Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:35

knuffeldier schreef:
Ik zeg ook nergens dat ik liever geen eigen paard zou hebben.(behalve dan op de momenten dat ik 700 bij de dierenarts kan aftikken) Maar trek alleen de vergelijking dat mensen zie moeilijk doen over een bijdrage zich heel goed moet realiseren wat een paard een eigenaar daadwerkelijk kost en dat voor maar 75 euro in de maand van deze hobby kunnen genieten zo gek nog niet is.

Ja, ik snap wel dat je dat bedoelt. Maar de beredeneringen van eigenaars in dit topic verbazen me gewoon, vandaar dat ik soms iets typ hier.

Ik vind een paard hebben veel leuker dan een bijrijdpaard hebben en ik neem aan dat andere eigenaars dat ook vinden (want anders kozen ze immers ook wel voor een bijrijdpaard ipv eigen).

Dan is het toch apart als ik zeg dat iemand (die niet heeft wat ik heb maar er wel gebruik van mag maken) in zijn handjes mag knijpen van dankbaarheid? Tenminste ík vind dat apart.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:16

sallandval schreef:
Niemand houdt je toch tegen om dat te doen? Als je denkt dat bijrijden beter is dan doe je dat toch? Volgens mij wordt er niemand gedwongen om een eigen paard te hebben. Mensen die wel een eigen paard hebben hebben daar neem ik aan een goede reden voor, anders namen ze toch ook gewoon een bijrijdpaard? Schijnbaar zien die mensen toch een meerwaarde in het hebben van een eigen.

Als ik een (in mijn regio) gratis bijrijdpaard een betere investering vond dan een eigen paard dan reed ik wel op het paard van een ander.

Hm nou hier moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat ik niet kon bevroeden wat het hebben/houden en bekostigen van een eigen paard daadwerkelijk precies inhield voordat ik ooit zelf aan eigen paarden ben begonnen ;). Nu ik eigen paarden heb (die minstens 40 worden hoor daar niet van :D) twijfel ik ook wel eens of ik hierna niet gewoon zal gaan bijrijden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:57

Mijn eigen paard heeft me in het tweede jaar dat ik haar had al meer dan 3.000 euro gekost aan een koliekoperatie, daarvoor en daarna nog een peesblessure waar ze van genezen was, en op t laatst eentje die niet meer genas. Dus qua kosten ...mwah.... :D heb ik wel een beetje een idee zeg maar. Ik was per maand 500 euro kwijt incl benzine (ze woonde op een half uur enkele reis van me vandaan) maar ik had t er allemaal voor over.

En het stomme is.. je denkt nu t peerd weg is dat je dat geld over houd he... Nou, kan ik je uit de droom helpen hoor hahahahaha!! *helaas, was t maar waar*

Edit, en ik moet zeggen.. ben nog steeds zo, als t bijrijden op één of andere manier echt niet meer leuk zou zijn koop ik dus idd weer een eigen paard, maar vind dit heel erg eerlijk gezegd wel even fijn. Geen zorgen, Bregh was een medisch toestandenpaard, dus altijd zorgen om kolieken ed. En die rust, die vindt ik heel erg fijn. Echt heeeeeeel erg fijn. Paard zélf, haar karakter en humor enzo die mis ik nog steeds, maar die zorg... echt niet!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:25

Ik heb altijd al een eigen pony gehad later paard, pony's groeide met mij mee, heb vroeger wel een verzorgpony erbij gehad maar die was echt voor erbij en daar zat ook geen verplichting aan kon gaan wanneer ik tijd over had, maar heb wel een verzorgster/bijrijdster bij mijn paard nu.

Ik kijk heel anders tegen betalen/niet betalen aan maar in mijn ogen is een een verzorg/bijrijdpaard geen verzorg/bijrijdpaard meer als je ervoor moet betalen.

Als je ervoor betaal huur/lease je gewoon een paard voor een aantal dagen van de week/maand, dat kun je particulier doen maar ook bij een bedrijf/manege, dat noem ik geen verzorg/bijrijdpaard, maar een lese/huurpaard. Maar ik zie geen verschil als je betaald om een paard te rijden bij een bedrijf of particulier, je huurt/least een paard.
Een huuder/leaser mag ook iets van de eigenaar terug verwachten in mijn ogen en dat bedoel ik dan meer dat er alleen gereden/gelongeerd hoeft te worden en niet gemest ed.

