Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Serendip90 schreef:Geen tijd vind ik onzin... Ik kocht mijn paard toen ik studeerde (studeer nu nog, maar werk nu ook fulltime erbij) dus ja, dan heb je het drukker... En dan is het heel fijn als er iemand een keer mijn paardje wil rijden (vraag er dan ook overigens niets voor...) Maar het feit dat er bijna letterlijk staat "verkoop je paard maar".. Het is extra aandacht, extra beweging, hij vindt het niet erg om een paar dagen meer stil te staan hoor... En ik geef zo iemand de kans om een fijn paardje te rijden/verzorgen... Maar sorry
zal hem morgen meteen op MP zetten... Vind het heel krom door de bocht gezegd :S
LoveUggs schreef:Serendip90 schreef:Geen tijd vind ik onzin... Ik kocht mijn paard toen ik studeerde (studeer nu nog, maar werk nu ook fulltime erbij) dus ja, dan heb je het drukker... En dan is het heel fijn als er iemand een keer mijn paardje wil rijden (vraag er dan ook overigens niets voor...) Maar het feit dat er bijna letterlijk staat "verkoop je paard maar".. Het is extra aandacht, extra beweging, hij vindt het niet erg om een paar dagen meer stil te staan hoor... En ik geef zo iemand de kans om een fijn paardje te rijden/verzorgen... Maar sorry
zal hem morgen meteen op MP zetten... Vind het heel krom door de bocht gezegd :S
Ff reageren, in mijn bericht staat dat het vooral gaat om de mensen die in hun advertentie zelf zetten dat ze het anders niet kunnen betalen of dat ze geen tijd hebben. En dan denk ik, als jij geen geld hebt om je paard te onderhouden en "afhankelijk" bent van een betalende bijrijder, je geen paard moet kopen. Ik heb regelmatig verhalen gehoord van: ik ga dat en dat paard kopen, maar wil jij hem dan bijrijden? Kost 150 pm om 2x in de week te rijden. Anders kan ik het namelijk niet betalen.
Verder heb ik ook al gezegt dat ik bij bepaalde wel vind dat je voor een paard kan betalen. (bijv sportpaarden, waarmee je op wedstrijd mag) Maar ik zie regelmatig onnodig hoge bedragen voor paarden waar je 'niks' mee kunt. Enkel recreatief rijden. (even kort door de bocht, en heel bot)
Mijn eigen verzorgpaard, is een 23 jarige draver met artrose. Ik kan enkel nog met hem rijden naar wat hij aankan. Moet me volledig aan hem aanpassen. Heeft hij geen goede dag? Dan houden we het bij simpel door de bak heen rijden. Heeft hij een goede dag, kan ik een pasje met hem wijken. Ook kan ik recreatieve buitenritjes maken, but thats it. Ik betaal hier ook helemaal niks voor. Ik vind het wel logisch dat als je al zo lang voor een paard mag zorgen, en alles gewoon meer dan goed verloopt, je wel wat voor je paard mag kopen. Idd ook iets dat van het paar blijft. Zo heb ik een vrij duur bit voor hem gekocht. Hier had ik zelf profijt van omdat hij met het koudere weer gewoon heel sterk word en hij mijn handen stuk trekt, en dit bitje toch wat meer in zijn mond werkt, maar het blijft van hem. (hij had een dubbelgebroken bit, en nu enkel)
Dus ik zeg echt niet dat je maar meteen je paard moet verkopen, als je bijv door een baan te verliezen wat minder uit te geven hebt. Maar wel als je er gewoon totaal geen geld voor hebt.
Sees schreef:Als iemand zijn/haar recreatieknol op leeftijd aanbiedt als bijrijdpaard en voor 2 dagen in de week € 150,- vangt én een superlieve, verantwoordelijke bijrijd(st)er kan vinden! Wie zijn jullie (wij) om daar over te oordelen? Ik zou ook best wel zoveel geld willen krijgen van mijn bijrijders maar dat vind IK veel te veel maar wie ben ik om te oordelen over een ander?
