Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:09

Thanks, ik pas het aan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 10:33

Als je echt goed wilt adverteren (Ja, mijn advertentie is NIET het goede voorbeeld ;)) dan horen er goede foto's bij, rijfoto's, foto's waarvan mensen denken "wow, dat paard wil ik verzorgen".... Want denk dat 9 van de 10 mensen naar foto's kijken.

Verder duidelijk erin zetten wat jij verwacht, dat daarover al geen misverstanden kunnen verstaan. (hooguit zichzelf overschatten ;))

En natuurlijk een soort van "verkooppraatje" dat eerlijk is. Je mag je pony aantrekkelijk maken, maar moet er wel eerlijk over zijn zodat verwachten ook de andere kant op een beetje aansluiten met wat ze aantreffen.

Mijn advertentie is flut omdat ik sowieso al iemand heb die komt rijden (via via) en ik hoop dat dat iets gaat worden... Mocht het niet werken, dan nog een paar lijntjes via via uitgooien en mijn advertentie aanpassen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:18

Ik heb mijn advertentie aangepast. Tot nu toe helpt het niks :P. Maar is hij zo beter?

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:31

Sheran schreef:
Ik heb mijn advertentie aangepast. Tot nu toe helpt het niks :P. Maar is hij zo beter?

+:)+ , ik vind het echt zo jammer dat het zo ver weg is , anders wou ik hem/haar graag doen! :j , helaas. -O-

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:08

Ik vind het een mooie advertentie Sheran! Ik zou nog even benadrukken dat er geen klusjes gedaan hoeven te worden en er of bijv. wel of geen binnenbak aanwezig is.

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:20

Ik ben verbaasd dat er enigszins negatief (beetje zwart wit uitgedrukt hoor..) gereageerd wordt op de advertentie van Lyzet met de Haflinger...Vind het een prima en eerlijke advertentie waarin ze duidelijk en vriendelijk aangeeft wat ze zoekt...
Er zijn zát mensen die helemaal niet de ambitie hebben en op een ZZ paard willen rijden dus waarom zou je voor een jonge, leergierige gezonde Haf geen bijdrage mogen vragen? En de accommodatie klinkt toch prima, buitenbak, longeercirkel, zelfs een kantine en lekker bij buitengebied.....Je zou kunnen overwegen om van de klusjes bijvoorbeeld 1 of 2 vaste dagen te maken en als je bijrijder vaker komt dat die dan wél direct met je paardje aan de slag kan ;)
Mij zou die (ook al ben ik geen Haf type ansich) eerder aanspreken dan de advertentie van Sheran...daar mis ik een stukje positiviteit over wat je paard wél is en kan/mag. Stukje van de trailer zou ik bijvoorbeeld niet in een advertentie zetten, vind ik meer om te bespreken bij een kennismaking.

Ooit heb ik ook de keuze gemaakt toen ik "in between" eigen paarden zat, een periode weer bijrijdster te zijn en was maar wat blij met de gepensioneerde ouwe rot (oud militarypaard) waar ik op dat moment heerlijke bosritten mee kon maken. En ja, betaalde 65 euro bij. Geen enkel probleem want een jong sportpaard was op dat moment niet wat ik zocht!
Het is maar net wat mensen zoeken, niet iedereen zoekt gelukkig hetzelfde.

Dat er mensen ook naar niet wedstrijdpaarden zoeken heb ik inmiddels opnieuw mogen ervaren. Heb al een aantal jaren twee bijrijdsters voor mijn inmiddels ruim 21 jarige maar nog fanatieke merrie, verzorgster daarvóór heb ik ook jaren gehad. Ondanks dat er best een gebruiksaanwijzing zit bij deze dame (diva :) ), ze op leeftijd is, ik eisen stel als voorlopig eerst elkaar goed leren kennen en stapritjes maken vanwege haar enthousiasme (meer waar ik dan bij ben of de andere ervaren verzorgster) er 1x in de week voer/mestbeurt is op onze stalling, ik ook nog een (heel kleine) vergoeding vraag (wilde daarmee gaan stoppen maar "mocht" niet van mijn bijrijdster :? ) dus ondanks dat, had ik nadat één van mijn bijrijdsters (Lieke) had aangegeven te gaan stoppen, binnen no-time de keuze uit twee enthousiaste meiden die graag op deze manier willen meedraaien....

