Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Amyc schreef:Wat brutaal van die verzorgster om Kims manen te willen knippen en al helemaal belachelijk om met een stang te gaan rijden
Heb zelf ook een Belg gereden, en een handmak gemaakt. Het zijn zón fijne paarden om mee te werken, hoop dat je snel een verzorgster vind. En zoals je zegt, écht paarden met een gebruiksaanwijzing!
Solide schreef:Als het te slecht weer is, verwacht ik ook niet van de bijrijdster dat ze komt. Dan is het even een telefoontje, overleggen wat wel of niet verstandig is en ik zal iemand echt niet verplichten om te gaan. Maar als het een beetje regent......
Daarbij staat mijn paard bij een particulier, ik moet alles alleen doen, heb geen binnen- of buitenbak, doe alles in de wei (dus de wei moet ook wel rij-baar zijn), maar de bossen zijn op steenworp afstand, de stal is ook geen super-de-luxe, maar het moet je trekken of niet. Ik vind het heerlijk en Sliet die weet echt niet wat luxe is. Zij heeft de luxe dat ze overdag altijd buiten zit, met mogelijkheden om weer binnen te lopen, krijgt genoeg eten en drinken en als ze haar beweging echt nodig heeft die ze even niet krijgt door het rijden, rent ze haar ronde door de wei.
Maar ja je moet er wel van houden en niet bang zijn om vies te wordenSommige eisen vanalles qua luxe en dat heb ik dan helemaal niet.
AliceTwingo schreef:jullie zeggen wel dat iedereen het te ver vind fietsen, maar het is gewoon geen doen om in combinatie met school (dan ben je al moe !) ook nog eens een paar keer per week 's middags zo ver te fietsen..
bijv..
ik ben bijna elke middag om 3 uur uit.
als je dan een half uur moet fietsen, kan ik min. om 3.15 vertrekken en ben ik er dus om 3.45
nou dan ben je toch iets van anderhalf uur of 2 uur bezig..
dus 4.45 klaaer..
en 5.15 thuis..
(doodmoe..)
dan moet je dus eten en heb je ook nog bergen huiswerk..
sorry hoor, maar dat is voor de meeste leerlingen gewoon niet reëel..