Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
o0valerie0o schreef:Ik vind dat raar..zeggen ze, ja paarden zijn al zo duur. Ja je doet hun toch een plezier en zij jou??dan snap ik niet waarom ze je opzadelen met de helft van stalgeld en zulk soort dingen. Ja een paard is duur, maar dan moet iemand die je op je pony laat rijden toch niet betalen?De verzorger doe je juist een plezier omdat je (meestal) zelf geen tijd heb om te rijden..Ik vind dat altijd een beetje raarMaar dingen zoals stal mesten of zulk soort dingen kan ik wel begrijpen, dat is ook niet zo 'erg' als betalen
mirgino schreef:nu vraag ik me iets af![]()
dit aan alle bijrijdsters die meebetalen maar onzin vinden![]()
stel dat jij nu een eigen paard koopt en die kost 4000 euro je stalt hem op een leuke stal
voor 250 euro p/m
je hebt er nog andere kosten bij van DA ,smid ,Wormenkuur enz
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn![]()
jouw kosten komen op zo`n 350 euro p/m
dan zou jij iemand anders gratis op jouw paard laten bijrijden??
en jij betaald dan alle kosten??
dus de bijrijdster een gratis paard en jij werk je uit de naad om die 350 euro op te hoestten.
als dat zo is,verkoop ik mijn paard en kom ik bij jou gratis rijden![]()
![]()
![]()
ik heb sinds deze week een nieuwe bijrijdster voor mijn merrie en deze vrouw betaald de helft van de stalling en smid mee,en vind dat heel normaal:))
ze heeft jaren op een manege gereden en weet wat een paard aan stalling en onderhoud kost.
Nouvel schreef:mirgino schreef:nu vraag ik me iets af![]()
dit aan alle bijrijdsters die meebetalen maar onzin vinden![]()
stel dat jij nu een eigen paard koopt en die kost 4000 euro je stalt hem op een leuke stal
voor 250 euro p/m
je hebt er nog andere kosten bij van DA ,smid ,Wormenkuur enz
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn![]()
jouw kosten komen op zo`n 350 euro p/m
dan zou jij iemand anders gratis op jouw paard laten bijrijden??
en jij betaald dan alle kosten??
dus de bijrijdster een gratis paard en jij werk je uit de naad om die 350 euro op te hoestten.
als dat zo is,verkoop ik mijn paard en kom ik bij jou gratis rijden![]()
![]()
![]()
ik heb sinds deze week een nieuwe bijrijdster voor mijn merrie en deze vrouw betaald de helft van de stalling en smid mee,en vind dat heel normaal:))
ze heeft jaren op een manege gereden en weet wat een paard aan stalling en onderhoud kost.
Maar jij wilt toch een eigen paard...
en jij wilt toch iemand die er 3 dagen in de week goed voor zorgt zodat je zelf niet hoeft te komen...
en je verwacht dan toch dat dat die dagen goed en verantwoord gebeurd zodat jij die dagen je handen vrij hebt voor andere dingen...
Nouvel schreef:oke, daar had ik nog niet bij stil gestaan...
ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat iemand een bijrijder/verzorger voor zijn paard wil omdat hij/zij een aantal dagen in de week niet wil/kan komen...
en in dat geval vind ik het niet echt redelijk om er geld voor te vragen, omdat er dan meestal al stalklusjes enzo bijkomen...
In jouw geval hoeft jouw bijrijdster dus niks aan werkzaamheden te verrichten, maar komt ze puur alleen voor het rijden, en huurt ze dus die dagen soort jouw paard?
tja, dat kan ook!
Jessica15 schreef:ik vind het onzin dat je geld moet betalen om iemand anders zijn paard te rijden omdat hij of zij geen tijd heeft !
ik zou zelf geen paard verzorgen waar ik voor moet betalen
ik heb nu ook een verzorgpaard waar ik allles mee mag doen wat ik wil dus net zo iets als een eigen paard en ik hoef eer niet voor te betalen
een vriendin van mij betaalt werl voor haar verzorg paard en de eigenaar ziet ze nooit meer net zoals van je betaald mij en red je kont maar
Maar ieder zijn eigen mening
Jessica15 schreef:ik vind het onzin dat je geld moet betalen om iemand anders zijn paard te rijden omdat hij of zij geen tijd heeft !
ik heb nu ook een verzorgpaard waar ik allles mee mag doen wat ik wil dus net zo iets als een eigen paard en ik hoef eer niet voor te betalen
een vriendin van mij betaalt werl voor haar verzorg paard en de eigenaar ziet ze nooit meer net zoals van je betaald mij en red je kont maar
Rebeccatjuh schreef:Jessica15 schreef:ik vind het onzin dat je geld moet betalen om iemand anders zijn paard te rijden omdat hij of zij geen tijd heeft !
Ik zie de eigenaresse van mijn bijrijdpaard ook niet, maar hey dat is nou net de reden dat ze mij hem die dag liet verzorgen, want ze kon die dag zelf niet.
Citaat:
Ja inderdaadik kan haar wel bellen of mailen, als er wat is of als ik vragen heb en soms spreken we ook af. Maar ze wil niet voor niets een verzorger
En Jessica15 .. jouw reactie lijkt nu net alsof alle eigenaren die geld vragen iets stoms doen of zoiets.