Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:48

Tsja, ik denk dat als meiden kunnen kiezen tussen een paard waar je wel op kunt rijden en eentje waar je niet op kunt rijden, 99 van de 100 toch gaan voor dat paard waar je wel op kunt rijden. Dat wil niet meteen zeggen dat het alleen om het rijden gaat, want rijden is maar een heel klein onderdeel van een paard hebben, maar als je dat niet af en toe kunt bieden zal de vijver van potentiële verzorgers inderdaad kleiner zijn. Ik heb ook meerdere keren maanden naast mijn zieke verzorgpaard gelopen in het verleden, maar vind die bosrit toch wel de slagroom op de taart, zeg maar :P

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:51

Rijden kan hier zeker ook wel hoor, heb twee paarden die bereden kunnen worden maar het moet niet boven aan staan en ik krijg wel heel erg vaak de vraag "kan toch wel rijden hè" dat vind ik best vervelend :o

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:56

@zoek, dan zou ik wel duidelijker zijn in je advertentie. Je zegt in je onderschrift dat je een bijrijder zoekt, daar zou ik dan verzorger van maken. En in je advertentie leest het alsof je weliswaar eerst een klik vanaf de grond wil maar dat er daarna mn gereden gaat worden. Dat is volgens mij niet wat je bedoeld.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:58

@zoek zulke vragen zijn inderdaad erg irritant
ik weet dat veel meiden voor een paard kiezen waar ze wel op kunnen rijden
maar laatst in een advertente stond "ik hoef niet persee te rijden ik vind verzorgen ook superleuk"
nou ik gereageerd want ze woonde niet ver weg van mijn paard ik netjes maar duideijk uitgelegd dat mijn paard nog niet helemaal doorgereden is en ik dus niet gelijk iemand anders dan mij op mijn paard wil hebben
krijg ik een reactie terug "sorry maar ik wil toch wel graag rijden"
toen dacht ik echt in mezelf waarom staat er dan dat je niet persee hoeft te rijden

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:02

Esmee ik denk dat het voor jou vooral lastig is om iemand van jou leeftijd te vinden die niet Penny is zeg maar :')
Veel meisjes van 11 willen toch wel graag rijden en hebben hele ideeën over het hebben van een verzorgpaard.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:09

ze hoeven helemaal geen ervaring te hebben naast de manege en mogen best penny zijn maar als ze bevoorbeeld 2/3 keer in de week komen mogen ze niet 2/3 keer in de week rijden gewoon 1 keer

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:16

troi schreef:
@zoek, dan zou ik wel duidelijker zijn in je advertentie. Je zegt in je onderschrift dat je een bijrijder zoekt, daar zou ik dan verzorger van maken. En in je advertentie leest het alsof je weliswaar eerst een klik vanaf de grond wil maar dat er daarna mn gereden gaat worden. Dat is volgens mij niet wat je bedoeld.

Jewel hoor, eerst een klik vanaf de grond en is die er dan mag er gereden worden. Rijden hoort erbij maar moet niet bovenaan staan zodat de rest maar half gebeurd. Mijn paarden zijn dol op aandacht en poetsen en heb al vaker gehad dat er snel een borstel uit de kist werd gehaald en meer niet want ze wilden rijden...dat mag maar eerst een klik met de paarden hebben door grondwerk te doen of gewoon eerst eens lekker poetsen om te zien hoe het paard op je reageerd. Ik heb twee paarden en kan ze niet iedere dag zelf doen na mijn werk dus zou het ook gezellig vinden om samen te gaan!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:25

esmee_2001 schreef:
maar laatst in een advertente stond "ik hoef niet persee te rijden ik vind verzorgen ook superleuk"
nou ik gereageerd want ze woonde niet ver weg van mijn paard ik netjes maar duideijk uitgelegd dat mijn paard nog niet helemaal doorgereden is en ik dus niet gelijk iemand anders dan mij op mijn paard wil hebben
krijg ik een reactie terug "sorry maar ik wil toch wel graag rijden"
toen dacht ik echt in mezelf waarom staat er dan dat je niet persee hoeft te rijden

:D Dat zal dan wel een geval zijn van 'paardeneigenaren horen het liefst dat het niet alleen om het rijden gaat, dus zet ik dat er gewoon in'.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:29

dat kan waar zijn
ik had eerst mijn vriendin om mijn paard te verzorgen maar dat ging niet goed want elke keer als ik vraag of ze hem even wil gaan poetsen zegt ze nee en dan gaat ze aan mijn stalgenootje vragen of ze mag helpen met poetsen van haar pony
toen heb ik mijn andere vriendin gevraagt dat ging in het begin goed ze zijn echt leuk bij elkaar en ze heeft er al een keer opgezeten en gedraafd en dat ging super maar ze kan bijna nooit mee en we hebben best vaak ruzie dus daarom zoek ik iemand anders

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:50

De meeste vinden het inderdaad erg belangrijk dat ze kunnen rijden. Een vriendin heeft wel eens een verzorgster gehad die alleen kwam als ze kon rijden. Was het paard kreupel of kon er om een andere reden niet gereden worden, kwam dat meisje niet opdagen. :n

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:51

Ik vind het afhankelijk van de afstand die je ervoor aflegt..

