Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:54

Ja idd!

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:00

Hopen op positief nieuws vandaag!

De zon schijnt (tenminste hier... in Eindhoven geen idee :p) dus mooi weer voor een buitenritje... (En als we groen licht krijgen, dan is het een heel lang buitenritje :'))

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:17

Jeetje Lianne wat een irritant nieuws

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:23

Hier helaas nog steeds niks... :(
Alleen weer 12 jarige meisjes die alleen echt om het rijden te doen zijn... Word er beetje moedeloos van eerlijk gezegd... :o

Is er misschien iemand die mij wil/kan helpen om een compleet nieuwe advertentie te maken?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:40

Ik wil je wel een beetje helpen? :)

MasiL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:56

Lieve allemaal..

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven om wat ik moet doen..

Het zit zo:
Sinds een maand of 6 heb ik een bijrijdster voor 1 van mijn paarden.
Paard in kwestie is 16 jaar, ZZ-licht en M springen gelopen, super leerpaard! Heeft 4 jaar terug een peesblessure gehad en kan geen zware arbeid meer aan. B, L, M niveau is nog mogelijk paard heeft hier geen last van.
Meisje in kwestie is 26 jaar, nooit wedstrijden gereden maar is gewoon erg lief voor hem en zit hem niet in de weg.

Paarden staan bij ons aan huis en meisje hoeft niets hiervoor te betalen. Mag gebruik maken van mijn spullen (dure!!) en mag alles met het paard doen wat ze wil, iedere dag weer.
Ik dacht, mooie deal!! Paard krijgt beweging en meisje kan er een hoop van leren.

Nu werd ze ineens erg ambitieus na een paar weken en wilde gelijk gaan starten. Nou opzich geen probleem, maar niet vaker dan 1 keer per week. Nu heeft ze voor volgend weekend 3 wedstrijden op de planning! 1 keer springen en 2 keer 2 proeven dressuur. Dit is niet overlegd met mij..

Ook wordt ze erg brutaal in het gebruiken van de spullen van mijn andere paarden.
Denk aan frontriemen verwisselen die zij mooier vind, beenbeschermers pakken die bij het paard wat zij rijd niet passen maar mooier zijn als die dat paard heeft, eisen gaan stellen met welk zadel ze wil rijden terwijl ik die nodig heb..

Verder zal ze nooit maar dan ook nooit de stal eens mesten.. Terwijl dit op het begin wel besproken was of ze als ze ging rijden enkel even de drollen zou willen scheppen.. Stallen worden 2 keer per dag door ons zelf gedaan! Ze laat lampen aan, vergeet de stroom erop te zetten, laat de kat 's nachts buiten etc.

Ik heb hier al eens over gehad maar het lijkt weinig te helpen..
Wat moet ik hier in vredesnaam mee?

Nog nooit een bijrijdster gehad maar heb echt gruwelijk spijt van deze beslissing..

Meisje heeft zelf een vervoermiddel aangeschaft wat alles nog net wat lastiger maakt..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:01

Tja heel hard.
Maar als zij niets in overleg kan doen, niet luistert naar jouw wensen?
Is voor mij EXIT

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:02

Jeetje zeg...

Nou het lijkt me simpel: het is jouw paard, zij houdt zich niet aan afspraken. Ik zou haar er even op aanspreken en gelijk voor consequenties waarschuwen. Als ze er na een paar weken al mee begint zou ik niet zo blij zijn. Dus stel nu meteen je grenzen, dan weet zij ook waar ze aan toe is. Ze zegt die wedstrijden maar af. Kom op zeg.

MasiL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:07

Bedankt voor het meedenken! :)

Ik heb al een keer om de tafel gezeten met haar hierom.. Ze zegt dat ze het zelf niet door heeft en er wat aan gaat doen..
Helaas is dat nog niet echt gebleken..

Wedstrijden zijn al afgezegd, dat tolereerde ik echt niet.

Nu heb ik gister (sinds 6 maanden) hem zelf weer eens gereden. Stom van mij om dat al die tijd niet te doen maar ze had (dacht ik) goede begeleiding 2 keer in de week.. Paard zijn spieren zijn volledig weg, zet met rijden een onderhals erop en wordt zo kon ik merken niet meer over zijn rug gereden. Dit doet ze echter wel als ik erbij ben, maar dat is meestal niet het geval..

Hoe lastig ook voor mij, heb wel de beslissing gemaakt dat ik hem zelf ook weer 2 à 3 keer in de week ga rijden.

