Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:11

Misschien een idee om samen met haar een soort van schema te maken , op papier.
Welke dagen kom je, dan heb je regelmaat.
Wat doe je op welke dag.
Wat doe je elke dag.
Ik heb gemerkt dat dat voor mijn verzorgsters makkelijker werkt.
Niet dat ik me er strak aan vast hou (buiten de vaste dingen) en ze kunnen altijd iets omdraaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:12

[***], waarom doe je zelf Boke niet en zoek je voor Cobe een verzorgster?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:16

[***] schreef:
@ mariska : nou, erg leuk van je ... Misschien heb jij dan even de penny-oplossingen bij de hand?

pardon?
ik begon het stuk te lezen met de gedachte dat je verzorgster ergens op het net een ''leuk'' verhaal had verzonnen,wat is daar van mij leuk aan?
er staat toch bij dat het van mij een blonde aktie was,ik begreep het eerst gewoon verkeerd.
vind er niets leuk aan en heb ook geen penny oplossing voor je.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:18

@[***], ik was het na enkele maanden echt zat dat ze nooit wist wat ze wilde gaan doen. Misschien is dat lijstje inderdaad wel handig, wat er wanneer gedaan wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:19

Ik weet zelf niet eens wat ik morgen ga doen :+

Ik kan ook echt geen vaste dagen & vaste uren afspreken, ik zit met mijn werkschema, ik heb een hond, mijn moeder heeft ook graag dat ik af en toe wat in huis doe etc. etc. Ik weet wel dat ik elke dag naar de paarden ga, maar ik weet nu nog niet eens zeker hoelaat ik morgen ga bv. Echt vaste tijden afspreken is gewoon niet haalbaar hier, weet ze ook, we spreken via sms af hoelaat precies en dergelijke.

En ik laat wat ik doe ook afhangen van verschillende dingen, nu ligt door het weer de piste bv. heel zwaar, dan ga ik mijn pony's niet laten ronddraven of dergelijke dingen, dan ga ik ofwel naar buiten, ofwel doe ik wat stapoefeningen. Ik heb voor haar eens een stuk parcours opgebouwd voor horse agility .. Vond ze leuk zei ze, dan kan ze toch eens vragen of ze dat of dat van uit dat parcours nog eens mag doen? Want het ging niet allemaal goed, dus er is nog ruimte voor verbetering .. Ik wil ook niet degene zijn die zegt: en vandaag ga je dit doen, en nu ga je dat doen, etc. Ik wil gewoon haar het plezier geven van een "eigen" pony, maar dan moet ze ook zelf dingen verzinnen of aandragen natuurlijk...

Het is op zich een leuk idee zo'n schema, maar ik kan daar in de praktijk echt niet mee werken denk ik :=

@ June : omdat [***] echt een varken is .. En [***] is ook gewoon echt MIJN pony .. mijn eerste pony, ik heb zoveel met hem meegemaakt, zoveel met hem opgebouwd, ik kan nu zo goed met hem opschieten .. ik wil hem eigenlijk niet afgeven :o En verder heeft [***] echt een leider nodig, heb de verzorgster wel eens met hem laten werken in de roundpen, en ze heeft ook eens op hem gereden, maar je merkt gewoon dat [***] het heel moeilijk heeft om iets van anderen te aanvaarden .. Als je stevig in je schoenen staat is dat geen probleem, maar als je het niet eens met [***] redt, die wel complexer is maar toch een stuk zachtaardiger zeg maar (heeft maar weinig nodig om het dan daarna gewoon altijd goed te doen, [***] blijft proberen, ook bij mij nog), dan zie ik dat met [***] helemaal niet werken ... Er hebben het geprobeerd, ook mensen die langs de kant stonden en het beter konden dan ik (met hun mond), die hebben het ook mogen voordoen :+

