Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:30

Zou niet weten wat ik zonder tammie zou moeten, we hebben het ff moeilijk gehad (problemen op de stalling, 50% engels volbloed en hun geven haar veel krachtvoer om te zorgen dat ze aankomt terwijl als ze elke dag 1 uur loopt het veel in omdat ze op het moment doorgereden wordt, werdt dus heel druk wat voor mij 3x zandhappen betekende), maar we geven niet op met haar wil in endurance en springen gaan doen en ik droom ervan om ooit maraton te rijden mer d'r omdat ik stiekem toch wel graag zou leren mennen en dan lekker snel samen door een parcour. Bas en Ringo is nu zeker 2 jaar terug, en kan er nog zo ontzettend boos om worden... Ze heeft er gewoon misbruik van gemaakt! Ik weet wel dat Ringo goed terecht is gekomen, nl bij een meisje van 9. bij die handelstal is er met hem veel gewerkt en het klikte gewoon hij was ook niet gemeen ofzo... Bas had een hartruis en was 25 en is helaas bij de handelstal overleden aan een hersenbloeding...

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:35

Ik ben eigenlijk zowel paardeneigenaar als paardenverzorgster :) Mijn (jonge) paardje Adellinde heb ik sinds de zomer en zij staat bij mensen aan huis. Zij fokken zelf en ik beleer en verzorg (samen met nog iemand) hun paarden. In ruil mag Adellinde gratis staan :D als dat geen goede deal is!!! En ik zou het niet in mn hoofd halen om zijn paarden niet goed te verzorgen en/of te liegen oid. Fanka en Very staan nog ergens anders (ook gratis, ik hou van de eeuwenoude ruilbeurs) en die worden nu dus perfect verzorgd. Ik zal trouwens even vragen of zij ook te clonen zijn ;) hahah

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:39

Merken jullie nog een verschil tussen verzorgers die er iets voor moeten bijdragen (bijv. maandelijks een bedrag, of eigen spullen)en degenen die dat niet hoeven?

Ik heb nl. nooit iets hoeven betalen en wilde dat uit principe ook niet. Voor mij was het genoeg motivatie om te gaan voor het paard en niet omdat anders mijn geld 'weggegooid' zou zijn. (of wat voor reden erachter zit)
Zelf zou ik een verzorger ook niks laten bijdragen. Als ik op diegene kan rekenen en vertrouwen is dat voor mij genoeg.

Solide

Re: Ahhh... bijrijdster-frustraties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:41

Ik heb ook nooit iets gevraagd, ik zie het als elkaar helpen en hoeft van mij geen geld voor. Alleen mochten ze spullen kapot maken of zo, "verwacht" ik wel dat ze meebetalen of het nieuw kopen. Dat zie ik jammer genoeg ook niet snel. Zwepen die kwijt raken, kapot gaan enz... maar nieuwe??? Nee hoor, die kan ik zelf aanschaffen. En dan gaat het me niet om die paar centen, maar puur uit het principe.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:45

Ik snap ook niet waarom sommige mensen wel komen met goed weer zoals in de zomer & lente maar in de winter niet..
Dat je niet komt met een stormachtige dag dat begrijp ik nog wel.
Maar als het alleen maar regent?!
Ik ben anderhalve week geleden voor het eerst meegeweest naar mijn 'nieuwe verzorgpaard'.
Dat was de dag voordat het verschrikkelijk hard ging sneeuwen maar toen lag er ook al ijs enz.
Sommige stukken heb ik met moeite gefietst die dag, maarja als je zo graag een paard wilt verzorgen lijkt het mij dat je het er voor over hebt!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:00

Als het te slecht weer is, verwacht ik ook niet van de bijrijdster dat ze komt. Dan is het even een telefoontje, overleggen wat wel of niet verstandig is en ik zal iemand echt niet verplichten om te gaan. Maar als het een beetje regent......

Daarbij staat mijn paard bij een particulier, ik moet alles alleen doen, heb geen binnen- of buitenbak, doe alles in de wei (dus de wei moet ook wel rij-baar zijn), maar de bossen zijn op steenworp afstand, de stal is ook geen super-de-luxe, maar het moet je trekken of niet. Ik vind het heerlijk en Sliet die weet echt niet wat luxe is. Zij heeft de luxe dat ze overdag altijd buiten zit, met mogelijkheden om weer binnen te lopen, krijgt genoeg eten en drinken en als ze haar beweging echt nodig heeft die ze even niet krijgt door het rijden, rent ze haar ronde door de wei.

