bijrijders die niet willen betalen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 02:48

mandylfmarca schreef:
MarcoBorsato schreef:
Als je het niet snapt, is het dan niet makkelijker voor jezelf om topics te openen op het stukje bokt dat voor de jeugd is?

Nou nee hoor bedankt!
Zoals ik net al zei.
was mijn vraag niet over geld en dat soort dingen? dus graag even op m'n beginvraag blijven of anders denk ik maar gewoon niet meer reageren..(word wel onduidelijk voor personen die later in dit topic komen en erop willen reageren)
Zal hem nog 1x neerzetten..
Bijrijders laten betalen ja of nee?

De vraag bevat het mogelijke antwoord al.
In dit geval had je een poll moeten maken. Anders krijg je deze discussie, die overigens wel verhelderend is, maar ook erg lang en moeilijk te volgens is.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 02:49

maXcomX schreef:
De vraag bevat het mogelijke antwoord al.
In dit geval had je een poll moeten maken. Anders krijg je deze discussie, die overigens wel verhelderend is.

Ja haha dat wist ik niet, het is m'n eerste topic. voor het eerst dat ik uberhaupt zo vaak en lang op bokt zit, dus dacht wel dat het in een topic kon..Sleepingtime! goodnight.

maXcomX

Re: bijrijders die niet willen betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 02:55

Welterusten!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 03:33

mandylfmarca schreef:
maXcomX schreef:
Met pasje graag!
Alle gekheid op een stokje Als het over geld gaat, kun je beter bij een bank zijn of zo.
Je hoeft idd niet te zeggen hoe arm of rijk je bent. En als iemand er over begint, kun je dat ook negeren.
Er is namelijk geen verplichting tot antwoorden.

Ja, inderdaad ik negeer het nu ook maar lekker compleet en reageer alleen op de dingen die met de beginvraag te maken heeft.
Dus sorry voor de personen die niet over mijn beginvraag schrijven u word genegeerd. :o

Jouw vraagstelling is ook wat simpel gesteld. Ik vind het per paard verschillend, maar daar wilde je niet over horen, want alle paarden zijn gelijk. :)

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 03:48

Waarom is dat per paard verschillend?

De vraagstelling is simpel, duidelijk, maar pakte iets anders uit dan de bedoeling was.
En hoe ze dat beter had kunnen doen is ook al opgelost.
Ik vindt het niet bepaald nodig om iemand eindeloos de grond in te stampen vanwege een vorm/forumfout.
Wat weer wel interessant is om de mening te weten waarom je ja of nee kiest.
Maar goed, Da's mijn nieuwsgierigheid.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 04:24

mandylfmarca schreef:

Overigens was de vraag: "bijrijders die niet willen betalen." :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:18

mandylfmarca schreef:
maXcomX schreef:
Maar als je zelf in je motivatie toelicht dat de financiën ook een rol spelen, dan roep je dit soort reacties vanzelf over je af.

Zoals in m'n eerdere berichten waar men overheenleest.
is dit van m'n oude paard, die ik inmiddels al heb verkocht.

Nee nee, het ging er om dat je een 7-jarige ruin op het oog had, die je alleen aan wilde schaffen als je een bijrijder had. Anders moest je misschien vanwege de financiën er later weer één verkopen.

mandylfmarca schreef:
was mijn vraag niet over geld en dat soort dingen? dus graag even op m'n beginvraag blijven of anders denk ik maar gewoon niet meer reageren..(word wel onduidelijk voor personen die later in dit topic komen en erop willen reageren)
Zal hem nog 1x neerzetten..

Het gaat hier wel degelijk over geld, want je wilt weten of bijrijders moeten betalen. Het antwoord op jouw vraag wordt vervolgens beargumenteerd met de feiten die jij ons zelf gegeven hebt, nl. dat je geen tweede paard kunt kopen als je geen betalende bijrijder hebt. Het antwoord op jouw vraag komt hier dus uit voort. Dat het niet hetgeen is wat jij horen wilt, is natuurlijk weer een ander verhaal.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:44

Tjee wat zijn we hier weer aardig voor elkaar. Hoe haar TS haar financiën regelt moet ze helemaal zelf weten. Als iemand op het scherpst van de snede leeft...gaat ons alle niet aan. Je kan daar inderdaad (in een ander topic) over discussiëren of dat slim is...maar het doet hier niet ter zake.

