Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_ANKY

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:07

Idd het is heel goed als dit bovenaan blijft staan. Om mensen te waarschuwen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:12

Mikkiej schreef:
Ik heb laatst (paar maanden geleden) een mod een pb gestuurd met de vraag of dit een sticky kon worden. Ze vonden het een goed idee en ze zouden het overleggen. Helaas nog niks weer gehoord..

Ik lees dit bericht nu pas, maar vind het wel netjes om er even op te reageren;
We zijn in overleg om te kijken of we op een of andere manier (jonge) gebruikers kunnen informeren over dit soort onderwerpen omdat het zeker een onderwerp is waar aandacht aan moet worden besteed, we zijn er alleen nog niet over uit hoe we dit vorm gaan geven. :) Tot die tijd kan dit topic worden gebruikt om informatie uit te wisselen.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:24

Hoi allemaal, ik wil ook even een berichtje kwijt

Sinds een paar weken staat mijn verzorgpaard bij een boer. Deze boer leek eerst wel aardig enzo, maar nu heb ik du van een oudere vriendin gehoord dat deze boer meisjes heeft verkracht in de koeienstallen. Ook zou hij seksuele dingen doen met één van de eigenaren van een ander paard. Ik ben gewaarschuwd dat het beter is om niet alleen te gaan.. De eigenaar van mijn vp is ervan op de hoogte en we zijn dringend opzoek naar een nieuw plekje en misschien verhuizen we wel weer terug naar de vorige stal.. Ik doe mijn vp zo'n 5 dagen per week en ik baal er erg van als ik alleen moet, want ik vind dat echt eng..

Als iemand een stal weer omgeving leiden met een wei ( onder 200 ) dan moet ie mij even pben..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:29

elszoekt, steek altijd een klein busje deo in je zak.
Bij gevaar kan je uit zelfverdediging het in de ogen spuiten en maken dat je wegkomt :)

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:42

^ Daarop aansluitende is een cursus zelfverdediging ook nooit mis! Voorkomen is echter 10x beter dan jezelf uit een benarde situatie moeten redden, dus ik hoop zeker dat dit onderwerp in de toekomst meer besproken wordt met jonge ruiters dan in "mijn tijd" het geval was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 20:50

Goed dat dit topic omhoog wordt gehaald steeds. :j

Mede door zo'n ervaring, die vanwege schaamte, schuldgevoel en een grote verantwoordelijkheid naar zijn zieke paarden, heb ik complexe PTSS opgelopen, heb ik mijn opleiding niet af kunnen maken, ben ik volledig afgekeurd en is mijn leven één grote puinhoop geworden.
Als er door dit topic 1 meisje gered is, is het dat al waard geweest.

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:01

Ik heb altijd een busje deo in mijn tas zitten en die zelfverdedigingcursus is nog wel een goeie! Dankjewel :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:35

elszoekt17 schreef:

Sinds een paar weken staat mijn verzorgpaard bij een boer. Deze boer leek eerst wel aardig enzo, maar nu heb ik du van een oudere vriendin gehoord dat deze boer meisjes heeft verkracht in de koeienstallen. Ook zou hij seksuele dingen doen met één van de eigenaren van een ander paard. Ik ben gewaarschuwd dat het beter is om niet alleen te gaan.. De eigenaar van mijn vp is ervan op de hoogte en we zijn dringend opzoek naar een nieuw plekje en misschien verhuizen we wel weer terug naar de vorige stal.. Ik doe mijn vp zo'n 5 dagen per week en ik baal er erg van als ik alleen moet, want ik vind dat echt eng..

Als iemand een stal weer omgeving leiden met een wei ( onder 200 ) dan moet ie mij even pben..

Als je mijn dochter was zou je er - verzorgpaard of niet - niet meer heen mogen. Wat zeggen je ouders hiervan?
Je moet jezelf niet in dit soort gevaarlijke situaties brengen. Het is niet beter om niet alleen te gaan, het is beter om helemaal niet te gaan.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:44

Ik had vroeger een paarden vriendin toen ik een jaar of 11 was. Zij vertelde mij dat ze was aangerand door de eigenaar van haar verzorgpony's

Ze had twee shetlanders die ze verzorgde en die waren van een man van een jaar of 60. In het begin was hij vrij normaal en had ze nooit last van hem. Tot de dag dat het gebeurde, het was een bloed hete dag en ze gaf de shetlanders een douche en die man kwam er aan en duwde haar plots in een hoek en zei tegen haar dat ze haar kleren maar uit moest doen zodat zei ook zou afkoelen. Hij trok hard aan haar kleren. Ze stond al in haar bh en hij betaste haar borsten. Haar vader betrapte de man en is flink boos geworden en ze zijn nooit meer daar geweest. Ze miste de shetlanders enorm en toen is ze samen met haar ouders op zoek gegaan naar een vertrouwder iemand waarvan ze een pony mocht verzorgen.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 00:15