Als je niet betaald ben je een echte verzorgster en de 1 zal meer mogen als de ander dat zijn afspraken die je maakt met elkaar als eigenaar en verzorgster.
Hierbij zal een groter stuk van de verzorging bij kunnen zitten dus ook mesten en evt. meehelpen met voeren ed.

En een bijrijder is iemand die een paard betaald rijdt en dan betaal je dus als eigenaar de ruiter.
Hierbij zal de eigenaar van het paard zeggen wat er verwacht wordt van de bijrijder en naar wat hij doet zal hij betaald krijgen. Dit is meer werk/bijbaan. en kom je tegen bij sportpaarden en mensen die willen dat hun paard in de sport gereden word en daar ook hogerop in komt.

Zelf kies ik daarom voor een verzorgster, ik wil mij paard niet verhuren omdat het zoveel kost en iemand wil die meebetaald en daarom mijn paard huurt, en mijn paard is geen sportpaard, dus hoeft geen top te behalen.
Bij alle 3 heb je verwachtingen van beide kanten maar het is maar net hoe je ernaar kijkt.

MiesWen

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:37

Snap af en toe niet waarom mensen moeilijk doen over een bijdrage voor een bijrijdpaard.
Ik heb jaren lang op een manage gereden, ik was daar gewoon voor 6 lessen per maand 120€ kwijt. En als ik zo de reacties lees zijn er veel eigenaren die niet eens zoveel vragen.
T is de keuze die je maakt, op manegepaarden rijden waar je niks mee mag en niks over te zeggen hebt. Of een bijrijdpaard waar je misschien even veel voor moet betalen die je 2/3 per week mag doen, waar je ook een beetje zeggenschap over kan hebben en waarmee je mag doen wat je wilt.
Ik heb nu sinds 2 jaar een eigen paard. En ook ik vraag een bijdrage, t gaat dan ook niet eens om die manegeprijzen, maar ze mag doen wat ze wilt. Als ze 5 keer per week wil, prima. Buitenritten maken? Prima.
Soms had ik gewild dat ik geen eigen paard had maar een paard van een ander reed. (Niet dat ik m'n paard ooit weg zou doen, nooit!) Geen extra kosten, geen zorgen, gewoon de leuke dingen ervan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:30

Sees schreef:
Hm nou hier moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat ik niet kon bevroeden wat het hebben/houden en bekostigen van een eigen paard daadwerkelijk precies inhield voordat ik ooit zelf aan eigen paarden ben begonnen ;). Nu ik eigen paarden heb (die minstens 40 worden hoor daar niet van :D) twijfel ik ook wel eens of ik hierna niet gewoon zal gaan bijrijden.

Haha, nou dan is dat het verschil. Ik heb juist het omgekeerde; als ik (toen ik nog bijreed) had beseft hoe geweldig het is om een eigen te hebben dan had ik er al veel eerder één gekocht. En dan heb ik nog wel een 'scharminkel' erbij die áltijd iets heeft, me klauwen vol geld kost en waar ik in feite niets mee kan behalve een beetje clickertraining. Ik zou echt nooit meer kiezen voor een leven zonder.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:18

Sallandval, een leven zonder paarden kan ik me ook niet voorstellen maar een leven zonder eigen paard...? Als ik de juiste eigenaar zou treffen, zou ik daar denk ik best aan kunnen wennen. Wel de lusten maar niet de lasten zeg maar ;). Maar misschien denk ik daar over 25 jaar (dan is mijn ene paard 40 :D) wel heel anders over hoor.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:02

sallandval schreef:
knuffeldier schreef:
Ik zeg ook nergens dat ik liever geen eigen paard zou hebben.(behalve dan op de momenten dat ik 700 bij de dierenarts kan aftikken) Maar trek alleen de vergelijking dat mensen zie moeilijk doen over een bijdrage zich heel goed moet realiseren wat een paard een eigenaar daadwerkelijk kost en dat voor maar 75 euro in de maand van deze hobby kunnen genieten zo gek nog niet is.

Ja, ik snap wel dat je dat bedoelt. Maar de beredeneringen van eigenaars in dit topic verbazen me gewoon, vandaar dat ik soms iets typ hier.

Ik vind een paard hebben veel leuker dan een bijrijdpaard hebben en ik neem aan dat andere eigenaars dat ook vinden (want anders kozen ze immers ook wel voor een bijrijdpaard ipv eigen).

Dan is het toch apart als ik zeg dat iemand (die niet heeft wat ik heb maar er wel gebruik van mag maken) in zijn handjes mag knijpen van dankbaarheid? Tenminste ík vind dat apart.

