Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:06

Vindt het niet te hard hoor. Het kan natuurlijk best zijn dat er inderdaad iets onverwachts tussen door is gekomen. Maar zeg nu eerlijk als je je paard uit handen geeft en iemand is toch verantwoordelijk dan wil je toch ook dat ze op zulke momenten nog even contact opnemen dat het ivm omstandigheden niet gaat lukken. Als ze toevallig moeten voeren of medicijnen geven verwacht ik op z'n minst toch een berichtje zodat ik zelf nog kan oplossen.

Sosha

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:08

Als die familie omstandigheden zo ernstig zijn dat ze niet eens een berichtje kan sturen, heeft ze nu toch ook helemaal geen tijd voor een bijrijdpaard? Dus helemaal niet hard :)

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:40

Ze zei ook ik snap het als je op zoek gaat naar een andere kandidaat. Heb nu teruggestuurd dat ik dat idd ga doen, en maar weer opnieuw 'n oproep geplaatst en gereageerd op oproep van een meisje die precies zoekt wat ik bied, hoop qua afstand ook. Duim maar voor me :P

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 06:10

Toulouze schreef:
Ik was even bang dat ik misschien te hard ben nu maar idd bij mij is het vertrouwen nou weg. Ik snap niet dat je niet ff een berichtje stuurt van te voren, en na een dag ineens wel. Dus we zoeken maar weer verder..

Lijkt me niet meer dan terecht hoor. Toen ik lag te wachten op een ambulance, kermend van de pijn, heb ik ook mijn afspraken voor die avond nog afgezegd. Een appje is zo gebeurd.

Nou ik heb inmiddels een ruiter voor een van de paarden. Het is er alleen wel een geworden die ik betaal. Ik zie het met dat paard anders echt niet goed komen, daar breken ze hun nek mee. Nu zoek ik alleen nog iemand voor de braafste.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:59

Mijn zoektocht schiet helaas nog niet op.
Vrees dat dat ook een beetje het nadeel is van in een uithoek wonen. -O-
Heb wel reacties gehad, maar 1 kon maar een bepaald aantal keer in de week.
De andere heeft 2 afspraken afgezegd en nog een ander was helaas echt te zwaar voor mijn paarden.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:06

Renske_W schreef:
Mijn zoektocht schiet helaas nog niet op.
Vrees dat dat ook een beetje het nadeel is van in een uithoek wonen. -O-
Heb wel reacties gehad, maar 1 kon maar een bepaald aantal keer in de week.
De andere heeft 2 afspraken afgezegd en nog een ander was helaas echt te zwaar voor mijn paarden.

Ik kijk af en toe eens mee hier dus excuseer mij als ik iets niet gezien heb maar kan die te zware dan niet lekker andere dingen komen doen met je paarden? Misschien ook een motivatie om af te vallen als ze dat wil.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 13:03

Maar andere dingen doe ik zelf met mijn paarden. :)
Heb ze voor de koets lopen en longeer ze momenteel wat meer.
Juist de combinatie rijden en aangespannen is erg fijn. :)

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:14

Jammer zeg. Lijkt me niet makkelijk om te moeten zeggen dat je iemand te zwaar vindt.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:05

Zeker niet leuk om te doen.
Gelukkig ben ik zelf ook niet de lichtste, en dat is ook de rede dat ik zelf niet rij, maar iemand zoek die wil rijden. :)
En dat heb ik haar ook uitgelegd.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:21

Ik heb op meerdere groepen een advertentie staan dat ik een verzorgster zoek. Er staat duidelijk in dat er niet gereden mee kan worden. Paard is te eenkennig qua ruiter, grondwerk enzo is absoluut zeker wel mogelijk, ik krijg er dus gewoon geen enkele reactie op of als reactie ja kan ik na een tijd toch rijden?
Ik vraag zelfs geen bijdrage

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:25

carineken schreef:
Ik heb op meerdere groepen een advertentie staan dat ik een verzorgster zoek. Er staat duidelijk in dat er niet gereden mee kan worden. Paard is te eenkennig qua ruiter, grondwerk enzo is absoluut zeker wel mogelijk, ik krijg er dus gewoon geen enkele reactie op of als reactie ja kan ik na een tijd toch rijden?

