Sees schreef:Als jij daadwerkelijk vindt dat een Z-ruiter per definitie beter rijdt dan iemand die nog nooit een wedstrijd heeft gereden denk ik zo maar dat wij een héél ander idee hebben van hoe een paard correct gereden dient te worden. Ik roep niet zo maar iets, ik baseer mijn mening op ervaring en daar valt simpelweg niet over te twisten
. Dat jouw mening anders is, is prima. Wedstrijdniveau betekent voor mij gewoon niets. Ik heb ook wedstrijden gereden, en ook nog best hoog maar ook ik heb nog steeds eye-openers na 6 jaar in het zadel en die krijg ik niet op wedstrijd maar tijdens les. Veel ruiters die actief rijden op een bepaald niveau hebben een bepaalde poeha en daar ben ik allergisch voor
.
Nu moet ik zeggen dat de hele dressuurwereld me sowieso niet meer zo trekt. Ik vind (LET OP: menignalertdat de dressuurwereld en bijbehorende instanties hopeloos achter lopen in hun denkwijze en manier van handelen in vergelijking met veel andere takken van de paardesport.
Mijn mening is dat ik liever in mezelf investeer en dat ik samen met mijn paarden onder goede begeleiding iets leer dan dat een ander het er wel even in zal rijden waarvoor ik moet betalen. Sowieso zou ik niet snel iemand inschakelen maar zou ik dat wel doen dan moet diegene wel een diploma én ervaring hebben.
Ik heb een aantal maanden geleden meegedaan aan deze discussie. Ik ben nu inmiddels al een half jaar verder met mijn 'nieuwe' bijrijd paard (KWPN) en heb nu een hele andere mening. Ik sluit me nu helemaal aan bij deze mening van sees! Ik betaal wel is waar niks voor het paard en de overige kosten, maar betaal wel wekelijks privé les van de eigenaar van het paard. (Wat ook wel mag want ze is gediplomeerd). Ik heb nog nooit wedstrijden gedaan maar door haar rijd ik nu op L niveau. Dit is heel wat anders dan Z natuurlijk, maar ik bedoel te zeggen dat wedstrijd ervaring niks te maken heeft met hoe goed iemand kan rijden..