Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:13

jeumig...ik word oud joh....was ook de tijd dat ik me inschreef op bokt :+ 2001 geloof ik gedaan

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:50

Serendip90 schreef:
Geen tijd vind ik onzin... Ik kocht mijn paard toen ik studeerde (studeer nu nog, maar werk nu ook fulltime erbij :')) dus ja, dan heb je het drukker... En dan is het heel fijn als er iemand een keer mijn paardje wil rijden (vraag er dan ook overigens niets voor...) Maar het feit dat er bijna letterlijk staat "verkoop je paard maar".. Het is extra aandacht, extra beweging, hij vindt het niet erg om een paar dagen meer stil te staan hoor... En ik geef zo iemand de kans om een fijn paardje te rijden/verzorgen... Maar sorry :') zal hem morgen meteen op MP zetten... Vind het heel krom door de bocht gezegd :S

Ff reageren, in mijn bericht staat dat het vooral gaat om de mensen die in hun advertentie zelf zetten dat ze het anders niet kunnen betalen of dat ze geen tijd hebben. En dan denk ik, als jij geen geld hebt om je paard te onderhouden en "afhankelijk" bent van een betalende bijrijder, je geen paard moet kopen. Ik heb regelmatig verhalen gehoord van: ik ga dat en dat paard kopen, maar wil jij hem dan bijrijden? Kost 150 pm om 2x in de week te rijden. Anders kan ik het namelijk niet betalen.
Verder heb ik ook al gezegt dat ik bij bepaalde wel vind dat je voor een paard kan betalen. (bijv sportpaarden, waarmee je op wedstrijd mag) Maar ik zie regelmatig onnodig hoge bedragen voor paarden waar je 'niks' mee kunt. Enkel recreatief rijden. (even kort door de bocht, en heel bot)
Mijn eigen verzorgpaard, is een 23 jarige draver met artrose. Ik kan enkel nog met hem rijden naar wat hij aankan. Moet me volledig aan hem aanpassen. Heeft hij geen goede dag? Dan houden we het bij simpel door de bak heen rijden. Heeft hij een goede dag, kan ik een pasje met hem wijken. Ook kan ik recreatieve buitenritjes maken, but thats it. Ik betaal hier ook helemaal niks voor. Ik vind het wel logisch dat als je al zo lang voor een paard mag zorgen, en alles gewoon meer dan goed verloopt, je wel wat voor je paard mag kopen. Idd ook iets dat van het paar blijft. Zo heb ik een vrij duur bit voor hem gekocht. Hier had ik zelf profijt van omdat hij met het koudere weer gewoon heel sterk word en hij mijn handen stuk trekt, en dit bitje toch wat meer in zijn mond werkt, maar het blijft van hem. (hij had een dubbelgebroken bit, en nu enkel)

Dus ik zeg echt niet dat je maar meteen je paard moet verkopen, als je bijv door een baan te verliezen wat minder uit te geven hebt. Maar wel als je er gewoon totaal geen geld voor hebt.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:58

LoveUggs schreef:
Serendip90 schreef:
Geen tijd vind ik onzin... Ik kocht mijn paard toen ik studeerde (studeer nu nog, maar werk nu ook fulltime erbij :')) dus ja, dan heb je het drukker... En dan is het heel fijn als er iemand een keer mijn paardje wil rijden (vraag er dan ook overigens niets voor...) Maar het feit dat er bijna letterlijk staat "verkoop je paard maar".. Het is extra aandacht, extra beweging, hij vindt het niet erg om een paar dagen meer stil te staan hoor... En ik geef zo iemand de kans om een fijn paardje te rijden/verzorgen... Maar sorry :') zal hem morgen meteen op MP zetten... Vind het heel krom door de bocht gezegd :S

