Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 13:49

Mijn verzorgster betaald dus niets, maar ze moet wel erg regelmatig helpen met stro en hooi slepen, tillen en opslaan via een (extreem) modderige wei. Dus het is echt heel erg zwaar werk. Vaak is zij ook degene die met mijn pony naar de hoefsmid moet, en zorgt zij dat de stal netjes blijft. Tevens moet ze ook de pony van mijn vriendin water en voer geven en opstrooien. Dus het is hard werken Lachen

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:45

Ik hoef niets te betalen, help met stal uitmesten/rijden/poetsen en alle normale dingen. Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 13:17

Ja zo ging het bij mij ook altijd. Ja

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:26

Het hangt van zo veel zaken af of je betalen voor een vzp redelijk vind :
- rij jij het dier naar een beter niveau of is het omgekeerd
- Mag je veel (buiten rijden, springen, wedstrijden) of alleen rondjes hobbelen ?
- Hoeveel betaalt de eigenaar zelf
- Van welke faciliteiten kan je gebruik maken, staat het dier gewoon op een weitje of op een all in mange?
- Moet je naast het rijden nog iets doen (uitmesten, voeren, weide onderhoud, tuig poetsen)

Voor het verzorgen van een shet of pony bij een boer waar je mee op het land mag spelen zou ik ook niets betalen. Of als je al veel extra werk moet doen zoals uitmesten, voeren, binnen en buiten zetten enz.

Maar als je alleen afgesproken hebt om te poetsen en te rijden, en je mag ook best veel met het dier (in de mate van het mogelijke, met sommige dieren kan je nu eenmaal nooit springen of buiten rijden), het paard staat netjes voor je klaar met gerei proper in zijn kastje en het is een goed leerpaard waar je iets van opsteekt, dan vind ik betalen niet meer dan logisch. En dan lijkt het principe halve week rijden = half stalgeld betalen heel redelijk.

Zo rijd ik nu met een d-pony, en ik betaal 80 euro en rijd 3 a 4 keer per week. Ik zit op een all inn stal, mag alles met haar doen en ze is Z geweest, dus ik leer nog elke dag bij.

daisy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:05

hej heejik hoef niks tebetaalen en ik mag alles doen en mag alles leenen dus dat is wel leuk:P Pling Cool Duivel Haha! Bloos

Felies_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:15

Ik hoef niets te betalen!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:27

Ik hoef niets te betalen, mijn eigen jaarling staat bij mn verzorgpony en ik moet verder geen extra werk doen.
Gewoon poetsen rijden etc.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:06

Ik vind dat raar..zeggen ze, ja paarden zijn al zo duur. Ja je doet hun toch een plezier en zij jou??dan snap ik niet waarom ze je opzadelen met de helft van stalgeld en zulk soort dingen. Ja een paard is duur, maar dan moet iemand die je op je pony laat rijden toch niet betalen?De verzorger doe je juist een plezier omdat je (meestal) zelf geen tijd heb om te rijden..Ik vind dat altijd een beetje raar Bloos Maar dingen zoals stal mesten of zulk soort dingen kan ik wel begrijpen, dat is ook niet zo 'erg' als betalen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 21:59

o0valerie0o schreef:
Ik vind dat raar..zeggen ze, ja paarden zijn al zo duur. Ja je doet hun toch een plezier en zij jou??dan snap ik niet waarom ze je opzadelen met de helft van stalgeld en zulk soort dingen. Ja een paard is duur, maar dan moet iemand die je op je pony laat rijden toch niet betalen?De verzorger doe je juist een plezier omdat je (meestal) zelf geen tijd heb om te rijden..Ik vind dat altijd een beetje raar Bloos Maar dingen zoals stal mesten of zulk soort dingen kan ik wel begrijpen, dat is ook niet zo 'erg' als betalen

Mee eens! Maar niethelemaal.

Stel nou dat je opeens problemen krijgt, onverwachts [want kijk, zoiets als studie had je nog kunnen wetn] En je kunt een paar maanden, of voor een korte tijd niet meer dan 2 dagen bij je paard zijn. En iemand mag 5 dagen per week je paard rijden, verzorgen, poetsen, en weet ik wat. Dan zou ik toch een kleine bijdrage vragen, geen 100 euro per maand ofzo.

