Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:19

Tigra_ schreef:
Dat heb je dus zelf voor het uitkiezen. Ik wil best betalen maar dan wil ik daar niet alleen een paard voor terug maar ook wat luxe voor mezelf. Dat is de keuze die je kan maken als bijrijder.

Was het maar zo'n feest voor de bijrijders :D Net alsof je het (als je wilt betalen) voor het kiezen hebt met goede paarden met niveau bij een binnenbak én leuke eigenaren. Als eigenaar kun je daar wel voor kiezen; als je een binnenbak wilt ga je lekker naar een stal met binnenbak toe toch: why not?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:07

sallandval schreef:
Tigra_ schreef:
Dat heb je dus zelf voor het uitkiezen. Ik wil best betalen maar dan wil ik daar niet alleen een paard voor terug maar ook wat luxe voor mezelf. Dat is de keuze die je kan maken als bijrijder.

Was het maar zo'n feest voor de bijrijders :D Net alsof je het (als je wilt betalen) voor het kiezen hebt met goede paarden met niveau bij een binnenbak én leuke eigenaren. Als eigenaar kun je daar wel voor kiezen; als je een binnenbak wilt ga je lekker naar een stal met binnenbak toe toch: why not?

Nu haal je er weer vanalles bij wat ik niet gezegd heb. Is lezen nu echt zo lastig?
Je hebt zeker wel te kiezen ik zeg alleen niet dat je dan binnen 2 weken wat gevonden hebt of dat je op 5 minuten loopafstand een paard hebt. Dat is de keuze die je maakt en ja die keuze heb je als bijrijder net zo goed. Het is alleen maar net wat er voor jouw als bijrijder belangrijker is. Kort bij huis en goedkoop. Of wat verder weg en eventueel wat duurder zodat het wel aan je eisen voldoet.

Eunomia

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:58

Maar niet iedereen heeft zulke hoge eisen, ik wil juist geen stal waar ik niets hoef te doen. Laat mij maar lekker de stal mesten, voeren, binnen- en buitenzetten, weide mesten en lekker tutten. Rijden is voor mij dan ook geen must en ik hoef hiervoor niets te betalen, maar zelfs al zou er een bijdrage hier in de omgeving gevraagd worden vind ik het nog altijd leuk om de klusjes er omheen te doen. In mijn ogen is een paard er namelijk niet alleen om te rijden en hoort de verzorging er ook bij.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:02

Nu als bijrijder boeit het me niet zo al vind ik t bakje waar we kunnen trainen wel heel fijn, maar zou ik weer een eigen paard hebben dan is een binnenbak een must. En weidegang, dat is nog meer een must, want met een buitenbak met heel goede bodem kom je ook een end.

Want met zowel mennen als bos, bakje als polder krijgen we toch wel genoeg afwisseling.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:05

Tigra_ schreef:
Nu haal je er weer vanalles bij wat ik niet gezegd heb. Is lezen nu echt zo lastig?

Wat haal ik er bij dan? Jij zegt dat je het voor het kiezen hebt, ik denk dat dat tegenvalt (tenminste de luxe die je beschrijft).

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:52

Zeg, maar wat is de reden van een eigenaar om op zoek te gaan naar een verzorger of bijrijder? :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:56

Knudd schreef:
Zeg, maar wat is de reden van een eigenaar om op zoek te gaan naar een verzorger of bijrijder? :)

Geen tijd om 7 dagen per week te verzorgen/rijden?

(Ben zelf verzorger, dus het is een wilde gok, ben ook wel benieuwd.)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:47

Knudd schreef:

Niet genoeg tijd voor het paard... en in mijn geval ook tijdelijk geldgebrek.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:17

Knudd schreef:

dat kan om verschillende redenen.
zelf een x omdat mijn paarden veel vrij hadden. nu vind ik dat totaal niet erg trouwens...
zelf heb ik ook ooit het geluk gehad met een verzorgpaard en dan denk je...dat gun ik een ander ook.
niet gratis trouwens, want ik ga niet de hobby van een ander betalen. Paarden waren prima leerpaarden en geen dooie manegeknollen. Maar ik laat ze nu liever staan. een financiele bijdrage is niet genoeg voor het gezeik dat je er geregeld bij krijgt.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:43

Voor mij zijn er verschillende redenen om bijrijders te hebben.

