Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marijke_1995

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:00

Zelf betaal ik niks voor mijn verzorgpaardje.
Maar dat komt omdat ze al vrij lang al zocht en niemand kon vinden waarbij het echt goedging.
Dusja..

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:09

lars schreef:
borg: dat was ook niet het onderwerp het gaat hier om bijrijders/verzorgster die moeten betalen voor het paard van een ander.

Ik herhaalde even de post die voor mij geplaatst was, maar dan vanuit mijn standpunt. Even teruglezen graag.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:11

Ik vind 50 euro per maand ook voldoende. Het is een fijn paard met mooie spullen die ik ter beschikking stel. Ik kan het overigens ook alleen met mijn dochter af hoor als het moet. Ik gun een ander ook wat en mijn paard een extra vriendinnetje. Mag best wat tegenover staan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 10:55

spoekie schreef:
Myukii schreef:
Tja, ik neem toch aan dat de verzorgers toch niet voor niets geen eigen paard hebben Clown Grootste oorzaak daarvan zal wel gebrek aan geld zijn - zo ook bij mij. Kan iedereen wel zeggen dat het zoooo verwend is, maar dan neem je toch géén verzorgster als je zelf te weinig tijd hebt voor je paard? Tong uitsteken Daar doe je ook niemand kwaad mee, verzorg/bijrijdpaarden zijn er op het moment meer dan verzorgsters/bijrijdsters, dus er zullen toch nog wel mensen zijn die wél het nut van een verzorgster in zien, en daar geen geld voor hoeven Knipoog

Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn er echt meer verzorgers dan paarden in de aanbieding...
Ik vind het best logisch dat er een kleine vergoeding tegenover het rijden mag staan. Dat mag zowel in geld als klusjes zijn. De bedragen van 150 euro vind ik ook onzin, maar bijvoorbeeld 50 euro meebetalen of de hoefsmid en wormenkuren betalen oid moet toch kunnen. En er staat een meisje van 14 bij ons op stal, die ook zelf de hoefsmid en wormenkuren moet betalen. Die heeft dat voor haar pony over. Het is al haar zakgeld, maar zij heeft het er voor over. Dus je maakt mij niet wijs dat ook een kind van 15 dat niet kan betalen. Dat is een kwestie van hoe graag ze het willen.
Ik werk ook voor mijn eigen pony, maar veel kinderen willen gewoon het allemaal zo op een bordje aangeboden krijgen. Zo werkt dat niet. Je zult er iets voor over moeten hebben. Ik neem ook aan dat je mijn paard zou willen rijden, omdat je het leuk vindt. Niet omdat jij zo menslievend bent dat je mij uit de brand helpt. De eerste verzorger die dat puur doet om de eigenaar te helpen, die moet ik nog meemaken. Ze komen allemaal, omdat ze willen rijden. Dat is prima, niks mis mee, ik wil zelf ook graag rijden. Maar dan moeten sommige personen in dit topic niet gaan lopen doen als ze de eigenaar zo een enorme dienst verlenen en er bijna geld voor zouden moeten krijgen!

Ik rijd nu al ±7 jaar verschillende paarden en pony's bij, en heb werkelijk nog nóóit hoeven betalen voor het verzorgen. Natuurlijk ben ik niet te beroerd om eens de hoefsmid oid te betalen, maar een vaste bijdrage gewoon niet. Zoals ik al zei: ik heb niet voor niks geen eigen paard/leasepaard, gewoon omdat dat geld er op het moment niet is.

En nee, ik zeg niet dat ik paarden verzorg uit mensenliefde (al word ik ook wel eens gevraagd om alleen voer klaar te zetten en uit te mesten voor paarden waar ik niet op rijd, omdat de eigenaresse geen tijd heeft die dag. En dat doe ik dus níét omdat ik daar nou zooooveel plezier aan beleef ofzo Knipoog ), maar wel dat de meeste mensen geen verzorgster hebben omdat ze het zo leuk vinden voor de verzorgster, maar omdat ze zelf -tijdelijk- geen tijd hebben.

