Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xdniesje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:27

Ik zoek juist een verzorgpaard..
Ik zie bijv op marktplaats steeds dezelfde advertentie's van mensen die een bijrijder zoeken.
maar op 1 of andere manier hebben ze liever geen bijrijder, dan dat ik hun zou helpen..
geen idee wat ik fout doe hoor, misschien ben ik te jong?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:13

Ik zoek ook nog steeds een goeie bijrijder. Mar lastig hoor.

Kom op marktplaats vaak wel vreemde advertenties tegen. Mensen die betaald willen worden om op je paard te rijden. Idioot.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:20

Veulen84 schreef:

Kom op marktplaats vaak wel vreemde advertenties tegen. Mensen die betaald willen worden om op je paard te rijden. Idioot.

Huh, dat is egt vreemd.
Sommige betalen zo'n 100,- per maand, en dan willen sommige betaald worden?
Om wat voor bedragen gaat het dan eigenlijk? :o

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:03

michelle___ schreef:
Huh, dat is egt vreemd.
Sommige betalen zo'n 100,- per maand, en dan willen sommige betaald worden?
Om wat voor bedragen gaat het dan eigenlijk? :o

Dat staat er niet bij. Maar dat je het dan hoog in je bol hebt... Dat is duidelijk toch.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:47

Ja, dat zeker.

LisavdBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:55

Op marktplaats zijn in omgeving Alphen a/d Rijn al redelijk veel pony's te vinden. Alleen heb ik er nu al op 3 gereageerd dus weet niet of ze er nog lang zijn, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:53

Veulen84 schreef:

Voor proffesionele ruiters vind ik dat wel logisch eigenlijk. Het is wat anders als het gewoon lieve meisjes zijn die je komen helpen, maar als je je paard laat trainen door een prof met veel ervaring is het logisch toch?
Mijn bijrijdpaardje wordt meestal 2x in de week door mij gereden (voor niks, ik heb wel 8 jaar zelf een pony gehad en M2 gereden maar dat vind ik niet genoeg ervaring om geld te vragen, ik hoef echter ook niks te betalen) en 2x in de week door een proffesionele springruiter die haar ook uitbrengt op wedstrijd. Daar wordt uiteraard gewoon voor betaald.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:19

hier al ff niet geweest.
maar zaterdag komt er eindelijk iemand bij ons kijken , en komt nu al over als spontane meid !
dus ben erg benieuwd.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 08:37

Iemand interesse in een Enthousiaste 14 jarige Nijmegenaar ? :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:05

Ik heb er geen moeite mee gehad.
Gewoon een duidelijke advertentie gezet met mijn eisen en kreeg al snel reactie van 2 meiden. De ene viel af omdat ze nog niet in het bezit van eigen vervoer was, de andere meid is helemaal super. En dat terwijl ik een westernbijrijdster zocht!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:47

YVVV: dat is boffen en heb je geluk gehad om een goede te vinden.
Ik heb gisteren onze advertentie op MP weggehaald voor een bijrijder, hoef ik me ook niet te ergeren omdat er niet serieus gereageerd wordt.

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:22

ik heb juist het probleem dat ik geen biijrijd paardje of pony kan vinden..

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:12

nou, ik heb ook nog steeds niemand voor onze Fjord.
Ze is heel lief maar gewoon geen kinderpony want ze is heel sterk.
Ze kan soms behoorlijk voorwaarts zijn en is sterk in de mond.
Dan moet je wel een beetje kunnen rijden, en ook wat kracht hebben.
Daarom zoek ik nu ook iemand van boven de 20.
De jongere heb ik toch geen goed gevoel bij, qua verantwoording en kracht, en je moet ook niet bang zijn.
Als je een tijdje op rijd is het een gouden pony hoor, maar ja, voordat je zover bent...

