Bij de fyso heb ik oefeningen moeten doen, ging uiteindelijk wel goed maar nog steeds pijn.
Paardrijden is ook niet goed voor me rug, maar ga der écht niet mee stoppen. Dan komt der noges bij dat me ribbe naar voren geschoven zijn en daarmee spiertjes verrekt in me ribben ofzoiets waar ik ook vaak last van heb. Kon eerst niet recht zitten of staan, dan kiepte ik gewoon om. Nu ondertussen wel. Ma na een tijdje gaat ut pijn doen. Vandaar dat ik meestal ook wat onderuitgezakt of in ieder geval niet helemaal recht zit.
Me bovenste ruggenwervel steekt ook meer uit dan eigenlijk zou moeten waardoor het ook weer anders/moeilijker en bij waarschijnlijker ook pijnlijker is om recht te zitten en te doen.
Oefeningen doe ik ondertussen niet echt meer. Wel gewoon eens wat dingen meer voor de lol, want als ik het echt moet doen gaat me moeder der zo op hameren en doen dat ik der echt niks meer aan vind.
Spieren worden door die oefeningen goed los gemaakt en wat versterkt. (met regelmatig doen lijkt me dan wel alleen..)
Maarja, valt niet echt iets aan te doen over zal het toch niet gaan. Ik geloof er niet meer in teminste.