Het gaat hier inderdaad om de vraag of je het redelijk vind dat je iemand laat betalen omdat hij jouw paard mag rijden.

Ik kan mijn paard prima zelf betalen..anders was ik er tenslotte niet aan begonnen.
Waarom dan toch geld vragen??..... Ik heb nog niemand een argument horen beantwoorden waarom niet. Nogmaals...Een bijrijder heeft bij mij maar een ding hoeven doen tot nu toe.... Paardrijden, opzadelen, afzadelen....op goed paard met goede spullen.
Als ik iemand zoek die mijn paard rijtechnisch verbeterd....dan breng ik haar naar een professionele trainingsstal en laat ik dat niet doen door een bijrijder

Mocht een bijrijder daarom niet in mijn paard geïnteresseerd zijn....even goede vrienden. Iemand die zijn paard gratis laat berijden...helemaal goed...jouw paard.

Maar dit is mijn paard en ik bepaal of ik geld vraag.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:12

NatasjavE schreef:
Waarom dan toch geld vragen??..... Ik heb nog niemand een argument horen beantwoorden waarom niet.

Dan lees je niet goed, want het staat er wél. De reden dat men vindt dat bijrijders niet hoeven betalen, is omdat een bijrijder de eigenaar uit de brand helpt. Dienst-wederdienst.

Citaat:
Maar dit is mijn paard en ik bepaal of ik geld vraag.

Natuurlijk bepaalt ieder dat zelf. Maar TS stelde de vraag, dan kan ze verwachten daar verschillende antwoorden op te krijgen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:24

@maXcomX

even voor de goede orde, ik had geen bijrijdsters omdat ik het niet kon betalen of dat ik er geen tijd voor had
misschien dat er mensen zijn die anders geen paard kunnen onderhouden ,maar ook ik vind dat je dan beter geen paard kunt hebben

hoe ik aan een bijrijdster bent gekomen is apart te noemen

mijn vriendin had een vrouwtje die bijreed op haar draver toen ze haar draver ging verhuizen vroeg ze of ze misschien op mijn paard tegen betaling kon rijden
zij ging 2x p/w lekker op buitenrit en kwam dan bij mij thuis douchen en ging dan naar haar werk

zij heeft toen zelf een bedrag wat ze kwijt was bij de manege voor een buitenrit aan mij betaald
ze betaalde mij 60 gulden p/m en van dat andere geld kocht ze wat lekkers voor mijn paard

en omdat ik het wel lekker vond,ben ik altijd met een bijrijdster geweest.

dus geen dingen neerzetten bij mijn naam die niet op mij van toepassing zijn maar een gedachte van jou zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:32

Verschillende antwoorden is prima...we hoeven het niet eens te worden.
Maar ik merk wel een behoorlijke vijandigheid naar mensen die geld vragen...

En laat ik het goed zeggen... Ik heb nog geen argument gelezen waardoor ik van mijn standpunt ga afwijken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:17

en wat als de bijrijders niemand uit de brand helpen, maar gewoon mogen rijden omdat de eigenaar ze dat gunt?
heb namelijk mijn mening hier ook neergezet, maar dat strookte waarschijnlijk niet met de algemene mening.

ik blijf het raar vinden dat iedereen er zomaar vanuit gaat dat je gratis mag/moet rijden.
de eigenaar levert ook een dienst door het paard af te staan.

en als je er toch vanuit gaat dat het paard zomaar verkocht wordt, zoek dan niets als je zo wantrouwend t.o.v eigenaars bent.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:51

Ik snap echt niet waarom hier een eeuwenlange discussie over wordt gemaakt.

Als je iets gratis kan vinden, prima!! :)
Als je niet wilt of kunt betalen, jammer dan.