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:01

heb er nooit veel moeite meegehad om iemand te vinden, maar aangezien mijn paardje gaat verhuizen word het wel wat lastiger. ik heb nl een adv. gezet op marktplaats maar nog geen reakties gehad. dus bij deze als je op zoek bent naar een lief paard, 1.60 hoog, 19 jaar. superbraaf onder zadel zowel als aan de hand, stuur me dan een pb :o . oja hij komt in moordrecht te staan.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:15

passepartout schreef:
YVVV: dat is boffen en heb je geluk gehad om een goede te vinden.
Ik heb gisteren onze advertentie op MP weggehaald voor een bijrijder, hoef ik me ook niet te ergeren omdat er niet serieus gereageerd wordt.

Ja he? En dat terwijl mijn eisenlijstje best behoorlijk was!
Ik had er ook duidelijk ingezet dat ik eerst wil dat er een band opgebouwd wordt, voordat diegene op zijn rug zou klimmen.
Klinkt niet erg aantrekkelijk denk ik, als je een bijrijdpaard zoekt?
Ook leeftijd 20+, eigen vervoer, bereid om stalklussen te doen ed.

Toch denk i kdat je met een korte duidelijke eisenlijst meer mensen aantrekt dan wanneer je een verhaaltje opschrijft.
Je trekt toch de serieuzere mensen aan, ipv de 'penny's '

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:19

Nou ik ben nu al heel lang op zoek naar een verzorgster, en tot nu toe zonder resultaat.

heb korte berichtjes geplaats en ook uitgebreidere, en heb geprobeert iemand te vinden die steentje bijdraagt in de kosten, nou en ook zonder dus gratis...
Maar of ze spreken af en komen niet opdagen of ze zijn te pennie indd..

En nu is mn paardje weer iets lastiger dus is het ook weer moeilijker.

Maar wat ik ook schrijf tot nu toe is het zonder resultaat..

Dus van mij uit ook,, als iemand interesse heeft in 2 leuke paarden, kijk dan in mn pro, en neem anders contact op met Melissa7..

want ze komen beide op dezelfde stal te staan.. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:23

Waarom gaan alle Den Haag paarden nu ineens naar Moordrecht? :P Nog steeds zoekende dus hier, kan helaas geen bijdrage qua geld leveren (maakt het erg lastig, I know!)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:28

Ze stellen te hoge eisen vind ik.
Je moet 18+ zijn en veeel ervaring hebben. 4 jaar is niet genoeg ofzo. bijdrage erbij doen.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:15

ik vind t ook een beetje jammer, zonder ervaring kom je eigenlijk niet aan een bijrijdpaard, maar zonder bijrijdpaard krijg je geen ervaring (en ik denk dat als ik een eigen paard heb niet echt meer de behoefte heb aan een bijrijdpaard.. dus die optie valt imo af...)
endless loop?

manege ervaring word ook niet echt gezien als ervaring valt mij vaak op...

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:41

Kimmikky schreef:
ik vind t ook een beetje jammer, zonder ervaring kom je eigenlijk niet aan een bijrijdpaard, maar zonder bijrijdpaard krijg je geen ervaring (en ik denk dat als ik een eigen paard heb niet echt meer de behoefte heb aan een bijrijdpaard.. dus die optie valt imo af...)
endless loop?

manege ervaring word ook niet echt gezien als ervaring valt mij vaak op...

hangt ook van het paard af denk ik.
Ik had voorheen een Fjord waar iedereen op kon, maar dat kan met deze echt niet.
Manegeervaring is dan gewoon echt te weinig, het is echt niet te vergelijken met manegepaarden.
En het hangt er ook vanaf wat je in iemand zoekt.
Alleen in de bak rijden gaat al sneller dan naar buiten, waar ik dus iemand voor zoek.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:26

zou jij iemand een kans geven als deze toe zou geven enkel op een manege te rijden? of eigenlijk gelijk al iets hebben van ik zoek wel verder?

ik weet ook wel dat een privepaard totaal iets anders is dan een manegepaard (heb dat wel gemerkt de paar keer dat ik op m'n tante dr dressuurpaardje mocht, huh? bokt ie? nee, da's een changementje... of: ik zet wijken voor linkerbeen in, paard appuyeert naar links)
ik kan dan in theorie zeggen ik rij wel vaker op een privepaard, maar durf dat met 1 keer per jaar (en uitstappen na wedstrijden) niet te zeggen...