@ mariska32 : sorry, je reactie kwam op mij over alsof het een verhaal was wat niet kon ofzo, alsof het niet kon dat een paard op die manier bekapt moest worden en dat het misschien zelfs sielugh was 8-) , iets in die richting ... maar dat had ik dan verkeerd begrepen ;)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:21

ach dan zijn we beide blond. :+

ik weet dat het voorkomt,ken er nog een die alleen onder DA verdoving gedaan kon worden.
heel sneu en heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:23

Ben ik ook :j Dus komt helemaal goed :Y)
Verdoving door DA werkt zelfs niet .. Als die niet bij wijze van spreken compleet ingesnoerd staat (al kon hij nog ruim genoeg bewegen hoor := ) is het gewoon geen beginnen .. Ze hebben in het verleden geprobeerd met de DA & verdoving, beestje was zo ver heen dat die niet eens meer op z'n benen kon staan. Stonden ze hem met 4 man te ondersteunen omdat liggend bekappen ook niet makkelijk is. En toen de hoefsmid begon lag iedereen op de grond ... Is ook tevens de laatste keer geweest dat ze daar geprobeerd hebben :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:25

@[***], en eventueel een lijstje met dingen maken die ze mag en kan doen? Dus:
In de bak rijden (mits hij niet te zwaar is)
Horse agility (met begeleiding van mij)
Wassen (als het niet kouder dan 15 graden is)

Ik noem maar wat. Als ze dan niet weet wat ze kan doen, hoeft ze het tenminste niet aan jou te vragen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:27

het paard wat ik bedoel is ook zo.
niet om je te ontmoedigen maar het is nooit over gegaan.
paard met zwaar verleden en nog zwaardere trauma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:31

Heb ook niet de hoop dat het over gaat hoor, niet als hij op 19-jarige leeftijd nog zo reageert ... Ooit is er wat gebeurd maar ik zal nooit weten wat, en de mensen die hem daarna in handen hebben gekregen hebben het ook niet handig aangepakt (hadden daar de tijd niet voor) dus ik verwacht nu ook niet meer om het te kunnen oplossen ... Een paar keer per jaar op deze manier voor het hoogstnodige en verder laten we die voeten maar zoveel mogelijk met rust ... Ben met hem bezig om voetjes op te tillen op commando enzo, maar dan puur voor het plezier zeg maar, dat hij leert dat hij niet altijd doodgaat als iemand een voet vraagt. En verder heel veel aanraken overal met allerlei dingen enzo, dat heeft vandaag wel heel erg geholpen (aangezien er riemen over en onder hem gingen enzo en dat liet hij best braaf toe), maar verder dan dat ga ik echt niet zeg maar, wil mijn leven niet riskeren .. hij schopt je echt zo het licht uit als je te ver gaat en dat risico loop ik liever niet.. 1 keer verkeerd timen is genoeg ... dus ik laat het wel over aan mensen die weten wat ze doen ;)

Misschien kan ik inderdaad wel een lijstje maken :j Maarja, dat lijstje heeft ze in het begin gehad.. dus of het gaat helpen, ik weet het niet :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:35

Wat me nou net te binnen schoot.. Heeft ze perongeluk geen slechte ervaringen met boke op de manege?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:38

Neen, volgens mij niet, toch niet dat ze mij heeft verteld. Volgens mij heeft ze er ook niet zo heel vaak op gereden ... ben ik nu niet meer zeker van :o In ieder geval herkende ze hem meteen in de beschrijving (ze zei toen van "die klinkt als een pony [***] van de manège waar ik rij, maar die is nu weg") en had het idee dat ze het best wel leuk vond dat ze hem mocht verzorgen omdat ze het een leuke pony vond.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-08-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:38

Lijstje ophangen in de kast, kan je haar daarheen verwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:39

Moet ik dan de kast voor haar open maken en dan zeggen "kijk hier maar eens naar"? :')
Zij heeft zelf geen sleutel voor de kast ofzo, komt misschien ooit, maar nu nog niet ;)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:40

Op de kast plakken :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:41

Staat je kast niet gewoon open als je met de paarden bezig bent? Anders op een ander plekje ophangen (op staldeur?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:48

