Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:34

Zo! Even opgelucht ademhalen... Van de week vanalles aan de hand.... Het hooi was op... Door omstandigheden :$ was er nog geen hooi gehaald.. Vlas kopen we al een maand ofzo zelf... Dus de maat was een beetje vol....

Het meisje wat vrijdag is komen rijden, omdat de oude verzorgster op zoek is naar een paard en ik wel een bijrijder wil houden... (Was er vanuitgegaan dat ik weer 10 mensen kon uitnodigen voordat er een klik was en voordat iemand dacht van "jaah, tis een leuke pony" en ik zoiets had van "Ja, jou durf ik hem wel toe te vertrouwen, maar dat ging allemaal sneller... Maar dat meisje had dus familie die nog 1 stal over hadden... (wel geen bak) maarja... dat er eten is das al een vooruitgang :') En omdat ze na een 1,5 dag niet gevoerd te hebben (zelf gehaald), weer met 1 baal hooi aankwamen (dinsdag weer op)... hadden we zoiets van nee.. dit werkt zo niet meer... Dus op het aanbod in te gaan want we waren per direct welkom :)

Dus nu staat ie particulier... Bak is er niet.. maar hij krijgt even "vakantie" tot ie verhuist... Wat wandelen of buitenrijden misschien ook nog... Bak huren kan ook wel op wat afstand... Maar laat hem maar eerst lekker even wennen :) Dus mjah... Enige nadeel is dus dat familie het niet zo ziet zitten om vreemden op het terrein te hebben... Dus de verzorgster die nu een eigen paard zoekt... kan momenteel even niet komen... Ontzettend rot voor haar, baal er zelf ook van! Maar ben al lang blij dat we tijdelijk ergens kunnen staan waar er geen stress is, waar we niet 's avonds nog gaan controleren of er al hooi is gehaald en alles... Want dan is een paard hebben niet leuk...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 00:40

Pfff mag ik mij ook melden? Al bijna een jaar op zoek... En ik heb een toffe 9 jarige pony van slechts 1,35 en zoek iemand van het liefst 16 jaar of ouder om haar 3 dagen te rijden e.d.
Ik vraag geen vergoeding alleen wil ik iemand van minimaal die leeftijd omdat mijn pony bij iemand aan huis staat en ze dus altijd alleen zijn en dus heel veel verantwoordelijkheid hebben. Daarbij is de stal aan een vrij drukke weg met sloot erlangs zonder stoep o.i.d. en om te rijden, zelfs in de bak, moet je een stuk over die weg. Pony is stront mak maar wel echt een pony... Dus lekker eigenwijs zo nu en dan.

Zelf men ik met haar maar dat wil ik niet uit handen geven. Pony staat in stompwijk, maar ik geloof dat het echt onmogelijk is om in stompwijk überhaupt iemand te vinden, laat staan een kleiner, niet te zwaar iemand van 16 jaar of ouder....

Ik had iemand, maar heb toen mijn pony verplaatst en helaas is dat voor haar te ver weg, want die meid was geweldig!!!!

Dus ook ik ben op zoek, advertentie op bokt en marktplaats hebben tot nu toe niks serieus opgeleverd... :(

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:14

Poeh....Dat is ook wel zoeken naar een speld in een hooiberg denk ik. Ik was met mijn 13e al van mijn C pony afgegroeid en ik ben echt niet erg groot....Vind dan maar eens iemand die klein is, paardrijdt, in de buurt woont....Ik denk dat jouw situatie puur praktisch echt bijna onmogelijk is.
Ik weet niet wat voor dier het is en wat er precies kan en mag, maar misschien is het iets om eens via een ponyclub te kijken, daar zijn vaak de ouders wat meer betrokken bij de sport. Jonger kind dat voldoende begeleiding krijgt en dus niet alleen is is dan misschien een optie?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:38

16+ en nog op een c-pony lijkt me ook lastig.. (Je hebt wel kleine meisjes hoor)

Maar ik zou denk ik ook je opties vergroten door naar jonger te kijken en gewoon naar wat ze kunnen en eventueel onder begeleiding.. Ik zeg heel eerlijk dat ik aan bepaalde 12 jarige zo mijn pony durf toe te vertrouwen, maar aan bepaalde 30+ers niet ;) Leeftijd zegt niet alles.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:30

Je kunt overwegen dat er wel een jonger iemand mag komen, maar dat er wel (ouderlijk) toezicht nodig is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 11:52

Verzorgster die een paardje zocht, heeft waarschijnlijk iets gevonden :$ komt heel fijn uit omdat hij nu particulier staat en ze eigenlijk zo min mogelijk mensen op de plaats wil hebben :) Blijf het even rot vinden voor haar, maar we zoeken elkaar wel op als we definitief over zijn :)