Maar ja je moet er wel van houden en niet bang zijn om vies te worden _O- Sommige eisen vanalles qua luxe en dat heb ik dan helemaal niet.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:03

Hihi, ja dat had ik ook, een die vroeg wat de faciliteiten waren. Niet dat dat belangrijk was, maar wel iets om rekening mee te houden... :Y)

Snap jij het nog?? Als het er niet toe doet, hoef je er ook geen rekening mee te houden, haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:04

Ik was als bijrijdster al blij met hetgeen wat ik had.... :=

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:06

Op zich vind ik dat niet zo een gekke vraag. Ik heb bij degene die komt kennismaken niet vermeld dat ik geen binnenbak heb. Niet bij stilgestaan, maar nu met de vorst zat ik vanmorgen te denken dat het misschien wel handig was geweest omdat er bij te vertellen. OMG ik zie er nu zo tegen op :o

edit Ik vind slecht weer trouwens geen reden om niet te komen. Ik ga ook door weer en wind. Is het wel mijn eigen paard maar ik verwacht dat ook van een ander. Dat is vast niet realistisch?

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:10

Nou denk dat als men het zelf interessant vindt, het al had gevraagd. Het is niet vanzelfsprekend dat er een binnenbak is.

Het is wel realistisch om van de ander te vragen wat jij ook doet. Maar daar waar het TE glad is... dan heb ik liever dat ik even een keer meer op en neer naar mijn paard ga, dan dat de bijrijdster een ongeluk krijgt omdat ze zich "verplicht" voelt. Maar als ze er niet over beginnen en gewoon gaan, zal ik niet klagen. Vind niet dat ze af moeten zeggen bij wat wind of regen. Ik bedoel, we zijn niet van suiker.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:11

Ik ging bijna op mijn knieeen als ik iemand mocht helpen met het paardje verzorgen ;)

Ben zelf wel een pietleut met mijn spullen en hou van eerst het oude opmaken, men gebruikte mijn nieuwe cap, nieuwe zwepen terwijl er nog oudere spullen voor het grijpen lagen dus ik moet noodgedwongen mijn spullen waarvan ik niet wil dat ze ze gebruiken mee naar huis nemen.

Bij mij hoeven ze niets te betalen, alleen het lidmaatschap om te kunnen rijden, dat ga ik niet ook nog eens voor ze betalen.
In principe kunnen beide 7 dagen per week mijn paarden pakken en draag ik alle kosten..... wel wil ik graag respect naar mij toe, naar mijn paarden toe en voor mijn spullen

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:18

Sowieso heb je meestal zelf weinig last van de regen. Het paard staat te verzuipen in de regen (regendeken op en luchten maar!) en zelf sta ik dan lekker droog mn stal te mesten. Dan maar een keer niet rijden.

*nog iets wat ik belangrijk vind* Het moet bij een verzorger niet alleen om het rijden gaan. Het verzorgen moet op de eerste plek komen en het rijden is dan iets wat er bij komt omdat dat leuk is.
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 29-12-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:20

Musjes: Ik wil je even succes wensen voor morgen! :))

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:29

@koudbloedKim, dank je wel! *D

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:33

Ik heb lange tijd paarden verzorgt:)

Mijn eerste verzorgpaarden waren in stal Cobronc:) Daar heb ik 2 jaar lang een heel fijne tijd gehad. Daar kon ik kiezen op welk paard ik reed, hoelang ik reed, of ik dressuurde of sprong. Wel moest ik de stallen eens uitkuisen en dergerlijke maar dat had ik er graag voor over.

Na 2 jaar zocht ik wel iets dichter bij huis. Ik had het gevonden, 10 minuutjes met de fiets. Komen kijken, afspraak gemaakt dat ik ging gaan. Krijg ik 15 minuten voor ik vertrek een sms dat ik niet moet komen. Ze had iemand gevonden die betalend les wou nemen met het betreffende paardje. Ja, ik dus redelijk pist. :(

Dan bij de 3de iets gevonden op 20 minuten met de fiets. Het was een rare vrouw maar toch wel vriendelijk. Het enige probleem was dat ik alleen kon komen als zei zin had om mij te laten komen. Ik mocht niets beslissen. En kon ik een keer niet komen was zij vies. Uiteindelijk kwam ik er 4 keer per week de stallen kuisen, de paarden eten geven enzovoort. Maar rijden, no way. Misschien 1 keer om de 2 weken. Na een tijdje zei ze dat ze iemand anders ging zoeken. Want ze wou iemand die alles deed voor haar paarden zodat zei er geen "last" meer van zou hebben. Ja, dan koop je toch geen paarden?

