die stevig in de schoenen staat omdat ze anders letterlijk het erf over trekt.
Ik kreeg echt een reactie die totaal niet was wat ik zocht. Ik had geen leeftijdsgrens maar er reageerde iemand die ik dacht iets van een rijles of 6 had gehad. Wel op de manege mee hielp maar een toch wel onervaren persoon. Bedoel dan heb je toch totaal de advertentie niet gelezen. Wie niet waagt wie niet wint. Maar dat was echt zo raar. Kan daar ook niet echt bij. Hoe wil je nou serieus genomen worden als lezen al niet gaat.
Tigra_ schreef:Blijkbaar heel enthousiast. Vraag me alleen af of ze wel snapte waar ze op gereageerd had. Die was zich echt wild geschrokken als ze langs had mogen komen volgens mij.
Ja zo snel opzoek, het was ook een beetje vaag want ze hielp al wel langer op de manege maar pas sinds kort rijles of zoiets was het. Volgens mij was ze ook nog erg jong.
Magrathea schreef:Misschien hebben ze op Bokt gelezen dat manegepaarden slecht zijn![]()
Ik ben er toch ook aan, hoor. Nog niet zo lang geleden postte ik in een soortgelijk topic dat ik niet wilde betalen. Ik een advertentie plaatsen, had vrij snel een reactie (niet verwacht overigens) en dat is sinds een paar weken mijn verzorgpaardje. Met bijdrage.
Ze had er in eerste instantie niets over gezegd (als in: er stond niets bij over een bijdrage, ook niet dat het gratis zou zijn voor mij dus) en daar ben ik achteraf blij om, dan was deze kanjer me door de vingers geglipt, ik denk namelijk niet dat ik dan positief had gereageerd!
Als het goed weer is staat peerdlief buiten en hoef ik niets te doen aan klusjes (behalve vegen na het poetsen, wat ik logisch vind), als ze 's nachts binnen staan moet ik drolletjes scheppen wat echt een werkje van niks is want ze staan allemaal op vlas. Bovendien wil de eigenares me eens in de maand les geven als de tijd daar is dat ik erop ga kruipen, wat me ook weer lesgeld bespaart. Ik mag doen wat ik wil op "mijn" dag, nog even niet rijden en naar buiten ohz wachten we ook even mee maar ik mag met hem gaan wandelen, grondwerk doen, lekker poetsen en knuffelen, kortom ik vermaak me kostelijkIk heb heel veel geluk gehad!
Oh en wat betreft de bijdrage: ik kan me er wel in vinden. Ze heeft me eerlijk uitgelegd waarom ze dat verwachtte, en ik ben toch vrij snel omgegaan toen ik daarna in de lieve oogjes van de knappe meneer keek...
sallandval schreef:Dan vraag ik me toch af of de mensen die hier zeggen dat ze achteraf liever waren gaan bijrijden (of na dit paard willen gaan bijrijden) ook zelf al eens bijrijder geweest zijn?
Ik vind het hebben van een paard echt niet te vergelijken met het bijrijden van een paard als hobby; als eigenaar heb je misschien meet financiële verplichtingen, maar als bijrijder juist weer meer sociale verplichtingen. Persoonlijk draag ik liever die eerste. Maar misschien ben ik daar ook de enige in?
DatBenIkNou schreef:Magrathea schreef:Misschien hebben ze op Bokt gelezen dat manegepaarden slecht zijn![]()
Ik ben er toch ook aan, hoor. Nog niet zo lang geleden postte ik in een soortgelijk topic dat ik niet wilde betalen. Ik een advertentie plaatsen, had vrij snel een reactie (niet verwacht overigens) en dat is sinds een paar weken mijn verzorgpaardje. Met bijdrage.
Ze had er in eerste instantie niets over gezegd (als in: er stond niets bij over een bijdrage, ook niet dat het gratis zou zijn voor mij dus) en daar ben ik achteraf blij om, dan was deze kanjer me door de vingers geglipt, ik denk namelijk niet dat ik dan positief had gereageerd!
Als het goed weer is staat peerdlief buiten en hoef ik niets te doen aan klusjes (behalve vegen na het poetsen, wat ik logisch vind), als ze 's nachts binnen staan moet ik drolletjes scheppen wat echt een werkje van niks is want ze staan allemaal op vlas. Bovendien wil de eigenares me eens in de maand les geven als de tijd daar is dat ik erop ga kruipen, wat me ook weer lesgeld bespaart. Ik mag doen wat ik wil op "mijn" dag, nog even niet rijden en naar buiten ohz wachten we ook even mee maar ik mag met hem gaan wandelen, grondwerk doen, lekker poetsen en knuffelen, kortom ik vermaak me kostelijkIk heb heel veel geluk gehad!
Oh en wat betreft de bijdrage: ik kan me er wel in vinden. Ze heeft me eerlijk uitgelegd waarom ze dat verwachtte, en ik ben toch vrij snel omgegaan toen ik daarna in de lieve oogjes van de knappe meneer keek...
Lees ik nu goed, dat jij nu al betaald, maar (nog) niet mag rijden?
sneeuwpop schreef:Tuurlijk kost een paard ook geld als je er niet op rijdt, maar dat vind ik nu net het voordeel van de verzorger. Die heeft imo die verantwoordelijkgeid en risico's niet. Een weekje kreupel tussendoor vind ik een ander verhaal - dat is een kwestie van afspreken. Langdurig niet rujden is imo niet betalen
Magrathea schreef:Niet helemaal. Ik betaal, maar in overleg rijd ik nog niet. Heb het idee dat de eigenares het ook wel prettiger vind zo. Als ik erop wil mag dat maar ik heb geen haast.![]()
Maar ik vind het toch wel vreemd, kost een paard geen geld als je er niet op rijdt?
sneeuwpop schreef:Tuurlijk kost een paard ook geld als je er niet op rijdt, maar dat vind ik nu net het voordeel van de verzorger. Die heeft imo die verantwoordelijkgeid en risico's niet. Een weekje kreupel tussendoor vind ik een ander verhaal - dat is een kwestie van afspreken. Langdurig niet rujden is imo niet betalen