Ze moeten de eigenaren niet dankbaar zijn, want ze betalen voor een dienst. Maar je mag wel blij zijn met de situatie dat dat mogenlijkheid er is om op een goedkope manier van een dur hobby te genieten.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:05

Sees schreef:
sallandval schreef:
Niemand houdt je toch tegen om dat te doen? Als je denkt dat bijrijden beter is dan doe je dat toch? Volgens mij wordt er niemand gedwongen om een eigen paard te hebben. Mensen die wel een eigen paard hebben hebben daar neem ik aan een goede reden voor, anders namen ze toch ook gewoon een bijrijdpaard? Schijnbaar zien die mensen toch een meerwaarde in het hebben van een eigen.

Als ik een (in mijn regio) gratis bijrijdpaard een betere investering vond dan een eigen paard dan reed ik wel op het paard van een ander.

Hier hetzelfde. Als ik weet wat ik nu weet (oa hoe gigantisch de kosten uit de klauwen zouden lopen) en ik zou weer de keuze hebben om Abdul te kopen zou ik het zonder 1 seconde twijfel gelijk weer doen. Want hij is mijn once in a life time paard. Ik hoop dat hij nog minstens 20 jaar mee kan. Maar als hij het loodje legt ga ik denk ik gewoon weer bijrijden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:30

Mijn ervaring is toch wel dat de mensen die een verzorgpaard willen niet voldoende geld over hebben voor een eigen paard. Je moet er natuurlijk veel voor laten over het algemeen en dan nog is het voor sommige niet haalbaar naast hun vaste lasten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:10

Als ik mijn paard niet meer heb dan zou ik ook serieus overwegen om een bijrijdpaard te zoeken. Ik zie het wel zitten om 100 euro per maand te betalen en dan een keer of 3 op een lekker luxe stal te rijden waarbij ik verder geen verantwoordelijkheid heb(eten geven, stal uitmesten end). Lekker een binnenbak erbij lijkt me toch ook wel lekker. En verder weinig zorgen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:45

knuffeldier schreef:
Ze moeten de eigenaren niet dankbaar zijn, want ze betalen voor een dienst. Maar je mag wel blij zijn met de situatie dat dat mogenlijkheid er is om op een goedkope manier van een dur hobby te genieten.

Nou dat is natuurlijk ook wel zo. Voor bijrijders is het idd ook fijn dat ze relatief goedkoop toch op een unieke manier hun hobby kunnen uitoefenen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:15

Ja heerlijk is dat. Als je een fijn bijrijdpaard hebt en een goede klik met de eigenaar...
Zitten veel meer voordelen (lusten) dan nadelen(lasten) aan een bijrijdpaard.
Een eigen paard brengt veel lasten en verplichtingen met zich mee.

xhorselovex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:19

Sees schreef:
Dit doortrekkend naar een bijrijder zou ik dus ook nooit betalen voor iemand om mijn paard te rijden, simpelweg omdat ik daar niet naar op zoek ben hoe handig of hoogopgeleid deze persoon ook is ;). Ik blijf van mening dat een bijrijder best iets mag betalen voor het rijden. Misschien dat als ik ooit die geldboom heb gevonden, ik er anders over denk :D.

Wat fijn xhorseloverx is dat je nieuwe bijrijdpaard en de (les van de) eigenaresse zo bevallen!

Ik snap echt heel goed dat mensen er geld voor vragen, een eigen paard kost ook bakken geld! Daarom gaat men opzoek naar een verzorgpaard.. Dan snap ik wel weer dat die eigenaar daar iets voor vraagt.. Maar niet bakken met geld omdat het paard op een pension staat, dat is haar eigen keus dan.

Dank je! De lessen bevallen inderdaad erg goed! Het paard dat ik rij is al op M niveau en zij geeft op elk niveau les. Ik zit nu (volgens haar) op L niveau en dat terwijl ik eerst zo'n 'recreatie ruiter' was :P

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:47

Nou dan heeft mijn verzorgster het getroffen met ons(al zeg ik het zelf)!
Ze heeft onze 2 paarden tot haar beschikking,waar ze alles mee mag doen en helemaal niks voor
hoef te betalen. Wij geven haar les en springles (gratis)krijgt ze van de zoon van onze staleigenaar.
Wij rijden haar naar de wedstrijden (zeker 2x p.m.)en betalen dat voor haar. Wat ze wint mag ze houden!!
Ook krijgt ze met regelmaat nieuwe spullen wat aan vervangen toe is. Maar er zit 1maar aan,1paard blijft voor altijd en de ander is voor de verkoop. Ze krijgt eigenlijk bij ons de mogelijkheid om zich te bewijzen in de sport.En wij vinden het super om haar deze kans te geven en genieten ervan om haar met onze paardjes in de sport te zien!Ze helpt ons altijd waar nodig is en is super voor onze paardjes.