Nu heb ik mijn eigen paardje. Zei staat op een stal met Vlaamse paarden. Dat zijn grote boerenpaarden:) Al van in het begin help ik daar. Na een week stelde ze aan mij voor of ik een paardje van hun 3 keer in de week wou rijden. Ondertussen leerde ze dan mijn paardje op in de koets en zo. Ik natuurlijk ja gezegt. Nu ben ik er al een tijdje. Ik help er bijna dagelijks. Heel vriendelijke mensen. Ik rij dat paardje ondertussen 3 keer in de week. Mijn paardje is perfect opgeleerd en ik krijg er nog een bijrijdpaardje bij van hun. Heel vriendelijke mensen:)

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:57

Wat brutaal van die verzorgster om Kims manen te willen knippen en al helemaal belachelijk om met een stang te gaan rijden 8)7
Heb zelf ook een Belg gereden, en een handmak gemaakt. Het zijn zón fijne paarden om mee te werken, hoop dat je snel een verzorgster vind. En zoals je zegt, écht paarden met een gebruiksaanwijzing!

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:59

Amyc schreef:
Wat brutaal van die verzorgster om Kims manen te willen knippen en al helemaal belachelijk om met een stang te gaan rijden 8)7
Heb zelf ook een Belg gereden, en een handmak gemaakt. Het zijn zón fijne paarden om mee te werken, hoop dat je snel een verzorgster vind. En zoals je zegt, écht paarden met een gebruiksaanwijzing!

Volgens mij is Kim geen Belg maar een echte Nederlandse (denk toch dat het zo op het profiel staat ;) )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:00

Solide schreef:
Als het te slecht weer is, verwacht ik ook niet van de bijrijdster dat ze komt. Dan is het even een telefoontje, overleggen wat wel of niet verstandig is en ik zal iemand echt niet verplichten om te gaan. Maar als het een beetje regent......

Daarbij staat mijn paard bij een particulier, ik moet alles alleen doen, heb geen binnen- of buitenbak, doe alles in de wei (dus de wei moet ook wel rij-baar zijn), maar de bossen zijn op steenworp afstand, de stal is ook geen super-de-luxe, maar het moet je trekken of niet. Ik vind het heerlijk en Sliet die weet echt niet wat luxe is. Zij heeft de luxe dat ze overdag altijd buiten zit, met mogelijkheden om weer binnen te lopen, krijgt genoeg eten en drinken en als ze haar beweging echt nodig heeft die ze even niet krijgt door het rijden, rent ze haar ronde door de wei.

Maar ja je moet er wel van houden en niet bang zijn om vies te worden _O- Sommige eisen vanalles qua luxe en dat heb ik dan helemaal niet.

Ik heb tijdelijk een paard verzorgd voor iemand die op vakantie ging met haar bijrijdster [over goede klik gesproken] en die stond ook particulier, zonder bak, maar wel met perfecte uitrijmogelijkheden en het voordeel dat er ook geen onbekenden rondslopen, omdat degene waar ze stond daar wel op lette. Die kon alleen niet voor haar zorgen, want die wist nauwelijks het verschil tussen voor en achter...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:01

Pff, vertel mij wat!
Nouja over een verzorgpaard zoeken dan.
Maar nu ik het zo lees is het ook niet echt makkelijk om een verzorgster te vinden :oo

#1 was een haflinger een schat van een beest maar het koste me nogal wat bloed, zweet en tranen om normaal met hem door de bak te kunnen draven :D (nogal vaak de bakranden gezien). Maar wat wil je ik was 7/8. :+
Dat heb ik 1 jaar gedaan en na dat jaar liep hij dan ook als een zonnetje en toen kwam ik terug van ponykamp en ze hadden gewoon een andere verzorger gevonden die er wel voor wou betalen (dat wouden wij ook wel :oo )

#2 was een shetland pony daar heb ik echt super leuke dingen mee beleeft en heel veel van geleerd maar daarmee moest ik stoppen omdat ik te groot werd en ik er wel flink voor betaalde + dat er een verhuizing voor de deur stond.

#3/4 waren ook 2 shetlanders die verzorgde ik tegelijke tijd met #2 maar die arme pony's werden gewoon niet goed behandeld (Lees: Kleine rondjes om het paard rennen aan het halstertouw, niet optijd ontwormen en niet bekappen) en de eigenaar wou er niets aan doen (onder het mom van zolang de kinderen het maar leuk vonden.
Ik had de hoop wel opgegeven

#4/5 ook gelijk met #2 gedaan maar daar was gewoon echt geen klik tussen mij en de pony's.

#4 Was een E-pony echt een schat van een beest maar zo eigenwijs :D . Veel leuke tijden mee gemaakt en flink wat geleerd en aan het eind reden we een leuk M1/M2 proefje voor de lol. Ook dit was niet ideaal de eigenaresse was er nooit en de andere verzorgster kwam ook nooit en ik mocht haar maar 2 dagen in de week verzorgen en zolang stil staan kon ze gewoon niet dus dan was er geen beginnen meer aan als ik weer kwam.
Daardoor was het beter als ze gewoon verkocht werd.