Nouja, jij mag vinden wat jij wilt, en een bijdrage van je verzorgster/bijrijdster vragen hoe hoog jíj het wilt, ik zeg alleen dat ik zelf nooit een vaste bijdrage zou betalen voor het paard van een ander. Als ik daarmee nou ook 'rechten' kreeg (meebeslissen bij verkoop paard/aankoop nieuw paard, vaste dagen waarop ik echt alles zou mogen doen, paard mee op wedstrijd mogen nemen (wat ik niet wil, maargoed Tong uitsteken ), etc), dus meer gedeelde eigenaar worden, dan vind ik het een ander verhaal.
Maar aangezien dat vrijwel nooit zo is, zou ik niet betalen Tong uitsteken

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:06

Als verzorger hoef ik niet te betalen.. Ik rijdt op wedstrijdpaarden en krijg Gratis les van de eigenaren. Die man is zelf nederlands springkampioen geweest Knipoog Dus ik leer veel van hem.

Zelf wil ik mijn beste maatje , een arabier, kopen, maar wil dan ook wel een verzorger die klein bedrag in de maand wil betalen. dit vraag ik alleen als hij ingereden is. En ik vind dat een eigenaar best was kan vragen maar niet 150 euro ofso:)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:23

Ik betaalde voor mijn verzorgpony helemaal niks, maar nu hij naar een andere manege gaat (El Sham in monster) moet ik €35,- per maand betalen van de manege zelf...

tamaraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:32

Ik vind het raar als de eigenaar de verzorgster moet betalen de verzorgster mag toch vanalles doen?
dan zou je moeten betalen om een ander op de paard te laten rijden

Aardbei_Gjaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:33

Het lig er wel een beetje aan vind ik, ook wat de reden is. Zoals bij mijn verzorgpaard (betaal 50 euro in de maand), ik heb vaste dagen en moet dus ook komen als het rotweer is, of als ik een keertje geen zin heb, of als ik me niet zo heel lekker voel. Als het idd zo zou zijn, dat ik zelf mocht weten wanneer ik kwam en dat ik mocht doen met haar wat ik zelf wou enzo, dat kan ik me nog wel een beetje voorstellen dat iemand er geld voor vraagt. Maar ikzelf zou nooit meer dan 25 euro vragen. Daarom zeg ik, het ligt een beetje aan de omstandigheden. Als je ook de stal uitmest en voert enzo dan vind ik het al helemaal onzin om geld te betalen, want dan doe je er iets voor terug vind ik.

groetjes

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:05

Een stal uitmesten en een beejte vegen en opruimen hoort gewoon bij het paardrijden. Op heel veel pensionstallen mesten de eigenaren zelf uit (ik ook dus) en betalen alsnog flink stallingsgeld.
En het weer houdt ook al geen rekening met me. Vandaag was het bijvoorbeeld wel erg vies warm om te mesten en te rijden. Haha!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:40

Oke, nu kom ik dit topic binnenvallen omdat ik een specifieke vraag heb over het betalen voor een bepaald verzorgpaard; ik heb namelijk het idee dat eigenaar en ik er niet samen uit gaan komen, omdat we allebei een ander idee hebben over het bedrag wat redelijk is..
Kan ik iemand pm'en met de info, en zou diegene mij dan advies willen geven? Ik ben er niet zo in thuis omdat ik nooit heb betaald voor verzorgpaarden en niet meer wil betalen dan redelijk is.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:45

wat redelijk is, is afhankelijk van zoveel dingen... Maar vooral ook van wat je zelf er voor over hebt om dat paard te mogen rijden en wat je vrijheden zijn en hoeveelheid dagen dat het paard tot je beschikking staat...

Maar je mag wel pm-en voor mijn mening over je persoonlijke situatie hoor Knipoog

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:46

Ja, het gaat dus om dit specifieke geval, daarom zou ik graag wat meningen horen... dan pm ik je even. Zal zo gedetailleerd mogelijk zijn, dus kan wel een verhaal worden hoor, weet waar je aan begint Knipoog

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:00

Myukii schreef:
spoekie schreef:
Ik weet niet waar jij woont, maar hier zijn er echt meer verzorgers dan paarden in de aanbieding...
Ik vind het best logisch dat er een kleine vergoeding tegenover het rijden mag staan. Dat mag zowel in geld als klusjes zijn. De bedragen van 150 euro vind ik ook onzin, maar bijvoorbeeld 50 euro meebetalen of de hoefsmid en wormenkuren betalen oid moet toch kunnen. En er staat een meisje van 14 bij ons op stal, die ook zelf de hoefsmid en wormenkuren moet betalen. Die heeft dat voor haar pony over. Het is al haar zakgeld, maar zij heeft het er voor over. Dus je maakt mij niet wijs dat ook een kind van 15 dat niet kan betalen. Dat is een kwestie van hoe graag ze het willen.
Ik werk ook voor mijn eigen pony, maar veel kinderen willen gewoon het allemaal zo op een bordje aangeboden krijgen. Zo werkt dat niet. Je zult er iets voor over moeten hebben. Ik neem ook aan dat je mijn paard zou willen rijden, omdat je het leuk vindt. Niet omdat jij zo menslievend bent dat je mij uit de brand helpt. De eerste verzorger die dat puur doet om de eigenaar te helpen, die moet ik nog meemaken. Ze komen allemaal, omdat ze willen rijden. Dat is prima, niks mis mee, ik wil zelf ook graag rijden. Maar dan moeten sommige personen in dit topic niet gaan lopen doen als ze de eigenaar zo een enorme dienst verlenen en er bijna geld voor zouden moeten krijgen!