Ff reageren, in mijn bericht staat dat het vooral gaat om de mensen die in hun advertentie zelf zetten dat ze het anders niet kunnen betalen of dat ze geen tijd hebben. En dan denk ik, als jij geen geld hebt om je paard te onderhouden en "afhankelijk" bent van een betalende bijrijder, je geen paard moet kopen. Ik heb regelmatig verhalen gehoord van: ik ga dat en dat paard kopen, maar wil jij hem dan bijrijden? Kost 150 pm om 2x in de week te rijden. Anders kan ik het namelijk niet betalen.
Verder heb ik ook al gezegt dat ik bij bepaalde wel vind dat je voor een paard kan betalen. (bijv sportpaarden, waarmee je op wedstrijd mag) Maar ik zie regelmatig onnodig hoge bedragen voor paarden waar je 'niks' mee kunt. Enkel recreatief rijden. (even kort door de bocht, en heel bot)
Mijn eigen verzorgpaard, is een 23 jarige draver met artrose. Ik kan enkel nog met hem rijden naar wat hij aankan. Moet me volledig aan hem aanpassen. Heeft hij geen goede dag? Dan houden we het bij simpel door de bak heen rijden. Heeft hij een goede dag, kan ik een pasje met hem wijken. Ook kan ik recreatieve buitenritjes maken, but thats it. Ik betaal hier ook helemaal niks voor. Ik vind het wel logisch dat als je al zo lang voor een paard mag zorgen, en alles gewoon meer dan goed verloopt, je wel wat voor je paard mag kopen. Idd ook iets dat van het paar blijft. Zo heb ik een vrij duur bit voor hem gekocht. Hier had ik zelf profijt van omdat hij met het koudere weer gewoon heel sterk word en hij mijn handen stuk trekt, en dit bitje toch wat meer in zijn mond werkt, maar het blijft van hem. (hij had een dubbelgebroken bit, en nu enkel)

Dus ik zeg echt niet dat je maar meteen je paard moet verkopen, als je bijv door een baan te verliezen wat minder uit te geven hebt. Maar wel als je er gewoon totaal geen geld voor hebt.

Ben ik het mee eens hoor, ook als je vooraf weet dat je het alleen niet gaat redden qua tijd etc. (Ik heb hem ook samen met mijn zusje (rijdt alleen niet) en dan nog een verzorgster)...

Je moet niet vooraf al helemaal afhankelijk zijn :) dat schiet gewoon niet op, dan moet je er niet aan beginnen. Hetzelfde is met "samen een paard kopen" dat gaat ook vaak fout. Maar voor veel mensen wel een oplossing om toch een "eigen" paard te hebben. (vind dit met zusje even wat anders dan met een vriendin.. En daar komt bij dat mijn zusje niet fanatiek rijdt dus we geen ruzie gaan maken over wie er mag rijden en of we een dressuur of springpony nodig hebben en al dat gezeur ;))

Dingen veranderen nu eenmaal... Dus het kan zijn dat er wat gebeurd. Maar ben wel van mening dat als je je baan kwijt raakt, je altijd wel wat kunt vinden... (Ook al ga je elke ochtend om 6 uur krantjes gooien, je kan echt wel zorgen dat er geld binnenkomt (ok, of je moet heel ziek worden, dan een ander verhaal) maar er is altijd wel een oplossng voor. En dan is tijdelijk een bijrijder misschien wel heel fijn. Maar niet vooraf al van "ik heb een bijrijder nodig die 150 euro per maand betaald want dan kan ik op die en die stal staan" :')

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:07

Ik walg van de opmerkingen van als je een tijd meer heb voor je paard verkoop hem dan maar.

Als de verkoop markt werkelijk zo goed liep was hij idd allang weg maar dan ruim 4 jaar geleden toe ik zwanger was. Toen dingen opeens anders liepen dan verwacht was de markt ook slecht en vind het sneu om hem maar bij een handelaar te dumpen voor verkoop (wat ook extra kost).Ik vind als je een dier koopt je ook de verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen. Ik neem die verantwoordelijkheid en hoe ik dat indeel maakt toch niet uit?. Wees blij dat ik hem niet dump in een weiland en laat verrotten zoals vele andere doen. Ik zoek een oplossing zodat hij kan blijven op zijn fijne plek zijn aandacht krijgt, beweging en ook alle dingen die hij leuk vindt.
Ik weet dat ik ooit weer meer ga rijden maar op dit moment even niet. Maar dit is wel HET ideale paard hij kan alles en is super fijn met veel humor. Hij is in vele tijden ook mijn afleiding geweest en nog het is fijn als je even eruit kan wetend dat hij er staat om lekker even te rijden.

Ik heb nu 2 kinderen die zijn 4,5 die vragen ook meer tijd met een baan van 36 uur en alleen is dat niet te doen. Dus vandaar deze optie het paard voelt echt niet of iemand er voor betaald ja of nee en door wie hij verzorgt wordt maar wel DAT hij aandacht en beweging krijgt en op een stal staat waar bij BLIJ is.
Verkopen kan altijd nog maar liever niet en zolang ik mensen blij met hem kan maken why not??.