Als ik eerlijk ben vindt ik dat niet zo gek. Heb mijn eigen paard ook gekocht met doel om te rijden en dat is voor veel mensen toch de beloning. Misschien niet heel vaak. Maar toch fijn om die mogelijkheid te hebben. Ik zou er dus ook niet voor kiezen om alleen te poetsen en wat grondwerk te doen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:44

carineken schreef:

Ik vind dat ook niet zo raar eigelijk :o Voor een paard dat op pensioen is is het wel logisch. Maar persoonlijk zou ik er niet bij kunnen dat de eigenaar wel gewoon rijdt maar het verbiedt aan haar bijrijders. (Is je goed recht natuurlijk, daar niet van. Maar ik zou als bijrijder daar nooit goed mee om kunnen gaan.)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 12:00

carineken schreef:

Ik zou hiervoor de verzorger een bijdrage betalen. Hij/zij gaat met je paard aan de hand aan de slag, jij hebt daar profijt van als het goed is.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:39

Ik heb als verzorger bij bekenden ook ook wel een vergoeding gekregen voor de dagen dat ik kwam uitmesten, poetsen en longeren omdat dat de eigenaren ruimte in tijd en bezigheden gaf :j

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:53

carineken schreef:

Ik zou zelf geen paard gaan verzorgen waar ik niet mee mag rijden. Ik vind het niet zo gek. Het is toch een soort beloning. Als mijn eigen paard nou niet meer gereden kan worden is het een ander verhaal.. Maar ik ga niet voor een ander de verzorging op mij nemen als ik niet af en toe ook mag rijden. Ik heb wel een half jaar voor een paard gezorgd, waarbij ik ook neit gereden heb. Maar met dit paard heb ik de basis van de Parelli mee mogen leren en super veel mogen opsteken. Het is een soort wisselwerking.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 07:46

Ik sta daar dan weer bijna haaks tegenover. Ik heb bijna 12 jaar lang met welshponies gewerkt en daar paste ik echt niet op :) (en hier kreeg ik geen vergoeding oid) het is maar net wat iemand zoekt. Ja, de meeste mensen willen graag rijden en die gaan daar naar opzoek. Maar niet iedereen is zo. De niet rijders zijn alleen net wat lastiger te vinden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:12

Negerzoen schreef:
Ik sta daar dan weer bijna haaks tegenover. Ik heb bijna 12 jaar lang met welshponies gewerkt en daar paste ik echt niet op :) (en hier kreeg ik geen vergoeding oid) het is maar net wat iemand zoekt. Ja, de meeste mensen willen graag rijden en die gaan daar naar opzoek. Maar niet iedereen is zo. De niet rijders zijn alleen net wat lastiger te vinden.

Ja maar grondwerk etc met ponies doen omdat je er niet op past of omdat ze op pensioen staan is wel een wezelijk verschil dan datzelfde doen met een perfect rijpaard en dan braaf moeten toekijken hoe de eigenaresse wel kan rijden. Dat voelt gewoon niet eerlijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 08:36

Ik ben zelf altijd een ruiter geweest die wilde rijden.
Deed ook alle mogelijke klusjes, ook hooi laden en dat soort dingen. En op zo'n dag reed je niet en was er altijd wanneer afgesproken. Dus dat was de tegenprestatie zeg maar.
Maar ja ik wilde wel rijden.
Ik reageerde dan ook niet op advertenties van kleine pony's.

En dat vind ik hier dus ook raar.
Er staat duidelijk rijden kan niet, reageer dan niet denk ik.
Het paard past niet bij je dan.

En er zijn ook mensen die door omstandigheden niet kunnen of durven rijden en tutten wel lekker vinden. Maar ze zijn zeldzamer.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:19

Hier begonnen met een verzorgpaardje. Wilde niet rijden vanwege angst, maar wilde vooral een maatje om lekker mee te tuttelen. Was dus een van die ''unieke'' mensen die liever met twee benen op de grond bleef. Ik verstijfde en kreeg halve paniek aanvallen als het paard maar een beetje opzij schrok. Heb 4 jaar lang voor een lieve lusitano merrie kruizing verzorgd en helaas 2 jaar geleden is ze ingeslapen in het bijzijn van de eigenaresse en mij.

In de tussentijd was het paardrijden gaan kriebelen. Ik werd zekerder op de grond en was groom voor de eigenaresse op haar trainingen en wedstrijden. Kwam ook vaak kijken bij haar lessen.
Ik ben begonnen bij een stal in de manegelessen en privé lessen, want ik verwacht niet dat een eigenaar stond te wachten op zo'n angsthaas ( :D). Ik kreeg bonje met de lesgeefster die ''mij te dom vond voor het paard''.

