Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BOKTMANDYY schreef:Maar niemand komt er uit, iedereen staat vast in zijn of haar keuze en heb niet alles gelezen maar vond sommige berichten wel dat ik dacht van wow.
Succes met jullie discussie haha
Sheran schreef:Nog even over het schoolargument... naar mijn mening is dat vaak een kwestie van prioriteiten stellen. De schooldruk is nu niet hoger dan vroeger (dat weet ik, ik ben leerkracht), maar kinderen doen er zoveel naast... ze gaan bijvoorbeeld liever hun voetbalelftal aanmoedigen of shoppen met vriendinnen. En dan geef je het paard geen prioriteit en zeg je daarom af. En dáár heb ik moeite mee.
Gem schreef:Sheran schreef:Nog even over het schoolargument... naar mijn mening is dat vaak een kwestie van prioriteiten stellen. De schooldruk is nu niet hoger dan vroeger (dat weet ik, ik ben leerkracht), maar kinderen doen er zoveel naast... ze gaan bijvoorbeeld liever hun voetbalelftal aanmoedigen of shoppen met vriendinnen. En dan geef je het paard geen prioriteit en zeg je daarom af. En dáár heb ik moeite mee.
Mag ik binnenvallen?
Ik vraag me af wat er onder "vroeger" verstaan wordt. Tien jaar geleden? Vijftien, twintig, nog langer geleden? Ik vind de schooldruk wel heel veel groter geworden dan wat ik onder "vroeger" versta *knip*
mohica schreef:Persoonlijk kan ik ook wel denken dat leerlingen en studenten soms voor zichzelf de laat te hoog leggen, waardoor ze misschien denken dat ze het niet kunnen combineren...
sallandval schreef:mohica schreef:Persoonlijk kan ik ook wel denken dat leerlingen en studenten soms voor zichzelf de laat te hoog leggen, waardoor ze misschien denken dat ze het niet kunnen combineren...
Sommigen misschien wel, al zijn er nu nog mensen die gaan voor een 5,5 omdat ze met een 6 al teveel hebben gedaan voor hun gevoel. Maar ik had naast mijn 'fulltime' HBO twee bijbanen én een bijrijdpaard, ik zie de studenten van nu dat echt niet meer voor elkaar krijgen. Tegenwoordig heb je die urennorm, die was er toen niet.
Babootje schreef:Sees schreef:Nee niveau zegt helemaal niets. Er zijn meiden die nog geen enkele wedstrijd hebben gereden die ik eerder op mijn paarden zou laten dan een Z-ruiter
Ja, en dit antwoord zegt dus alweer genoeg.
Sees schreef:Als jij daadwerkelijk vindt dat een Z-ruiter per definitie beter rijdt dan iemand die nog nooit een wedstrijd heeft gereden denk ik zo maar dat wij een héél ander idee hebben van hoe een paard correct gereden dient te worden. Ik roep niet zo maar iets, ik baseer mijn mening op ervaring en daar valt simpelweg niet over te twisten
. Dat jouw mening anders is, is prima. Wedstrijdniveau betekent voor mij gewoon niets. Ik heb ook wedstrijden gereden, en ook nog best hoog maar ook ik heb nog steeds eye-openers na 6 jaar in het zadel en die krijg ik niet op wedstrijd maar tijdens les. Veel ruiters die actief rijden op een bepaald niveau hebben een bepaalde poeha en daar ben ik allergisch voor
.
Nu moet ik zeggen dat de hele dressuurwereld me sowieso niet meer zo trekt. Ik vind (LET OP: menignalertdat de dressuurwereld en bijbehorende instanties hopeloos achter lopen in hun denkwijze en manier van handelen in vergelijking met veel andere takken van de paardesport.
Mijn mening is dat ik liever in mezelf investeer en dat ik samen met mijn paarden onder goede begeleiding iets leer dan dat een ander het er wel even in zal rijden waarvoor ik moet betalen. Sowieso zou ik niet snel iemand inschakelen maar zou ik dat wel doen dan moet diegene wel een diploma én ervaring hebben.
Vesceron schreef:Maar ligt dat dan niet meer aan het doel om eenverzorgster te nemen?
Ik heb namelijk liever een recreatieve ruiter, mits wel kundig genoeg om m'n paard op een vriendelijke manier de bak rond te krijgen, die ook komt voor het poetsen en knuffelen buiten het rijden om. Ik zoek niemand om m'n paard te verbeteren, dat doe ik liever zelf als combinatie.