Denk dat er de komenden jaren alleen maar meer mensen gaan bijrijden en niet meer gaan aanschaffen. Dus de markt gaat nog slechter worden. Dit is zeker NIET in het belang van de paarden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:12

Prisca, nogmaals zeer goed geregeld heb je het met liefde voor je paard! Ben verbaasd over al die reacties. Zelf ook een hele tijd ons paard niet kunnen rijden en toen gehouden en regelmatig bezocht. Nu rijden we inmiddels zelf weer. Paard heeft altijd heimwee als wij er even niet zijn en verkoop was dus echt geen optie. Zo was en is het goed en inderdaad tijden kunnen veranderen en dan heb jij nog steeds je paard waar je mee kunt lezen en schrijven. Anderen hebben hun plezier dus is het in jouw geval vier keer win - win - win- win!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:49

Als iemand zijn/haar recreatieknol op leeftijd aanbiedt als bijrijdpaard en voor 2 dagen in de week € 150,- vangt én een superlieve, verantwoordelijke bijrijd(st)er kan vinden +:)+ ! Wie zijn jullie (wij) om daar over te oordelen? Ik zou ook best wel zoveel geld willen krijgen van mijn bijrijders maar dat vind IK veel te veel maar wie ben ik om te oordelen over een ander?

Ik heb wel een vraag voor alle bijrijders hier die niet willen betalen (en ook voor degenen die wel betalen overigen); waarom hebben jullie zelf geen eigen paard?

Sheran

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:52

@Sees: omdat ik ook al een eigen paard heb. En dan wil ik inderdaad niet betalen voor een bijrijdpaard, dan denk ik: dan pak ik mijn eigen wel.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:55

Mijn bijrijdster heeft aangeboden om te betalen maar dat heb ik afgeslagen. Ben zo blij met haar!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:57

Sees schreef:
Als iemand zijn/haar recreatieknol op leeftijd aanbiedt als bijrijdpaard en voor 2 dagen in de week € 150,- vangt én een superlieve, verantwoordelijke bijrijd(st)er kan vinden +:)+ ! Wie zijn jullie (wij) om daar over te oordelen? Ik zou ook best wel zoveel geld willen krijgen van mijn bijrijders maar dat vind IK veel te veel maar wie ben ik om te oordelen over een ander?

Ik heb wel een vraag voor alle bijrijders hier die niet willen betalen (en ook voor degenen die wel betalen overigen); waarom hebben jullie zelf geen eigen paard?

Ik heb zelf geen paard omdat mijn financiële situatie op dit moment erg onzeker is. Ik ben in februari van dit jaar afgestudeerd als docent Kunstgeschiedenis en ckv en ben werkzoekend. Ik woon nog thuis, omdat ik met mijn bijbaan op dit moment geen huur kan betalen. Ik wil niet meer op een manege rijden, en een eigen paard is voor mij dus ook geen optie. Een bijrijdpaard is de ideale uitkomst. En ik betaal geen 150 euro per maand hoor. Niet eens de helft. :)

Een paardje (Quarter!) gaat er zeker komen, maar ik zou niet willen dat ik nu een paard aanschaf en hem/haar dan over een half jaar weer moet verkopen, omdat ik het niet red. Daarbij kwam ik 3 jaar geleden van een manege en wist ik niets over het hebben van een paard. Ik leer nu heel veel, dus ik zie het ook als voorbereiding op mijn eigen-paard-fase.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:04

Sheran, oké dat snap ik. Dan kun je dus gewoon op zoek gaan naar een gratis bijrijdpaard of idd alleen die van jezelf rijden.

Al zou ik € 400,- vragen voor 1 dag in de maand en ik vind iemand die dat wil betalen, nou en? Waar zijn andere mensen, die hier helemaal niet mee te maken hebben, dan zo verbolgen over?

Als je niet wil betalen heb je een aantal keuzes IMO:

1. Óf je zoekt verder naar een gratis bijrijdpaard
2. Óf je stelt je tevreden met een manege oid (moet je ook betalen)
3. Óf je koopt een eigen paard

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:04

Gimme-Spurs, heel verstandig dat je nu dan nog geen paard koopt :j . Veel succes met de zoektocht naar een baan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:06

Ja, vind ik ook. Als er iemand is die het wil betalen, heerlijk toch? En als niemand het wil, dan moet je vanzelf je prijs aanpassen.