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:36

Maureen ik lees nergens dat ze geen bijdrage kan vragen omdat het een haflinger is. Het is nou eenmaal zo dat mensen sneller kiezen voor een grote kwpner dan voor een haflinger. Ik heb er zelf ervaring mee..er is niks mis met haar pony of haar eisen. Ik denk dat jij het verkeerd op vat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:50

Ik heb m'n advertentie ook weer geplaatst.
Kreeg eigenlijk geen verdere reactie eerder, en toen ging het weer een stuk beter met m'n rug en kon weer redelijk zelf rijden.
Helaas nu weer knudde.

Ben benieuwd.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:55

maureen schreef:
Ik ben verbaasd dat er enigszins negatief (beetje zwart wit uitgedrukt hoor..) gereageerd wordt op de advertentie van Lyzet met de Haflinger...Vind het een prima en eerlijke advertentie waarin ze duidelijk en vriendelijk aangeeft wat ze zoekt...
Er zijn zát mensen die helemaal niet de ambitie hebben en op een ZZ paard willen rijden dus waarom zou je voor een jonge, leergierige gezonde Haf geen bijdrage mogen vragen? En de accommodatie klinkt toch prima, buitenbak, longeercirkel, zelfs een kantine en lekker bij buitengebied.....Je zou kunnen overwegen om van de klusjes bijvoorbeeld 1 of 2 vaste dagen te maken en als je bijrijder vaker komt dat die dan wél direct met je paardje aan de slag kan ;)
Mij zou die (ook al ben ik geen Haf type ansich) eerder aanspreken dan de advertentie van Sheran...daar mis ik een stukje positiviteit over wat je paard wél is en kan/mag. Stukje van de trailer zou ik bijvoorbeeld niet in een advertentie zetten, vind ik meer om te bespreken bij een kennismaking.

Ooit heb ik ook de keuze gemaakt toen ik "in between" eigen paarden zat, een periode weer bijrijdster te zijn en was maar wat blij met de gepensioneerde ouwe rot (oud militarypaard) waar ik op dat moment heerlijke bosritten mee kon maken. En ja, betaalde 65 euro bij. Geen enkel probleem want een jong sportpaard was op dat moment niet wat ik zocht!
Het is maar net wat mensen zoeken, niet iedereen zoekt gelukkig hetzelfde.

Dat er mensen ook naar niet wedstrijdpaarden zoeken heb ik inmiddels opnieuw mogen ervaren. Heb al een aantal jaren twee bijrijdsters voor mijn inmiddels ruim 21 jarige maar nog fanatieke merrie, verzorgster daarvóór heb ik ook jaren gehad. Ondanks dat er best een gebruiksaanwijzing zit bij deze dame (diva :) ), ze op leeftijd is, ik eisen stel als voorlopig eerst elkaar goed leren kennen en stapritjes maken vanwege haar enthousiasme (meer waar ik dan bij ben of de andere ervaren verzorgster) er 1x in de week voer/mestbeurt is op onze stalling, ik ook nog een (heel kleine) vergoeding vraag (wilde daarmee gaan stoppen maar "mocht" niet van mijn bijrijdster :? ) dus ondanks dat, had ik nadat één van mijn bijrijdsters (Lieke) had aangegeven te gaan stoppen, binnen no-time de keuze uit twee enthousiaste meiden die graag op deze manier willen meedraaien....