Maar kan zeker begrijpen dat mensen een bijdrage vragen. Een paard kost genoeg!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:59

Dan vraag ik me toch af of de mensen die hier zeggen dat ze achteraf liever waren gaan bijrijden (of na dit paard willen gaan bijrijden) ook zelf al eens bijrijder geweest zijn?

Ik vind het hebben van een paard echt niet te vergelijken met het bijrijden van een paard als hobby; als eigenaar heb je misschien meet financiële verplichtingen, maar als bijrijder juist weer meer sociale verplichtingen. Persoonlijk draag ik liever die eerste. Maar misschien ben ik daar ook de enige in?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:53

Anke schreef:
Ja heerlijk is dat. Als je een fijn bijrijdpaard hebt en een goede klik met de eigenaar... Zitten veel meer voordelen (lusten) dan nadelen(lasten) aan een bijrijdpaard. Een eigen paard brengt veel lasten en verplichtingen met zich mee.

Tigra_ schreef:
Als ik mijn paard niet meer heb dan zou ik ook serieus overwegen om een bijrijdpaard te zoeken. Ik zie het wel zitten om 100 euro per maand te betalen en dan een keer of 3 op een lekker luxe stal te rijden waarbij ik verder geen verantwoordelijkheid heb(eten geven, stal uitmesten end). Lekker een binnenbak erbij lijkt me toch ook wel lekker. En verder weinig zorgen.

Hier wil ik toch nog even wat over zeggen. Je hebt niet altijd een goede klik met de eigenaar, daar moet je maar net geluk mee hebben. Ik heb nu het geluk een goede klik te hebben, maar je hebt er ook echt enorme eikels tussen zitten die denken dat hun paard hun kind is en dat je alle geluk van de wereld hebt dat je er überhaupt naar mag kijken. Is voor mij een keus om niet bij dat soort mensen te gaan rijden, maar ze zitten er zeker wel tussen.

Verder heb ik nog geen bijrijdpaard gehad waarbij ik lekker een binnenbak had hoor. Mijn eerste bijrijdpaard was er überhaupt geen bak, alleen een half rechthoekig stuk (zaten nog wat knikken in die rechthoek) die schuin afliep en bezaaid was met planten. Ik kon wel in de bak van de ponyclub rijden, maar daar moest ik uiteraard zelf voor betalen. Paarden stonden 24/7 in de wei en geen stromend water e.d. Niks luxe dus.

Waar ik nu rijd is een buitenbak die in de winter, zeker als het gevroren heeft, onrijdbaar is. Er is wel bakverlichting en een schuurtje waar ik droog kan zitten. Maar ook niet bepaald luxe. En dat geeft niet hoor, want ik heb het er wel heel erg naar mijn zin en kan het goed vinden met de eigenaren, en dat is me al heel veel waard. Maar de hoeveelheid bijrijdpaarden die hier in de omgeving aangeboden worden staan 9/10 keer niet op een luxe pensionstalling waar niks gedaan hoeft te worden. Ook niet als je er voor wilt betalen.

Overigens hoef ik nu ook niet persé dingen te doen, maar ik doe ze wel. Al is het maar omdat ik dus gratis mag rijden en ik het niet meer dan normaal vind om dan te helpen met de uiteenlopende klusjes die soms niet eens iets met de paarden te maken hebben. Het enige wat ik 'moet' doen is even de poep uit de bak scheppen en zelfs dat wordt soms nog weleens voor me gedaan.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:08

ja hoor. Hier jaaaaaaaaaarenlang pony´s en paarden van anderen verzorgd en gereden. Zelfs alleen met andermans paarden officiele wedstrijde gereden en mijn klassering gehaald.

Mijn eigen pony heb ik jaren verzorgd bij mensen aan huis en alleen gekocht omdat zij hrm wilden verkopen.
Begon met rijden toen hij 3,5 was, op mijn 18e verjaardag. Dit najaar rijd en verzorg ik hem dus al 20 jaar, en vanaf zijn 8,5 jaar is hij in mijn eigendom.