^ ahh gadver... Dat verhaal hierboven... ze zal flink geschrokken zijn als dit zo plotseling gebeurd. Maar dan heeft die gluiperd ook zijn moment afgewacht zo te horen... Gelukkig dat haar vader op tijd ertussen kwam... Ik durf te zeggen... Als dat onze dochter was geweest, had mijn vriend hem niet heel gelaten...

elszoekt17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:59

Babootje schreef:
elszoekt17 schreef:

Als je mijn dochter was zou je er - verzorgpaard of niet - niet meer heen mogen. Wat zeggen je ouders hiervan?
Je moet jezelf niet in dit soort gevaarlijke situaties brengen. Het is niet beter om niet alleen te gaan, het is beter om helemaal niet te gaan.

Ik mag niet meer alleen van mijn ouders, dus zorg ik er altijd voor dat er een volwassene bij is. Gelukkig horen we morgen of er plek is bij een andere stal want dan verplaatsen we Duuk er meteen naar toe.

G_Jitte_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 23:43

Wat erg dat het zoveel gebeurt... Heb het zelf niet meegemaakt maar wil iedereen toch even waarschuwen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:02

Ok was n jaar of 26. Een kennis reed mij altijd met zijn auto-trailer naar wedstrijden. Na een paar keer vertelde hij mij dat dit niet zo maar gratis kon en dat hij er wat voor terug verwachtte. Ja ja. Ik ben lekker gestopt met wedstrijden. Hij dacht dat ik te koop was, mooi niet.
Het gebeurt dus echt niet alleen bij hele jonge meisjes.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:22

sow best heftig allenmaal ...

_Saartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:24

Wat een heftige verhalen allemaal zeg..! Ik ben er ook zeker een voorstander van als dit sticky blijft, of tenminste bovenaan blijft staan!
Ook echt respect naar degenen die hier hun verhalen hebben gedeeld!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:43

elszoekt17 schreef:
Ik heb altijd een busje deo in mijn tas zitten en die zelfverdedigingcursus is nog wel een goeie! Dankjewel :)

Waarschijnlijk (en hopelijk) is dit berichtje voor jou niet meer nodig, maar het is wel belangrijk dat anderen dit weten.

In situaties als aanranding weet je nooit hoe je zelf reageert. Ik zelf voelde me verstijft, maar wel in staat om te praten. (Zo ben ik uit meerdere situaties ontsnapt als het ware.) Al heb je jaren aan vechtsporten gedaan, het ligt helemaal aan hoe je bent (en dat weet je in dit geval alleen als het gebeurt) om ook daadwerkelijk een vechtreactie te hebben. Ik denk dat de meeste mensen een vluchtreactie hebben, maar dan in de vorm van de situatie uitpraten. We zijn wel mensen, en iets in ons wil niet dat we slecht overkomen, dus rennen of iemand in elkaar rossen heeft een behoorlijke aanleiding nodig.

De man die mij heeft aangerand was zo dom dat hij mijn naam (Laura) niet kon spellen, maar hij wist oh zo goed hoe hij me moest bewerken om me bij zich te houden en me in situaties te plaatsen om me eventueel iets aan te kunnen doen.

Voorkomen is beter dan genezen. Mijdt deze situaties liever dan te denken dat je jezelf wel kunt verdedigen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:16

Daar heb je helemaal gelijk in Maanoogje. Het hangt er compleet vanaf hoe je reageert. Zo weet ik dat ik in onverwachte angstige situaties compleet verstijf en alles over me heen laat komen. Dat varieert van een toeterende bus tot een koe die mij aanvalt en nog veel meer situaties. Ik kan dan niet praten, niet schreeuwen, echt even helemaal niks. Dit duurt een bepaalde tijd (ik weet niet precies hoe lang, maar vaak té lang) en dan kan ik pas weer nadenken en iets ondernemen.

Mijn moeder reageert trouwens wel meestal door te vechten. Die moet je ook niet voor de grap laten schrikken want je hebt een knal te pakken zonder dat ze het zelf op dat moment ook maar beseft :')

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:21

Animal schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in Maanoogje. Het hangt er compleet vanaf hoe je reageert. Zo weet ik dat ik in onverwachte angstige situaties compleet verstijf en alles over me heen laat komen. Dat varieert van een toeterende bus tot een koe die mij aanvalt en nog veel meer situaties. Ik kan dan niet praten, niet schreeuwen, echt even helemaal niks. Dit duurt een bepaalde tijd (ik weet niet precies hoe lang, maar vaak té lang) en dan kan ik pas weer nadenken en iets ondernemen.