Kom ik aan met mijn trekpaard... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:06

JastieHorse schreef:
Maureen ik lees nergens dat ze geen bijdrage kan vragen omdat het een haflinger is. Het is nou eenmaal zo dat mensen sneller kiezen voor een grote kwpner dan voor een haflinger. Ik heb er zelf ervaring mee..er is niks mis met haar pony of haar eisen. Ik denk dat jij het verkeerd op vat.

Dat is nu eenmaal niet zo, zijn daar statistieken van dan? :')
Ikzelf zou niet meer op een KWPN'er o.i.d. reageren omdat ikzelf niet meer zulke (grote) paarden wil rijden. Met mij zijn er genoeg anderen die liever op een kleintje stappen dan op een grote, dus dat mensen nou eenmaal sneller voor een KWPN kiezen is echt onzin.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:56

Bedankt :)
Ik zet er nog even bij dat er een buitenbak bij is en dat je niet hoeft te klussen. Maar ik weet verder niet wat voor punten ik van mijn paard op zou moeten sommen, of andere dingen... wat voor soort dingen zouden jullie dan willen weten?

Lyzets haflinger en mijn KWPN-er trekken inderdaad andere mensen aan. Ik denk dat het toch, als je een haflinger hebt, moeilijker zoeken wordt naar de echte dressuurtypes, omdat die eerder op een KWPN-er afkomen. Groter, meer beweging etc. Over het algemeen genomen dan. Net als sommige andere mensen liever op een kleinere haflinger stappen en bosritten maken. Maar ik weet niet welke van de 2 jij zoekt, Lyzet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:58

Wat kan hij wel, wat kan hij niet, zijn er grote dingen waar hij moeite mee heeft, globale karaktereigenschappen :)

maureen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:26

JastieHorse schreef:

Citaat:
Ik vind het wel een mooie advertentie, maar ikzelf (18+ met ervaring) zou niet reageren vanwege de vergoeding, zeker in combinatie met het werk dat je erbij moet verrichten en de hoeveelheid verantwoordelijkheid die van je wordt verwacht. Voor een ZZ paard zou ik het doen misschien, maar voor een B haflinger niet...

Citaat:
Lyzet: Ik zou idd niet reageren op jouw advertentie. De combinatie B niveau Haflinger, klussen (mesten), accommodatie en vergoeding zou ik niet doen. Maar ook dat er 18+ wordt gevraagd, en je ervaring moet hebben, denk ik dat veel mensen tegenhoudt: de mensen met ervaring (en dan geen manege, maar paarden inrijden..) die gaan echt niet meer betalen om op een pony met weinig potentie te rijden

Op mij komt het inderdaad zo over JastieHorse als je boven geplaatste quotes leest... ;) En ik denk dat de keuze voor wat voor bijrijdpaard je zoekt, heel erg afhankelijk is van een aantal factoren als woon/rij omgeving, je leeftijd/ambities, fase in je leven... Ik zie veel mensen van mijn leeftijd die wedstrijd rijden achter zich hebben gelaten, wel ervaren zijn dus, maar dit niet meer zoeken of er geen tijd meer voor hebben.. en dus heerlijk gaan voor de ontspanning en genieten van paardrijden d.m.v. bijvoorbeeld buitenritten in mooie omgeving met een leuk paard. Er moet al zoveel dus waarom niet naast je stress baan lekker genieten van je (verzorg)knollie??? Mijn bijrijdsters zijn eerder "jonkies" :P maar kiezen voor het dier om wie en hoe ze is...dan maar geen wedstrijden meer.

@ Sheran, vind je advertentie helemaal prima zo :D ! Succes

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:32

chelle_dora schreef:
JastieHorse schreef:

Ikzelf zou niet meer op een KWPN'er o.i.d. reageren omdat ikzelf niet meer zulke (grote) paarden wil rijden. Met mij zijn er genoeg anderen die liever op een kleintje stappen dan op een grote, dus dat mensen nou eenmaal sneller voor een KWPN kiezen is echt onzin.