Ik ben paarden van anderen serieus bij gaan rijden omdat hij spat kreeg en ik graag verder wilde leren en op wedstrijdniveau trainen. Ik heb andere paarden bijgereden tot ik hier ging wonen en het met de verzorging van de paarden en de reistijd -afstand niet goed meer te doen was. Daarbij was ik altijd onzeker over wat anderen van mijn rijden dachten en thuis had ik alles bij de hand.

Dus kocht ik een leuk leer/sportpaardje om mee te trainen, met anderen samen mee buiten te rijden en in de toekomst eventueel te starten, maar had heel veel pech met haar gezondheid. Toen ook tijdelijk weer paarden van anderen gereden, maar dat waren kortere perioden en de laatste twee x minder makkelijke paarden waar ik nare ongelukken mee heb gehad, en met een klein kind thuis en de paarden kan dat echt niet meer...
Een derde risicofactor er bij is dus niet zo aantrekkelijk... Ik heb geen tijd en zakgeld om nog meer kneusjes te verzamelen en hier tot hun dood te houden. Deze twee vind ik eigenlijk wel genoeg...

Juist mijn ervaring met de kosten en de risico's van een eigen paard houden me tegen. Ik voel me verantwoordelijk voor wat ik koop en kan dan moeilijk weer verkopen. Aan bijrijdpaarden hecht ik me nu anders en kan ik wel afscheid van nemen. Zelfbescherming misschien, maar het werkt wel prettiger. Klikt het niet met paard of eigenaar, komt het niet meer uit met tijd of komen de verwachtingen niet meer overeen? Valt de accommodatie zo tegen dat er geen lol aan is om te trainen? Tja, dan neem je makkelijker afscheid.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:23

Citaat:
erder heb ik nog geen bijrijdpaard gehad waarbij ik lekker een binnenbak had hoor. Mijn eerste bijrijdpaard was er überhaupt geen bak, alleen een half rechthoekig stuk (zaten nog wat knikken in die rechthoek) die schuin afliep en bezaaid was met planten. Ik kon wel in de bak van de ponyclub rijden, maar daar moest ik uiteraard zelf voor betalen. Paarden stonden 24/7 in de wei en geen stromend water e.d. Niks luxe dus.

Dat heb je dus zelf voor het uitkiezen. Ik wil best betalen maar dan wil ik daar niet alleen een paard voor terug maar ook wat luxe voor mezelf. Dat is de keuze die je kan maken als bijrijder. En daar zou ik zeker naar kijken. Ik heb nu voor mijn eigen paard ook alleen een buitenbak. Is prima te doen hoor maar als ik dan geen eigen paard heb en voor een bijrijdpaard(en betalen uiteraard) zou gaan dan zou ik zeker een binnenbak erbij willen. Ga dan echt niet meer door de blub lopen sjouwen doen ik nu al genoeg en heb ik al genoeg gedaan toen ik jonger was.

Daarnaast is de klik met de eigenaar mijn inziens niet zo belangrijk als je elkaar niet zoveel ziet. Het is wat anders als je altijd samen wat gaat ondernemen. Maar als je gewoon ieders je eigen dagen hebt en je verder gewoon kunt communiceren is het prima toch. Het hoeft m'n beste vriendin niet te worden.

Citaat:
Dan vraag ik me toch af of de mensen die hier zeggen dat ze achteraf liever waren gaan bijrijden (of na dit paard willen gaan bijrijden) ook zelf al eens bijrijder geweest zijn?

Ik vind het hebben van een paard echt niet te vergelijken met het bijrijden van een paard als hobby; als eigenaar heb je misschien meet financiële verplichtingen, maar als bijrijder juist weer meer sociale verplichtingen. Persoonlijk draag ik liever die eerste. Maar misschien ben ik daar ook de enige in?

Bijrijden niet echt. Maar genoeg verzorgpaarden gehad. Maar dat was altijd dat de verzorging op 1 kwam en rijden kwam eigenlijk op de laatste plaats. Ik heb al vanaf mijn 12 jaar een eigen pony gehad. Daarvoor een hele hoop verzorgpony's. En toen mijn pony is ingeslapen ben ik bijna 1 jaar paardloos geweest. Ik had mijn verzorgpaarden waar ik mee kon rijden. Beviel eigenlijk heel goed en ik wilde in eerste instantie ook niet direct een paard maar er kwam een fries op m'n pad en tja een fries die kon ik niet weerstaan.
Inmiddels ben ik wel van mening veranderd. Ik ben gek op mijn paard en ze gaat als het financieel te betalen valt niet levend weg maar of ik er nog aan zou beginnen. Ik weet het niet lijkt me heerlijk om gewoon je vaste dagen te hebben. En verder geen geregel.
Maar misschien denk ik er dan heel anders over ik ben dan al zo lang gewend om een eigen paard te hebben dat het misschien toch een te groot gemis word.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:13