Ik heb een tijdje 7 super bijrijdpaarden gehad, 1 minuut van huis, met een binnenbak... daar had ik eventueel best wat voor willen betalen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:07

Ik heb ok jaren bijgereden en toen ben ik via de toemalige stal gaan Leasen ik betaalde 50 euro meer dan de stalling maar had geen aanschaf kosten en andere opstartkosten. Dit was heel normaal echt goede bijrijdpaarden met capaciteit voor meer was er niet dus een goede optie. Voor de rest net als je eigen paard.
Ik zat toen nog half op school en was aanschaf niet te doen en nu kon ik idd leren van het hebben van een eigen paard.

Toen ik 21 was kocht ik echt mijn eerste eigen paard en nu ben ik 41 (auw) en heb nog steeds een eigen paard (pas nr 2 nu). Vele die ik ken van mijn toenmalige stal zijn al gestopt of hebben al 3/4 beesten versleten. Ik zit pas aan nummer 2 (had er toen 2) en voor als nog wil ik hem niet missen. Pony tijd tel ik niet meer want daar kwamen er een hoop voorbij.
Heb gelukkig ook zelden tot niet pech met mijn paarden dat scheelt al een hoop.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:14

Sees schreef:

Ik heb zelf geen paard aangezien ik een drukke opleiding volg waarbij ik lange dagen op school zit + ook nog werk. Kortom, heb ik er nu geen tijd voor. Verder ben ik zelf pas 17, en kan ik niet zelf voor de kosten opdraaien van een eigen paard. Ik verdien een minimum loon waarbij ik enkel de hele maand mijn bezine van mijn scooter kan betalen. Dus dat is waarom ik geen eigen paard heb. Verder heb ik de mogelijkheid om t paardje van mijn moeder dr ex-collega te rijden. Ik heb dus de tijd en het geld niet om fulltime voor een paard te zorgen en ervoor te kunnen betalen. Als ik dalijk afgestudeerd ben, verdien ik genoeg, en blijft enkel werk over. Dan staat er voor mij zo snel mogenlijk een paardje in een stalletje hoor!
Ik zal gelijk even mijn schema neer zetten van hoe ik het nu allemaal net vol kan houden...
Maandag school tot kwart over 5+ verzorg paard. Dinsdag school tot kwart over 5. Woensdag school, verzorgpaard. Donderdag, school, werk.
Vrijdag, school, paardrijden (lessen)
Zaterdag, de hele dag werken
Zondag, verzorgpaard.
Met al deze dingen ben ik gewoon hele dagen bezig. Enkel de dinsdag heb ik na school vrij, en de zondag alleen mn verzorgpaard, maar verder heb ik het dus te druk...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:19

Sees schreef:
Gimme-Spurs, heel verstandig dat je nu dan nog geen paard koopt :j . Veel succes met de zoektocht naar een baan.

Dankje! Ik hoop dat het snel lukt! En ik kan het gewoon niet maken tegenover een beessie om vooraf al te weten dat het niet zou lukken. Alle beesten die ik tot nu toe he gehad zijn bij ons jong binnengekomen en hebben een mooi plekje in de tuin gekregen... Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn dieren naar een asiel te moeten doen ;(

En daarom is dit zo'n goede oplossing! en dat er gratis bijrijdpaarden zijn, natuurlijk. Maar Fuego is een fantastisch dier waar ik ontzettend veel lol mee heb en leuke dingen mee doe!

[WN-ITP] Mijn L5 wedstrijd debuut@Callantsoog

[WN-ITP] Fuego @bootcamp manege Noot

Dit zijn de twee verslagen van de fantastische Bootcamp bij manege Noot. 5 dagen clinics en tweede Paasdag mijn eerste wedstrijd! (De eerste is van mij, de tweede van de eigenaresse)

Daarbij: westernpaarden zijn iets lastiger te vinden en ik heb liever dit mét bijdrage, dan een ander paard! :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:43

Sees schreef:

Leuke vraag die je stelt. Omdat ik veel te gewend ben dat het (imo wat ik wil) heitje voor karweitje is. Bij mij is het heitje dan het paardrijden en het karweitje alle klussen er omheen. Uitmesten etc. En dan hoef ik echt niet elke keer dat ik er ben te rijden (alhoewel ik wel met die reden een vz-paardje zoek). Als er eens iets is met het paard ben ik echt de beroerdste niet om gewoon wekenlang niet te rijden. Ik weet niet of ik daar ook zo over zou denken als ik elke maand ervoor betaal.