Tja en nu. :D
Manege lessen heb ik gewoon geen zin meer in het is gewoon niet mijn ding. Een verzorgpaard waarmee ik kan lessen kan ik nergens vinden in de buurt.
Dus voorlopig maar even helemaal niets tot ik een geschikt verzorgpaardje vind.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:02

nou ik herken dit.
Ik zoek voor mijn paarden ook een verzorgster/bijrijdster ik krijg allemaal emails ik reageer de ook snel op en
dan maak je een afspraak en komen ze niet opdagen of dan vinden ze het inderdaad toch wel ver fietsen.
ik zoek nu denk ik al zo ongeveer een half jaar en nog steeds niks gevonden,
vandaag wel een mail gehad van een meisje maar ze moet het thuis allemaal nog overleggen.
En dan hoor ik soms ook nog op maneges meisjes klagen dat het zo moeilijk is om een verzorgpony te vinden.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:18

jullie zeggen wel dat iedereen het te ver vind fietsen, maar het is gewoon geen doen om in combinatie met school (dan ben je al moe !) ook nog eens een paar keer per week 's middags zo ver te fietsen..
bijv..
ik ben bijna elke middag om 3 uur uit.
als je dan een half uur moet fietsen, kan ik min. om 3.15 vertrekken en ben ik er dus om 3.45
nou dan ben je toch iets van anderhalf uur of 2 uur bezig..
dus 4.45 klaaer..
en 5.15 thuis..
(doodmoe..)
dan moet je dus eten en heb je ook nog bergen huiswerk..
sorry hoor, maar dat is voor de meeste leerlingen gewoon niet reëel..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:24

AliceTwingo schreef:
jullie zeggen wel dat iedereen het te ver vind fietsen, maar het is gewoon geen doen om in combinatie met school (dan ben je al moe !) ook nog eens een paar keer per week 's middags zo ver te fietsen..
bijv..
ik ben bijna elke middag om 3 uur uit.
als je dan een half uur moet fietsen, kan ik min. om 3.15 vertrekken en ben ik er dus om 3.45
nou dan ben je toch iets van anderhalf uur of 2 uur bezig..
dus 4.45 klaaer..
en 5.15 thuis..
(doodmoe..)
dan moet je dus eten en heb je ook nog bergen huiswerk..
sorry hoor, maar dat is voor de meeste leerlingen gewoon niet reëel..

Daar heb je een punt. Op zich vond ik de 7,5 km naar mijn vorige verzorg niet erg, maar als ik om half vier thuis ben van school, me om moet kleden en dan moet fietsen, is het inderdaad kwart over vier voor ik er kan zijn en dat wordt zeker te laat...
Nu heb ik iets gevonden waar ik direct vanaf school heen kan, dat is makkelijker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:33

Paarden652: Wauw, dat klinkt als een hemel op aarde; zelf je paard uitkiezen en doen wat je wilt.
Dat tweede is echt idioot.. hoezo 'geld is belangrijk'... :=
En dat derde is gewoon bizar..
Erg fijn dat het uiteindelijk goed is gekomen en je je eigen paard nu mooi beleerd hebt gekregen. :j

Ja, Kim is een Nederlands [ras]. :j
Er is niet zoveel verschil, maar ik heb het idee dat Kim in alles wat luxer gebouwd is.

Amyc: Ja inderdaad.. een belachelijk idee.
Jij reed wel met stang toch? :o Bij Dorien of Simba...

Moirsa: Ik hoop dat je snel weer een verzorgpaardje vindt. :j
Alleen poetsen en VD-en is ook leuk!

MayOOo: Ja, heel herkenbaar inderdaad..

AliceTwingo: Dat begrijp ik heel goed, maar reageer dan niet op een advertentie als je dit toch al weet!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:35

Ja, maar soms krijg je een reactie op je advertentie (eigen ervaring) dan vertel je rustig dat het te ver is, krijg je zo'n reactie terug alsof je ik weet niet wat heb gezegd..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:35

Ach, ik liep desnoods 10 kilometer enkele reis na mijn fysiek zware werk nog naar mijn verzorgpaardjes toe, in regen weer en wind. Heb nooit afgezegd omdat het slecht weer was, zelfs toen de scooter het begaf en het ijzelde en ik beter m'n schaatsen aan had kunnen doen om naar stal te komen kwam ik opdraven. (eigenaren verklaarden me wel voor gek toen).

Waar een wil is is een weg, alleen is die niet altijd even makkelijk begaanbaar. Selecteert meteen de goeien van de slechten.