Toevallig spreek ik uit ervaring, voor mijn haf zoek ik langer naar een goede bijrijdster dan voor mijn kwpner hoor. Dus onzin is het echt niet.

Maureen, ik vind die quote ronduit belachelijk. Ben het er ook niet mee eens. Voor een haf die b waardig is kan je ook een bijdrage vragen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:33

JastieHorse schreef:
chelle_dora schreef:

Toevallig spreek ik uit ervaring, voor mijn haf zoek ik langer naar een goede bijrijdster dan voor mijn kwpner hoor. Dus onzin is het echt niet.

En ik spreek uit ervaring van de andere kant. Voor mijn HTK knol heb ik genoeg ambitieuze ruiters gehad, en bij ons op stal staan ook mensen met een haflinger die er wel degelijk behoorlijk serieus dressuur ermee rijden (en ook de bijrijdsters ervan).
Jouw ervaring hoef je niet te presenteren als een feit :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:36

Ik zeg toch niet dat er geen ruiters te vinden zijn? De zoektocht is vaak alleen wat langer. Thats all. Je hoeft je niet aangevallen te voelen omdat je toevallig een pony hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:37

Nee, dat zeg je ook niet. je zegt alleen dat er voor KWPN'ers eerder een ruiter te vinden is. En dat is echt onzin.. Voel me niet aangevallen omdat ik een pony heb hoor. Ik rijd 100x liever op m'n pony dan op een KWPN'er, daarom staat die pony er ook en niet die KWPN'er.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:43

chelle_dora schreef:
Nee, dat zeg je ook niet. je zegt alleen dat er voor KWPN'ers eerder een ruiter te vinden is. En dat is echt onzin..

Dat vind jij onzin maar ik niet..ik heb het zelf mee gemaakt en praat dus uit mijn ervaring :j

Citaat:
Voel me niet aangevallen omdat ik een pony heb hoor.

Citaat:
Ik rijd 100x liever op m'n pony dan op een KWPN'er, daarom staat die pony er ook en niet die KWPN'er.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:47

Ik vind het onzin dat je jouw mening en ervaring presenteerd als een feit, niks meer niks minder.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:48

Dat mag je vinden hoor :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:55

Het verschilt inderdaad gewoon per persoon wat je zoekt. Zo vind ik Haflingers leuker dan KWPNers (die zijn mij gewoon een maatje te groot) en daar zou ik best een bijdrage voor willen betalen. Het is dat ik niet met zekerheid kan zeggen of ik over twee maanden nog steeds in Nederland ben, anders had ik het wel geweten :P

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:07

Meisje dat bij mij is geweest is een aantal x geweest maar vind het toch wat ver (15 km) en heeft inmiddels een pony dichterbij gevonden, dus ik ga maar weer rustig verder met zoeken al zet ik meestal geen advertentie, ik probeer het via via iemand te vinden of zelf een advertentie te vinden van iemand die me heel erg aanspreekt.

Ik vind niet dat het uit moet maken KWPN, haflinger of wat dan ook, kan me voorstellen dat als je heel groot bent je liever een groter paard heb zodat je ook echt kan rijden.

Ik vraag geen bijdrage maar wil wel dat ze minimaal 1 x per maand lessen op eigen kosten.
vind soms ook dat er erg veel wordt gevraagd aan bijdrage dan is het meer een staldeler, hier in de buurt zijn er ook bijrijders die zelf geld vragen voor hun rijden dan moet je als eigenaar betalen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:18

De bak zou bijna af zijn.. maar er komt nooit meer een bak :')

Vandaag komt er iemand kijken... Ik ga even rustig verder stressen over vanalles en nog wat... Gisteren weer fijn nieuws te horen gekregen...

Wat mensen in 1 jaar kunnen veranderen... En het positieve gevoel mjah... Laat ik het zo zeggen... Het is van kwaad naar erger gegaan.... *wil bepaalde mensen vandaag niet tegenkomen* :$

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:45

Klinkt niet best Lianne..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:51

Terecht toch? :P