Daarnaast heb ik echt geen geld en tijd voor een eigen paard (zelfs de normale bedragen van bijvoorbeeld 50 euro heb ik er niet voor over, omdat ik met een vz-paard ook les zou willen nemen). Ik kan dat geld beter besteden door mijn kapotte schoenen te vervangen bijvoorbeeld. Ik rijd dan ook geen lessen bij een manege zodra ik geen paardje heb vanwege de kosten. Wel is het zo (en dat doe ik al jaren) dat ik vaak (elke keer als ik er ben) wat lekkers mee neem voor het paard.

Maar ik loop ook niet te klagen wanneer men wil dat je ervoor betaald. Dan bedank ik vriendelijk en kijk weer verder om mij heen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:46

verography schreef:
Sees schreef:

Leuke vraag die je stelt. Omdat ik veel te gewend ben dat het (imo wat ik wil) heitje voor karweitje is. Bij mij is het heitje dan het paardrijden en het karweitje alle klussen er omheen. Uitmesten etc. En dan hoef ik echt niet elke keer dat ik er ben te rijden (alhoewel ik wel met die reden een vz-paardje zoek). Als er eens iets is met het paard ben ik echt de beroerdste niet om gewoon wekenlang niet te rijden. Ik weet niet of ik daar ook zo over zou denken als ik elke maand ervoor betaal.

Daarnaast heb ik echt geen geld en tijd voor een eigen paard (zelfs de normale bedragen van bijvoorbeeld 50 euro heb ik er niet voor over, omdat ik met een vz-paard ook les zou willen nemen). Ik kan dat geld beter besteden door mijn kapotte schoenen te vervangen bijvoorbeeld. Ik rijd dan ook geen lessen bij een manege zodra ik geen paardje heb vanwege de kosten. Wel is het zo (en dat doe ik al jaren) dat ik vaak (elke keer als ik er ben) wat lekkers mee neem voor het paard.

Maar ik loop ook niet te klagen wanneer men wil dat je ervoor betaald. Dan bedank ik vriendelijk en kijk weer verder om mij heen.

Valt natuurlijk wat voor te zeggen. Maar nogmaals, als er iets is waardoor ik niet zou kunnen rijden, mag ik de bijdrage houden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:52

Hebben de mensen die betalen ook een soort contract? :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:54

vuurneon schreef:

Bij mij niet. Het is gewoon mondeling over een gekomen en elke maand de eerste week glijdt de envelop met € 75,-- als we in NL zijn in de bus. Ik heb er nooit om hoeven te vragen want ook dat hebben we mondeling overeengekomen omdat ik dat heel erg vervelend en gênant zou vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:56

pien_2010 schreef:
vuurneon schreef:

Bij mij niet. Het is gewoon mondeling over een gekomen en elke maand de eerste week glijdt de envelop met € 75,-- als we in NL zijn in de bus. Ik heb er nooit om hoeven te vragen want ook dat hebben we mondeling overeengekomen omdat ik dat heel erg vervelend en gênant zou vinden.

Maar wat als paard niet beschikbaar is om te rijden door blessure?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 12:57

Ik niet eigenlijk. Maar mocht het gruwelijk mis gaan tussen mij en de eigenaresse: ik beheer de betalingen, dus dan is het klaar. Ik heb gewoon een maandelijkse automatische betaling via internet geregeld. En als ze met de Poown op vakantie gaat, schort ik de betaling op. Of zoals vorige maand toen ik voer had gehaald, heb ik het bedrag voor één keer verlaagd.

Mocht Fuego een lange tijd een blessure krijgen, wordt de betaling opgeschort of verlaagd. Hang af van wat ik nog kan doen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:01

Ik heb een aantal paarden voor mijn project waar ik nu al ik denk zo'n 5 mensen voor heb gehad, die gratis mochten rijden, enige wat dan moest is even een kruiwagentje mest van het land halen als je kwam rijden.

