Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:28

Nala

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:34

Dankjewel Diertjec! Het grootste probleem lijkt bij mij te zijn dat ik niet kan betalen.(Terwijl ik dit ook niet terecht vind als men het een verzorgpaard noemt en geen leasepaard). En dat ik alleen in het weekend kan, wat nog wel te begrijpen is. Voor mij is het dus wachten op iemand die graag het hele weekend dingen onderneemt en dus juist in het weekend geen tijd heeft, haha.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:36

ik wil ook heel heel graag een verzorg pony ik ben pas 12 en rijd 9 jaar 6 jaar echt fanatiek maar niemand wilt mij:(((O((( weet iemand wat ;_

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:44

MorganeR schreef:
Dankjewel Diertjec! Het grootste probleem lijkt bij mij te zijn dat ik niet kan betalen.(Terwijl ik dit ook niet terecht vind als men het een verzorgpaard noemt en geen leasepaard). En dat ik alleen in het weekend kan, wat nog wel te begrijpen is. Voor mij is het dus wachten op iemand die graag het hele weekend dingen onderneemt en dus juist in het weekend geen tijd heeft, haha.

Ja precies, ik vind het vaak ook bizar dat mensen geld vragen voor het feit dat de verzorgster alleen maar mag verzorgen. Dat gaat mij een beetje te ver. Als ze die dag dat ze komen het paard als de hunne mogen beschouwen, kan ik het wel begrijpen. Maar ik zie het toch liever in de vorm van lessen/zak voer/hoefsmid etc.
Komt wel goed, ik zoek ook iemand voor 1 dag doordeweeks en soms in het weekend. Zodat ik in het weekend even 'vrij' heb, is ook wel lekker hahah

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:45

poedeltjes schreef:
ik wil ook heel heel graag een verzorg pony ik ben pas 12 en rijd 9 jaar 6 jaar echt fanatiek maar niemand wilt mij:(((O((( weet iemand wat ;_

Ik denk dat je je advertentie moet aanpassen. En 1 duidelijke en overzichtelijke maken als ik nu kijk bij de advertenties die je open heb staan staat daar geen informatie in over jezelf. Wat jij te bieden hebt. Je zou toch wat basis informatie neer moeten zetten wil je ook serieuze reacties. Daarnaast zie ik een advertentie of 4. Je zoekt een menpony, vrijheidsdressuur pony's en je bied je aan als bijrijder en later nog als verzorger. Even vanuit het oogpunt van een eigenaar zou ik niet zo gauw een reactie sturen naar jouw. Omdat je veel advertenties hebt waarbij je telkens opzoek bent naar wat anders daarnaast dus helemaal geen info over jezelf.
Een eigenaar wil toch vooral weten wat jij te bieden hebt en niet alleen wat jij zoekt.
Dus een tip is maak 1 duidelijke advertentie zet daarin de mogelijkheden die je wel aanspreken en vooral wat jij de eigenaar/paard te bieden hebt. Verwijder/sluit de overige advertenties. De meeste die hier via bokt opzoek zijn kijken zeker naar wat je nog meer aan advertenties hebt zeker omdat er nu weinig uit te halen valt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:47

Wat zoek je precies, poedeltjes? Mensen zijn eerder geneigd iemand van die leeftijd te zoeken om alleen te verzorgen en vinden het vaak moeilijk iemand van die leeftijd te vertrouwen. Misschien heb je mensen die (eerlijk!) op je advertentie zouden kunnen reageren? Zodat eigenaars de ervaringen van andere mensen die je kennen kunnen lezen.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:50

Ik heb nu een leuk verzorgponyaderesje waar 9 paardjes staan:
4 volwassen shetjes, 2 veulen shetlander, 2 gelders en 1 'ras onbekend'.
Hardstikke leuk:D
Maar ik wens iedereen veel succes met zijn of haar zoektocht,,.. ik deed er een jaar over!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:50

Diertjec schreef:
MorganeR schreef:

Ja precies, ik vind het vaak ook bizar dat mensen geld vragen voor het feit dat de verzorgster alleen maar mag verzorgen. Dat gaat mij een beetje te ver. Als ze die dag dat ze komen het paard als de hunne mogen beschouwen, kan ik het wel begrijpen. Maar ik zie het toch liever in de vorm van lessen/zak voer/hoefsmid etc.
Komt wel goed, ik zoek ook iemand voor 1 dag doordeweeks en soms in het weekend. Zodat ik in het weekend even 'vrij' heb, is ook wel lekker hahah

*zakt op knieën in bedelpositie* Kom asjeblieft in de buurt wonen of in de buurt staan met je paard! Hihi

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:51

MorganeR schreef:
Diertjec schreef:

*zakt op knieën in bedelpositie* Kom asjeblieft in de buurt wonen of in de buurt staan met je paard! Hihi

Of jij komt bij mij in de buurt wonen :D

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:53

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:54

*zakt op knieën in bedelpositie* Kom asjeblieft in de buurt wonen of in de buurt staan met je paard! Hihi[/quote]
Of jij komt bij mij in de buurt wonen :D[/quote]

Dat word denk ik geen succes... Hahaha

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:56

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:57

Dat staat er als het goed is al in, alleen in het weekend dus zaterdag en zondag(misschien vrijdag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:00

