Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:52

Elise_0o schreef:
Lianne86 schreef:
Ik zou al blij zijn met een shetje waarmee ik alleen kon wandelen en dan leuk tutten, stal uitdoen en jeej :') Maar dat ligt aan mij?

Dat was heel wat jaren terug wel zo ja, maar de verzorgers van nu zijn denk ik gewoon te verwend?

weer, wie verwacht er met zijn verzorgpaard ZZ te gaan rijden? En de B en de L moet je met elk
Ik ben ouderwets :') ik bleef ook tot het paard dood was ergens.... Jaar of 13 op hetzelfde adres...

Maar geen fanatieke ruiter, snap wel dat het moet aansluiten met je ambities... Maar dan denk ik ook gezond paard wel kunnen doen...

Mijn ervaring met vergoedingen... nouja wat ik bij een stalgenoot zag... Echt nooit :') Betalen = vaak wel fanatieker, maar betrouwbaar.... twijfels daarover.. verwender naar mijn idee wel (nouja... ligt ook aan de persoon, maar denken meer te zeggen te hebben en op meer dingen recht "want ze betalen er toch voor"... Dus nee, bijdrage absoluut niet ;)

Banyu

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:57

Mijn reactie was niet aanvallend bedoeld oid hoor, integendeel zelfs... Maar ik hoor vaker van; Ja, het is maar een haflinger.... Alsof haflingers niks kunnen snapje? Ik zeg ook heeel eerlijk, vroeger wilde ik ook nooit een haflinger, waren stom en sloom. Maar de mijne heeft echt het tegendeel bewezen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:10

Yep, dat begrijp ik heel goed, hoor ik nl ook erg vaak. En nu was ik juist degene die me moest verdedigen dat dít wel echt een leuke haf was, haha

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:59

@xx_lyzet ik vind dat je een normale advertentie heb. Ik vind persoonlijk 2x in de maand best veel qua les voor een verzorgster. Lessen kost ook geld, naast de bijdrage die al aan jou betaald moet worden. Ik verwacht van mijn verzorgster in ieder geval 1x in de 6 weken les. Daarnaast zou ik voor 16+ ipv 18+ gaan. Ook zou ik nog een foto toevoegen waarop je aan het dressuren bent om te laten zien dat er wel echt mee te dressuren is, met veel haflingers wordt tenslotte alleen recreatief gereden.

@lianne jeetje wat een lastige situatie heb jij zeg! Jouw huidige verzorgster zal moeten begrijpen dat het voor jou lastig is omdat zij elk moment een paard kan hebben. Zij moet begrijpen dat dat ook consequenties heeft voor haar en zij daardoor jouw paard misschien moet gaan delen met een andere verzorgster en daarom minder vaak kan gaan. Andersom kan je dat ook uitleggen aan een nieuwe verzorgster. Ik vind het prima haalbaar met 2 verzorgsters. Het vergt wat extra planwerk en flexibiliteit. Ik zou in ieder geval zsm iemand proberen te vinden ipv afwachten totdat je huidige verzorgster weg is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:24

@Ladyson, daar dus ook mee bezig... maar ik blijf het rot vinden... ze kon hem eerst zo vaak pakken, wanneer ze maar wilde... Op zaterdag lessen ook al was ik er zelf (want mjah, ging leuk, dus vond het alleen maar fijn :)) En dan moet ik, als het vrijdag goed loopt, gewoon gaan zeggen "Deel hem maar"... Want mocht het meisje hem leuk vinden, ik weet hoe ze rijdt, maar het moet natuurlijk ook klikken... Dan mjah... Komt uiteindelijk wel goed, ik rij dan gewoon niet meer omdat ik toch wil kijken hoe het gaat in het begin.. Maar zal even lastiger worden.. (Ook op de stal waar de bak nog niet klaar is... dus alleen overdag gereden kan worden.. Weekenden overvol en volgens mij zijn ze op ongeveer dezelfde dagen 's middags vrij :')) Maarja... eerst vrijdag afwachten.. Ben blij dat ze het tot nu toe allebei goed oppakken :) De een weet dat er vrijdag iemand komt omdat ik door moet (het kan een jaar duren voordat ze iets heeft, maar kan ook volgende maand al zijn ;)) en de ander weet dus dat er nog een andere verzorgster is. Dus dat scheelt :)

Hoop dat het qua plannen ook goed gaat komen! Wil er eigenlijk zo min mogelijk tussen gaan zitten (vorige keer gedaan... "jij trekt partij voor" :'))

Starlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:37

Het is al heel wat dat ze het allebei begrijpen en goed oppakken. In ieder geval erg prettig dat je mogelijk al een nieuwe verzorgster hebt gevonden dit keer en hopelijk niet opnieuw lang moet gaan zoeken voordat je een goede verzorgster vindt.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:50

Ik hoop het echt :') ben er bang voor... het kan niet in 1x goedgaan toch? Binnen 1 week?! Zou een wonder zijn :D

Ik ben zelfs zo erg geweest om ook iemand van bokt een pb te sturen :$ zie haar vaak rijden en ze rijdt netjes.... Maar ze had helaas te weinig tijd :( :D (Echt heldere momenten, gewoon verzorgsters proberen te jatten :'))

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:45

Ik heb nu een soort van keuze uit 4 verzorgsters.. Beetje bizarre situatie zo'n groot aanbod :D een bokker komt volgende week kennismaken, een andere bokker ging overleggen met dr ouders dus daar ben ik nog in afwachting van.. een meisje via marktplaats zou morgenavond komen, maar ik heb sinds zaterdagavond niks meer gehoord dus ik vraag me af of dat iets wordt.. en een klasgenoot bood zichzelf vandaag ook aan.

ben benieuwd hoe dit afloopt!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:54

Keuze is fijn :D geloof me... heb vorig jaar te vaak gezeten met "Had ik maar 1 iemand dien normaal was en een beetje kon rijden" :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:08

Moderatoropmerking:
Ik heb een groot aantal oproepen/advertenties verwijderd uit dit topic. Ik vraag jullie nogmaals om hier geen oproepen en/of advertenties te plaatsen, daar hebben we de Bokt Markt voor. :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:55

hier was ik 2 jaar geleden op zoek naar een verzorgster, helaas geen geschikte gevonden toen,
was ivm zwangerschap toen, maar had niet verwacht dat het zo moeilij kzou zijn ,

je hebt er veel jongere meiden tussen zitten, wat bij mijn paarden vriend gewoon niet verantwoord is, en qua afstand was er toch een auto nodig,... maar toen niemand gevonden,

uiteindelijk nja veel te vroeg bevallen, en heb de zoektocht toen ook niet meer voort gezet, paardlief heeft gewoon buiten gestaan stal is gedaan en hij kreeg van 2 stalgenootjes toendertijd de nodige knuffels...

maar goed viel me toen best tegen moet ik eerlijk zeggen, ook het niet lezen of willen lezen van de advertentie, vanwege rijbewijs moest het dus iemand van 18 jaar of ouder zijn ,vanwege paard lief een betrouwbaar iemand die sterk in de schoenen staat, en vanwege afstand toch een bekwaam iemand die door weer en wind bereid was te komen, gezien ik niet met binnenbak sta... en dus enkel met paardlief buiten ritten rij ... maar dan krijg je reacties van meisjes van 14 ,... zelfs van 10 .... tja dat was gewoon totaal niet mijn zoek richting...

inmiddels niet meer nodig , maar toen wel haha ach tis allemaal goedgekomen laten we maar denken met paardlief :)

Dit was overigens toen in dronten/elburg omgeving,... nu staan we in oosterwolde:) (gld)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:00

Ik meld me hier ook nog maar weer eens. Na een zwaar teleurstellende ervaring met een nieuwe verzorgster voor mijn shetjes, heb ik echt even bij moeten komen en lang getwijfeld of ik het wel weer aan durf met een verzorgster.

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde en heb ik ook al ruim 2 jaar een verzorgster rondlopen die wel gemotiveerd is en haar afspraken nakomt. Dus vandaar vandaag maar weer een advertentie geplaatst voor mijn shetjes.
Ik zou het namelijk zo leuk vinden voor ze als ze wat meer waren dan alleen maar grasmaaiers en gezelschap. Daarbij knappen ze haast uit hun vel, dus conditioneel is het ook niet verkeerd als er wat met ze gedaan gaat worden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:01

xx_Lyzet schreef:
Pfff, wat is er mis? Ligt het aan mij, is mijn advertentie niet goed oid?

Opzich is het een nette advertentie, alleen hoe hoog is de bijdrage? Of heb ik daar overheen gelezen? En moet er voor het lessen bijbetaald worden of zit dat bij de bijdrage inbegrepen?

Niet dat ik op zoek ben, ik rijd al een kudde haflingers bij maar misschien is dat een reden waarom mensen niet reageren.