Maarja, als ik een eigen paard zou hebben, en een verzorgster. Zou ik die verzorgster eigenlijk wat moeten geven, omdat ze mij helpt!

Zo kreeg ik eens een pony te huren die nog niet eens gekocht was. Deze mensen wouden een paard kopen en een pony voor hun kinderen. En dat paard en die pony, waren niet van een kinderachtig bedrag [8000 en 4000 euro]. Ze hadden eerder verteld dat 2 paarden financieel geen probleem waren [die stallen kosten 300 euro per maand en dat dan x 2 en de overige kosten]
Maar omdat de kids ook nog een sociaal leven hadden, werd ik gevraagd om de pony 2x in de week te doen. Maar daar moest ik dan wel 80 euro in de maand voor betalen, omdat de kinderen ook nog vrienden en vriendinnetjes hadden en nog niet zo oud zijn. [en ik heb geen school ofzo Vork ]

Ze hadden de beesten nog niet eens gekocht Vork

joedt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:40

ik betaal 20 per maand, en dan rij ik 2 keer per week. 's winters moet ik ook uitmesten, maar das zo gepiept. Voor de rest is het een recreatief paardje, vooral veel bos, maar mag wel meedoen aan wedstreiden. (deed mee aan volkspaardenfeest) echte wedstreiden is ze helaas niet geschikt voor maar ben druk aan het oefenen Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:03

mirgino schreef:
nu vraag ik me iets af Knipoog

dit aan alle bijrijdsters die meebetalen maar onzin vinden Clown

stel dat jij nu een eigen paard koopt en die kost 4000 euro je stalt hem op een leuke stal
voor 250 euro p/m
je hebt er nog andere kosten bij van DA ,smid ,Wormenkuur enz
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn Knipoog
jouw kosten komen op zo`n 350 euro p/m

dan zou jij iemand anders gratis op jouw paard laten bijrijden??
en jij betaald dan alle kosten??

dus de bijrijdster een gratis paard en jij werk je uit de naad om die 350 euro op te hoestten.

als dat zo is,verkoop ik mijn paard en kom ik bij jou gratis rijden Haha! Ja Haha!

ik heb sinds deze week een nieuwe bijrijdster voor mijn merrie en deze vrouw betaald de helft van de stalling en smid mee,en vind dat heel normaal:))
ze heeft jaren op een manege gereden en weet wat een paard aan stalling en onderhoud kost.
Haha!

Maar jij wilt toch een eigen paard...
en jij wilt toch iemand die er 3 dagen in de week goed voor zorgt zodat je zelf niet hoeft te komen...
en je verwacht dan toch dat dat die dagen goed en verantwoord gebeurd zodat jij die dagen je handen vrij hebt voor andere dingen...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:22

Nouvel schreef:
mirgino schreef:
nu vraag ik me iets af Knipoog

dit aan alle bijrijdsters die meebetalen maar onzin vinden Clown

stel dat jij nu een eigen paard koopt en die kost 4000 euro je stalt hem op een leuke stal
voor 250 euro p/m
je hebt er nog andere kosten bij van DA ,smid ,Wormenkuur enz
je hebt zelf tijd voor je paard maar als iemand het 3 dagen over zou nemen zou dat fijn Knipoog
jouw kosten komen op zo`n 350 euro p/m

dan zou jij iemand anders gratis op jouw paard laten bijrijden??
en jij betaald dan alle kosten??

dus de bijrijdster een gratis paard en jij werk je uit de naad om die 350 euro op te hoestten.

als dat zo is,verkoop ik mijn paard en kom ik bij jou gratis rijden Haha! Ja Haha!

ik heb sinds deze week een nieuwe bijrijdster voor mijn merrie en deze vrouw betaald de helft van de stalling en smid mee,en vind dat heel normaal:))
ze heeft jaren op een manege gereden en weet wat een paard aan stalling en onderhoud kost.
Haha!

