Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:40

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:59

Laatst bijgewerkt door xLHHx op 13-11-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:05

Tja.. met zo'n insteek snap ik best dat je geen extra verzorgpony voor elkaar krijgt.. Waarom afgeven op mensen die 3 paarden hebben ( en daar hard voor werken?) :)

Als je op bokt reageert, bedenk dan wel dat mensen (ik in ieder geval wel) vaak berichten terug lezen. Als ik door jou benaderd zou worden en ik zou zo'n bericht zien, zou ik al snel afkappen..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:10

chelle_dora schreef:
Tja.. met zo'n insteek snap ik best dat je geen extra verzorgpony voor elkaar krijgt.. Waarom afgeven op mensen die 3 paarden hebben ( en daar hard voor werken?) :)

Als je op bokt reageert, bedenk dan wel dat mensen (ik in ieder geval wel) vaak berichten terug lezen. Als ik door jou benaderd zou worden en ik zou zo'n bericht zien, zou ik al snel afkappen..

Moet ik dan liegen en zeggen dat ik helemaal niks heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:11

Dat zeg ik niet, ik vraag me alleen af waarom je zo afgeeft en boos doet over mensen die 3 paarden hebben. Ik val namelijk over het zinnetje "En 3 eigem paarden hebben mag natuurlijk wel! :( " inclusief boze smileys. Dat zijn dingen die ik dus niet zou zeggen, want al heb ik 80 paarden en ben ik op zoek naar een verzorgmeisje, jij zou er bij mij niet meer inkomen en ik kan me best voorstellen dat dit bij veel meer mensen zo is.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:12

chelle_dora schreef:
Dat zeg ik niet, ik vraag me alleen af waarom je zo afgeeft en boos doet over mensen die 3 paarden hebben. Ik val namelijk over het zinnetje "En 3 eigem paarden hebben mag natuurlijk wel! :( " inclusief boze smileys. Dat zijn dingen die ik dus niet zou zeggen, want al heb ik 80 paarden en ben ik op zoek naar een verzorgmeisje, jij zou er bij mij niet meer inkomen en ik kan me best voorstellen dat dit bij veel meer mensen zo is.

Sorry , maar ik snap niet waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:14

Tja het feit dat je het hebt verwijderd, laat mij wel inzien dat je wel degelijk snapt waarom. Waarom zou je negatief doen over mensen die 3 paarden hebben staan. Ja, dat mag. mensen mogen inderdaad 3 paarden hebben, al hebben ze er 80, moeten ze toch zelf weten? Om daar dan boos op te reageren en lelijk over te doen, valt bij mij echt verkeerd. Misschien hebben ze juist omdat ze die 3 paarden hebben, wel een plekje voor jou als verzorgster. Maar als je dan leest dat er zo gepraat wordt over mensen met 3 paarden, zou ik ook zeggen, ik gun mijn paardje aan een ander lief verzorgmeisje :)

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:17

chelle_dora schreef:
Tja het feit dat je het hebt verwijderd, laat mij wel inzien dat je wel degelijk snapt waarom. Waarom zou je negatief doen over mensen die 3 paarden hebben staan. Ja, dat mag. mensen mogen inderdaad 3 paarden hebben, al hebben ze er 80, moeten ze toch zelf weten? Om daar dan boos op te reageren en lelijk over te doen, valt bij mij echt verkeerd. Misschien hebben ze juist omdat ze die 3 paarden hebben, wel een plekje voor jou als verzorgster. Maar als je dan leest dat er zo gepraat wordt over mensen met 3 paarden, zou ik ook zeggen, ik gun mijn paardje aan een ander lief verzorgmeisje :)

:o

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:19

chelle_dora schreef:

Maar waarom mogen mensen wel 3 paarden hebben en geen 2 verzorgpony's ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:25

love_horse1 schreef:
chelle_dora schreef:

Niemand zegt toch dat je geen 2 verzorgponies mag?
Alleen een eigenaar maakt een weloverwogen beslissing als hij 3 paarden heeft. Die bekijkt eerst van tevoren of diegene er tijd voor heeft vermits de omstandigheden niet veranderen, en er ook de aandacht aan kan geven. Daadwerkelijk een eigen paard is iets meer toewijding dan een verzorgpony, want ach, als je geen tijd hebt, dan stop je er toch gewoon mee?
Ik kan me dus als eigenaar zijnde best voorstellen dat je niet zit te wachten op iemand die al 2 verzorgponies heeft; je weet immers nooit of je paard bij zo'n verzorgster wel op de eerste plek komt, of dat ie toch maar blijft staan als je toch naar een verzorgpony kan die je al langer verzorgt en je daar een dagje extra mag.
Ik zeg niet dat jij dat doet, maar zijn er genoeg die dat wel doen.
Zo had ik een bijrijdster in de zomer, kon ik toevallig écht moeilijk op de zaterdag, dus had gevraagd of zij dan die dag mijn pony wilde rijden. Maar dat kon echt niet, want dan ging ze al naar de manege en daarna had ze geen zin meer. Ja prima, maar dan weet ik dat je prioriteit duidelijk niet bij m'n pony ligt en heb ik dus geen vertrouwen erin dat je naar m'n pony gaat wanneer we dat hebben afgesproken, want als je 'geen zin' hebt, ga je niet. En die pony dan?