Naast de dagen dat ik les geef met de paarden heb ik geen tijd om met de paarden bezig te gaan. Aangezien ik ook jonge kinderen heb.
Zelf ben ik zo beetje vijf dagen aanwezig.

Ben vorig jaar aan mijn hak geopereerd en deze is nog steeds niet in orde en kan nog niet lang zelf rijden.

Ik te veel paarden heb om ze allemaal zelf te gaan rijden en verzorgen op één dag. Heb drie lespaarden en een paard die met pensioen is.

Dat ik ook wel eens een dag paard vrij wil zijn.

Daarnaast krijgen de verzorgsters / bijrijders de kans om op een goedkopere manier het gevoel van een eigen paard te hebben, zonder de lasten en zorgen die een eigenaar heeft.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:14

Voor mij omdat mijn pony's voor mij te klein zijn en ik jonge meiden ook dit idee wil geven, ik reken niets en pony's staan op een weiland. Bovendien zijn ze op leeftijd dus voor de beweging hoeft het niet.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 23:42

sallandval schreef:
Tigra_ schreef:

Wat haal ik er bij dan? Jij zegt dat je het voor het kiezen hebt, ik denk dat dat tegenvalt (tenminste de luxe die je beschrijft).

Goede paarden op niveau en leuke eigenaren.
Ik hoef geen paard op niveau en dat heb ik ook nergens gezegd zover ik weet. Zelfde als leuke eigenaren. Als ik gewoon me vaste dagen heb en de eigenaar ook dan heb ik daar ook niet zoveel mee te maken en wat ik al eerder zei ze hoeven me vriendin niet te worden het is natuurlijk fijn dat ze aardig zijn maar meer hoeft niet hoor.
Daarnaast heb ik ook helemaal niet gezegd dat je binnen korte tijd iets gevonden hebt. Zoveel luxe beschrijf ik niet hoor. De gemiddelde pensionstal voldoet daaraan. Een binnenbak en geen klusjes daar voldoen genoeg pensionstallen aan hier in de omgeving.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:36

Knudd schreef:

De eigenaar van "mijn" paard vind er geen hout aan om alleen te rijden, en dan staan ze stil. Zij was niet echt op zoek in de zin van briefjes ophangen bv, maar we kwamen elkaar door omstandigheden tegen en nu rijden we samen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:39

Overigens.... de eigenaresse heeft humor, ik houd Absoluut Niet van bling, zij wel. Nu zat ze al zo te lachen toen ik aankwam, maar goed ik nergens erg in... Afijn... hoofdstel van M was versierd met een frontriem met steentjes en een lakneusriem.. Aaarrrgghhhh!!!!! _O- _O- _O- _O- _O- Ze had die nog ergens liggen, en speciaal voor mij opgediept... dus ik rijd nu als een kerstboom rond zeg maar hihihihi.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:10

Tigra_ schreef:

Goede paarden op niveau en leuke eigenaren.
[/quote]

Ow haha, miscommunicatie geloof ik. Met paard op niveau bedoel ik dat je er zonder ongelukken op kunt rijden (dus niet het inrijden of trouble shooten bij een dwaas paard zeg maar) en met leuke eigenaren bedoel ik mensen met wie je door één deur kunt.

Over echt hoge eisen had ik het niet eens, die had ik zelf ook nooit. Ik geloof ook niet dat zoveel bijrijders die hebben hoor (al zou je het haast denken als je de eigenaren hier hoort).

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 10:51

Ik heb een bijrijdster omdat mijn jonge paard een nogal grote behoefte had om dagelijks extra beweging te krijgen. Ik heb niet de tijd om elke dag uitgebreid te trainen. Ook zit ik weleens in het buitenland met werk en vind ik het dan fijn als mijn bijrijdster deze dagen kan doen ipv steeds andere stalgenoten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:03

Ik heb vorige week weer eens gereageerd op een marktplaatsadvertentie van iemand van 25 uit de buurt (3km straal) die verzorgpaard of pony zocht maar wederom krijg je niet eens fatsoenlijk een reactie... Hebben mensen van nu geen fatsoensnormen meer geleerd? Je kunt toch op zijn minst een bedankje sturen voor de reactie met dat het niet is wat je zoekt? Op deze manier vergaat de zin je wel om te reageren op advertenties...