Maar jij wilt toch een eigen paard...
en jij wilt toch iemand die er 3 dagen in de week goed voor zorgt zodat je zelf niet hoeft te komen...
en je verwacht dan toch dat dat die dagen goed en verantwoord gebeurd zodat jij die dagen je handen vrij hebt voor andere dingen...

nee Haha! want ik ga elke dag!
ik mest dan nog uit Haha!
daarom verlease ik mijn paardje,zodat een ander ook de kans krijgt om een soort van eigen paard te hebben
en niet op een manegepaard te hoeven rijden
de bijrijdster die ik nu heb was de manege zat,de afgestomde paarden op de manege zat
zij zocht een lease paard waar ze lekker mee bezig kan zijn zonder een eigen paard te hoeven kopen waar ze het geld niet voor heeft
zij blij en ik blij Haha!

daarom vind ik de reden die vaak genoemd word zo`n onzin Clown
dat de eigenaar alles moet betalen omdat zij een paard wil en blij moet zijn dat een ander daar op wil rijden en dat de eigenaar daardoor meer tijd voor iets ander heeft Verward

dus draai jouw antwoord maar om Pling Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:33

oke, daar had ik nog niet bij stil gestaan...

ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat iemand een bijrijder/verzorger voor zijn paard wil omdat hij/zij een aantal dagen in de week niet wil/kan komen...
en in dat geval vind ik het niet echt redelijk om er geld voor te vragen, omdat er dan meestal al stalklusjes enzo bijkomen...

In jouw geval hoeft jouw bijrijdster dus niks aan werkzaamheden te verrichten, maar komt ze puur alleen voor het rijden, en huurt ze dus die dagen soort jouw paard?

tja, dat kan ook! Knipoog

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 22:50

Nouvel schreef:
oke, daar had ik nog niet bij stil gestaan...

ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat iemand een bijrijder/verzorger voor zijn paard wil omdat hij/zij een aantal dagen in de week niet wil/kan komen...
en in dat geval vind ik het niet echt redelijk om er geld voor te vragen, omdat er dan meestal al stalklusjes enzo bijkomen...

In jouw geval hoeft jouw bijrijdster dus niks aan werkzaamheden te verrichten, maar komt ze puur alleen voor het rijden, en huurt ze dus die dagen soort jouw paard?

tja, dat kan ook! Knipoog

klopt helemaal Haha!

ik verhuur [ lease] mijn pony voor 3 a 4 dagen p/w en op de dagen dat zij wil/kan
de dagen maken mij niet uit Knipoog
zij schrijft in het dagboek op stal welke dagen ze wil Knipoog

en tussen haakjes baalt ze er eigenlijk van dat alles al gedaan is,ze wil zelf ook graag leren mesten Clown
ik koop zelfs een zadel voor mijn bijrijdster,deze heeft nu een boomloos westernzadel om mee te rijden Sigaar
ik rij op mijn Continental Equiflex,maar ze is veel kleiner dan ik en dan hebben we een klein probleem met de fenders
daarom allebei een eigen zadel. Cool

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:02

Oke, weer wat geleerd, dat ik niet te snel moet oordelen... Knipoog
Op die manier kan het dus ook!

Ik ken eigenlijk alleen maar mensen met bijrijders, omdat ze zelf wel een paard willen, maar er niet de hele week voor willen/kunnen zorgen, vandaar mijn misschien wat 'kort door de bocht' reaktie... Bloos

off topic...
even in je profiel gespiekt, wat een geweldig paardje heb je!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 13:41

ik hoef niks te betalen, de eigenaresse van floortje wil toch dat ik er op rijd en dat floortje wat aandacht kijgt?
Nou staat floortje aan huis met eigen weide enzo, zonder bak. maar wel dicht bij het bos en bij de ponyclub. Dat was wel een voorwaarde, je mag op floortje rijden maar dan moet je wel bij de ponyclub. dat vind ik zelf heel redelijk. zo heb ik op floortje leren rijden Lachen En nu hoeft het niet meer maar het is daar wel heel gezellig Haha!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:18

Zo zie je maar dat je het eigenlijk per situatie moet bekijken. Lachen

boontjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:17

Ik betaal samen met mijn vriendin 25.- Euro Per maand, dus allebei 12.50 ! Ik vind dit een goed bedrag, ik snap daarin tegen WEL dat mensen er geld voor vragen, ik zou nooit mijn paard aan iemand overlaten als hij er niets voor betaald en dan gaat het niet om het geld, maar dan weet ik zeker dat hij de zaak serieus neemt, anders kan ie zomaar alles doen! Daarom het geld denk ik..