Paard is nog te fit en goed voor pensioen en daar zou ik hem echt geen deugd mee doen.. Verkopen is geen optie.. Deze mag hier zijn oude dag slijten!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:18

Heel eerlijk gezegd, zou ik gewoon opzeggen met de huidige bijrijder en rustig doorzoeken naar een nieuwe.
Als iemand van 26 al geen verantwoordelijkheid kan dragen voor hele simpele dingen, dan zeker ook niet voor mijn paard (zo zou ik denken). En als je paard ook nog eens achteruit gaat qua rijden, bespiering etc. dan denk ik dat hij beter af is als hij niet gereden wordt, dan dat hij nu verkeerd wordt gereden, ookal ga je zelf ook weer een paar x rijden per week.

MasiL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:22

Ze heeft echt het beste voor met hem, dat zeker! Maar zoals je idd al zeg.. Dan kan ik hem beter zelf 2 keer in de week lang en laag rijden.. Tevens is m'n nichtje van 4 besmet met het virus en die 'rijd' tegenwoordig ook 2 keer per week haha. Dan zou die al 4 keer per week aandacht krijgen en dat is misschien ook wel voldoende.. Tuurlijk krijgt die iedere dag een kroel en poetsbeurt aangezien het echt mijn maatje is haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:40

Oh, wat balen zeg, ook van je paard :(. Je kunt natuurlijk niet van iedereen verwachten dat ze het paard beter maken of op niveau houden, maar als je je daaraan stoort zou ik verder zoeken. En veel zelf blijven rijden.

MasiL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:44

Beter maken en op niveau houden is niet nodig hoor, dat verwacht ik ook niet. Juist niet omdat die dat gevraagde niveau niet meer aankan.
Wat ik wel verwacht is dat ze hem gewoon lekker in beweging houd op een simpele manier.. Maar wat ik nu om me heen hoor is dat ze toch bezig is met de oprichting en al zijn 'trucjes'.. Dat maakt het echt heel lastig!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:46

Dat is precies de reden waarom ik ook wel zoek naar jongere kinderen, die op een manege rijden. En ik wil ze dan best wat begeleiding geven. In mijn ervaring willen de meeste oudere mensen toch wel weer veel meer. Hoewle ik ook hele goede ervaringen heb met studenten :D

MasiL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:50

Dan vind ik wel dat begeleiding in de trant van een ouder of volwassenen wel nodig is vaak.. Maar rijtechnisch is dat in zo'n geval wel heel slim idd!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:54

Ik zou dan heel makkelijk zijn... Dit en dit is er afgesproken, wordt daar niet aan gehouden, exit... Genoeg lieve mensen die wel weten waarmee ze bezig zijn die een paard willen rijden :)

Natuurlijk is het banketstaaf voor haar, maar je hebt haar al meerdere waarschuwingen gegeve
Wat je nog kan doen... keuze stellen... Of alleen nog rijden met begeleiding/jijzelf erbij... Of helemaal kappen... "Laatste kans".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:44

Die zou ik ook zo eruit bonjouren. Ze lijkt gewoon echt overal mee lak aan je te hebben, en ze roept dan dat ze het niet doorheeft maar je hebt toch wel door of dat de beenbeschermers passen? Dat is dus in mijn ogen echt kul.. Nee hoor.. Die zou ik vriendelijk bedanken, behoorlijk brutaal is ze wel door zo met je paard, je spullen en met jou om te gaan!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:45

MasiL... Dat hoef je niet van hasr te pikken hoor!! Hoop dat je een goede beslissing neemt :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:14

MasiL ik vind het knap dat je haar nog als bijrijdster hebt. Ik zou haar per direct eruit gooien ;) En dan vooral omdat je haar al eens hebt aangesproken en ze er niks mee doet..

Ik heb inmiddels een paar leuke reacties gehad op het bijrijden van mijn kwpner. Ben benieuwd wie er uiteindelijk goed past bij het paard, bij mij en bij de huidige bijrijdster. Vind het wel lastig een 2de bijrijder maar is echt noodzakelijk ivm 2 andere paarden :j

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:00

Shiquitiee hihi

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:46

De "bak" was glad... te glad om fatsoenlijk te rijden... Dat was jammer... Maar het ging op zich wel goed..

Voor de rest, groen licht!!! :D :D :D dus morgen dat hele lange buitenritje ;) (cryptisch weer..)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:54

Jippie! *\o/*

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:30

Wel zin in vandaag... net even een route uitgestippeld... voor de buitenrit.. Het kortst is midden door het dorp, maar dan moeten we ook over de 60km weg waar ze minimaal 80 rijden en ze je al bijna van je fiets afrijden... De alternatieve route die ik vannacht spontaan bedacht is 300 meter langer... en is rustiger, stukje zandpad, fietspad :) Dus een fijner idee.

Deze ochtend nog even iets van een bak regelen :) en dan kunnen we aan de slag!

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:32

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 09:50

Dankje!!! Komt allemaal goed! Zo even snel naar stal, kijken of ze al buiten staan :)