En tja, nogmaals, of iemand 3 paarden heeft, dat is een wel overwogen keuze.. En daarbij komt.. Daar betaalt diegene genoeg geld voor hoor, voor die 3 paarden, dus die heeft ie echt niet voor de grap staan of om jou te pesten.
Maar van opmerkingen dat jij geen extra verzorgpony kan vinden en een ander wel 3 eigen paarden mag hebben, gaan mijn nekharen overeind staan. Al zet ik er 10 neer. Als ik het kan bekostigen en verzorgen moet ik dat toch helemaal zelf weten.. Moet ik daar dan op veroordeeld worden door iemand die dan boos is omdat ze het betreffende paard niet mag verzorgen? :')

Misschien heeft diegene wel voor vaste dagen echt iemand nodig en heeft ze toen ze hoorde dat je al 2 verzorgponies had, gedacht dat je misschien helemaal geen tijd hebt op de dagen dat zij een verzorgster nodig heeft. Kan toch? Ik kan dat in ieder geval helemaal begrijpen..

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:38

chelle_dor
[quote="love_horse1 schreef:
chelle_dora schreef:

Niemand zegt toch dat je geen 2 verzorgponies mag?
Alleen een eigenaar maakt een weloverwogen beslissing als hij 3 paarden heeft. Die bekijkt eerst van tevoren of diegene er tijd voor heeft vermits de omstandigheden niet veranderen, en er ook de aandacht aan kan geven. Daadwerkelijk een eigen paard is iets meer toewijding dan een verzorgpony, want ach, als je geen tijd hebt, dan stop je er toch gewoon mee?
Ik kan me dus als eigenaar zijnde best voorstellen dat je niet zit te wachten op iemand die al 2 verzorgponies heeft; je weet immers nooit of je paard bij zo'n verzorgster wel op de eerste plek komt, of dat ie toch maar blijft staan als je toch naar een verzorgpony kan die je al langer verzorgt en je daar een dagje extra mag.
Ik zeg niet dat jij dat doet, maar zijn er genoeg die dat wel doen.
Zo had ik een bijrijdster in de zomer, kon ik toevallig écht moeilijk op de zaterdag, dus had gevraagd of zij dan die dag mijn pony wilde rijden. Maar dat kon echt niet, want dan ging ze al naar de manege en daarna had ze geen zin meer. Ja prima, maar dan weet ik dat je prioriteit duidelijk niet bij m'n pony ligt en heb ik dus geen vertrouwen erin dat je naar m'n pony gaat wanneer we dat hebben afgesproken, want als je 'geen zin' hebt, ga je niet. En die pony dan?

En tja, nogmaals, of iemand 3 paarden heeft, dat is een wel overwogen keuze.. En daarbij komt.. Daar betaalt diegene genoeg geld voor hoor, voor die 3 paarden, dus die heeft ie echt niet voor de grap staan of om jou te pesten.
Maar van opmerkingen dat jij geen extra verzorgpony kan vinden en een ander wel 3 eigen paarden mag hebben, gaan mijn nekharen overeind staan. Al zet ik er 10 neer. Als ik het kan bekostigen en verzorgen moet ik dat toch helemaal zelf weten.. Moet ik daar dan op veroordeeld worden door iemand die dan boos is omdat ze het betreffende paard niet mag verzorgen? :')

Misschien heeft diegene wel voor vaste dagen echt iemand nodig en heeft ze toen ze hoorde dat je al 2 verzorgponies had, gedacht dat je misschien helemaal geen tijd hebt op de dagen dat zij een verzorgster nodig heeft. Kan toch? Ik kan dat in ieder geval helemaal begrijpen..[/quote]

Achja.. ;). ,
Ik zoek gewoon verder hopelijk met wat meer geluk :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:03

hierboven ^^
er staat nergens dat er een maximum (verzorg) paarden is wat je mag hebben... geld net zo goed als de hoogte van je paard... doet er toch ook niet toe?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:04

bentlage schreef:
hierboven ^^
er staat nergens dat er een maximum (verzorg) paarden is wat je mag hebben... geld net zo goed als de hoogte van je paard... doet er toch ook niet toe?

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:48

Toch zijn er mensen in dit topic (ik noem geen namen) die gezegd hebben dat love_horse1 blij moet zijn met 1 verzorgpaard, laat staan 2! En als er geen 'maximum' is, waarom wordt er dan tegen haar gezegd dat zij niet nog een verzorgpony mag zoeken? Dat ze blij moet zijn dat ze er al eentje heeft? Het is toch haar eigen beslissing, misschien zou ze er wel 1000 willen hebben (en krijgen), dat is dan toch niet jullie probleem?! Ik snap dat eigenaren dan misschien 'afgeschrokken' worden omdat ze er al 2 heeft en dat dan de aandacht (misschien) niet voor de volledige 100% naar dat paardje zou gaan. Maar verder zie ik eigenlijk geen probleem als zijn er 2, 3 of misschien wel 300 zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:55

Niemand zegt toch dat zij niet nog een verzorgpony mag zoeken? Staat dat ergens letterlijk?