Leuke praatjes dat ze zo graag willen en ebthousiast zijn... je zou bijna borg gaan vragen of eeb bijdrage vooraf zodat je niet voor niets je kostbare tijd in iemand stopt die toch na een (paar) keer afhaakt...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:31

Joyce B daar kijk ik al niet eens meer van op.
Heb regelmatig bij de hand, laatst nog zocht een bokker een instructrice die ervaring had in Haflingers, ik heb zelf drie van die monsters staan en ben instructrice. Dus ik reageren, krijg niet eens een simpele reactie terug.
Tegenwoordig is dit blijkbaar de normaalste zaak.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:22

Phoe, hebben de bijrijders in jullie omgeving dan zo ontzettend veel keuze? Ik lees ook sommige advertenties van bijrijders met zo'n mega eisenlijst dat ik me afvraag waarom ze geen eigen paard nemen. Ze willen een binnenbak, stal waar ze niet hoeven te voeren/mesten/binnen- buitenzetten, in het bos, wedstrijden mogen rijden, trailer mogen gebruiken, les en dan het liefst nog niets betalen ook. :+

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:49

Ik reageer alleen niet meer op mensen die niet lezen of ....hebben aan mijn voorwaarden. En ik reageer ook niet op vreemde verzoeken of rare biedingen.

Wel reageer ik op normale mails.

Ik vind alles waar ik niet op reageer ook respectloos en dus geef ik ook geen respect terug door netjes te reageren... respect moet je verdienen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:53

Ik reageer over het algemeen wel op alles, ook al is het iets vreemds. Maar ik moet zeggen dat sommige mensen erg door kunnen zeuren en dan is het op een gegeven moment ook gewoon klaar vanaf mijn kant.

Via de mail/sms/app vind ik het een kleine moeite om aan te geven dat het niet aan mijn wensen voldoet of iets niet haalbaar voor mij is. Echter verwacht ik ook dat andere mensen de moeite nemen om terug te reageren als zij een advertentie hebben staan, maar lang niet iedereen doet dat of haalt de advertentie eraf als zij voorzien zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 19:51

Als je (ik dus) zo al die grote monden en praatjes hoort van en over de bijrijders, goeie genade, dan zou je dus inderdaad feestelijk voor een bijrijder bedanken. Niet dat ik er eentje zocht, maar mensen die ik ken wel... wat een verschrikking,compleet met praatjes en verbeelding. Pfft, of ga en blijf op een manege rijden.

Schaf lekker zelf een paard aan en val eigenaars niet met je duizend wensen lastig, ik heb dus de eigenaars van mijn "stal" die ook al -tig keer voor hun Haflingers "een leuke meid" over de vloer hebben gekregen, aangeraden daar nu maar eens mee op te houden. Wat een verschrikking.
Ook niet goed voor de paarden, elke keer anderen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:38

Beetje jammer dat je álle bijrijders nu over één kam scheert. Er zijn ook goede bijrijders die zich netjes aan de regels houden en netjes met het dier en de spullen omgaan, afspraken nakomen ed. Het is tegenwoordig misschien moeilijker te vinden, maar ze zijn er wel.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:00

Dat is inderdaad ook erg vervelend als mensen niet lezen.
Ook weleens gehad. Kan ik ook niet goed snappen. Je zoekt iemand je zet erbij wat je ongeveer zoekt en het meest tegenovergestelde reageert. Bedoel lezen die mensen dan echt niet en zien ze alleen de titel ze zoeken iemand en gaan direct reageren zonder niet verder te kijken of het bij ze past.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:02

Als je totaal niet aan de eisen voldoet kan ik ook niet begrijpen dat je toch reageert, maar als je bijvoorbeeld 17 bent en de leeftijd is 18(+) en voor de rest kun je aan de eisen voldoen snap ik niet waarom je niet zou reageren.. Ligt er dus een beetje aan, maar kan best begrijpen dat het voor eigenaren vervelend kan zijn.