Uiteindelijk ben ik via de stal van mijn verzorgpaard terechtgekomen bij mijn huidige leasepaard. Eerst als bijrijder voor 1 dag want wilde gewoon een lespaard, toen 2 dagen want de andere bijrijder stopte, daarna leaser geworden van 5 dagen en teruggegaan naar 4 dagen (kreeg een vriend en eigenaresse wilde een extra dag terug.. win-win situatie).

Beste keuze ooit .. eigenaresse kende me al van stal. Hoefde niet proef te rijden en mocht meteen een les boeken bij haar lesgeefster. Ik ben de eigenaresse heel dankbaar. Mag alles doen met haar paard en we bespreken veel. Ze geef me ook veel verantwoordelijkheid en overlegt ook wel beslissingen met mij. Rijdt me naar de wedstrijden, komt vaak kijken bij mijn lessen en support me met alles. Vind dit een prachtige manier om te leren wat een eigen paard inhoud onder de vleugels van een eigenaresse. :)

Heb een lange weg moeten doorstaan en soms is het denk ik niet erg om een stapje terug te gaan. Zeker als ik soms onzekere en bange mensen lees die jullie paarden komen ontmoeten... soms is steviger op je schoenen staan echt niet zo erg voordat je besluit om het hogerop te zoeken :(:) Denk ook niet dat ik bij zo'n super lieve eigenaresse en paard ben gekomen als ik niet voor deze lange route had gekozen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:50

_Penotti schreef:
Ik ben zelf altijd een ruiter geweest die wilde rijden.
Deed ook alle mogelijke klusjes, ook hooi laden en dat soort dingen. En op zo'n dag reed je niet en was er altijd wanneer afgesproken. Dus dat was de tegenprestatie zeg maar.
Maar ja ik wilde wel rijden.
Ik reageerde dan ook niet op advertenties van kleine pony's.

En dat vind ik hier dus ook raar.
Er staat duidelijk rijden kan niet, reageer dan niet denk ik.
Het paard past niet bij je dan.

En er zijn ook mensen die door omstandigheden niet kunnen of durven rijden en tutten wel lekker vinden. Maar ze zijn zeldzamer.

Precies. Net als dat ik talloze reacties kreeg op dat mijn trailer al oud zou zijn omdat ie uit 2012 kwam. Sorry, maar je kunt ook zoeken naar jongere trailers.

Als je wel wil rijden, moet je hier niet op reageren. Dus ze heeft gelijk.

Sommige mensen denken echt dat er Altijd valt te onderhandelden

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:52

Ja maar het gaat er toch niet over dat ze dat niet zou mogen vragen? Dat mag ze zeker, haar paard is haar regels. Ik zeg alleen dat ik het zeker niet raar vind dat er geen reacties op komen of dat mensen toch willen rijden.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:55

Maar als je dat niet eerlijk vind dat de eigenaar wel rijd dan reageer je toch niet?
Verspilde energie voor beide. :)

Zoek je verder naar een paard waar je wel op mag rijden.

Dat iemand dan misschien geen verzorger krijgt gevonden omdat iedereen maar wil rijden is dan het probleem van die eigenaar.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:58

Tsja, niet geschoten is altijd mis. Zolang je beleefd blijft is er nu ook niets fout met zo'n berichtje.

Maar verder ben ik het wel eens met je hoor _Penotti

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:05

Natuurlijk is het niet echt fout.
En stel ik had hier zo'n paard kreeg je netjes antwoord van me.
Maar ondertussen zou ik denken: mens je ziet toch wat er staat!

Ik heb voor een karakterpaard (174 groot) eens een advertentie gezet, duidelijk bij gezet dat mensen met alleen manege ervaring niet hoeven te reageren en alleen 18+
Na berichtje tien van de 14 jarige penny is het wel steeds moeilijker om netjes te blijven reageren hoor.
Zeker omdat ze na de afwijzing niet opgeven en nog een l.l bericht na sturen over de gevaarlijk manege pony die ze wel kunnen rijden.
Dan krijg ik echt de neiging om te zeggen tief op.
Dat doe ik niet, maar echt je word er wel simpel van.

Denk dat dit bij dit paard ook zo is, rijden kan niet, klaar.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:08

Denk dat als iemand specifiek neerzet in hun bericht dat rijden not-done is. Dat je het inderdaad niet hoeft te vragen. Vind het geen vreemde vraag als er nergens iets over gezegd wordt. Dus het ligt eraan hoe het erin staat. Zoals het bericht van +Penotti. Ik zal er als 14 jarige niet eens proberen. Enige keer dat ik het zal proberen als ik 17 ben en over een weekje of 2 18 zal worden bijvoorbeeld.