Ik heb wel een vraag voor alle bijrijders hier die niet willen betalen (en ook voor degenen die wel betalen overigen); waarom hebben jullie zelf geen eigen paard?
Sees schreef:Als iemand zijn/haar recreatieknol op leeftijd aanbiedt als bijrijdpaard en voor 2 dagen in de week € 150,- vangt én een superlieve, verantwoordelijke bijrijd(st)er kan vinden! Wie zijn jullie (wij) om daar over te oordelen? Ik zou ook best wel zoveel geld willen krijgen van mijn bijrijders maar dat vind IK veel te veel maar wie ben ik om te oordelen over een ander?
Ik heb wel een vraag voor alle bijrijders hier die niet willen betalen (en ook voor degenen die wel betalen overigen); waarom hebben jullie zelf geen eigen paard?
Sees schreef:Gimme-Spurs, heel verstandig dat je nu dan nog geen paard koopt. Veel succes met de zoektocht naar een baan.
verography schreef:Sees schreef:Als iemand zijn/haar recreatieknol op leeftijd aanbiedt als bijrijdpaard en voor 2 dagen in de week € 150,- vangt én een superlieve, verantwoordelijke bijrijd(st)er kan vinden! Wie zijn jullie (wij) om daar over te oordelen? Ik zou ook best wel zoveel geld willen krijgen van mijn bijrijders maar dat vind IK veel te veel maar wie ben ik om te oordelen over een ander?
Leuke vraag die je stelt. Omdat ik veel te gewend ben dat het (imo wat ik wil) heitje voor karweitje is. Bij mij is het heitje dan het paardrijden en het karweitje alle klussen er omheen. Uitmesten etc. En dan hoef ik echt niet elke keer dat ik er ben te rijden (alhoewel ik wel met die reden een vz-paardje zoek). Als er eens iets is met het paard ben ik echt de beroerdste niet om gewoon wekenlang niet te rijden. Ik weet niet of ik daar ook zo over zou denken als ik elke maand ervoor betaal.
Daarnaast heb ik echt geen geld en tijd voor een eigen paard (zelfs de normale bedragen van bijvoorbeeld 50 euro heb ik er niet voor over, omdat ik met een vz-paard ook les zou willen nemen). Ik kan dat geld beter besteden door mijn kapotte schoenen te vervangen bijvoorbeeld. Ik rijd dan ook geen lessen bij een manege zodra ik geen paardje heb vanwege de kosten. Wel is het zo (en dat doe ik al jaren) dat ik vaak (elke keer als ik er ben) wat lekkers mee neem voor het paard.
Maar ik loop ook niet te klagen wanneer men wil dat je ervoor betaald. Dan bedank ik vriendelijk en kijk weer verder om mij heen.
vuurneon schreef:Hebben de mensen die betalen ook een soort contract?
pien_2010 schreef:vuurneon schreef:Hebben de mensen die betalen ook een soort contract?
Bij mij niet. Het is gewoon mondeling over een gekomen en elke maand de eerste week glijdt de envelop met € 75,-- als we in NL zijn in de bus. Ik heb er nooit om hoeven te vragen want ook dat hebben we mondeling overeengekomen omdat ik dat heel erg vervelend en gênant zou vinden.
Gimme_Spurs schreef:Ik niet eigenlijk. Maar mocht het gruwelijk mis gaan tussen mij en de eigenaresse: ik beheer de betalingen, dus dan is het klaar. Ik heb gewoon een maandelijkse automatische betaling via internet geregeld. En als ze met de Poown op vakantie gaat, schort ik de betaling op. Of zoals vorige maand toen ik voer had gehaald, heb ik het bedrag voor één keer verlaagd.
Mocht Fuego een lange tijd een blessure krijgen, wordt de betaling opgeschort of verlaagd. Hang af van wat ik nog kan doen.