Neen, sluit het altijd af, zitten spullen in die ik er graag in hou :+ (niet dat we zo slechte mensen op stal hebben hoor, maar het is een gewoonte, zeker omdat ik vooral lange buitenritten maak enzo ;) ). Heb verder geen staldeur :P En denk zomaar dat een papier niet lang op de schuilstal gaat hangen :)) En verder is zo'n lijsje op de kast of op de stal ook maar banketstaaf vind ik "wat mag mijn verzorgster" .. ik weet niet :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:50

Zeggen dat ze het lijstje goed moet instuderen en daar een keus uit maken.
En nou niet zeggen dat ze niks kan onthouden want ik ben nu ook door mijn opties heen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:54

:)) Dat laatste weet ik nog niet .. maar als ik zeg dat ze dat moet instuderen en daar elke keer wat uit moet kiezen voel ik me helemaal een schooljuffrouw :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:56

Haha, nou je kan wel laten doorschemeren dat je het vervelend vind dat ze zelf geen initiatief neemt, en geen zin hebt telkens hetzelfde lijstje op te noemen. En voordat ze wat gaat doen wel vragen of ze dat kan doen. Dan kan jij ja of nee zeggen. (en bij nee een alternatief noemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:00

Hmmja, als ze vrijdag komt (zal afhankelijk zijn van hoe [***] morgen reageert) ga ik gewoon vragen wat ze wil doen .. en als ze dan niks zegt dan kunnen we het er eens over hebben :j En dan zien we wel zeker? Op dit moment weet ik echt niet wat het juiste is om te doen ...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:01

Print wat leuke dingen/informatie uit. Misschien kan ze daar wat mee? Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:07

Heb ik ookal aan zitten denken :j Heb ook gevraagd of haar engels beetje goed was en dat ze dan eens moest kijken naar filmpjes en uitleg over Parelli (niet dat ik daar volop mee bezig ben, maar de basis is in ieder geval handig, heb haar ookal de eerste games proberen uitleggen) maar daar moet ik ook nog eens achter vragen of ze dat nu gedaan heeft of niet ... Moet achter alles vragen :+

Wat verwachten jullie eigenlijk qua contact? Hebben jullie bv. contact via sms ofzo? En verwachten jullie dan "meteen" een berichtje terug? Ik heb haar nu om 20.50u een berichtje gestuurd over dat morgen niet doorgaat, maar heb hier geen reactie op gehad. Op dat uur zal ze toch nog niet in bed liggen neem ik aan? Misschien zijn ze niet thuis, dat kan ook natuurlijk .. Maar dat misverstand is dus ook zo gekomen. Ik stuurde dat ik naar stal ging en dat ze mocht komen als ze wilde, zij stuurde terug of het ok was als ze om 18u kwam, ik stuurde terug dat dit prima was, kreeg niks terug maar dat verwachte ik ook niet (smssen kost ook geld) maar het werd 18u en nog geen verzorgster, niet om 18.15u, niet om 18.30u, niet om 19u .. toen heb ik een sms gestuurd dat ik dacht dat ze om 18u ging komen, kreeg ik terug dat ze niks meer van mij gehoord had en dus niet wist of het ging. Had dus mijn sms niet gekregen zei ze. Maar ze komt dan dus liever niet dan dat ze gewoon nog eens stuurt of het nu ok is of niet om om 18u te komen? Is ook weer zo'n dingetje waar ik tegenaan loop := Zijn allemaal maar kleine dingen, maar ik vraag me af of dat niet anders kan :+

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:13

kan ook zijn dat ze geen beltegoed heeft,
misschien eens met haar praten over dat je echt duidelijke afspraken met haar wilt ?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 23:13

Tuurlijk kan dat anders, daar moet je haar in sturen.
Heeft zij geen sms van jou terug gehad? Moet ze even voor de zekerheid nog eens smsen.
Ik heb met mijn verzorgster voornamelijk via sms en mail contact. Inderdaad over tijden wil ik wel duidelijkheid hebben, zeker als we samen gaan.