Niet iedereen kan zich een paard veroorloven, geldt ook voor een bijrijder ;)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:52

Heb ook in het verleden een bijrijdster gehad en ja ik vraag er geld voor waarom niet zie het als een stukje verantwoording naar het paard.
Verder hebben ze geen kosten alleen de lusten alles ligt klaar werden goede afspraken gemaakt.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:54

minikatje schreef:
en wat als de bijrijders niemand uit de brand helpen, maar gewoon mogen rijden omdat de eigenaar ze dat gunt?
heb namelijk mijn mening hier ook neergezet, maar dat strookte waarschijnlijk niet met de algemene mening.

ik blijf het raar vinden dat iedereen er zomaar vanuit gaat dat je gratis mag/moet rijden.

en als je er toch vanuit gaat dat het paard zomaar verkocht wordt, zoek dan niets als je zo wantrouwend t.o.v eigenaars bent.

Maar blijkbaar denkt niemand er bij na dat dit ook risico's met zich mee brengt voor een eigenaar. ;)

Een manege kan ook vast wel zonder jou kosten die je betaald, maar jij mag toch ook niet gratis rijden? Die ene klant meer of minder merken ze echt niet. Dus wat maakt het uit of je de eigenaar uit de brand helpt, of dat het alleen voor jou plezier is. De reden maakt voor jou toch niet uit? Het is ieders eigen keus, niets raars aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:11

mandylfmarca schreef:
zijn dit jou zaken of mijn zaken?
is het mijn portomonnee of de joune? :j :?

de jouwe, maar mijn grondrecht van vrije meningsuiting staat me toe mijn mening te geven, kan je daar niet tegen, zal je richting het koningshuis en diens onderdanen moeten trekken of geen topic openen. ;) Simpel zat!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:18

devine schreef:
Heb ook in het verleden een bijrijdster gehad en ja ik vraag er geld voor waarom niet zie het als een stukje verantwoording naar het paard.

Hoezo verantwoording naar het paard? Krijgt die het geld?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:21

zie het als een borg.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:31

Ik vraag er geen geld voor. Ik heb daar verschillende redenen voor:

Een betalende bijrijder, naam zegt het al bijrijder, verwacht dus eigenlijk ook dat ze van dat geld kunnen rijden. Mezelf kennende zou ik dan de bijrijder ook willen laten rijden en de bijrijder zelf zou dus ook willen rijden. Als het paard dan een zwaardere week zou hebben of misschien even niet zo lekker in zn vel zou zitten dan zou ik sneller zelf mn rijdagen over slaan en de dagen voor de bijrijder als rijdagen houden. Met als resultaat dat ik zelf naast mn paard loop en de bijrijder erop zit. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Daarnaast heb ik 1 vaste dag voor de bijrijder en daarnaast is het op 'oproepbasis'. De verzorgsters weten dus van te voren niet wanneer ik ze vraag. Met een betalende bijrijder wil je graag een vast aantal dagen kunnen bieden.

Tenslotte is het bij ons vaak 'koppelverkoop'. Rijden op de een, maar ondertussen zit er nog een ander aan vast die ook aandacht wil, gelongeerd of losgegooid of gewoon wat grazen :-)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:34

Ja dat heb je goed verantwoording als ze er wat voor over hebben komt dat het paard ten goede en dan hebben ze er wat voor over en dat geld wat ze maandelijks betalen kan mijn paard echt niet van leven.

En een bijrijdster die mij uit de brand zou halen?
Nou je kan het ook omdraaien dat de bijrijdster de algehele verantwoording niet wil (of kan betalen) en daarom dit een goede oplossing is voor beide partijen.
Heb dan ook nooit problemen ermee gehad en de mensen die het hier niet mee eens zijn zullen dan ook geen reactie geven aan een oproep dus dat is toch prima dan.

Als ik naar een sportschool ga betaal ik ook maandelijks waarom niet hiervoor beter als op een manege elke week hetzelfde rondje en maar weer afwachten op wat voor een paard je komt te zitten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:07

devine schreef:
Ja dat heb je goed verantwoording als ze er wat voor over hebben komt dat het paard ten goede en dan hebben ze er wat voor over en dat geld wat ze maandelijks betalen kan mijn paard echt niet van leven.

En een bijrijdster die mij uit de brand zou halen?
Nou je kan het ook omdraaien dat de bijrijdster de algehele verantwoording niet wil (of kan betalen) en daarom dit een goede oplossing is voor beide partijen.
Heb dan ook nooit problemen ermee gehad en de mensen die het hier niet mee eens zijn zullen dan ook geen reactie geven aan een oproep dus dat is toch prima dan.