Als je bijvoorbeeld een uurtje moet fietsen (enkele reis) en dan wil je graag kunnen rijden, dan is het logisch dat je dan niet op diezelfde afstand een paardje "pakt" waarmee je alleen knt knuffelen en poetsen. Dit verschilt natuurlijk per persoon, sommige vinden dat juist meer waard dan rijden..

edit: Kreupel paard is natuurlijk wat anders!

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:52

dan had ze van mij echt niet hoeven terug te komen
maar op sommige advertenties krijg ik niet eens een reactie terug

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:52

Ik doe liever grondwerk dan dat ik ga rijden!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:53

Zoek schreef:
Ik doe liever grondwer dan dat ik ga rijden!

Ik vind beiden heel leuk! Heb alleen bij grondwerk wel de juiste begeleiding nodig omdat ik daar de ballen verstand van heb _O-

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:55

Daar wil ik zelfs mee helpen of ze zouden les kunnen nemen maar veel willen "gewoon" rijden..hihihi

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:56

er zijn zat kinderen die alleen maar willen rijden
een vriendin van mij had door de middelare school iets minder tijd en zocht ze ene verzorgster en die mocht echt niet rijden omdat het paard dan te vaak werd bereden
dat meisje dat mijn vriendins pony ging verzorgen woonde op 8 minuten fiets afstand
en mij vriendin was natuurlijk niet thuis en dan ging dat meisje gewoon rijden
ik kwam daar om iets te brengen voor die pony ik zie dat meisje rijden en heb haar weggestuurd en savonds mijn vriendin gebelt en die was blij dat ik haar had weggestuurd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:01

Hoezo is dat rijden zo belangrijk. Ik rijdt ook ruim een half uur naar knollie maar rijden staat hier erg laag op de lijst. Vind het wel leuk en knollie ook maar tutten, wandelen, longeren, slepen ed vind ik toch echt leuker.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:02

Ik ben ook weer op zoek...

Ik had een super bijrijdster maar ze heeft (helaas voor mij) een eigen paard gekocht!
Dus mocht iemand nog op zoek zijn in de omgeving van St-Oedenrode/Veghel/Schijndel ;)..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:04

Voor mij is rijden ook niet zo belangrijk hoor, ik vind alles wat ermee te maken heeft net zo leuk! En ja stiekem ben ik ook een beetje Penny :')

Soleado; als je nou ietsje dichterbij woonde -O-

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:49

haha ben zelf ook beetje penny en daarom zoek ik iemand van mijn leeftijd
heb net twee meisjes een mailtje gestuurd hopelijk reageren ze

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:12

Rijden is bij mij geen probleem, maar als ze alléén maar komen om te rijden hoeven ze ook niet terug te komen. Een paard houdt meer in dan alleen rijden...

Ik zit een beetje te broeden op wat ik in een advertentie moet zetten. Best nog wel moeilijk :+
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 10-01-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:17

ja kan er ook nooit uitkomen
ik zou vooral duidelijk neerzetten dat je niet alleen iemand zoekt voor het rijden

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:33

Dat ga ik idd wel doen :j

Misschien omdat ik nog niet helemaal zeker wat ik wil. Het zou voor mij ook de eerste keer zijn dat ik een verzorgster heb. Heb bij mijn oude verzorgpaarden wel regelmatig mensen gezocht en begeleid, maar dat waren dan natuurlijk geen paarden van mezelf en dat is toch anders.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:41

ja dat is inderdaad anders maar ik zou gewoon een nette duidelijke advertentie zetten
met de leeftijd die je zoek en wat hun ervaring minimaal moet zijn en wat je van ze verwacht

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:09

Hahaha, dat weet ik dus juist niet :') Het maakt me niet zoveel uit hoe oud ze zijn of wat ze kunnen, als ze maar klikken met m'n paard.

Maar aan de andere kant moet je ook rekening houden met dingen die de klik moeilijker maken. Mijn paard is groot, als ik dan een heel klein meisje laat komen kan die er wss niks mee. Maar ik vind het een beetje een nare gedachte om een minimum leeftijd er bij te zetten. Vroeger als penny was ik ook heel blij dat ik de kans kreeg...