Wel wordt hardop afgevraagd warom er vraag is naar nog een 3e verzorgpony, en of daar uberhaupt tijd voor is. Maar ze heeft haar eerdere opmerking weggehaald, wat jammer is, aangezien ze daar een behoorlijke sneer uitdeelde naar eigenaren die wel 3 paarden "mogen" hebben. Maar die heeft ze (wat wellicht wel wijzer is ook) verwijderd, want je staat niet echt mooi te koop dan op bokt als je nog op zoek bent naar een verzorgpony en je gaat dan sneren uitdelen naar mensen met meerdere paarden.. Juist die mensen kan je nog wel eens nodig hebben als je dus een verzorgpaard zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:56

O, ik heb de 'sneer' niet gelezen, ik zie alleen maar puntjes haha :) Verder ben ik het met je eens hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:00

Daar zit dus het punt :p Die post was nou niet bepaald vriendelijk naar eigenaren die 2 of meer paarden hadden :') Als ze zo ook in de correspondentie is snap ik best dat zo iemand zegt 'ik kijk wel een deurtje verder of mn paard heeft een dagje vaker vrij' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:04

Alleen is het wel jammer dat er nu aan love_horse1 wordt gevraagd; heb je tijd? (dit moet ze zelf bepalen), is er een reden dat je er nog eentje wilt? (ook haar eigen zaak), dus bij jou gaat het alleen om het rijden? (omdat ze een shet verzorgt, waar ze dus niet op kan rijden maar misschien op de manege stopt als ze een rijpaardje gevonden heeft). Zo krijgen mensen een verkeerd beeld van haar , ze is een hartstikke lieve meid die echt alles over heeft voor haar (verzorg)paardjes.
Edit: zie nu je andere post ;) Je hebt gelijk, ik had de reactie niet gezien dus kon niet zo snel conclusies trekken :) Maar toch is ze niet zo 'in de echte wereld', om het maar zo te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:09

Tja dat kan best wezen dat ze in het 'echt' heel lief is, maar dat zie je aan de hand van een paar letters niet natuurlijk. En als het echt om het verzorgen gaat, dan is dus ook mijn oprechte vraag, waarom niet vragen aan de eigenaar van je huidige verzorgpony vragen of je vaker langs mag komen (het gaat immers niet om rijden maar het verzorgen), mij persoonlijk lijkt het namelijk fijner om met 1 paard een goede band op te bouwen, dan met 3 paarden een halve. En in overleg zal ze heus wel vaker die pony mogen komen poetsen en wandelen :) Dus dat wordt echt niet gevraagd als verwijt, maar uit interesse. Ook van een eigenaar kan zoiets uit interesse gevraagd worden en niet gelijk als verwijt, want ik als eigenaar heb daar ook gewoon m'n vraagtekens bij :) Is niks geks aan toch? Zonde om je tijd te verdoen als het van tevoren niet werkt, en via de mail kan je vaak al een hoop uit elkaar wijsmaken en ben je toch echt aangewezen op hetgeen wat geschreven is. En tja, als er iemand op mijn advertentie destijds had gereageerd met 'ik heb nog 2 andere verzorgponies' dan zou ik ook verder kijken, wat ik een hele poos geleden al zei. Is het niet omwille van de tijd dan zit je ook nog met besmetting als er ziektes of virussen heersen. Dus dat is echt heus niet zo bot bedoeld, maar puur bedoeld vanuit het oogpunt van je dier ook nog eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:11

Ik ben het helemaal met je eens hoor! Maar het is alsnog aan haar hoe ze ermee omgaat, en of er nog een tweede komt, of niet. Maar zullen we weer ontopic gaan? :D

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:08

Ik denk dat deze 'discussie' een beetje is begonnen met mijn opmerking, namelijk dat als ik een advertentie lees van iemand die op zoek is naar een verzorgpony en ik zie dat die persoon al een of meerdere verzorgpony's heeft, dat ik dan verder ga zoeken.
Daarna is het een heel eigen leven gaan leiden die discussie haha

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:07

ieder heeft zijn mening en die dienen we te respecteren .

als iemand 20 pony's aandacht wil geven ga je gang .
als iemand zijn aandacht volledig op 1 pony wil richten , hartstikke goed .

ieder zijn meug .

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:16

+:)+ , zullen we gewoon stoppen met die discussie en vrolijk verder gaan/zoeken :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:23

:j lijkt me een goed plan .

alles is nu ook wel gezecht lijkt me ;) .

helaas zit mijn hoofd nu even bij m'n eigen paard . die word morgen door een da gecontroleerd .
dus eind van de week 2 paarden van stal op markt aanbieden voor lease .

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:06

Hoii, Ik meld me ook even :D
Het is inderdaad moeilijk een VP te vinden,
Zeker in mijn omgeving.. Bijna niemand hier wilt een verzorgster van 13.
Dus dat word nog een paar jaar wachten denk ik :+
xx