Als ik naar een sportschool ga betaal ik ook maandelijks waarom niet hiervoor beter als op een manege elke week hetzelfde rondje en maar weer afwachten op wat voor een paard je komt te zitten.

dienst-wederdienst dus.

In de sportschool en de manege is dat niet van toepassing, genoeg kids dus een manegepony wordt toch wel gereden,dus heeft je lesgever/manegehouder niets aan toen ik nog manegelessen reed, reed ik ook gratis wanneer ik een nieuw paard testte. Want ik bewees ze een dienst.

Sportschool zelfde verhaal: heeft je school niks aan of jij gaat trainen of niet hoor, hun lichaam is het niet.Hoop dat ik zo goed uitgelegd heb waar ik het verschil 'zie' en waarom ik die vergelijking niet juist vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:11

xxriiannee schreef:
minikatje schreef:

Maar blijkbaar denkt niemand er bij na dat dit ook risico's met zich mee brengt voor een eigenaar. ;)

Een manege kan ook vast wel zonder jou kosten die je betaald, maar jij mag toch ook niet gratis rijden? Die ene klant meer of minder merken ze echt niet. Dus wat maakt het uit of je de eigenaar uit de brand helpt, of dat het alleen voor jou plezier is. De reden maakt voor jou toch niet uit? Het is ieders eigen keus, niets raars aan.

maar niet zonder het geld van alle leden en je kan geen uitzonderingen gaan maken (tenzij het lid iets doet dat alle andere niet doen bv, dan zit je weer met dienst-wederdienst)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:17

Ayasha schreef:
xxriiannee schreef:

maar niet zonder het geld van alle leden en je kan geen uitzonderingen gaan maken (tenzij het lid iets doet dat alle andere niet doen bv, dan zit je weer met dienst-wederdienst)

Natuurlijk, maar voor een bijrijder maakt dat niks uit. Of je betaald voor een manege of voor een bijrijdpaard. Dat wilde ik er mee zeggen . Snap gewoon niet waarom er zo'n discussie uit ontstaat.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:21

Ik zelf zou niet graag betalen voor een bijrijdpaardje, heb dit ook nooit gedaan, maar dat is ook omdat ik geen wedstrijdruiter ben en daar ook geen ambities in heb. Wel zou ik best (en heb ik ook wel eens) 'verplicht' les willen nemen, waar je uiteraard wel zelf voor moet betalen. Ik vind namelijk dat als je mee betaald je daar ook iets voor terug moet krijgen. In jouw geval is dat zo, dus vind ik het totaal geen onredelijk bedrag (zelfs aan de lage kant)! Je krijgt er immers een soort lease-paard voor op een stal met goede voorzieningen!

Ik vind het in jouw geval dus heel begrijpelijk, maar ik zie ook vaak mensen die een bijrijder vragen voor 1 of 2 dagen in de week en hiervoor al 150 euro per maand vragen. Je dan vaak voeren en de stal uit mesten en dan mag je alleen in de bak rijden. Dat vind ik een heel ander verhaal!

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:30

Dat heb je goed @xxriiannee snap niet zo goed waarom iemand zijn/haar mening moet door drukken het zo moet door drukken?

Iedereen heeft zo zijn eigen mening en respecteer dat gewoon dat is toch ook de bedoeling van TS en of dit nou is om persoonlijke omstandigheden of tijd whatever!

Ze betaalde bij mij €75,00 per maand voor 4 dagen per week en verder hoefde ze geen stal te doen of andere werkzaamheden,
mijn bijrijdster was hier zeer blij mee heeft nu door verhuizing weer een ander bijrijdpaard waar ze €125,00 per maand voor betaald voor drie dagen per week.
Voor haar de oplossing gezien dat ze toch een leuk paard onder haar kont heeft en geen paard waar ze zoiets van heeft hmm moet ik daar op.. wat ze dan voor niks kan rijden omdat ze die mensen een dienst bewijst zoals hier aangegeven wordt waar ze helemaal niet op zit te wachten!