Mijn moeder reageert trouwens wel meestal door te vechten. Die moet je ook niet voor de grap laten schrikken want je hebt een knal te pakken zonder dat ze het zelf op dat moment ook maar beseft :')

_O- _O-

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:49

Het gedrag van deze mannen is gewoon strafbaar. Aangeven bij de politie dus. Maar........veel meisjes doen dat niet omdat ze dan hun verzorgponies kwijtraken.....Zo gek zijn meisjes op paarden dat ze er haast alles voor over hebben.

kitsunemimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:55

Heel goed dat dit topic bestaat,
Ikzelf heb meerdere dingen meegemaakt rond dit onderwerp.
al dan niet omtrent paarden,
maar ik reed wel eens bij een oude man in de buurt hier,
waar je dan voor 5 euro een paardje kon huren voor een uurtje ook al een oude man een beetje een zonderling afgelegen erf etc.

elke keer als ik dan een vriendinnetje meenam volgde deze man ons op de voet, en kijken en doen. voelde me er altijd heel ongemakkelijk bij. maarja vrijrijden op een paard als waus pennymeisje was natuurlijk de hemel naast de "saaie" manegelessen.

ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren.

als je jong bent besef je die signalen niet. Zo ben ik dus een keer een lift ingetrokken door een man die zich "zogenaamd" wilde voorstellen.

En die ervaringen tekenen je voor het leven.

Heel goed dus om jonge meiden te waarschuwen voor dit soort praktijken want onze maatschappij word steeds zieker.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:34

(Ik hoop dat deze afbeelding hier mag staan, ook al is ie zo groot. Ik denk toch dat het een belangrijk puntje van aandacht vormt om dit zo te lezen.)
Afbeelding

Ik heb zojuist echt werkelijk waar met tranen in mijn ogen mijn eigen berichten zitten lezen. Ik vind het hierom ook wel even gepast om vooral voor de jongere meisjes wat toelichting bij te geven.

De eerste 3 reacties die ik heb geplaatst heb ik gepost voordat alles gebeurt is. De anderen zijn van mijn "reis" als het ware door het hele gebeuren heen. Hierom geloof ik ook dat ik de aandacht van veel jongere meisjes kan trekken en vast kan houden, omdat ik toen ik 13 was ook dacht "Dat gebeurt mij noooooiiit!".

In 2010 was ik 13 (en werd 14 in oktober). Dus ook toen ik mijn eerste setje berichten heb geplaatst was ik dertien. Ik ben nu 18, en hoewel ik het vroeger nooit geloofde, wordt je toch wijzer met de jaren. Als ik mijn eigen berichten teruglees wordt ik misselijk van alles wat ik over mijn kant heb laten gaan van die vreselijke, misselijkmakende man. Mocht ik ooit naar de politie gaan (als ik er vertrouwen in heb dat het nut gaat hebben), dan is bokt.nl een prima plek om mijn verhaal mee te beginnen. Ik zou in 2010 NOOIT hebben geloofd dat die man mij in een positie heeft gezet (meerdere malen; waarvan 1 op zijn slaapkamer nota bene) waarin hij me makkelijk had kunnen verkrachten en ik met een nog zwaarder trauma zou hebben gelopen.

Voor mijn eigen gevoel zal ik nog even reageren op de mensen die destijds hulp hebben geboden in de vorm van een berichtje terug.
Brendaaaa schreef:
Nou meis, ik was net zo oud en heb exact dezelfde ervaring als jij met mijn ponyeigenaar. Nu je 13 bent kijk je er HEEL anders tegenaan dan wanneer je straks net als ik 32 bent en zelf een dochter hebt.....
Je moet duidelijk je grenzen stellen, als je het niet prettig vind, laat dat dan merken (zeg gewoon vriednelijk; doe maa rniet joh of zo)
Als je dit niet doet, zal het stukje bij beetje, heeeeel langzaam steeds een stapje verder gaan. en mischien heeft dat andere meisje dat inmiddels al ervaren.... wees op je hoede!!!!

Je had helemaal gelijk. Nu ik 18 ben kijk ik er al heel anders tegenaan. Nu lopen er 2 meisjes bij mijn verzorgpaard van 11 en 12 respectievelijk, en ik heb hen ook het verhaal verteld. Opdat ik ze maar kan behoeden voor de fouten die ik in het verleden gemaakt heb. :n

Chaos schreef:
Ehh. Ja hier moet je zeker meer achter zoeken. Ik weet niet om wat voor iemand het gaat, maar ik neem aan een volwassen man, en die mag nooit maar te nimmer je zomaar knuffelen of je op je kont slaan. OMG! Dat zou wat worden hé! Nee echt, als hij het weer doet zou ik zeker er wat van zeggen.