Ik snap heel goed dat je een bijdrage vraagt, ik betaal ook een vaste bijdrage per maand terwijl ik alleen buitenritten kan maken (Is niets anders om te rijden maar de duinen zijn een paar 100 mtr verder.) en ook ik doe kleine klusjes zoals uitmesten en leer onderhouden.

Misschien toch teveel aanbod in de regio in combinatie met een bijdrage? Succes iig, hoop dat je snel iemand vind!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:23

Lyzet, haflingers zijn helaas niet zo populair. Daarnaast is deze (natte) periode natuurlijk niet aantrekkelijk voor sommige om te gaan rijden etc ;) Ik zou iig de 2 keer les per maand veranderen naar 1 keer. En geduld hebben ;)

Ik ben ook weer op zoek naar een bijrijdster. Mijn paarden komen eind december op dezelfde stal te staan wat inhoud dat ik meer werk heb aan de andere. Ik heb momenteel nog steeds een super fijne bijrijdster voor mijn kwpn merrie, maar daar zoek ik dus iemand bij. Helaas nog geen reacties gehad..Oohja 1 reactie gehad, of ik haar ook wilde verplaatsen haha. Niet dus..!

hoipaardx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:59

Nou ik ben nog opzoek naar een verzorgpony/paardje waar leuke dingen mee kan doen, in omgeving Heiloo! dus als iemand nog een bijrijder zoekt, ik meld me aan! Ik houd me ook altijd aan de regels want ik ben uberhaupt al blij als ik eentje gevonden heb haha (:
dit is mijn advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/197519/bijr ... ing-heiloo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:04

hoipaardx schreef:
Nou ik ben nog opzoek naar een verzorgpony/paardje waar leuke dingen mee kan doen, in omgeving Heiloo! dus als iemand nog een bijrijder zoekt, ik meld me aan! Ik houd me ook altijd aan de regels want ik ben uberhaupt al blij als ik eentje gevonden heb haha (:
dit is mijn advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/197519/bijr ... ing-heiloo

Behalve aan de regel dat je hier niet met jezelf mag adverteren als verzorgster.. :+

hoipaardx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:10

oh haha sorry dat wist ik niet

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:16

hoipaardx schreef:
oh haha sorry dat wist ik niet

Dat staat anders op deze pagina nog duidelijk vermeld...

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 17:40

Muurp schreef:
Ik heb een groot aantal oproepen/advertenties verwijderd uit dit topic. Ik vraag jullie nogmaals om hier geen oproepen en/of advertenties te plaatsen, daar hebben we de Bokt Markt voor. :)

Paaar posts geleden nog vermeld dat dit niet de bedoeling is... ik TeM!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:30

Ik heb ook maar 1 reactie op mijn advertentie gehad... ze vroeg waar het paard stond en toen was het helaas te ver weg :(
Hebben jullie nog tips om mijn advertentie te verbeteren?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:52

Sheran schreef:
Ik heb ook maar 1 reactie op mijn advertentie gehad... ze vroeg waar het paard stond en toen was het helaas te ver weg :(
Hebben jullie nog tips om mijn advertentie te verbeteren?

Misschien een leuke rijfoto? Je zou ook iets meer kunnen vertellen over wat er verwacht wordt qua verzorging. Welke klusjes moeten of mogen er gedaan worden?

Verder is het misschien een idee om je advertentie op te hangen bij de plaatselijke manege/rijvereniging? Dan heb je iets meer bereik denk ik.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:56

Bedankt alvast, ik ga het aanpassen. Er hoeven geen klusjes te worden gedaan :)

Verder nog andere tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:57

Tja ik vind je advertentie ook erg leeg. Zo staat er wel in dat je paard M1 heeft gelopen, maar totaal geen rijfoto's en ook geen informatie over wat je kan en mag met het paard. Mag je ermee springen, moet je ermee lessen, mag je ermee lessen, mag je ermee naar andere locatie e.d.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:04

Ok, zal ik er even bijzetten. Ik dacht dat mensen geen zin zouden hebben in een hele lap tekst. Bovendien is het persoonsafhankelijk :)
Ik krijg er geen foto bij geupload :(. Hij weigert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:05

Nuja ik denk dat het ook geen gigantische lap tekst hoeft te zijn, maar ik denk als potentiele bijrijder dat het wel fijn is om te weten wat je wel en niet kan en mag met het paard.. Voordat je straks iemand hebt staan die 'm bijvoorbeeld mee naar de manege wil nemen terwijl jij dat helemaal niet wil. Zonde van jouw, en haar tijd als je dat van tevoren niet weet van elkaar :)