Happy nu iig :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:52

Fijn Lianne! Wat een gedoe is dat geweest zeg, gelukkig heb je een plekje kunnen vinden! Jammer van de bijrijder, maar ik begrijp het wel. Hoewel, als het lang zou duren dat je daar staat, zou ik het toch wel op prijs stellen als ze wat vertrouwen in jou hebben door je bijrijder ook te laten komen..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:43

Van de week komt er iemand kijken, die de advertentie helemaal zag zitten, alleen ipv 3/4 dagen in de week probeert ze 2/3 dagen, en best kans dat ze ene week bij tijd een dagje extra pakt... Dus laten we hopen dat het wat wordt! :D ... Zou erg fijn zijn! Ze had mijn advertentie wel vaker gezien, en sprak het ook gelijk aan, alleen vanwege de dagen dus niet gereageerd, had gewoon zelf brutaal gezocht naar iemand die een verzorgpony zocht! :D

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:00

Dan komt het vast wel goed!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 20:03

Mag ik het heeeeel erg hopen, haha! :-)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:29

Marocje schreef:
Fijn Lianne! Wat een gedoe is dat geweest zeg, gelukkig heb je een plekje kunnen vinden! Jammer van de bijrijder, maar ik begrijp het wel. Hoewel, als het lang zou duren dat je daar staat, zou ik het toch wel op prijs stellen als ze wat vertrouwen in jou hebben door je bijrijder ook te laten komen..

Ja, maar het is echt maar tijdelijk.. en de andere bijrijder (ik heb er even 2... of nouja nu weer 1....)... Nouja.. Bijrijder 1 ging een eigen paard kijken dus ik ging meteen op zoek naar een nieuwe omdat ik gewend was dat het wel even zou kunnen duren... Had ik binnen een week een andere :P (Ja, het kan soms snel gaan)... En dat is dus weer familie van die mensen...

Dus mjah... Snap het aan de ene kant wel vanuit haar... (lang verhaal... komt er op neer dat het huis nu extra beveiligd is, door een aantal voorvallen (we moeten ook 3 poorten door voordat we al bij de stal zijn...)

Maar nu heeft ze een paardje op proef... Dus dat is op zich wel heel fijn... Want dan had ze toch geen tijd meer gehad voor die van mij :) Of iig heel veel minder...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:12

Ik zit zo af en toe ook wel eens te dubben over een bijrijder, maar m'n dilemma is dat het iemand moet zijn die geïnteresseerd is klassieke dressuur/centered riding/absoluut geengelultrekumindekrul type/kijkmijnpaardje eens mooi in een valse krul lopen type…en daar komt dan nog bij dat ik een Hispano Arabe merrie heb…supersuper gevoelig type dus, en het deel PRE in haar betekent ook dat je haar absoluut niet oneerlijk kunt behandelen. Het is ook een merrie die in Spanje veel buiten werd gereden maar van ontspannen lopen was geen sprake :( Qua uitmesten etc, dat kan ik zelf normaal gesproken prima doen, en ze loopt meestal buiten. Dus ook geen winterdekens of ander getut :) Volgens mij zou het een speld in een hooiberg zijn als ik iemand zou vinden :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:19

Jammer dat je in overijsel woont kinke! Had de perfecte persoon voor je geweten..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:38

oh echt?? |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:23

Ik ben nog steeds erg blij met mijn 2 kleine guppen als verzorgsters.
Ze zijn nu 10 en komen elke week trouw met hun pap en mam al een jaar lang!
Ze werken zoals ik het wil en ik heb "naar mijn hand" kunnen vormen.

Alleen nu komt het, mijn pony's staan aan huis en moeten over een jaar weg.......
De grond die we huren gaat bebouwd worden, kopen is geen geen optie, veel te duur.
De ruimte die overblijft is dan te klein, vind ik, om pony's te houden.

Ik schiet nu al in de stress en de tranen als ik bedenk dat ze er straks niet meer staan.
Niet meer even snel een aaitje of knuffel, niet meer lekker samen met ze in de zon slapen.
Niet meer kijken en tot rust komen.
Ze hebben me door ernstige ziekte heen gesleept door er gewoon te zijn.

Ze gaan voorlopig naar een stal zolang als ik dat kan betalen.
Als dat niet meer kan, ze gaan niet de handel in, maar dan...

Of mijn guppen mee gaan weet ik niet, nu betalen ze niets, dan moeten ze wel gaan betalen, maar daar zijn de faciliteiten dan ook naar.
Binnen bak, buiten bak, longeer cirkel, mooi buitengebied, vol penson, enz.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:57

Even stom ietsje hoor... Maar hier scheelt het "binnenbak" en alles zo'n 75 euro per maand met een stal zonder die luxe... (Ok, wat uitzonderingen daar gelaten natuurlijk...)