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:10

Ik betaal 40 euro per maand, voor 1 dag in de week.
De eigenaresse betaalt zelf 290 euro aan stalgeld in de maand.
Dus ik vind dit een redelijk bedrag, vooral omdat ik alles ermee mag:)
(Bos ,strand, wedstrijden)

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:02

ik vind het onzin dat je geld moet betalen om iemand anders zijn paard te rijden omdat hij of zij geen tijd heeft !

ik zou zelf geen paard verzorgen waar ik voor moet betalen
ik heb nu ook een verzorgpaard waar ik allles mee mag doen wat ik wil dus net zo iets als een eigen paard en ik hoef eer niet voor te betalen

een vriendin van mij betaalt werl voor haar verzorg paard en de eigenaar ziet ze nooit meer net zoals van je betaald mij en red je kont maar

Maar ieder zijn eigen mening

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:08

Jessica15 schreef:
ik vind het onzin dat je geld moet betalen om iemand anders zijn paard te rijden omdat hij of zij geen tijd heeft !

ik heb nu ook een verzorgpaard waar ik allles mee mag doen wat ik wil dus net zo iets als een eigen paard en ik hoef eer niet voor te betalen

een vriendin van mij betaalt werl voor haar verzorg paard en de eigenaar ziet ze nooit meer net zoals van je betaald mij en red je kont maar

Ik wil ook graag dat mijn 'bijna' verzorgster iets meebetaald. Ze gebruikt mijn pony (en ze kan niet beter rijden dan ik) en ze gebruikt mijn spullen. Mijn idee nu vooral is dat ik toch wat meer vrije tijd heb en tegelijkertijd krijgt zij de kans om meer te leren en lol te hebben met mijn pony. Daarbij is het bedrag meer symbolisch, zo geeft zij aan er echt wat voorover te hebben (wat ik belangrijk vindt, dat is ook precies de reden waarom ik nú een verzorgster al wil (In de winter wil de helft nl ineens niet meer komen)).

Want sorry hoor, maar er doen een hoop mensen alsof paardrijden zo zwaar en vervelend is. JIJ wil graag rijden, daar mag dan wel een tegenprestatie tegenover staan vind ik. Als je rijden echt zo een opoffering vind, dan zou jij op mijn pony niet mogen rijden. Het is je hobby en jij wil graag erbij leren. En sorry, maar ik heb geen baat bij iemand die rechtstreeks van een manege komt en vindt dat ze mij een grote diens verleend. Mijn pony is zonder dan volgens mij 10x gelukkiger op de wei en ik ook, want mijn pony wordt niet irritant, omdat iemand op een andere manier met hem omgaat, dan ik.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:12

Jessica15 schreef:

Ik zie de eigenaresse van mijn bijrijdpaard ook niet, maar hey dat is nou net de reden dat ze mij hem die dag liet verzorgen, want ze kon die dag zelf niet. Lachen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:16

Rebeccatjuh schreef:
Jessica15 schreef:

Ik zie de eigenaresse van mijn bijrijdpaard ook niet, maar hey dat is nou net de reden dat ze mij hem die dag liet verzorgen, want ze kon die dag zelf niet. Lachen

Ja inderdaad Vork ik kan haar wel bellen of mailen, als er wat is of als ik vragen heb en soms spreken we ook af. Maar ze wil niet voor niets een verzorger Tong uitsteken

En Jessica15 .. jouw reactie lijkt nu net alsof alle eigenaren die geld vragen iets stoms doen of zoiets.

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:22

Ja als ik 'm krijg moet ik betalen.
Maar ik snap het wel, want het je verzorgt een pony van iemand anders.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:22

Citaat:

Ja inderdaad Vork ik kan haar wel bellen of mailen, als er wat is of als ik vragen heb en soms spreken we ook af. Maar ze wil niet voor niets een verzorger Tong uitsteken

En Jessica15 .. jouw reactie lijkt nu net alsof alle eigenaren die geld vragen iets stoms doen of zoiets.

Precies,
en ik vind het niet meer dan redelijk om een bedrag te betalen.
Ik mag er het strand mee op, en een paard huren is toch net iets duurder!
Bovendien.. als ik weiger te betalen; voor mij 10 anderen!