Tigra_, Zoals ik verderop in mijn post ook aangaf, hier in de buurt (straal van 10km vanaf mijn postcode, met alleen een fiets ter beschikking) worden er geen paarden aangeboden die op een luxe pensionstalling staan met binnenbak erbij. Ze zullen er vast zijn, maar die worden dan vaak op stal onderling al aangeboden. Heb er overigens eentje aangeboden gekregen (een keer of 3 :')), toevallig op een stal met binnenbak, maar omdat ik die andere twee heb heb ik dat afgewezen. En ik kan dat er financieel gezien niet bij hebben, naast de lessen die ik al volg. Dus ik kies inderdaad voor die plek zonder binnenbak en ik klaag daar ook niet over. Maar je bent wel afhankelijk van het aanbod. Er wordt hier m.i. net iets te makkelijk gedacht over bijrijden. Alsof de paarden uit de lucht komen vallen :)

Wat betreft vaste dagen en geen geregel; is ook afhankelijk van waar je rijdt. Ik mag in principe altijd komen rijden wanneer ik wil, maar ik reed drie vaste dagen. Toen viel het veulen in het draad en had hij een wond bij zijn been die iedere dag verzorgd moest worden. Toen ben ik iedere dag die kant op gegaan totdat die wond genezen was. Dus ook dat is compleet afhankelijk van de omstandigheden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 23:44

Ja maar ook dat is allemaal een keus die je maakt. Als ik ga betalen heb ik ook mijn eisenpakket zo simpel is het. En dan vind ik dat misschien niet binnen 2 weken. Dan zoek ik een paar maanden langer tot het juiste aanbod voorbij komt. Of rij ik maar een stukje verder. Dat het voor jouw anders is dat kan. Maar als ik kies voor een bijrijdpaard waar ik voor ga betalen dan heb ik gewoon mijn eisen en kies ik absoluut niet voor een doe-het-zelf-stal. Of voor een plek waarbij ik dagelijks naar stal moet als het paard een blessure heeft. Dat is nu eenmaal een keus die je kunt maken als bijrijder. Hoe meer eisen hoe lastiger het misschien te vinden is maar dat ligt ook bij jezelf.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:11

Dan zitten we toch op één lijn. Volgens mij hebben de bijrijders hier meerdere keren gezegd, op wat uitzonderingen na, dat als je niets hoeft te doen en een luxe stalling hebt dat ze het dan normaal vinden dat daar een bijdrage voor wordt betaald. En of je er dan voor kiest om daar wel of niet te gaan rijden is dan aan jezelf.

We zijn er uitgekomen! Na 139 pagina's :')

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:29

sallandval schreef:

Ja, ik rijd nu zo'n 35 jaar en heb "slechts" 6 jaar van mijn eigen paard mogen genieten, rest was allemaal bijrijd- (fokker/handelaar/particulier) paard. Voor mij is het financiele aspect niet doorslaggevend (zoals in mijn andere posten te lezen is) maar ik vind de rust, het niet hebben van alle zorg, nu heel erg fijn. Zal mss ook schelen dat ik het keigoed kan vinden met de eigenaresse, we eigenlijk met alles op één lijn zitten enzo gezien we alles samen doen. Maar mocht het niks worden of merk ik dat ik me bv met alles ga lopen bemoeien wb de paarden :') dan koop ik er weer eentje zelf.

Al moet ik zeggen dat wáár ik het zou stallen hier in de regio me nog de meeste zorgen zou baren, want de stallen die een binnenbak hebben hebben geen weidegang of amper weidegang, of andersom.... en ik ben op de laatste stal keiverwend, want daar had men beide, alleen die is gestopt.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:30

goldenarrow schreef:
Dan zitten we toch op één lijn. Volgens mij hebben de bijrijders hier meerdere keren gezegd, op wat uitzonderingen na, dat als je niets hoeft te doen en een luxe stalling hebt dat ze het dan normaal vinden dat daar een bijdrage voor wordt betaald. En of je er dan voor kiest om daar wel of niet te gaan rijden is dan aan jezelf.

*\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\o/* *\o/* :D

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:17

goldenarrow schreef:

YES Hahahaha