MorganeR schreef:
Dat staat er als het goed is al in, alleen in het weekend dus zaterdag en zondag(misschien vrijdag)

Ze heeft het tegen love_horse1 ;)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:01

Ohh sorry! Daar had ik even helemaal overheen gekeken >.< Hoe stom van me. Mijn hersens zijn volgens mij compleet doorbakken van de koorts haha. Bah wat haat ik het om ziek te zijn.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:02

MorganeR schreef:
Dat word denk ik geen succes... Hahaha

hahaha, dan moet je opzoek naar wat anders xd

Tigra_ schreef:
love_horse1 schreef:
Is mijn advertentie goed?
http://www.bokt.nl/markt/ad/191233/eerl ... aangeboden
Of moet ik nog wat aanpassen? :)

Lijkt me prima misschien zou je nog kunnen vermelden hoeveel dagen je zou kunnen.

Inderdaad even het aantal dagen vermelden (staat er niet in namelijk). Ik zou ook iets specifieker zijn met waar je precies een paard zoekt, dus plaatsnamen, of een x aantal kilometers van zoetermeer af.
En er is nog iets, waar ik mijn vinger niet helemaal op kan leggen, ik mis iets. Maar ik weet niet wat.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:03

Wahaha ik dacht al dat ik gek werd. Ik maar zoeken in de advertentie waar het staat.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:03

Sorry tigra! Hahaha

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:06

Nou verzorgsters in de buurt van Santpoort /IJmuiden kom maar op! Kost dan helemaal niets... alleen verzorgen, dus poetsen en misschien in de binnen bak eens spelen met je paard of pony of wat wandelen.
Ik wil wedden dat ze na 1 of 2 keer afhaken en nooit meer van zich laten horen!
Want uiteindelijk gaat het toch om het rijden en dan liefst voor niets!
In mijn tijd als "penny" en je zocht een verzorg paard, dan was het weken niets mogen en pas als je had bewezen dat je een trouwe verzorgster was mocht je ook steeds meer. Tegenwoordig willen jullie geld toe en liefst ook nog een " eigen" paard hebben waar je alles mee mag!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:09

Ik snap wat je bedoeld aerdenhout1, ik merk ook steeds dat meer (veel te jonge en onervaren) kinderen zomaar een eigen pony krijgen en ze zich dan heel wat menen. Ook denk ik dat het zo is omdat veel van de manege afkomen en verwachten dat ze dan precies hetzelfde mogen voor het geld dat ze betalen. Ik hoop dat ik iemand kan vinden die een "echte verzorgster" zoals mij nog een kans kan geven.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:13

Ik ben het ook met je eens aerdenhout1. Je ziet het maar veel te vaak tegenwoordig, van die 'verwende' meisjes/jongens.
Ik was 'vroeger' al helemaal blij als ik een paard mocht poetsen en ermee mocht stappen. En uiteindelijk er een keer op, daar leef je naar toe, daarvoor bouw je eerst die band op. Maar dat was ik hahah.

Ik zoek nu inderdaad ook een leuke lieve meid, die 1/2 keer in de week de basisverzorging van mij over wilt nemen (dus alles behalve rijden). Natuurlijk kan later, als m'n paard wat braver is met rijden, en alles erop zit, het uitgebreid worden met rijden, maar daar moeten ze dan geduld voor hebben. Ben benieuwd of ik er zo 1 ga vinden :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:17

Ik heb mijn advertentie aangepast, vooral nieuwe foto's. Ik heb nog meer foto's en zou er ook een paar weg kunnen halen. Hebben jullie nog tips qua foto's?

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:20

hoe is mijne nu

zie onderschrift

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:40

MorganeR schreef:
Ik heb mijn advertentie aangepast, vooral nieuwe foto's. Ik heb nog meer foto's en zou er ook een paar weg kunnen halen. Hebben jullie nog tips qua foto's?

Misschien een filmpje van als je rijdt, als je die hebt natuurlijk. Voor de rest vind ik het er erg netjes uit zien.

poedeltjes schreef:
hoe is mijne nu

zie onderschrift

Je spreekt jezelf tegen:
eerst zeg je dit: -ik kan eigenlijk alles kwa vrijheidsdresseur en rij soorten(behalve western)
En dan: - ik rijd beetje western, spring tot 1,50, ik rijd dressuur,cross, en recreatie vind ik zelf ook super

Dit klopt ook niet:
-ik rij 7 jaar(op drukken pony's)
-ik rij al 12 jaar wedstrijden
Je rijdt 7 jaar, maar al 12 jaar wedstrijden.

Ook vind ik het minder geloofwaardig over komen dat je al 1.50 heb gesprongen (dat spring je niet zomaar), je goed om kan gaan met mishandelde pony's (heb je ooit een echt mishandeld paard gedaan?)
Misschien kan je je advertentie beter in een verhaal vorm zetten ipv alles opsommen. En misschien handig om hem samen met je ouders de advertentie te maken, zodat er minder spelfouten in staan en het verhaaltje ook klopt.
Ik zou als eigenaar niet zo snel reageren.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:45

Hoe kan ik er filmpjes inzetten dan?
En deze filmpjes zijn van de vorige verzorgpony, weet niet zeker of ik ze mag plaatsen.