Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
maureen schreef:Ik ben verbaasd dat er enigszins negatief (beetje zwart wit uitgedrukt hoor..) gereageerd wordt op de advertentie van Lyzet met de Haflinger...Vind het een prima en eerlijke advertentie waarin ze duidelijk en vriendelijk aangeeft wat ze zoekt...
Er zijn zát mensen die helemaal niet de ambitie hebben en op een ZZ paard willen rijden dus waarom zou je voor een jonge, leergierige gezonde Haf geen bijdrage mogen vragen? En de accommodatie klinkt toch prima, buitenbak, longeercirkel, zelfs een kantine en lekker bij buitengebied.....Je zou kunnen overwegen om van de klusjes bijvoorbeeld 1 of 2 vaste dagen te maken en als je bijrijder vaker komt dat die dan wél direct met je paardje aan de slag kan
Mij zou die (ook al ben ik geen Haf type ansich) eerder aanspreken dan de advertentie van Sheran...daar mis ik een stukje positiviteit over wat je paard wél is en kan/mag. Stukje van de trailer zou ik bijvoorbeeld niet in een advertentie zetten, vind ik meer om te bespreken bij een kennismaking.
Ooit heb ik ook de keuze gemaakt toen ik "in between" eigen paarden zat, een periode weer bijrijdster te zijn en was maar wat blij met de gepensioneerde ouwe rot (oud militarypaard) waar ik op dat moment heerlijke bosritten mee kon maken. En ja, betaalde 65 euro bij. Geen enkel probleem want een jong sportpaard was op dat moment niet wat ik zocht!
Het is maar net wat mensen zoeken, niet iedereen zoekt gelukkig hetzelfde.
Dat er mensen ook naar niet wedstrijdpaarden zoeken heb ik inmiddels opnieuw mogen ervaren. Heb al een aantal jaren twee bijrijdsters voor mijn inmiddels ruim 21 jarige maar nog fanatieke merrie, verzorgster daarvóór heb ik ook jaren gehad. Ondanks dat er best een gebruiksaanwijzing zit bij deze dame (diva), ze op leeftijd is, ik eisen stel als voorlopig eerst elkaar goed leren kennen en stapritjes maken vanwege haar enthousiasme (meer waar ik dan bij ben of de andere ervaren verzorgster) er 1x in de week voer/mestbeurt is op onze stalling, ik ook nog een (heel kleine) vergoeding vraag (wilde daarmee gaan stoppen maar "mocht" niet van mijn bijrijdster
) dus ondanks dat, had ik nadat één van mijn bijrijdsters (Lieke) had aangegeven te gaan stoppen, binnen no-time de keuze uit twee enthousiaste meiden die graag op deze manier willen meedraaien....
JastieHorse schreef:Maureen ik lees nergens dat ze geen bijdrage kan vragen omdat het een haflinger is. Het is nou eenmaal zo dat mensen sneller kiezen voor een grote kwpner dan voor een haflinger. Ik heb er zelf ervaring mee..er is niks mis met haar pony of haar eisen. Ik denk dat jij het verkeerd op vat.
JastieHorse schreef:Maureen ik lees nergens dat ze geen bijdrage kan vragen omdat het een haflinger is. Het is nou eenmaal zo dat mensen sneller kiezen voor een grote kwpner dan voor een haflinger. Ik heb er zelf ervaring mee..er is niks mis met haar pony of haar eisen. Ik denk dat jij het verkeerd op vat.
Citaat:Ik vind het wel een mooie advertentie, maar ikzelf (18+ met ervaring) zou niet reageren vanwege de vergoeding, zeker in combinatie met het werk dat je erbij moet verrichten en de hoeveelheid verantwoordelijkheid die van je wordt verwacht. Voor een ZZ paard zou ik het doen misschien, maar voor een B haflinger niet...
Citaat:Lyzet: Ik zou idd niet reageren op jouw advertentie. De combinatie B niveau Haflinger, klussen (mesten), accommodatie en vergoeding zou ik niet doen. Maar ook dat er 18+ wordt gevraagd, en je ervaring moet hebben, denk ik dat veel mensen tegenhoudt: de mensen met ervaring (en dan geen manege, maar paarden inrijden..) die gaan echt niet meer betalen om op een pony met weinig potentie te rijden
chelle_dora schreef:JastieHorse schreef:Maureen ik lees nergens dat ze geen bijdrage kan vragen omdat het een haflinger is. Het is nou eenmaal zo dat mensen sneller kiezen voor een grote kwpner dan voor een haflinger. Ik heb er zelf ervaring mee..er is niks mis met haar pony of haar eisen. Ik denk dat jij het verkeerd op vat.
Dat is nu eenmaal niet zo, zijn daar statistieken van dan?![]()
Ikzelf zou niet meer op een KWPN'er o.i.d. reageren omdat ikzelf niet meer zulke (grote) paarden wil rijden. Met mij zijn er genoeg anderen die liever op een kleintje stappen dan op een grote, dus dat mensen nou eenmaal sneller voor een KWPN kiezen is echt onzin.
JastieHorse schreef:chelle_dora schreef:
Dat is nu eenmaal niet zo, zijn daar statistieken van dan?![]()
Ikzelf zou niet meer op een KWPN'er o.i.d. reageren omdat ikzelf niet meer zulke (grote) paarden wil rijden. Met mij zijn er genoeg anderen die liever op een kleintje stappen dan op een grote, dus dat mensen nou eenmaal sneller voor een KWPN kiezen is echt onzin.
Toevallig spreek ik uit ervaring, voor mijn haf zoek ik langer naar een goede bijrijdster dan voor mijn kwpner hoor. Dus onzin is het echt niet.
chelle_dora schreef:Nee, dat zeg je ook niet. je zegt alleen dat er voor KWPN'ers eerder een ruiter te vinden is. En dat is echt onzin..
Citaat:Voel me niet aangevallen omdat ik een pony heb hoor.
Citaat:Ik rijd 100x liever op m'n pony dan op een KWPN'er, daarom staat die pony er ook en niet die KWPN'er.