Immers, dit is het begin. Sta dit een jaar toe en over een jaar knijpt hij voor de lol in je borsten oid. Zeg je daar niks van dan wordt het ... ?
En al heeft de beste man geen bijbedoelingen, dan zal hij het vast waarderen dat je het gezegd hebt en er geen erg in gehad hebben dat hij dat op die manier deed.
Het is voor sommigen een soort van normale omgang, maar dan maakt niet dat als normaal beschouwd mag worden.. :)

Jouw berichtje raakte me nog het diepst. Bijna meer dan mijn eigen berichten. Het doet me denken aan wat er had kunnen gebeuren als ik mijn huidige beste vriendin toen niet bij me had gehad. Zonder haar had ik me vast en zeker niet dapper genoeg gevoeld om de situatie te ontvluchten. Zonder die pony van toen voelde ik me heel alleen, en dankzij haar is dat kleine meisje van toen bijna volledig verdwenen. (Ik voelde me vaak eenzaam omdat de vriendinnen die ik had toen ik bij die vent begon met verzorgen allemaal zo ver woonden.)

Als iemand vragen heeft of ervaringen wil delen sta ik volledig open voor PB'tjes.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:07

er gebeuren zulke raren dingen op de wereld... vreselijk gewoon.

@maanoogje, wat goed dat je nu dit zo zegt en verteld ! denk dat dit heel goed is voor meiden die dit ook gebeurd, maar de ernst er niet van in zien, om ze erover na te laten denken.

zoals ik al zei gebeuren er vreselijke dingen, maar alsjeblieft meiden, (en ook jongens) twijfel niet of je het aan iemand moet vertellen of niet... hoe moeilijk ook, praten is vaak beter als zwijgen!

vorig jaar heb ik zo iets van heel dichtbij meegemaakt met een van mijn vriendinnen.. zij zag er helaas de ernst niet van in.. terwijl ik en mn andere vriendinnen ons heel erg zorgen maakte en zij lachte het weg. gelukkig is alles nu goed met haar en is ze geholpen en hebben wij haar ondersteunt. maar ik vond het heel erg moeilijk om te zien dat ze zelf niet zag wat er eigenlijk gebeurd was..

door het ingrijpen van mijn hele lieve mentor is alles met haar goed gekomen! als wij die man niet hadden gehad was ze een stuk verder van huis geweest, thuis kon en wilde ze er niet over praten namelijk.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:52

Er gebeuren ook hele rare dingen tussen juridisch volwassen lesklanten m/v en instructie, omdat daar toch vaak een afhankelijkheidssituatie ontstaat. Met name in wedstrijd-voorbereidingssituaties.
Dat dat minder kwalijk is dan hetzelfde met minderjarigen geef ik ogenblikkelijk toe.
Het blijft echter eenzelfde vorm van intimidatie, die dan ook op iets onwenselijks uidraait.

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:32

Ik vind dit echt een goed topic! Zelf heb ik ook een verzorgpony, bij een stal van een gezin. Hele lieve mensen, ik heb er ook een heel goed gevoel bij. Ik ben zelf 13. En toen we voor het eerst gingen kijken was mijn moeder mee. Neem zeker een volwassene mee! Meestal ben je zelf helemaal in de ban, dat je eindelijk bij een verzorgpony gaat kijken. En let je niet op de mensen zelf, of je je prettig voelt. Daarom vroeg ik ook in de auto daarna wat mijn moeder ervan vond. Als mijn moeder er geen goed gevoel bij had, had ik van haar ook nooit gemogen.

Over zelfverdediging en dergelijke. Het ligt er inderdaad ook maar net aan, hoe je reageert. Ik heb wel een vecht-reactie. En net als Animal's moeder hier boven, moet je mij niet laten schrikken. Dan heb je een mep in je gezicht.... Ik heb zelf ongeveer een jaar op kick-boks gezeten, en het geeft vooral mezelf een heel prettig gevoel. Dat ik weet hoe ik mezelf moet verdedigen. Ookal heb je het niet nodig, kan net je wel een veilig gevoel geven.

Ik hoop in ieder geval, dat als je ergens geen goed gevoel bij heb. Je altijd iemand er van op de hoogte stelt, of meteen weggaat daar! Je weet maar nooit bij wat voor gek je op het erf loopt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 05:17

Ik heb dit ook meegemaakt. Reed op een handelsstal de paarden die al ingereden waren omdat ik toch een wat onzekere ruiter ben. Maar die man raakte mij ook steeds aan en begon zelfs te vragen of ik af wou spreken. En op een warme zomerdag vroeg die of ik in mijn bikini zijn auto wilde wassen. Ben daar ook gelijk gestopt. Ik had gelijk door dat er iets niet in de haak was. Ik heb er ook een blog over geschreven voor als je de eerste keer naar een verzorgpaard gaat kijken. Staat in mijn onderschrift :)