Ik rijd nu al ±7 jaar verschillende paarden en pony's bij, en heb werkelijk nog nóóit hoeven betalen voor het verzorgen. Natuurlijk ben ik niet te beroerd om eens de hoefsmid oid te betalen, maar een vaste bijdrage gewoon niet. Zoals ik al zei: ik heb niet voor niks geen eigen paard/leasepaard, gewoon omdat dat geld er op het moment niet is.

En nee, ik zeg niet dat ik paarden verzorg uit mensenliefde (al word ik ook wel eens gevraagd om alleen voer klaar te zetten en uit te mesten voor paarden waar ik niet op rijd, omdat de eigenaresse geen tijd heeft die dag. En dat doe ik dus níét omdat ik daar nou zooooveel plezier aan beleef ofzo Knipoog ), maar wel dat de meeste mensen geen verzorgster hebben omdat ze het zo leuk vinden voor de verzorgster, maar omdat ze zelf -tijdelijk- geen tijd hebben.

Nouja, jij mag vinden wat jij wilt, en een bijdrage van je verzorgster/bijrijdster vragen hoe hoog jíj het wilt, ik zeg alleen dat ik zelf nooit een vaste bijdrage zou betalen voor het paard van een ander. Als ik daarmee nou ook 'rechten' kreeg (meebeslissen bij verkoop paard/aankoop nieuw paard, vaste dagen waarop ik echt alles zou mogen doen, paard mee op wedstrijd mogen nemen (wat ik niet wil, maargoed Tong uitsteken ), etc), dus meer gedeelde eigenaar worden, dan vind ik het een ander verhaal.
Maar aangezien dat vrijwel nooit zo is, zou ik niet betalen Tong uitsteken

Jij kijkt erg vanuit jouw situatie. Ik vind die ene keer voer geven gewoon een vriendendienst en dat heeft niks te maken met echt een bijrijdpaard..
Maar bekijk het bijvoorbeeld eens vanuit mijn situatie:

Je krijgt een fijn gereden pony ter beschikking. Ze heeft wel temperament, maar is heel eerlijk (nooit gebokt oid) en koel in haar hoofd. ze houdt gewoon van een beetje doorlopen. Je hebt beschikking over een gedraineere buitenbak (inclusief springmateriaal, wat je dus ook mag gebruiken als je goed genoeg rijdt) en een kleine binnenbak. Bos is op 10 minuten stappen afstand en daar kun je heerlijk rijden (ook daar mag je heen, mits je goed genoeg rijdt). Vaak genoeg zijn er mensen op stal en dan kun je samen op stal. De pony wordt buitengezet, binnengezet, gevoerd en gemest. Je hoeft alleen maar te knuffelen en rijden. Ponyclub is op rij-afstand en wedstrijden zouden ook mogen, mits je zelf vervoer regelt (er staan mensen op stal, waar je wrs wel mee mee zou kunnen rijden) en op eigen kosten. Wil je er ijzers onder? Prima, maar jij betaalt het verschil. Vaste dagen zouden in overleg kunnen. Je krijgt gewoon een net zadel, hoofdstel, dekens en de hele rotzooi tot je beschikkin.
Wel is het mijn paard en zijn de uiteindelijke beslissing aan mij. Maar dat zou dan dus gaan over echt verkoop, dierenarts laten komen, welke hoefsmid etc.
Stel je voor dat ik dan voor 2 of 3 dagen in de week, 50 euro zou vragen hooguit.
Want van mij hoeft er niemand te komen. Je merkt niks of vrij weinig aan haar als ze een keer niet gereden is. Ze kan altijd haar benen strekken en krijgt altijd gewoon haar basisbehoeften. Wel is het voor mij irritant dat je het gewoon echt merkt als er iemand anders op rijdt. Maar ik zou het dan dus aanbieden om 1. iemand de kans te geven een leuke pony te rijden en 2. zo de kosten wel een beetje te drukken. Ik kan het prima betalen, maar bijv. 30 of 50 euro meer over voor kleren oid zou ook wel leuk zijn...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:39