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:32

Die kans heb ik al gegeven en ging niet.
Ze wisten weinig van de verzorging, weinig inzicht, en geen benul van de gezondheid en beengebreken.
Sorry, maar mijn paard gaat voor...

En bovendien moet het wel veilig zijn, je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor je paard.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:17

Kimmikky schreef:
zou jij iemand een kans geven als deze toe zou geven enkel op een manege te rijden? of eigenlijk gelijk al iets hebben van ik zoek wel verder?

ik weet ook wel dat een privepaard totaal iets anders is dan een manegepaard (heb dat wel gemerkt de paar keer dat ik op m'n tante dr dressuurpaardje mocht, huh? bokt ie? nee, da's een changementje... of: ik zet wijken voor linkerbeen in, paard appuyeert naar links)
ik kan dan in theorie zeggen ik rij wel vaker op een privepaard, maar durf dat met 1 keer per jaar (en uitstappen na wedstrijden) niet te zeggen...

Ik zeg zonder moeite ja. Bij ons is altijd wel iemand dus proberen is dan veilig. Het enige wat ik echt verwacht is dat je ook echt elke week 2 of 3 keer komt en dat je je verantwoording neemt en je aan de afspraken houd. Maar dat laatste is een rare vraag.

Maar manegeruiters moeten ooit de kans krijgen om geen manegeruiter meer te zijn. Geef ze graag die kans hoor, en met mij best veel andere ook.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:06

Rivjenn schreef:
Die kans heb ik al gegeven en ging niet.
Ze wisten weinig van de verzorging, weinig inzicht, en geen benul van de gezondheid en beengebreken.
Sorry, maar mijn paard gaat voor...

En bovendien moet het wel veilig zijn, je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor je paard.

wat versta je daaronder?

(denk dat ervaring met bijrijdpaarden op zich niets hoeft te zeggen over verstand van ziektes / beengebreken, dat moet je dan hebben gezien, als je vorige bijrijdpaard nooit wat heeft gehad weet je dat ook niet denk ik)

het is niet dat ik niet snap dat je het allerbeste voor je paard wil, maar als je al een poos aan het zoeken bent en je krijgt overal te horen: je hebt geen ervaring laat maar (of mensen willen je wel maar dan zitten ze ongeveer aan de andere kant van t land..) word je toch moe van...
Laatst bijgewerkt door Kimmikky op 04-02-09 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 01:17

Veulen84 schreef:
Kimmikky schreef:

Ik zeg zonder moeite ja. Bij ons is altijd wel iemand dus proberen is dan veilig. Het enige wat ik echt verwacht is dat je ook echt elke week 2 of 3 keer komt en dat je je verantwoording neemt en je aan de afspraken houd. Maar dat laatste is een rare vraag.

Maar manegeruiters moeten ooit de kans krijgen om geen manegeruiter meer te zijn. Geef ze graag die kans hoor, en met mij best veel andere ook.

klinkt logisch dat als je iets afspreekt dat je dat ook nakomt, of is dat eigenlijk niet zo standaard?

hoop stiekem ook een bijrijdpaard te vinden dat bij een wat grotere stal staat, inderdaad zodat er altijd wel kans is dat er iemand is die ik eventueel raad kan vragen, zodat ik niet zelf aan hoef te modderen

(ik zie trouwens weleens van die advertenties, dat mensen geen reactie hoeven van manegeruiters)
Laatst bijgewerkt door Kimmikky op 04-02-09 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt