Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lars schreef:borg: dat was ook niet het onderwerp het gaat hier om bijrijders/verzorgster die moeten betalen voor het paard van een ander.
spoekie schreef:Myukii schreef:Tja, ik neem toch aan dat de verzorgers toch niet voor niets geen eigen paard hebbenGrootste oorzaak daarvan zal wel gebrek aan geld zijn - zo ook bij mij. Kan iedereen wel zeggen dat het zoooo verwend is, maar dan neem je toch géén verzorgster als je zelf te weinig tijd hebt voor je paard?
Daar doe je ook niemand kwaad mee, verzorg/bijrijdpaarden zijn er op het moment meer dan verzorgsters/bijrijdsters, dus er zullen toch nog wel mensen zijn die wél het nut van een verzorgster in zien, en daar geen geld voor hoeven
Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn er echt meer verzorgers dan paarden in de aanbieding...
Ik vind het best logisch dat er een kleine vergoeding tegenover het rijden mag staan. Dat mag zowel in geld als klusjes zijn. De bedragen van 150 euro vind ik ook onzin, maar bijvoorbeeld 50 euro meebetalen of de hoefsmid en wormenkuren betalen oid moet toch kunnen. En er staat een meisje van 14 bij ons op stal, die ook zelf de hoefsmid en wormenkuren moet betalen. Die heeft dat voor haar pony over. Het is al haar zakgeld, maar zij heeft het er voor over. Dus je maakt mij niet wijs dat ook een kind van 15 dat niet kan betalen. Dat is een kwestie van hoe graag ze het willen.
Ik werk ook voor mijn eigen pony, maar veel kinderen willen gewoon het allemaal zo op een bordje aangeboden krijgen. Zo werkt dat niet. Je zult er iets voor over moeten hebben. Ik neem ook aan dat je mijn paard zou willen rijden, omdat je het leuk vindt. Niet omdat jij zo menslievend bent dat je mij uit de brand helpt. De eerste verzorger die dat puur doet om de eigenaar te helpen, die moet ik nog meemaken. Ze komen allemaal, omdat ze willen rijden. Dat is prima, niks mis mee, ik wil zelf ook graag rijden. Maar dan moeten sommige personen in dit topic niet gaan lopen doen als ze de eigenaar zo een enorme dienst verlenen en er bijna geld voor zouden moeten krijgen!
Myukii schreef:spoekie schreef:Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn er echt meer verzorgers dan paarden in de aanbieding...
Ik vind het best logisch dat er een kleine vergoeding tegenover het rijden mag staan. Dat mag zowel in geld als klusjes zijn. De bedragen van 150 euro vind ik ook onzin, maar bijvoorbeeld 50 euro meebetalen of de hoefsmid en wormenkuren betalen oid moet toch kunnen. En er staat een meisje van 14 bij ons op stal, die ook zelf de hoefsmid en wormenkuren moet betalen. Die heeft dat voor haar pony over. Het is al haar zakgeld, maar zij heeft het er voor over. Dus je maakt mij niet wijs dat ook een kind van 15 dat niet kan betalen. Dat is een kwestie van hoe graag ze het willen.
Ik werk ook voor mijn eigen pony, maar veel kinderen willen gewoon het allemaal zo op een bordje aangeboden krijgen. Zo werkt dat niet. Je zult er iets voor over moeten hebben. Ik neem ook aan dat je mijn paard zou willen rijden, omdat je het leuk vindt. Niet omdat jij zo menslievend bent dat je mij uit de brand helpt. De eerste verzorger die dat puur doet om de eigenaar te helpen, die moet ik nog meemaken. Ze komen allemaal, omdat ze willen rijden. Dat is prima, niks mis mee, ik wil zelf ook graag rijden. Maar dan moeten sommige personen in dit topic niet gaan lopen doen als ze de eigenaar zo een enorme dienst verlenen en er bijna geld voor zouden moeten krijgen!
Ik rijd nu al ±7 jaar verschillende paarden en pony's bij, en heb werkelijk nog nóóit hoeven betalen voor het verzorgen. Natuurlijk ben ik niet te beroerd om eens de hoefsmid oid te betalen, maar een vaste bijdrage gewoon niet. Zoals ik al zei: ik heb niet voor niks geen eigen paard/leasepaard, gewoon omdat dat geld er op het moment niet is.
En nee, ik zeg niet dat ik paarden verzorg uit mensenliefde (al word ik ook wel eens gevraagd om alleen voer klaar te zetten en uit te mesten voor paarden waar ik niet op rijd, omdat de eigenaresse geen tijd heeft die dag. En dat doe ik dus níét omdat ik daar nou zooooveel plezier aan beleef ofzo), maar wel dat de meeste mensen geen verzorgster hebben omdat ze het zo leuk vinden voor de verzorgster, maar omdat ze zelf -tijdelijk- geen tijd hebben.
Nouja, jij mag vinden wat jij wilt, en een bijdrage van je verzorgster/bijrijdster vragen hoe hoog jíj het wilt, ik zeg alleen dat ik zelf nooit een vaste bijdrage zou betalen voor het paard van een ander. Als ik daarmee nou ook 'rechten' kreeg (meebeslissen bij verkoop paard/aankoop nieuw paard, vaste dagen waarop ik echt alles zou mogen doen, paard mee op wedstrijd mogen nemen (wat ik niet wil, maargoed), etc), dus meer gedeelde eigenaar worden, dan vind ik het een ander verhaal.
Maar aangezien dat vrijwel nooit zo is, zou ik niet betalen
tamaraM schreef:Ik vind het raar als de eigenaar de verzorgster moet betalen de verzorgster mag toch vanalles doen?
dan zou je moeten betalen om een ander op de paard te laten rijden