Bij mij is het het principe: een verzorger betaald niet, een bijrijder mag best wat betalen. Lachen
Ik heb vanaf mijn 8e verzorgpony's gehad, maar heb nooit betaald. Maar... Dat was geen win situatie. De paarden stonden anders gewoon stil, 24/7 in het land en dat vonden ze prima. De eigenaar ook, want het enige wat ik deed was poetsen of rondjes met ze lopen door het weiland. Toen ik 10 was, kreeg ik 3 verzorgpony's bij een boer, zelfde verhaal, kwam ik niet, stonden de paarden te niksen. En dat vond iedereen incl paarden zelf prima. Knipoog Met 1 van deze paarden mocht ik echter wel op buitenrit, rijden in het land etc. Maar nog steeds geen win win situatie, want ik was de enige die voordelen had Knipoog De eigenaar was het een zorg of er iets met de paarden gedaan werd of niet. Inmiddels heb ik al weer bijna 9 jaar mijn eigen paard.
Een verzorger wil ik niet, een bijrijder ook niet.
Maar om het verschil aan te geven: Als ik een verzorger zou hebben, zou dat iemand zijn die leuk aanklooide met de pony. Lekker poetste etc, wandelde en leuke dingen deed. Een bijrijdster is voor mij echter iemand die gebruik maakt van je paard. Gebruik is bijdrage, zeker omdat ik het zou doen om iemand een plezier te doen, want nodig vind ik het niet.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:21

Ik heb in totaal 4 verschillende bijrijdpaarden gehad. Voor 2 heb ik wel moeten betalen.

Paard 1: Was ongeveer 12 jaar en mocht 4 jaar lang alles met de pony doen. We gingen op wedstrijd eens paar maand en eigenaresse betaalde alles. Vond het leuk dat wij iets met de pony's deden. Ze reed ze zelf ook.

Paard 2: moest er voor betalen, Oke geen probleem 75 euro per maand inclusief een les.
Verdiende zelf erg weinig en kon het eigelijk niet missen.

Paard 3: moest er ongeveer 60 euro voor betalen. Had alleen een weiland voor me beschikking en in de winter kon alleen buiten rijden. Vond dat zelf niet zo succesvol

Paard 4: Paardje verzorg ik nu, hoef er niks voor te betalen. 2 dagen mag ik doen wat ik wil. Als ik iets nieuwd wil doen bespreek ik het wel met de eigenaresse. Als ik voor hem zou moeten betalen zou ik het ook doen maar niet meer dan 50 euro per maand. Les betaal ik wel zelf.

Vind het niet raar dat eigenaren geld vragen, mits het niet te veel is in vergelijking wat je zou kunnen doen.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:02

ik vind het eigelijk wel goed. alles zijn sommige bedragen wel erg hoog! ik verzorg een fjord en shet en samen betaal ik 30 euro in de maand omdat ik ook op ze mag rijden. En stel ik loop progelijk dat paard kreupel, dan hoef ik niet de dierenarts te betalen of so. dus ik vind het just wel handig

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:47

Ik zoek ook een bijrijdster maar die hoeft echt niet te betalen ik ben allang blij dat ze een dag of 2 van me overneemt!
( niet dat ik zelf niet graag ga hoor Knipoog ) toen ik zelf nog verzorgpaard had vroeger, hoefde ik ook niet te betalen, sommige mensen vragen 50 euro voor 1 dag in de week echt absurt

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:36

Ik ga niks betalen en dat is uit principe.

Ik ga echt niet 80 euro per maand betalen om een paard mogen verzorgen. Dan huur ik liever wel af en toe een paard voor een uurtje. Dan ben je goedkoper uit en heb je geen lasten en heb je meer vrije tijd.

Bij verzorgen heb je zowel lasten en lusten en je maakt ook de eigenaar ook blij dat je haar lasten wat verlicht. Dan ga je toch geen geld vragen, alleen omdat je tijd te kort komt.

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:00

Ja, nou, ik vind het geen onzin hoor!
Het is niet zo dat je die mensen hun lasten ontneemt:
Want die mensen vinden het zelf leuk.
Ze kunnen het best redden zonder jou,
Maar door jou te laten betalen hebben ze ook nog een oplossing,
En jij een fijn en leerzaam paard.