Ze hadden er dan 3 om te rijden, en konden eigenlijk altijd wel rijden, ik tref de ene gek na de andere, en allemaal vreselijk onbetrouwbaar, en nu had ik eindelijk een écht goeie, breekt ze dr been.... -O- En niet van een van mijn paarden... :o

Toen ik nog maar 1 paard had, heb ik in totaal 2 betalende bijrijdsters gehad, en dat ging super, en de laatste heeft hem toen uiteindlijk zelfs overgekocht.

Op de een of andere manier lijkt het, als je niet hoeft te betalen, je het dan ook niet serieus hoeft te nemen? Heel jammer, maargoed. Ik doe het nu wel zelf, tot dat bijrijdster weer hersteld is, over een maand of 3 -O- arm kind

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:02

Bij alle vorige paardeneigenaren waar ik langskwam om te poetsen, knuffelen, mesten, rijden, longeren, foto's te maken en tijd vrijmaakte voor de eigenaren zelf, hoefde ik niet te betalen. Ik bewees hen een dienst en daarom vroegen zij geen bijdrage. Allen hadden ze graag 2 daagjes vrij van de paarden en dat vulde ik dan in. Altijd een heel fijn systeem gevonden. Stuk voor stuk recreatiedieren, geen ambitie voor de sport.
Nu verhuisd en niks passends te vinden in de omgeving. Hiermee bedoel ik dat het aanbod sowieso zeer gering is, en als er wat te vinden is, dan voldoe ik niet aan de eisen. Advertenties waar ik moet betalen reageer ik niet op, ik kan het mij in mijn huidige situatie namelijk niet veroorloven. Ik vind het jammer dat het in dit geval gewoon ook regio gerelateerd is. Ik merk duidelijk verschil met mijn vorige woonsituatie, waar de recreatiepaardjes voor het oprapen lagen.
Snappen dat eigenaren een bijdrage vragen doe ik absoluut. Ik heb het er alleen zelf niet voor over.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:03

@TS: precies, ik verbaas me er ook enorm om, toen ik zelf nog paarden had (regio Zaanstad)reed ik ook vaak andere paarden ernaast en toen ik het druk had met mn studie had ik ook een bijrijder die niets hoefde te betalen, ik was gewoon blij dat iemand voor mij met ze bezig wilde zijn en ze op de dagen dat ik niet kon ze wilde verzorgen, nu heb ik zelf geen paarden meer en zelfs voor paarden die een blessure hebben of al heel oud zijn en hierdoor minder bereden kunnen worden vragen ze tegenwoordig geld, ala voor een Z-paard die je 3 dagen per week mag rijden en mag uitbengen, dat je daar 50/75 euro aan bijdraagt oke, maar dit gaat nergens meer over, lijkt wel of je mag bijdragen zodat zij hun paard kunnen blijven houden, want heb ook al een paar keer meegemaakt dat ik net lekker op t paard was ingesteld en een startkaart wilde gaan aanvragen en dat het paard dan ineens werd verkocht omdat ze het niet meer konden betalen allemaal, alle lessen ed die je er dan zelf in hebt gestoken ben je dan ook kwijt, tuurlijk heel rot als je je paarden moet verkopen heb het zelf ook meegemaakt, maar als je een bijrijder nodig hebt om je stalling op te kunnen brengen dan is het eigenlijk al te laat en kan je hem beter meteen verkopen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 13:07

Gimme_Spurs schreef:
Ik niet eigenlijk. Maar mocht het gruwelijk mis gaan tussen mij en de eigenaresse: ik beheer de betalingen, dus dan is het klaar. Ik heb gewoon een maandelijkse automatische betaling via internet geregeld. En als ze met de Poown op vakantie gaat, schort ik de betaling op. Of zoals vorige maand toen ik voer had gehaald, heb ik het bedrag voor één keer verlaagd.

Mocht Fuego een lange tijd een blessure krijgen, wordt de betaling opgeschort of verlaagd. Hang af van wat ik nog kan doen.

En bij dit soort posts (niets persoonlijks hoor ;)) vraag ik me altijd af wat er gebeurd als het paard een blessure krijgt... want ga je hem dan nog wel verzorgen of? Er zijn er ook genoeg namelijk die dan opeens "geen tijd meer hebben" en opeens een ander bijrijdpaard hebben :))