Is er dan niet iets te regelen dat je bijvoorbeeld zelf de stallen doet of een stal met iets minder luxe? Gewoon even om mee te denken hoor.. Ik weet hoe lastig het is een stal te vinden die goed is en ga nu ook voor iets voor mij eigenlijk te veel luxe.. (ik heb hem ruim 4 jaar... en heb denk ik nog geen 5x in een binnenbak gereden met hem :') krijg nu weer een binnenbak, is al een wonder als ik er in ga rijden...) Maar dat is een fijne stal... En er is binnenkort plek... (even drama met stallen ;))

Maar het kan in prijs echt wel wat schelen... (Verder weg en alles zelf doen is natuurlijk ook geen (fijne) optie...)

Overleg ook even met de ouders van de guppen wat ze willen. Want eerlijk is eerlijk, veel luxe betaal je voor, maar gebruik je het ook echt? (Ok... geen idee hoe het daar met opties zit en andere stallen... Maar kijk even rond, kan echt veel schelen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:08

Dank je voor het meedenken!
Soms zie je de dingen gewoon niet meer helder en blijf je in een kringetje ronddenken....

Dit pension is goedkoopste hier in de buurt wat nog qua afstand goed te doen is.
Bovendien staat een vriendin van mij daar ook met haar paard en kan een oogje in het zeil houden.
Er is goede weidegang en de pony's worden elke dag buiten en binnen gezet.
Een wei huren in de buurt is door mijn gezondheid niet echt een optie.
Dan moeten we er elke dag heen en dat gaat niet meer.

Probleem is dat ik in rolstoel zit en weinig meer kan wat dat soort stal dingen.
Toen we de pony's kochten wisten we het verloop van mijn ziekte nog niet en zat ik ook niet hele dagen in rolstoel.

Guppen zullen voornamelijk in buiten en binnen bak rijden.
Door hun leeftijd/rij capaciteiten zal dat voorlopig altijd onder begeleiding zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 12:30

Dat is ook een voordeel, mensen er al kennen!

Maar gewoon even bespreken, ze hoeven geen klusjes meer te doen, dus gewoon kijken wat ze kunnen betekenen voor je :) Hier (Randstad) is het zelfs raar als je mensen gratis laat rijden :') Maar dat is heel afhankelijk waar je woont..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 13:01

Ik hoop dat jou drama met stallen verleden tijd is.
Wat een onrust, niet fijn!
Het is een grote stal dus als zij niet meer willen dan kan ik misschien via de stal wel aan iemand komen. Hoop ik zo!

Anders blijven er weinig andere mogelijkheden over vrees ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:30

Luxe trekt meer mensen, dat sowieso.. Hoeveel mensen er bij mij wel niet meteen afgeknapt waren op de locatie (terwijl in de advertentie stond, geen binnenbak aanwezig)... Want dan moeten ze in de regen rijden, en ze waren er soms helemaal alleen etc. Het maakt het lastiger.

Ik heb ook iemand via mijn toekomstige stal gevonden :) Dus het kan wel (en nog snel ook en ze vindt het nog steeds leuk ook al staat ie nu tijdelijk ergens anders)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:52

Sylvia_B ik hoop dat je tot een oplossing kunt komen! Klinkt alsof je guppen het ook prima met je diertjes kunnen vinden, zou zonde zijn als dat verloopt! :(

Ik zit ergens mee, maar ben bang dat ik het teveel opblaas in m'n hoofd ofzo. En ik kan niet zo mooi cryptisch omschrijven als Lianne :')
Bij wie mag ik even m'n ziel en zaligheid dumpen om te zien of ik me aanstel of niet? :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:34

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:36

Lianne, wat fijn dat je een oplossing hebt kunnen vinden voor je paard. Wanneer ga je verhuizen?
Sylvia, je kan allicht vragen of de ouders vd koters wat mee willen betalen. Verder wel een rot situatie zeg..

Ik heb veel reacties gehad op mijn advertentie. Maar dan stuur ik wat terug en vervolgens reageren ze niet meer. Best vervelend!! Zeker als je denkt van ooooh dat is een leuk mailtje. Vanavond komt er iig iemand kijken en donderdag ook nog, daar heb ik wel goede hoop bij eigenlijk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:30

Chelle, mijn PB-box staat open!

We weten nog niet wanneer.. De stallen zijn daar nog niet helemaal af (voorwanden zijn besteld, afhankelijk van de leverancier) maar op zijn "vakantie"-adres staat ie zo fijn :) 2 vriendinnetjes en hij staat er echt lekker luxe :p (voor hem ideaal)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:39

Chelle, PB maar al je behoefte hebt!