Dit is gewoon een geven en nemen situatie!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:12

De Paardenliefhebberij is voor mij meer dan alleen een paard huren om te rijden...

Het verzorgen, de omgang, het trainen, het opbouwen van een band met een dier en dan zo kunnen communiceren dat je samen steeds moeilijkere opdrachten uit kunt voeren.

Dat lukt niet met steeds verschillende huurpaarden, en je hebt vaak minder vrijheid dan met een bijrijd- of verzorgpaard.

Een eigen paard kost veel meer geld, veel meer tijd, en is een veel grotere verantwoordelijkheid en je loopt alle risico's zelf.
Heb je niet de financiën, of de juiste voorwaarden om goed een eigen paard te kunnen houden, dan is het rekensommetje voor mij niet zo ingewikkeld.

Voor niets gaat de zon op, en ook weer onder.
Het is fijn als ik gratis mee mag genieten van andermans rijkdom en geluk, maar als dat niet gratis kan, dan krijg je vraag en aanbod en ga je gewoon voor jezelf afwegen of je beter af bent met een eigen paard, of dat je beter een bijdrage kunt geven aan de eigenaar van een bijrijd- of verzorgpaard...

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:46

tamaraM schreef:
Ik vind het raar als de eigenaar de verzorgster moet betalen de verzorgster mag toch vanalles doen?
dan zou je moeten betalen om een ander op de paard te laten rijden

zo zegt mijn vader het ook altijd, vandaar dat ik nog steeds op een manege rijdt ..

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:58

Bij mij is het net andersom, ik HAD een bijrijdster, voor 1 jaar, zij is zelf weggegaan.
Ik vond niet dat ze iets hoefde te betalen, dat heeft ze wel aan me gevraagd, maar omdat ze mij ook uithielp met de ponies vond ik dat niet nodig. Ik had wel gevraagd om me eens afentoe mee te helpen, stallen mesten, mest uit de weide te halen, zadels enzo invetten etc. Nou ze kwam wanneer het HAAR uitkwam, ze deed wat ze wilde, heeft me in 1 jaar tijd 5 keer meegeholpen met mest uit de weide te halen, dus errug veel ja, en al ze nou super goed kon rijden en bijv. mijn ponies echt trainde en naar een hoger niveau zou rijden, oke, maar 1 pony was haar de baas en die heeft alleen maar verschillende trucjes aangeleerd doorhaar. Dus zoveel heb ik nooit aan haar gehad, toen liet ze me via e-mail weten dat ze een eigen pony had gekocht, dus einde verhaal, nou dan, ben je lekker als eigenaar een jaar lang misbruikt!!!! Dus al had ik maar 25 euro per maand gevraagd, dan had ik wel nu bijv een nieuw hoofdstel en halster kunnen kopen.
Ik vind het lastig een goed bijrijder te vinden, die EN te vertrouwen is EN goed kan rijden EN die ook echt goed is voor je paarden En ook echt helpt met verzorgen, al is het maar voor de vakanties. Dan zou ik ook geen bijdrage vragen, maar als iemand niet echt goed kan rijden en al zijn het maar recreatie ponies, dan heb je er ook niet veel aan.
Daarvoor zou ik voorlopig geen nieuwe bijrijder meer willen alleen al wat met de vorige gebeurd is.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:25

mijn bijrijdsters [ ja ik heb er 2 Haha! ] betalen mee.

en mijn nieuwe die nu 1x geweest is wil zelf een zadel en hoofdstel kopen,precies hetzelfde als ik al in een aparte kast voor de bijrijdsters heb
nou van mij mag ze Haha!
die laatste bijrijdster had zelf een adv geplaatst en ook dat ze wilde bijdragen in de kosten.
ik heb al jaren bijrijdsters en ze hebben allemaal meebetaald.
voor niks gaat de zon op,alles kost geld dus ook het rijden op mijn pony

en wil je er geen geld voor neerleggen ,geen probleem maar dan rij je niet met mijn pony. Clown

maar hier in de regio is mee betalen heel normaal Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:29

Ik heb nu een verzorgpaardje gevonden en ik vindt het wel zo eerlijk om een bijdrage te gaan betalen. Plus ik ben zo iemand die er dan duidelijke afspraken op na wil houden niet dat ik als er wat met het paard gebeurd of met het tuig ik het achteraf op me bordje krijg.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:36

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt