Rij 11 jaar op Manege Nieuw Amstelland in Amstelveen. Arrow was direct al mijn lievelingetje. Begint dit jaar werd ze kreupel. Toen heb ik gevraagd of ik haar mocht verzorgen. Was geen probleem. Ze waren blij dat iemand 't wilde doen. Heb d'r 3 keer geprobeerd op te bouwen. Daarna zeiden ze: "Nou dit gaat niet meer. Je mag d'r hebben of 't is met d'r gedaan." Toen heb ik mijn ouders gevraagd. Die vonden het niets. Al vond mijn vader Arrow altijd al een geweldig paardje. Dus uiteindelijk hebben ze ingestemd. Ik heb d'r toen gratis mee gekregen.
Ik rij op een manege, en ik was al heel lang op zoek naar een verzorgpaardje. Er kwam een paardje genaamd Rocket, ik was er al meteen verliefd op. Ik vroeg de eigenaar of ik haar misschien mocht verzorgen maar kreeg nooit wat terug... Toen ging ik in de carouselles, en leerde ik een meisje kennen Gina. Haar zus was de eigenaar van Rocket. Ze vertelde dat haar zus zwanger was en opzoek was naar een verzorger. Ik bent oen gelijk gaan mailen, en uiteindelijk mocht ik haar gaan proberen. Ik probeerde haar met springen, en het was gelijk een klik. Sindsdien rij ik op haar en verzorg ik haar met liefde. Als de baby er is, mag ik gewoon doorrijden met haar. Over een paar maanden wil ik ook gaan starten met concours. Ik weet zeker dat ze neit verkocht word, want dat willen ze niet. Alleen aan mij, dus ik kan nog veel plezier met haar beleven.
Op de manege waar ik reed verhuurden ze pony's. Ylga werd ook verhuurd, en haar huurder stopte ermee. Ik heb 5 maanden lopen zeuren, en toen mocht ik haar eindelijk gaan huren. Ik reed in de les altijd op haar, en zaterdag en zondag middag reden we vrij.
begin dit jaar stopte de manege, maar Ylga bleef daar, omdat ze voor de koets liep, ik mag haar nog steeds huren, en ze is zo goed als van mij.
Lioony
Geplaatst: 02-08-10 20:57
Lang verhaal.. Het komt dr op neer dat ik een meisje in m'n klas kreeg en die haar moeder had een paard op de pensionstal 5 min. fietsen van mijn huis en zo ben ik dr een beetje in gerold zeg maar
Ik had een zoekertje geplaatst op kapaza, daar reactie op gehad, maar dat paard bleek niet bij mij te passen. Toen heeft die mevrouw de gsm-nummer van de eigenaar van Almé gegeven