Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PalermoZ

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:02

Hi! Ik heb nu al mijn 3e verzorgster gevonden via bokt! :) Ben very heppie met bokt verzorgers!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 21:49

Mag ik jullie mening even??
Ik had gereageerd op een advertentie van iemand die een verzorger/bijrijder zocht voor haar paard, tegen een vergoeding van 70 euro + stalmesten en andere klusjes. Ik kan helaas geen bijdrage betalen maar heb toch gereageerd wie weet. Kreeg ik een mail terug, dat ze echt iemand zocht die haar financieel kon steunen. Minimaal 50 euro per maand.
Vind het zelf een beetje onrealistisch omdat je ook nog de klusjes erbij moet doen.
Wat vinden jullie?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:17

alsof die klusjes nou zoveel moeite zijn :))

Iig is het het recht van de eigenaar om zoveel te vragen :) misschien heeft ze het echt nodig, dat kan :P ik zou het zelf persoonlijk niet doen, heb zoveel geld er niet voor over, maar dat ben ik :P

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:27

Nee begrijp me niet verkeerd ik vind het helemaal niet erg om klusjes te doen. Heb haar zelf aangeboden om dat allemaal op mij te nemen i.p.v. de bijdrage. Omdat ik gewoon bijna niks over houd aan het einde van de maand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:28

tjah, ze vragen niet voor niets een bijdrage, denk niet dat klusjes doen daar verschil in maakt :) gewoon zoeken naar een geschikt paard war je niet voor hoeft te betalen :P zou ik ook doen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:31

Tja afhankelijk van hoe vaak je het paard mag rijden per week en wat de faciliteiten zijn. Als je minimaal 4x per week mag rijden vindt ik 70 euro geen gek bedrag. Ondanks de klusjes.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 22:42

Aantal keer weet ik zo niet, maar ik neem aan dat ze zelf ook nog wilt rijden. Paard staat in een wei met klein stalletje en poetsplaatsje. Er is alleen de mogelijk om bosritten te maken.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:51

Wat laten jullie diegene de eerste keer doen als ze/hij komt kennis maken? En nemen jullie ook een soort proeftijd?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:52

ik denk dat als je betaald een proeftijd wel handig is :j en sowieso afspraken maakt wat er gebeurt als je tcoh wil stoppen (dus bijv dat als je wil stoppen je nog 2 weken langer moet komen zodat de eigenaar de tijd heeft om een nieuwe bijrijder te vinden)

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:55

Pfff ik ben gestopt met zoeken....

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:21

Lambiekske :(:)
Met het zoeken van een bijrijdpaard of bijrijd(st)er?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:54

LizzyLover schreef:
Wat laten jullie diegene de eerste keer doen als ze/hij komt kennis maken? En nemen jullie ook een soort proeftijd?

gewoon even samen naar de pony of het paard kijken, samen poetsen, ondertussen wat kletsen om te kijken of het wel klikt. eventueel laten rijden en even goed babbelen wat je er zelf nu van verwacht en wat je verzorger verwacht?

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:40

Naborah schreef:
Lambiekske :(:)
Met het zoeken van een bijrijdpaard of bijrijd(st)er?

Bijrijdster...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:29

Als het goed is ga ik volgend jaar verhuizen richting Amsterdam/Hoofddorp. Hopelijk kan ik daar wat leuks vinden.

BoktLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:06

Hier staat het alweer even stil, maar ik vraag me af of verzorgsters echt altijd willen rijden.

Mijn oude hengst wilt echt niet elke keer gereden worden (en dat laaat hij 'gemeen' merken) maar heb tot heden niemand gevonden die zegt alleen te willen verzorgen en af en toe te rijden.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:21

@Boktlover; volgensmij zijn de verzorgsters die niet altijd willen rijden vrij zeldzaam, als ik het hier zo allemaal lees.

Ik ben trouwens superblij met mijn huidige adresje! De eigenaresse neemt ook de tijd om mij vanalles te leren en we zijn nu vooral bezig met grondwerk.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:34

Ik was 2 jaar zoekende tot er opeens vanuit het niets er eentje kwam aanwaaien, ik mag zo vaak rijden als ik zou willen alle spullen zijn aanwezig het enige wat ik hoef te doen is de stallen uitmesten :')

De eigenaar is zelfs bereid het paard naar de manege te brengen zodat ik mijn lessen op het paard kan rijden :+

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:28

Wauw Lisa_H dat is wel echt ideaal, wat een fijn plekje heb jij!

Ik ben zo iemand die niet altijd hoeft te rijden. Ik vind het ook leuk om is een keertje niet te rijden maar juist lekker te poetsen of te wandelen.
Maar er zijn ook veel verzorgsters die inderdaad vaak willen rijden.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:51

Oh nee hoor ik ga regelmatig met hem wandelen of ik ga vrijspringen, vrijheidsdressuur of grondwerk met hem doen. Ik rijd niet elke keer als ik kom, vind ik zelf ook helemaal niet leuk :')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:47

Donderdag ga ik bij een paardje voor de 2e keer kijken. Ik hoop iig voor het eind van de week te weten of dat dan wat wordt. Inmiddels via die stal nog twee paardjes 'aangeboden' gekregen en vandaag een sms van een paard waar ik eerder ben wezen rijden maar toch niets werd (gingen voor de andere) of ik alsnog 1x in de week wil komen. Oppert mijn moeder zelfs dat misschien beide wel zou kunnen. Weet niet of dat kan, maar voor iemand die stug vasthield nooit aan zoiets te beginnen. :=

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:52

Lisa_H schreef:
Ik was 2 jaar zoekende tot er opeens vanuit het niets er eentje kwam aanwaaien, ik mag zo vaak rijden als ik zou willen alle spullen zijn aanwezig het enige wat ik hoef te doen is de stallen uitmesten :')

De eigenaar is zelfs bereid het paard naar de manege te brengen zodat ik mijn lessen op het paard kan rijden :+

Wauw das echt gaaf lessen op je verzorg paard 8-)
Wat fijn dat je dat mag,iedereen gaat dan echt op kijken op de manege.
Leuk voor je. :j

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:12

soms vraag ik me af waarom het bij mij allemaal zo makkelijk gaat..
ik krijg zo veel aangeboden. had ooit een keer een advertentie staan, en kreeg van 6 mensen een reactie ( in 2 dagen tijd)
de paarden die ik nu doe zijn geweldig, en heb alle vrijheid. wil ik lessen mag dat, wil ik op wedstrijd mag dat, wil ik een dagrit maken mag dat en noem maar op.
bij 1 paard hoef ik alleen maar te mesten, en bij de anderen verder niks. ja soms paarden ff naar buiten doen of binnen halen. naj prima toch :)

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:28

ik zou nog wel een paard af en toe willen bijrijden.. moet dan wel egt in de buurt zijn,want ik heb thuis er ook nog 3 :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:39

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:53

Ik zoek een verzorgster die niet hoeft te betalen in de regio Rotterdam. Heb zelf op 2 meiden die een advertentie hadden staan hier op bokt gereageerd. Ze hebben niet eens het fatsoen om even terug te sturen dat het niet is wat ze zoeken! Je hoort helemaal niks, noppes, nada..

Ik zoek lekker rustig door, heb geen haast. :)